• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe TRAXX-y i Dragon w taborze Lotos Kolej

erka
4 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Flota spółki Lotos Kolej zwiększyła się do 14 lokomotyw typu TRAXX. Flota spółki Lotos Kolej zwiększyła się do 14 lokomotyw typu TRAXX.

Lotos Kolej wzbogaciła się o kolejne 3 lokomotywy elektryczne Bombardier TRAXX MS, które dotarły do Gdańska z Niemiec. Dzięki nowym nabytkom flota Lotos Kolej zwiększyła się do 14 TRAXX-ów. W rezultacie spółka może poszczycić się największą flotą nowoczesnych lokomotyw w kraju.


Od sierpnia 2010 roku Lotos Kolej eksploatuje trzy pojazdy typu Siemens Eurosprinter. Od sierpnia 2010 roku Lotos Kolej eksploatuje trzy pojazdy typu Siemens Eurosprinter.
Spółka przymierza się też do testowania polskiej lokomotywy Dragon. Spółka przymierza się też do testowania polskiej lokomotywy Dragon.
Oprócz lokomotyw na platformie Bombardiera Lotos Kolej użytkuje również z powodzeniem od sierpnia 2010 roku trzy pojazdy Siemens Eurosprinter, których dzierżawę przedłużono w listopadzie 2010 r.

Ze wszystkich operujących w Polsce przewoźników towarowych Lotos Kolej obsługuje pociągi na najdłuższej średniej odległości przewozu z których najdłuższa jest relacja Gdańsk-Jasło. W 2010 r. Lotos Kolej przewiozła w sumie ok. 8,4 mln ton produktów, co dało spółce 7 proc. udział w krajowym rynku przewozów towarowych.

Większość ubiegłorocznej pracy przewozowej zostało wykonane tańszą w eksploatacji trakcją elektryczną. W tym roku Lotos Kolej zakłada wielkość przewozów na poziomie ok. 10 mln ton. Pomogą w tym m.in. nowe lokomotywy spalinowe TRAXX DE.

- Ich pierwszej partii spodziewamy się jeszcze wiosną tego roku - podaje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej. - Do końca września 2011 roku do Gdańska dotrą wszystkie z dziesięciu zamówionych przez nas TRAXX-ów serii DE. Przymierzamy się również do testowania polskiej lokomotywy Dragon, która zostanie nam dostarczona po odbyciu próbnej eksploatacji w STK Wrocław. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku, do testów, na naszej bocznicy pojawią się kolejne nowoczesne lokomotywy, tym razem manewrowe.

Spółka zamierza także inwestować w modernizację oczyszczalni cystern, która będzie spełniała najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska. W planach na najbliższe dwa lata Lotos Kolej ma także zakończenie rozbudowy układu torowego wraz z komputerowym systemem sterowania ruchem na terenie stacji zakładowej.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (76) 3 zablokowane

  • ....

    jestem ciekaw kiedy beda takie pocigi u nas co sa w japoni.jak u nas beda takie pociagi co w japoni teraz to tam beda sie juz teleportowac.

    • 1 0

  • Do tych jadących po PKP (10)

    Wyniki Cargo w tym roku:
    - 100 mln zysku netto za 2010
    - przychody 4,5 mld zł.
    - 550 mln przeznaczone na inwestycje
    - 56% udział w rynku
    - świeżo po restrukturyzacji (zatrudnienie w ciągu 3 lat ograniczone dwukrotnie, do 25 tys. ludzi, liczba zakładów zmniejszona z 42 do 10!)
    - drugi przewoźnik towarowy w Europie (po Deutsche Bahn)
    - inwestycje w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii (docelowo Czechy, Słowacja, Węgry, Austria, Niemcy, Rumunia, Słowenia, Bałkany, kraje Morza Śródziemnego)
    - plan modernizacji 300 sztuk lokomotyw do 2015 roku i zakupu 10 nowoczesnych, wielofunkcyjnych do obsługi przewozów na rynku międzynarodowym

    a dodać do tego trzeba jeszcze, że w przeciwieństwie do Lotosu Cargo nie ma zapewnionych gigantycznych zamówień od spółki-matki.

    • 30 19

    • Nie ma co porównywać

      Cargo ma dużo więcej lokomotyw (LOTOS większość dzierżawi), ogromną ilość własnych wagonów (LOTOS ma swoich zaledwie 40, resztę dzierżawi), nadwyżkę ludzi, itp...
      I nie prawdą jest że LOTOS ma zapewnione zamówienia od spółki matki, wygrał przetarg w którym startowali też inni przewoźnicy. Dodatkowo ustawa antymonopolizacyjna zmusza go do przewozu ponad 20% dla innych podmiotów. LOTOS Kolej wozi kontenery dla PCC Intermodal, Biokomponenty dla Orlenu, tłucznie, mączki wapienne i wiele innych.
      Ponad 20 lat pracowałem w Cargo i nie ukrywam że do przejścia do Lotosu skłoniły mnie warunki finansowe, ale też żałuję że w PKP Cargo źle się dzieje. Mimo że poprawiły się warunki w spółce, to pracownicy ciągle narzekają, a winę tylko i wyłacznie ponosi zarząd PKP Cargo.
      Gdyby przenieść zarząd z Lotosu do Cargo, to pewnie dużo by się tam zmieniło.
      Pozdrawiam Wszystkich kolejarzy, niezależnie od przewoźnika u którego pracują.

