• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe połączenia kontenerowe. Z Gdańska w 10 dni do Maroka

erka
31 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Seago Line, spółka obsługująca połączenia w Europie i w basenie Morza Śródziemnego, uruchomiła pierwszy bezpośredni i najszybszy na rynku, cotygodniowy serwis na trasie Polska-Maroko-Polska. Seago Line, spółka obsługująca połączenia w Europie i w basenie Morza Śródziemnego, uruchomiła pierwszy bezpośredni i najszybszy na rynku, cotygodniowy serwis na trasie Polska-Maroko-Polska.

Seago Line, spółka należąca do grupy A.P. Møller-Maersk, uruchomiła pierwszy bezpośredni, cotygodniowy serwis na trasie Polska-Maroko-Polska. Z gdańskiego terminala DCT wypłynął już pierwszy statek zawijający do dwóch marokańskich portów. W lipcu 2013 ten sam operator żeglugowy uruchomił połączenia dowozowe z Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni.


Na nowej trasie będą pływały jednostki o wielkości 1100 TEU. W 10 dni dotrą one do Casablanki, a po 13 dniach do położonego na południu kraju Agadiru. Na nowej trasie będą pływały jednostki o wielkości 1100 TEU. W 10 dni dotrą one do Casablanki, a po 13 dniach do położonego na południu kraju Agadiru.

Na nowej trasie będą pływały jednostki o wielkości 1100 TEU. W 10 dni dotrą one do Casablanki, a po 13 dniach do położonego na południu kraju Agadiru. Najszybszy dotychczas na rynku serwis z Polski do Maroka gwarantował 15-dniowy czas tranzytu i również był obsługiwany przez Seago Line. Dzięki rezygnacji z przeładunku w Bremerhaven udało się poprawić dotychczasowy czas transportu. Statki operujące na nowej linii będą wypływały i zawijały do Gdańska przez cały rok, z  cotygodniową częstotliwością.
 
- Analizując rynek zdaliśmy sobie sprawę, że dostępne połączenia na trasie Polska-Maroko trwają zbyt długo i wiążą się z przeładunkami, które z kolei rzutują na terminowość dostaw - tłumaczy Dawid Sold, szef Seago Line w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. - Oferta bezpośredniego serwisu to ukłon w stronę klientów prowadzących interesy na tym szlaku handlowym i element budowania konkurencyjności oferty Seago Line również dla transportów kołowych.

Serwis ma także umożliwiać przewożenie tzw. reeferów - specjalnych kontenerów-lodówek, pozwalających na bezpieczny transport świeżych lub mrożonych towarów w niskich temperaturach. - Dla przykładu, 13-dniowy tranzyt z Agadiru do Gdańska, to szansa dla firm zajmujących się importem warzyw i owoców, na transport tych dóbr, bezpośrednio do polskich portów - dodaje Sold. - Otwiera to nowe możliwości naszym klientom operującym w tej branży. Z drugiej strony, polski eksport do Maroka to jeden z naszych najważniejszych rynków, na którym chcemy umacniać naszą konkurencyjność, a klientom ułatwiać wymianę handlową z ich partnerami w tej części świata.

W lipcu 2013 firma Seago Line uruchomiła też nowe połączenia dowozowe z Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni. Połączenie Gdynia - Hamburg - Gdynia obsługiwane jest we współpracy z Team Lines i dedykowane dla dowozowej obsługi serwisu Seago Levant Sea, łączącego Europę z portami bliskowschodnimi.

Pozwala ono na znaczne skrócenie czasu przewozu kontenerów pomiędzy terminalem BCT w Gdyni a portami w Aleksandrii, Port Said, Bejrucie, Lattakii i Mersin. Dodatkowo redukuje ilość portów przeładunkowych na wyżej wymienionych trasach z dotychczasowych dwóch (Aarhus i Hamburg) do tylko jednego - Hamburga. Zawinięcia do Gdyni odbywają się w rozkładzie cotygodniowym, we czwartki.
erka

Miejsca

Opinie (21)

  • haszysz pod pakietem bananów (1)

    marokany zaprszamy

    • 17 7

    • Spokojnie, Polscy Celnicy nie śpią :)
      I banany w Gdańsku się trzepie na bananowcu

      • 4 0

  • no to krajówka tam, palenie nazad

    • 9 1

  • Fajny pomysł Pana Dawida Solda (2)

    Trzeba się w końcu rozwijać :)

    • 3 8

    • racja

      fajny?!! tylko fajny?
      zarąbisty dziewczyno, pan Dejv Sold nobla powinien odrazu dostac nobla w jakiej kolwiek dziedzinie

      • 3 1

    • w końcu tak

      • 1 0

  • at least (3)

    no nareszcie, tyle czekale z moja firma na takie cos!!

    • 3 6

    • chyba

      "at last" jak już

      • 8 0

    • Miernoto (1)

      Z takim angielskim DCT nie wiele zwojuje w Europejskich szrankach kontenerowych haha :) Do szkoły ..Wieś tańczy wieś śpiewa u Was ;)

      • 0 5

      • za to Ty Dareczku

        z językiem polskim też się nie popisałeś ...

        • 4 0

  • szkoda tylko, że lokomotywy nadal taki drogie.

    • 9 0

  • i to są konkretne dobre wiadomości

    Nie jakieś tam Macierewicze(((((((((((

    • 5 9

  • ta linia z DCT

    mogłaby o Hiszpanię zahaczać i BW odwiedzać...

    • 2 3

  • no super sprawa juz pakuje walizki i jade :) (1)

    • 2 3

    • 11 dni w kontenerze?

      Ochu..ja.les? Chyba ze lubisz extremalne podróże:)

      • 0 1

  • witamy

    Marokańczycy już się szykują do Polandii..

    • 1 4

  • szkoda że transport z chin trwa tak długo

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane