- 1 Enterprise Investors inwestują w Sescom (5 opinii)
- 2 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (87 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 4 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (86 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
Nowe lokomotywy gdańskiej spółki kolejowej
Spółka Lotos Kolej wzbogaciła się o kolejną nowoczesną lokomotywę. Przekazano jej właśnie pierwszą z dwóch lokomotyw Bombardier TRAXX MS. Dostawę drugiej lokomotywy wielosystemowej zaplanowano jeszcze we wrześniu 2020.
W wyniku podpisanej umowy lokomotywy TRAXX MS2e wyprodukowane w 2020 roku, będące własnością firmy Cargounit, zostały przekazane do użytkowania przez Lotos Kolej, a zdane z dzierżawy będą trzy lokomotywy Skoda 31E (seria 181), w ramach programu wymiany floty używanych lokomotyw Skoda 181 na lokomotywy nowoczesne. Pierwsza lokomotywa rozpoczęła już przewozy dla spółki, która obecnie ma w swojej flocie ponad 120 lokomotyw.
Dla potrzeb przewozowych spółki niezwykle istotne są parametry lokomotywy TRAXX MS2e, która jest zaprojektowana do transgranicznego transportu towarów i osób między siedmioma krajami, w tym Polską, Niemcami i Czechami, w których działalność przewozową prowadzi Lotos Kolej.
Cargounit to największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z największych tego typu podmiotów w UE. Posiada blisko 180 lokomotyw na wynajem, zarówno trakcyjnych, jak i manewrowych. Obecnie firma koncentruje się na modernizacji posiadanej floty poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw jednosystemowych do przewozów krajowych oraz lokomotyw wielosystemowych do przewozów międzynarodowych.
Miejsca
Opinie (43) 7 zablokowanych
-
2020-09-08 08:26
Konsekwentnie do przodu (2)
Od jakiegoś czasu co kilka miesięcy nowa lokomotywa.
- 25 3
-
2020-09-14 10:45
Mnie to nie cieszy
Widocznie potaniały. Wróży to ,ze energia i żywność podrożeje
- 0 0
-
2020-09-10 11:15
Tak jak mówisz pracy dużo jest dużo kontraktów
- 0 0
-
2020-09-10 06:41
Stara gwardia
Podobno z FPL ma Mirek przyjść odmlodzi
florę będą ET 40 ,183,- 0 0
-
2020-09-10 06:36
Naród niezadowolonych
Sami ludziska nie wiecie czego się czepiać ciągle wam źle wszystko nie pasuje a to PIS a to PO a to lato gorące zimą też będą minusowe temperatury
- 0 0
-
2020-09-08 19:13
Po co inwestycje w spółkę, której lada moment nie będzie... (2)
i jej majątek przez przejęcie przez Orlen w dużej części musi zostać zbyty. Tak się dla Pomorza kończą decyzje polityczne pisiorów.
- 1 2
-
2020-09-09 14:15
Orlen przejmie Grupę Lotos
Lotos kolej to tylko spółka, która zostaje i wciąga pod siebie koltrans
- 1 0
-
2020-09-08 19:52
Pisiorów powiadasz pogardliwie? Napewno nie nsdaPis?
A co z decyzjami POpaprańców? Katastrofa ekologiczna z Warszawy, i niedługo rakotwórcza spalarnia w Gdańsku.
- 1 2
-
2020-09-08 09:26
to już polskich lokomotyw nie produkują? (4)
Z tego co się orientuję jednak produkują i to nawet niezłe.
- 17 13
-
2020-09-08 09:50
to lokomotywa wielosystemowa (1)
Polskie firmy takich nie produkują.
- 14 0
-
2020-09-09 13:33
Spolojnie
Ta lokomotywa jest dzierżawiona. A Lotos Kolej cyklicznie zamawia polskie lokomotywy (Dragon, Griffin) z polskiej fabryki Newag. Pozdrawiam
- 2 0
-
2020-09-08 22:29
(1)
Prawdziwe polskie lokomotywy to były - SP42, SU42, SM42 produkowane w zakładach Fablok w Chrzanowie. SP45, SU45, SU46, ET41 w produkowane w Fabryce Pojazdów Szynowych Hipolita Cegielskiego w Poznaniu. EU07, EP09, ET21, ET22 budowane w polskich zakładach Pafawag we Wrocławiu. Teraz to buduje się plastikowy złom, a nie lokomotywy.
- 3 2
-
2020-09-09 11:54
Po pierwsze, EU07 była budowana na licencji angielskiej. Po drugie, proponowałbym się zapoznać np. ze zdjęciami Traxxa po poważnej kolizji i ze zdjęciami EU07 po wypadku, a potem pisać o plastikowym złomie. O warunkach pracy dla maszynistów już nie wspominając. Do rodziny Traxx należą też IORE - dwuczłonowe lokomotywy serii H80AC, które są wykorzystywane do prowadzenia pociągów między Kiruną a Narwikiem. Maszyny przystosowane do pracy nawet w -40 stopniach ciągną pociągi o masie ponad 8000 ton i do niedawna były najsilniejszymi lokomotywami elektrycznymi na świecie.
- 2 0
-
2020-09-08 08:19
szkoda (4)
że nie polskiej produkcji.
- 34 9
-
2020-09-08 08:45
Spokojnie, lokomotywa została wyprodukowana we Wrocławiu. (1)
Ale przez zagraniczną firmę.
- 7 2
-
2020-09-09 11:50
Tylko jej pudło. Montaż Traxxów w zależności od wersji odbywa się w Niemczech lub we Włoszech,
- 0 0
-
2020-09-08 09:10
Dobrze, przynajmniej się nie rozpadnie jak pesozłomy
Jakość ponad patriotyzm!
- 10 7
-
2020-09-08 08:27
Nie ma lokomotyw MS polskiej produkcji.
Do ruchu po kraju kupują w Newagu.- 9 1
-
2020-09-08 20:47
Super. Warto kupić teraz
Żeby zapłacil za to polski naród bo przecież niedługo ta lokomotywa będzie obsługiwać niemiecki biznes, w ramach tzw konsolidacji z Orlenem, więc po co to Niemcy mają kupować nowa lokomotywe skoro Polacy mogli to zrobić za nich, płacąc za to własnymi pieniedzmi.
- 2 1
-
2020-09-08 12:35
Nie mogli kupić polskich Dragonów? (3)
- 8 3
-
2020-09-08 19:16
Od razu rakiety ko(s)miczne proponuję, takie na wyposażeniu PiS. (1)
- 0 2
-
2020-09-08 19:55
Biedny, chory człowieku.
- 3 0
-
2020-09-08 12:41
A jak by do Niemiec i Czech wjechali?
Dragonem się nie da.
- 2 0
-
2020-09-08 08:31
Jakaś tak brzydka... Musi być czarna? (4)
- 6 28
-
2020-09-08 13:57
(1)
Barwy nacjonalistów ukraińskich albo anarchistów blee. Powinna być w barwach narodowych albo firmowych koncernu
- 2 8
-
2020-09-08 19:15
Tak jest, najlepiej w PiSie barwy, barwy szczęścia!
- 1 1
-
2020-09-08 11:30
A musisz tak zrzędzić?
- 8 1
-
2020-09-08 09:06
pojdzie do malowania
- 1 1
-
2020-09-08 18:17
Ciekawe czy mozna sobie wynajac i pojezdzic
...no i ile by kosztowalo
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.