- 1 23 zł za kawę z tonikiem. Dużo czy mało? (231 opinii)
- 2 Wakacje 2024. Jak za granicę, to gdzie i za ile? (75 opinii)
- 3 Upamiętniono znanego gdańskiego menadżera (138 opinii)
- 4 Hala kadłubowa #strongertogether (161 opinii)
- 5 Proces rebrandingu stacji MOL (213 opinii)
- 6 Rzecznik MŚP negatywnie o płacy minimalnej (335 opinii)
Ze Szwecji do Gdyni na pokładzie Lakeway Express
Wizyta statku Lakeway Express zainaugurowała nową linię towarową, czyli ro-ro dla naczep oraz wielkogabarytowych i ciężkich ładunków na regularnej trasie łączącej Polskę ze Szwecją. Co ciekawe, usługa nie wymaga zaangażowania pracy kierowcy, bo naczepy podróżują same.
Za powstaniem spółki Lakeway Link, które uruchomiła nowe połączenie, stoją międzynarodowe spółki logistyczne i transportowe Wallenius i Greencarrier. Ze strony polskiej linię obsłuży OT Port Gdynia, czyli spółka przeładowująca w gdyńskim porcie.
Na początek planowane są trzy zawinięcia w tygodniu między Gdynią a Södertälje. Podróż trwa około 22 godzin. Po zakończeniu przebudowy śluz w Södertälje w 2026 roku usługa zostanie rozszerzona o port w Västerås, dostępny przez jezioro Mälaren. Wówczas podróż zajmie ok. 30 godzin.
Nowe połączenie ma zoptymalizować i poprawić transport pomiędzy Polską i Szwecją, m.in. dlatego, że usługa nie wymaga zaangażowania pracy kierowcy podczas transportu drogą morską. Zwykle na pokład promów wjeżdżają ciężarówki z towarem i kierowcą, a tu podróżuje sam towar, co pozwala zmniejszyć koszty. Towar jest tylko dowożony po portu, a potem wywożony.
- To pierwszy krok, aby wprowadzić nowe, innowacyjne rozwiązanie dla transportu wodnego bezpośrednio do centralnej Szwecji i regionu Mälaren. Nasze rozwiązanie stanowi bardzo konkurencyjną alternatywę dla tradycyjnego transportu drogowego, zapewniając opcję wysyłki o znacznie niższym wpływie na środowisko. Ponadto nasza usługa wychodzi naprzeciw problemowi niedoboru kierowców ciężarówek na rynku. Kierowcy zostawiają swoje naczepy na nabrzeżu, a stamtąd są one wprowadzane na pokład - mówi Fredrik Hermansson, CEO Lakeway Link.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w pasie nadmorskim w Trójmieście
Aby wdrożyć tę usługę, Lakeway Link nabył statek M/S Lakeway Express. Statek ro ro pływa pod szwedzką banderą i będzie miał port macierzysty w Västerås, gdzie Lakeway Link ma swoją siedzibę. Jednostka o pojemności 1625 metrów linii ładunkowej lub około 108 naczep, jest w pełni wyposażony, aby sprostać potrzebom transportu naczep, ładunków Project Cargo i MAFI.
- Podpisanie umowy handlowej pomiędzy OT Port Gdynia a szwedzkim armatorem Lakeway Link to efekt długich starań naszego zespołu, mających na celu dywersyfikację nie tylko armatorów korzystających z naszego terminala, ale również poszerzenie geograficznych obszarów naszych połączeń. Nowe połączenie wpisuje się również w światowy trend, który ma na celu zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko. Linia ro-ro to doskonała ekologiczna alternatywa dla transportu drogowego - powiedział Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.
- Nowa regularna linia żeglugowa ro-ro pomiędzy strategicznie położonymi portami wzmocni sieć logistyczną do i z docelowych miejsc w Szwecji i Norwegii, umacniając pozycję konkurencyjną Portu Gdynia. Jednym z efektów pojawienia się nowej linii żeglugowej będzie niewątpliwie zmniejszenie śladu węglowego wynikającego z zastąpienia transportu drogowego transportem morskim - a to jest dla Zarządu Portu bardzo istotny aspekt towarzyszący wielu podejmowanym działaniom rozwojowym - dodał Piotr Gorzeński, prezes Zarząd Morskiego Portu Gdynia.
Obecnie w OT Port Gdynia obsługiwana jest jedna linia ro-ro łącząca Gdynię z portem Hanko, najdalej na południe wysuniętym portem w Finlandii. Linia ta jest obsługiwana przez armatora Finnlines należącego do grupy armatorskiej Grimaldi Group.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-06-04 16:03
Czy firma przewiduje możliwość (czy w ogóle są takie kabiny) przewozu (18)
pojedynczych turystów?
Pytam bo trasa wydaje się ciekawa (zwłaszcza część śródlądowa kiedy już będzie czynna)- 29 3
-
2024-06-05 11:22
na tych statkach są kabiny dla kierowców
pływałem na takich statkach w firmie Doehle, na najniższym mieszkalnym pokładzie jest 6 kabin przeznaczonych dla kierowców / pasażerów, po 2 miejsca w każdej. na tym samym najniższym pokładzie jest jeszcze osobna kabina dla stewarda, pralnia i sauna
- 1 1
-
2024-06-04 19:21
Jak mają pływać same naczepy to nie - pewnie nawet nie ma ekstra kabin.
Zresztą jak pływają ciężarówki z kierowcami to też nie - no chyba, że służbowo - kiedyś robiłem coś dla Steny to płynąłem takim jako pieszy pasażer.
- 5 0
-
2024-06-04 18:09
wsiadasz do "polfferiesa" ,płyniesz do Nynashamn potem "baną" do Stockholmu a potem promikami pomykasz dalej i już masz ciekaw (1)
tylko jeszcze ogarnij szwedzki - bo jak trafisz na "rodowitą" szwedkę z bliskiego wschodu "na kasie", co to po angielsku tylko "kali jeść i kali spać" to ni chu chu się nie dogadasz. Mam nadzieję że pomogłem.
- 12 3
-
2024-06-04 18:15
...to ni chu chu się nie dogadasz.
To tak jak UA w Polskich sklepach... uciekają gdy chcesz cos spytać.
...co to po angielsku ...- tak jak ci Polacy co pojechali do zgniłej, zdemoralizowanej Szwecji do pracy?
Także dogadaja się- 3 2
-
2024-06-04 17:49
(10)
Na tym statku ro-ro niema kabin płyną same naczepy bez kierowców i pasażerów
- 6 3
-
2024-06-04 18:43
pytam, bo nie wiem, na statkach handlowych sa kabiny i można wykupić przejazd (9)
- 5 0
-
2024-06-04 18:53
Na których? (8)
- 1 5
-
2024-06-04 21:48
na takich na których ciebie nie było (7)
- 5 1
-
2024-06-04 23:33
pytam, bo nie wiem, na statkach handlowych sa kabiny..... (6)
- 0 0
-
2024-06-05 06:59
Kabiny pasazerskie były na statkach PLO (5)
Dziś nie ma statkow PLO i kabin pasazerskich
- 3 2
-
2024-06-05 09:28
jak to nie ma statków PLO, skoro królowa pierza z PIS była prezeską PLO (3)
- 3 2
-
2024-06-05 10:01
(2)
Dlatego nie ma. PiS = rozkradli wszystko
- 2 6
-
2024-06-05 21:40
Mko (1)
Ale głupoty przez, myślałem, Że PO rozkładało i sprzedawało wszystko
- 3 0
-
2024-06-06 12:34
Widzisz... zle myślałeś
- 0 1
-
2024-06-05 09:17
A PLO pływały do Szwecji?
pytam, bo nie wiem
- 1 0
-
2024-06-04 16:19
(2)
Czyli nie rozumiesz określenia ro-ro?
- 7 7
-
2024-06-04 21:05
Tak sie sklada ze np w DFDS sa rorowce gdzie mozna kupic bilet na rejs. Wiec nie denerwuj sie bo urodzie to szkodzi.
- 9 0
-
2024-06-04 16:24
ty wtórny analfabeto nie rozumiesz jednego prostego zdania po polsku... tragedia
- 4 3
-
2024-06-07 06:58
Ladunki
Dla stena line żadna konkurencja , ciekawe czemu nie chcieli Tti line wprowadzić w Gdyni , konkurencja dla polferries . Ktory i tak w tej chwili wypływa częściowo pusty, ekologii w tym żadnej, jak by towar dojeżdżał koleją i koleją rozwozili . To już by było co innego
- 1 0
-
2024-06-06 08:31
Prezes odjeżdża - jak jego pryncypał
"niewątpliwie zmniejszenie śladu węglowego wynikającego z zastąpienia transportu drogowego transportem morskim" Oj! Panie prezesie coś sie panu pokiełbasiło; Te naczepy same do i z portu nie dojadą - w tej materii nic się nie zmieni poza tym że kierowca nie musi płynąć a zatem jego ciągnik też.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.