      • 10 0

    • no to tak znacie rynek?Od kiedy pkp cargo wozi ludzi? jak pkp cargo jest tak świetne zarządzane (3)

      to niech ten dyrektor przeniesie do pkp

      • 5 7

      • (2)

        od kiedy Lotos Kolej wozi ludzi?

        • 8 0

        • no ja się przejechałem, a człowiek jestem... (1)

          • 1 3

          • jop w cysternie, albo pod podwoziem sie schowałeś ;)

            • 1 0

    • Tyle że PKP Cargo w ramach reformy dzieli się na nowe spółki zmniejszając liczbę zakładów (Spółka Tabor, Logistic)i łączy okręgi ograniczająć ilość pracowników zmieniając nazwę np z Pomorskiego na Północny i pozbywa się stacji paliw zysk jest nie z przewozów tylko z odsprzedaży Energetyce. Więc zobaczmy ich za rok z wynikami. Zresztą co roku Cargo traci systematycznie udziały w rynku a do połączeń z innymi krajami ma inną spółkę i nie jest ona zarejestrowana w PL i jest to większościowy udział zagranicznego przewoźnika, my dajemy sprzęt a oni zarabiają.

      • 4 0

    • porównanie

      Cargo ma 57% rynku, LK ponad 7% - to 8 razy mniej
      Cargo ma 25 tys. pracownikow, LK ma kilkuset - to 40 razy mniej

      • 4 1

    • Super, panie Ministrze Prawdy (1)

      Ale jakości usług pan nie uwzględnił.

      • 2 5

      • jakby DB Schrenker świadczyło większą jakość, to PKP Cargo tak dobrze się nie rozwijało

        • 3 2

    • no i pięknie. szkoda tylko, że przeciętny użytkownik nie ma najmniejszej, bezpośredniej (dla nerwusa podkreślam BEZPOŚREDNIEJ ;) ) styczności ze wspomnianą firmą oraz, że przewozy pasażerskie nie funkcjonują ani nie rozwijają się podobnie.

      • 18 2

  • Tak jest! (1)

    Ludzie przestańcie się cieszyć (choć jest z czego), a zacznijcie myśleć o tym, że już niedługo ta firma "duma Pomorza" nie będzie polska. Firma, w którą ładujemy kupe kasy, która jest dobrze zarządzana, przynosi ogromne zyski i ma znakomite perspektywy mimo upaństwowienia idzie pod młotek, żeby załatać nieudolność rządzących. Trzeba głośno protestować, otwierać oczy tym, którzy tego nie widzą, żeby każdy z mieszkańców Pomorza widział, jak może zostać okradziony!!!

    • 8 0

    • "Ludzie przestańcie się cieszyć (choć jest z czego), a zacznijcie myśleć o tym, że już niedługo ta firma "duma Pomorza" nie będzie polska."

      Jak sprzedają dobrze prosperującą firmę - DRAMAT, WYPRZEDAJĄ!

      Jak sprzedają firmę na granicy upadłości - DRAMAT, WYPRZEDAJĄ!

      Po cholerę nam państwowe firmy komercyjne? Po co? Żeby politycy różnej maści mogli sobie rady nadzorcze poobsadzać?

      • 3 1

  • Dragon (1)

    Te polskie lokomotywy Dragon to jest ponoć straszny syf, psują się, niszczą trakcje oraz tory(czytałem o tym na jednej ze stron o kolejnictwie).

    • 2 0

    • tak się niszczy konkurencję

      • 0 1

  • ... (2)

    Może ktoś w końcu pomyśli i przywróci w sezonie lokomotywy Nogat i Costerina...

    • 15 4

    • a zapłacisz ?

      • 0 2

    • Właśnie ich pozbyło się PKP Cargo

      • 1 0

  • ...

    drobnica na tory ! dosyć TIRÓW, etc. na Kokoszkach

    • 2 0

  • Plan totalnej wyprzedaży

    Banki, kopalnie, nieruchomości, sanatoria, a nawet udziały w firmach znajdujących się na... liście spółek strategicznych dla państwa, będących perłami polskiej gospodarki, jak Grupa Lotos, PGE czy Tauron - wszystko na sprzedaż. Oczywiście, najlepiej jak najszybciej i za jak najwyższą cenę. Komu - mniejsza o to. Cel jest jasny - wyciśnięcie 15 mld zł jeszcze w bieżącym roku.
    Ministerstwo Skarbu Państwa chce spieniężyć udziały w prawie 340 firmach z większościowym lub całkowitym udziałem państwa. - To nie jest plan prywatyzacji, tylko wyprzedaży majątku! Wszystko na łatanie dziury budżetowej, powstałej przede wszystkim dlatego, że rząd zatrudnił kilkadziesiąt tysięcy nowych urzędników bardzo dobrze opłacanych - mówi wprost poseł PiS Andrzej Jaworski, członek sejmowej Komisji Skarbu Państwa.
    Strategiczna jest tylko cena
    Pod młotek mają pójść m.in. akcje Lotosu, Polskiej Grupy Energetycznej i Tauronu, choć znajdują się na liście spółek strategicznych dla państwa. Sprzedaż tych firm jest sprzeczna z oficjalnymi dokumentami rządu, z "Planem prywatyzacji na lata 2008-2011", który zawiera zapis, że "nie jest planowana dalsza prywatyzacja PKN Orlen SA oraz Grupy Lotos SA". Nagle jednak okazało się, że potrzeba zapełnienia dziury budżetowej jest ważniejsza nawet od bezpieczeństwa państwa.
    Czemu tak istotne jest utrzymanie Lotosu w rękach Skarbu Państwa? - Kontrola tej firmy oraz PERN Przyjaźń i OLPP gwarantuje, że w Polsce, ale także w Europie Środkowej, zostanie utrzymany konkurencyjny rynek paliw, a Polacy nie będą na stacjach benzynowych przepłacać tak jak obecnie za gaz ziemny - mówi Przemysław Wipler, prezes Fundacji Republikańskiej, były szef Zespołu ds. Dywersyfikacji Dostaw Nośników Energii w Ministerstwie Gospodarki w rządzie Prawa i Sprawiedliwości. Zachowanie przez państwo kontroli nad Lotosem uznawane jest za najważniejsze zabezpieczenie przed wrogim przejęciem Polskiego Koncernu Naftowego Orlen.
    Prezes Fundacji Republikańskiej zwraca uwagę, że sprzedaż Lotosu byłaby tym bardziej groźna, że władze Orlenu rozważają sprzedaż rafinerii w Możejkach na Litwie. Jej kupnem, podobnie jak nabyciem Lotosu, zainteresowane są rosyjskie firmy naftowe. Wiele wskazuje na to, że obecne władze popierają takie plany. - To znamienne, że na kolację, którą dla prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa wydał prezydent Bronisław Komorowski, zaproszono także prezesa Lotosu. Widać, że odbyło się to na życzenie gości rosyjskich - zwraca uwagę Andrzej Jaworski.
    Przejęcie kontroli przez Rosjan nad Lotosem i rafinerią w Możejkach, a w perspektywie nad całym rynkiem naszego regionu, sprowadziłoby nasze bezpieczeństwo energetyczne niemal do poziomu Białorusi (Gazprom kontroluje 50 proc. akcji Biełtransgazu, białoruskiego monopolisty gazowego). W dodatku ostatecznie tę "prywatyzację" i tak sfinansowaliby... głównie Polacy. - Efektem tych działań będzie to, że benzyna na stacjach będzie kosztowała nie 5, ale nawet ok. 6 zł, i to przez wiele lat! - ostrzega Przemysław Wipler. Najwyższa Izba Kontroli powinna sprawdzić, czy minister Skarbu Państwa nie działa wbrew przepisom i na szkodę polskich obywateli, zgadzając się na sprzedaż akcji Lotosu.

    • 6 0

  • SZKODA ŻE CHCA SPRZEDAĆ SPÓŁKĘ KTÓRA PRZYNOSI ZYSKI W WIELU DZIEDZINACH

    I JEST DOBRZE ZARZADZANA , TO JEST SMUTNE

    • 5 0

  • Czarny PR

    Dragon to nowa lokomotywa polskiej konstrukcji z Gliwic .Jest tańsza o ok.20%
    od podobnych konkurencyjnych Siemensa i Bombardiera .Przechodzi testy na torze próbnym w Żmigrodzie.Konkurencja robi czarny PR Dragonowi bo boją się o swoją pozycję.To samo było z Solarisem i Pesą .Poznaniacy i Bydgoszczanie sobie poradzili .W Gliwicach też sobie poradzą .Alleluja i do przodu .

    • 3 0

  • (1)

    gigantyczne zyski a pensie mizerne jak sie nie zrobi nadgodzin to wielka lipa.

    • 5 2

    • chyba pracujesz w innej firmie, spójrz jeszcze raz na wypłatę, potem pisz

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane