- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (41 opinii)
- 2 Złoty polski ma już 100 lat (120 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (155 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (99 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Nowe połączenia kontenerowe. Z Gdańska w 10 dni do Maroka
Seago Line, spółka należąca do grupy A.P. Møller-Maersk, uruchomiła pierwszy bezpośredni, cotygodniowy serwis na trasie Polska-Maroko-Polska. Z gdańskiego terminala DCT wypłynął już pierwszy statek zawijający do dwóch marokańskich portów. W lipcu 2013 ten sam operator żeglugowy uruchomił połączenia dowozowe z Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni.
Na nowej trasie będą pływały jednostki o wielkości 1100 TEU. W 10 dni dotrą one do Casablanki, a po 13 dniach do położonego na południu kraju Agadiru. Najszybszy dotychczas na rynku serwis z Polski do Maroka gwarantował 15-dniowy czas tranzytu i również był obsługiwany przez Seago Line. Dzięki rezygnacji z przeładunku w Bremerhaven udało się poprawić dotychczasowy czas transportu. Statki operujące na nowej linii będą wypływały i zawijały do Gdańska przez cały rok, z cotygodniową częstotliwością.
- Analizując rynek zdaliśmy sobie sprawę, że dostępne połączenia na trasie Polska-Maroko trwają zbyt długo i wiążą się z przeładunkami, które z kolei rzutują na terminowość dostaw - tłumaczy Dawid Sold, szef Seago Line w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. - Oferta bezpośredniego serwisu to ukłon w stronę klientów prowadzących interesy na tym szlaku handlowym i element budowania konkurencyjności oferty Seago Line również dla transportów kołowych.
Serwis ma także umożliwiać przewożenie tzw. reeferów - specjalnych kontenerów-lodówek, pozwalających na bezpieczny transport świeżych lub mrożonych towarów w niskich temperaturach. - Dla przykładu, 13-dniowy tranzyt z Agadiru do Gdańska, to szansa dla firm zajmujących się importem warzyw i owoców, na transport tych dóbr, bezpośrednio do polskich portów - dodaje Sold. - Otwiera to nowe możliwości naszym klientom operującym w tej branży. Z drugiej strony, polski eksport do Maroka to jeden z naszych najważniejszych rynków, na którym chcemy umacniać naszą konkurencyjność, a klientom ułatwiać wymianę handlową z ich partnerami w tej części świata.
W lipcu 2013 firma Seago Line uruchomiła też nowe połączenia dowozowe z Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni. Połączenie Gdynia - Hamburg - Gdynia obsługiwane jest we współpracy z Team Lines i dedykowane dla dowozowej obsługi serwisu Seago Levant Sea, łączącego Europę z portami bliskowschodnimi.
Pozwala ono na znaczne skrócenie czasu przewozu kontenerów pomiędzy terminalem BCT w Gdyni a portami w Aleksandrii, Port Said, Bejrucie, Lattakii i Mersin. Dodatkowo redukuje ilość portów przeładunkowych na wyżej wymienionych trasach z dotychczasowych dwóch (Aarhus i Hamburg) do tylko jednego - Hamburga. Zawinięcia do Gdyni odbywają się w rozkładzie cotygodniowym, we czwartki.
Miejsca
Opinie (21)
-
2013-10-31 08:29
haszysz pod pakietem bananów (1)
marokany zaprszamy
- 17 7
-
2013-10-31 14:02
Spokojnie, Polscy Celnicy nie śpią :)
I banany w Gdańsku się trzepie na bananowcu- 4 0
-
2013-10-31 09:25
no to krajówka tam, palenie nazad
- 9 1
-
2013-10-31 09:41
Fajny pomysł Pana Dawida Solda (2)
Trzeba się w końcu rozwijać :)
- 3 8
-
2013-10-31 09:51
racja
fajny?!! tylko fajny?
zarąbisty dziewczyno, pan Dejv Sold nobla powinien odrazu dostac nobla w jakiej kolwiek dziedzinie- 3 1
-
2013-10-31 10:54
w końcu tak
- 1 0
-
2013-10-31 09:49
at least (3)
no nareszcie, tyle czekale z moja firma na takie cos!!
- 3 6
-
2013-10-31 10:34
chyba
"at last" jak już
- 8 0
-
2013-10-31 10:59
Miernoto (1)
Z takim angielskim DCT nie wiele zwojuje w Europejskich szrankach kontenerowych haha :) Do szkoły ..Wieś tańczy wieś śpiewa u Was ;)
- 0 5
-
2013-10-31 13:15
za to Ty Dareczku
z językiem polskim też się nie popisałeś ...
- 4 0
-
2013-10-31 12:02
szkoda tylko, że lokomotywy nadal taki drogie.
- 9 0
-
2013-10-31 13:04
i to są konkretne dobre wiadomości
Nie jakieś tam Macierewicze(((((((((((
- 5 9
-
2013-10-31 13:17
ta linia z DCT
mogłaby o Hiszpanię zahaczać i BW odwiedzać...
- 2 3
-
2013-10-31 14:24
no super sprawa juz pakuje walizki i jade :) (1)
- 2 3
-
2013-10-31 18:17
11 dni w kontenerze?
Ochu..ja.les? Chyba ze lubisz extremalne podróże:)
- 0 1
-
2013-11-01 12:55
witamy
Marokańczycy już się szykują do Polandii..
- 1 4
-
2013-11-02 07:05
szkoda że transport z chin trwa tak długo
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.