• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe połączenie w BCT i giganty w DCT

Wioletta Kakowska-Mehring
18 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT. Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT.

W trójmiejskich portach wiosenne ożywienie. Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT rozpoczął obsługę nowego połączenia bezpośrednio z Wielką Brytanią, a do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w gdańskim Porcie Północnym od maja zaczną przypływać największe statki kontenerowe na świecie.



Unifeeder, lider europejskiej branży operatorów kontenerowych rozszerzył zakres działalności na Europę kontynentalną i Wielką Brytanię. Dzięki temu w miniony czwartek statek Merwedijk wywiózł z BCT pierwsze trzy kontenery bezpośrednio do Wielkiej Brytanii. Do tej pory większość tego typu połączeń miały jeden lub więcej przystanków w niemieckich lub holenderskich portach. Utworzenie bezpośredniego połączenia znacznie zmniejsza koszty ponoszone przez operatorów, a dla portu w Gdyni i BCT, oznacza to więcej klientów.

- Na tych zmianach skorzystają wszystkie strony wymiany handlowej, ale nie tylko one - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT - Jednym z głównych beneficjentów będzie samo miasto i branża morska. Mam nadzieję, że to tylko pierwszy krok i w przyszłości powstanie więcej tego typu połączeń.

Unifeeder wszedł na brytyjski rynek w ubiegłym roku, otwierając trzy nowe szlaki żeglugowe pomiędzy europejskimi ośrodkami portowymi - Rotterdamem i Hamburgiem, a portami na terenie Wielkiej Brytanii - Felixstowe, Immingham, Teesportem, South Shields i Grangemouth. W przyszłym tygodniu Unifeeder uruchomi czwarte połączenie, w ramach którego jeden statek popłynie z Rotterdamu do brytyjskich portów, następnie wróci do Rotterdamu i skieruje się do portów w Gdańsku i Gdyni.

Dobre informacje płyną też z gdańskiego portu. Do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym od maja zaczną przypływać kontenerowce o pojemnościach 13 tys. TEU i 15,5 tys. TEU. Te gigantyczne statki należą do duńskiej firmy żeglugowej Maersk Line i mają pływać na linii AE 10 (Azja - Europa), pomiędzy portami dalekowschodnimi a europejskimi, wśród których jest Gdańsk.

Linię transportową AE 10, z zawinięciem do DCT, zainaugurowano w styczniu ubiegłego roku, gdy do Portu Północnego wpłynął kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU. Teraz na tej linii pływać będą dużo większe statki. Pierwszym będzie Maersk Elba (ponad 13 tys. TEU). Przypłynie on 11 maja. W następnych tygodniach spodziewane są w terminalu kolejno Maersk Eubank i największy - Eleonora Maersk o pojemność 15, 5 tys. TEU.

Linia AE 10 połączyła Daleki Wschód z Europą, na trasie obejmującą m.in. porty chińskie Ningbo, Shanghai, Yantian i Hongkong, tajwański - Kaohsiung i europejskie -Zeebrugge, Gdańsk, Aarhus, Gothenburg i Rotterdam. W drodze powrotnej kontenerowce zawijają do Singapuru i portów w Japonii.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn : Liverpoolczycy kibicują Gdańskowi - wizyta reprezentantów miasta uhonorowanego tytułem Europejskiej Stolicy Kultury 2008 ; Berlin zdobyty - sukcesy Pomorzan na największych europejskich Targach Turystycznych ; Cumy rzuć - Żegluga Gdańska rozpoczyna nowy sezon...
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17.

Miejsca

Opinie (86) 10 zablokowanych

  • Elba najwieksza! (6)

    Eleonora Maersk ma 11tys.TEU, a nie jak napisano 15,5 tys. TEU !!!!!!Maersk Elba jest jednym z najwiekszych kontenerowcow swiata!

    • 11 5

    • (5)

      sprawdź najpierw zanim zaczniesz wypisywać głupoty:
      http://www.maerskline.com/link/?page=brochure&path=/our_services/vessels

      (pełna lista i dane statków z floty Maersk Line zamieszcona na ich stronie)

      • 2 4

      • (3)

        Elba wchodzi do eksploatacji dopiero 6 kwietnia.Jest zupelnie nowym statkiem!

        • 5 2

        • (2)

          Pozdrawiam wszystkich uczestnikow tej dyskusji. Jestem Kapitanem "Maersk Elba" - dla niewtajemniczonych jest to statek nalezacy do niemieckiego armatora Rickmers Group a jego orginalna nazwa to Scorpio Rickmers. Po opuszczeniu stoczni w Ulsan, Korea Pd, stoimy na kotwicy w poblizu Szanghaju czekajac na wejscie na linie AE10 i niezaleznie od sporow dotyczacych wielkosci statku, po prostu sie ciesze, ze przyplyne moja lady do Gdanska:)
          Faktycznie 15.5K "Eleonory" to pojemnosc nominalna.

          • 12 0

          • Dzień dobry (1)

            Panie Kapitanie, macie stałe łącze satelitarne dla załogi czy tylko jest to przywilej Kapitana? Ciekawość zawodowa, proszę wybaczyć.

            • 0 0

            • wszyscy jada na bezprzewodowym Play'a - fakt.

              • 0 0

      • Do Ani... najpierw dokladnie przeczytaj, kontenerowce tej klady moga zabierac do 15,500 TEU tyle ze calkowita ladownosc jest troche inaczej liczona i w rzeczywistosci zabiera znacznie mniej, poniewaz przy pelnym zaladunku i pelnej wadze takich kontenerow nie mialby statek takiej wypornosc, ale w rzeczywistosci gdyby mial same "pustaki" to by pomiescil 15000

        • 9 1

  • dct

    pracuje w dct damy rade marudy i tyle

    • 2 2

  • DCT rośnie w siłę (14)

    DCT rośnie w siłę :)
    zobaczycie jak tylko dostaną nowy sprzęt jakie będą wyniki :)
    Pracownicy w DCT są zgraną ekipą każdy wie co ma robić!!!! A wykonują swoją pracę szybko i bezpiecznie !!!!

    • 14 11

    • taa doprawdy bezpiecznie... (5)

      kilka ciagników uszkodzonych przeprazam ajemwi, z nabrzeżowej spadły też kontenery, placowe też nieraz cos zahaczą i spadnie na przejazd, no i te kamienie w zimie hmm tyle przebić opon, a wszystko sprawnie i bezpiecznie...+praca codziennie po 12 godzin nie ma to jak trzeźwy umysł, popieram absoluty right you are have noo i wszystko po angielsku mówione żeby pokaazać swoją wyższość nad kimś ale to wszystko i tak prędzej czy później będzie miało krótkie nogi....

      • 3 2

      • (2)

        Witam pana z Kadr Polskich (tylko wy mówcie i piszecie "ajemwi")
        i to WY stwarzacie największe zagrożenie na placu pracujecie na kilku etatach w innych firmach a po cały dniu przychodzicie do nas do pracy na kolejne 12h. Nie słuchacie prostych i krótkich poleceń operatorów. Na plac A1 jedziecie przed D1.

        "placowe też nieraz cos zahaczą i spadnie na przejazd" NIGDY COŚ TAKIEGO NE MIAŁO MIEJSCA chyba że w Gdyni oni nawet nie wiedzą czy pracują w DCT czy w BCT :D

        Podczas operacji statkowych angielski nie jest używany!!!

        • 2 2

        • (1)

          ja wiem ze miało miejce...ale nie ważne to WY wiecie najlepiej

          ale oczywiscie zdarza sie kazdemu jak i na gct gdy przyszli ludzie z Gdanska chyba nawet od wasi zwalili na rtg pare puddel na jedno auto zewnetrzne nie wiem czy ładujecie tam po kilka sztuk na rame...

          piszę ajemwi żeby każdy wiedział o co chodzi nie tylko Wy
          yyy wielu operatorów pracowało kiedyś na bct gct ( nie są najgorsi są wyjatki ale taka kolej rzeczy jak niektórzy ludzie są z ulicy) teraz są w kadrach i uważaj bo nieraz los jest dziwny i możesz też być w KP, sam nie lubie tej firmy ale coż bo jest burdel niekiedy jak nie ma zgrania ludzi lub inni ściemniają...

          • 0 1

          • Masz troszkę racji.....

            Masz racje, że zdarza się każdemu i może się jak najbardziej, przytrafić jakiś wypadek i mi czy tobie podczas operacji załadunkowych. Z tego co się orientuję, żaden z moich kolegów z DCT nie pracował dodatkowo w BCT. Owszem były u nas przypadki podniesienia i wywrócenia ciężarówki z zewnątrz ale jak dobrze wiesz to wina kierowcy, że nie odbezpieczył pinów. Raz operator STS strącił kontener ale to rutyna go pogrążyła. Wina też leżała przez wysoki komin kontenerów, który nie był zdjęty co by mu ułatwiło prace (ale to wina zaplanowania statku). Teraz DCT nauczyło się na własnym błędzie i ściągają takie niebezpieczne kominy. DCT jest młodym terminalem i za kilka lat powiedzmy "staż i doświadczenie BCT" to będzie na prawdę terminal na wysokim światowym poziomie. Po prostu trzeba czasu i tego życzę Nam i Wam. Pozdro

            • 0 0

      • popieram

        taka prawda zgadzam sie z kolegom

        • 1 1

      • Mówi się na ciągniki IMV a nie ajemwi. Tak to prawda terminal jest zaprojektowany i wykonany na ciepły klimat bez śniegu. Podczas opadów śniegu kamienie z placu przyklejają się do kontenerów ale jakoś dajemy sobie rade. Podobno wszystko na wiosnę maja zalać betonem. A co do spadających kontenerów ze statków to troszkę koleszko koloryzujesz (raz się zdarzyło). Tak praca w systemie zmianowym ale wszystkim operatorom to pasuje. Po angielsku to raczej się nie mówi na terminalu bynajmniej podczas operacji statkowych.

        • 2 2

    • do xXX (6)

      a co teraz robią na starym sprzęcie czy półgłówki go operują? przy takiej ekipie to sprzęt będzie co roku wymieniany!!!! zresztą i tak przejmie całe to DCT MAERSK i całe to fałszywe towarzystwo zwolnią !!!! Ha,ha,ha Pozdrawiam was ciule!!!!

      • 2 7

      • Do ; )

        jeżeli nie masz bladego pojęcia o co chodzi to lepiej milcz!!!!!!
        mają zostać dokupione nowe suwnice a nie wymienione!!!!
        Napiszę tak abyś zrozumiał ma być go więcej!!!

        • 1 0

      • chyba masz żal do DCT... zwolnili Cię stamtąd? nie dziwię się... :-) (4)

        • 7 1

        • do niulki (3)

          masz płytki tok myślenia, każdy kto ma inne zdanie musi być zwolniony z DCT?! wiadomo dlaczego ten sprzęt się psuje jak takie pacyny tam pracują!! ha,ha,ha a żal to chyba masz ty bo cię nigdzie indziej nie przyjeli !!! : )

          • 0 4

          • wybacz, ale nie mogę powiedzieć o fizycznych pracownikach DCT tak wiele jak Ty, nie znam ich tak dobrze- stąd moje skromne (2)

            zdanie, prosty człowieku :-)

            • 2 0

            • do niulki (1)

              dajesz dobrą opinie o sobie i o kolegach z pracy!! twoje zajęcie pewnie jest bardzo górnolotne, no żżżżyyyycie !!! he,he,he
              powodzonka w karierze!!!!!!

              • 1 2

              • dziecko drogie, tak łatwo Cię wprowadzić w błąd... a pokaż mi, gdzie napisałam, że to moi koledzy z pracy :-) powodzenia w

                życiu! :-)

                • 2 0

    • do xXx

      co ty wypisujesz? nie pal w szatni bo ci to szkodzi

      • 2 4

  • DCT - MERSK (4)

    DCT to już terminal tylko MERSKA. Niestety Unifeeder odszedł do BCT. Tylko czekać aż na budynku terminala zawiśnie wielka Gwiazda Merska. Szkoda, że taki duży terminal z naprawdę świetnie wyszkolonymi operatorami, lukowymi nie może znaleźć nowego kontrahenta. A tak na marginesie ciekawe czy naszym sprzętem będziemy w stanie prowadzić operacje statkowe na tych "Kolosach", bo już teraz jest ciężko.

    • 15 5

    • Świetnie wyszkoleni operatorzy i lukowi ?? no proszę cie ..... chyba nie mówimy o tym samm terminalu , ja mam zupełnie inne wrażenie

      • 1 1

    • Lukowi? (2)

      Wy nie macie lukowych. Tylko osoby pelniace ta funkcje, nie zorganizowane i slabo wyszkolone .

      • 0 2

      • I po co te pyskówki (1)

        A kim ty jesteś żeby to oceniać. Lukowi u nas są to bardzo zaangażowani pracownicy, którzy prowadzą operacje statkowe. Wystarczy zobaczyć średnią z STS-a. Pewnie sam byś chciał w DCT pracować na tym stanowisku - tylko się nie nadajesz.

        • 0 0

        • Haha tak jak Wasi operatorzy. Proponuje zwiększyć moce przeładunkowe wtedy możę przybęda nowi kontrahenci bo póki co jak słusznie zauwazyłeś wszystko od Was odchodzi. Unifeeder kolej. Gratulujemy !

          • 2 0

  • DCT (2)

    DCT JEST I BEDZIE NAJLEPSZE :):) CZY SIE TO KOMUŚ PODOBA CZY NIE...........CZY 3 STSAMI CZY 2 DAMY RADE...:p.....W PORÓWNANIU Z GDYNIA NASZE STSY TO MERCEDESY...BEZ URAZY :):):)...TAKŻE TEGO

    • 2 3

    • (1)

      Tak ale taki operator jak wasz na Mercedesie to i pupe rozbił, Robicie zdecydowanie mniej kontenerów w ciągu 12h co BCT przez 8.Kto to widział aby pod STSem stała taka kolejka ciagników haha. Operator się nie wyrabi ooo

      • 3 1

      • To proste. Bo u nas ciągników IMV nie brakuje. A nie oszukujmy się w BCT na ciągnikach bardzo mocno oszczędzają. Z tego co się orientuję to macie góra 4 na STS. I wasi kierowcy (nie ma co dyskutować) bardzo słabo jeżdżą (u nas sobie dorabiają do bajońskiej pensji BCT). Powiem szczerze, że nasi chłopcy muszą troszkę podganiać robotę przez Kadry Polskie (Cargo). Pozdro

        • 1 2

  • dobra wiadomość... (6)

    ... pracuję w DCT i jestem bardzo zadowolony ze firma się rozwija. W najbliższej przyszłości powstanie równiez park logistyczny powiązany z firmą. Mam nadzieję, że firma bedzie równie zadowolona z mojego zaangażowania.

    • 31 17

    • JAK SIĘpracuje w dct? (4)

      mozesz powiedzieć coś więcej?atmosfera?kasa?
      z góry dziękuję

      • 0 0

      • zarobki średnie- 4200 na rękę (2)

        atmosfera taka sobie- dyrektorowi dośc często spada mydło pod prysznicem i wtedy mnie woła żebym się po nie schylił...

        • 4 3

        • (1)

          4200 to chyba na STS z nadgodzinami

          • 3 0

          • Z tymi Waszymi nadgodzinami które Wam upierniczyli to nawet tyle nie wyjzdie

            • 0 0

      • 20 lat temu pracowałem jako prezes w DCT. pozdrawiam dawnych współpracowników ;)

        • 0 6

    • ")))

      "to mówiłem Ja Jarząbek :)))"

      • 12 2

  • 3 STS'ami (3)

    3 STS'ami?? takie kolosy obsługuje się co najmniej 5, no chyba ze statek będzie miał czas na tak długi postój (albo dużo pudeł nie przywiezie???). a może to tylko chwyt marketingowy?!?!

    • 2 1

    • popieram (2)

      3 suwnice nie poradza sobie z takim wielkim statkiem.....

      • 1 3

      • nie znacie się (1)

        DCT to DCT mają w....ne kto co myśli oni robią swoje zresztą wystarczy tam popracować i się przekonać

        • 2 1

        • O czym się przekonać... O tym że 3ma STS'ami w kwesti przeładunku nie potraficie dorównać liczbie ruchów/przeładowanych konetnerów w ciągu zmiany.
          W BCT robią tyle a nawet wiecej co wy w ciągu 12h...
          Dlatego...
          Muszą Wam dokupić 2 nowe abyście troche się wzieli do roboty.
          Kolej już Wam zabraliśmy, OOCL'a z Gdańska też. A Mearska sobie zostawcie, zeby bezrobocie sie nie powiekszyło :D

          • 1 2

  • tranzyt ! (1)

    Czy wszyscy wypowiadający się 'fachowcy' nie słyszeli o tranzycie???
    Wystarczy poczytać troszkę lub wejść na stronę DCT i dowiedzieć się, że terminal DCT Gdańsk jest od jakiegoś czasu hub'em bałtyckim, czyli że kontenery wyładowane z dużych statków oceanicznych nie opuszczają terminala, tylko przeładowywane są na mniejsze statki (feedery-dowozowce)rozwożące je potem po Bałtyku (St. Petersburg, Kotka, Helsinki). Oczywiście polski import/eksport też jest obsługiwany, ale nie jesteśmy (jeszcze?) taką potęgą aby zapełniać 'naszymi' kontenerami statki oceaniczne.

    • 7 3

    • Ania chyba twoje czytanie z zrozumieniem uległo...Huba nad bałtykiem nie ma, są plany nad ich stworzeniem. Zapraszam do lektury jak chcesz coś wnieść do wątku

      • 0 0

  • Niby ok, ale te miasta... (4)

    W języku polskim nie ma Shanghai jest Szanghaj i nie ma Gothenburg (zresztą takiego miasta nie ma nigdzie poza jęz. angielskim) jest Goeteborg. I do Zeebrugge nie będą już pływały.

    • 21 3

    • (3)

      Częściowo się zgadzam, ale z drugiej strony , jak napisałbyś w języku polskim pozostałe nazwy:
      Kaohsiung ,Aarhus,Yantian, Ningbo ?

      • 1 5

      • Przecież to proste (1)

        Używamy przecież polskich odpowiedników nazw miast, jeśli takowe istnieją. Masz racje Aarhus nie ma odpowiednika, ale jedziesz już raczej do Kopenhagi, a nie do Copenhagen. I tak samo z Yantian, odpowiednika brak, ale mówisz chyba Pekin, a nie Beijing. I pojedzisz np. do Lipska a nie do Leipziga czy Leipzigu.

        • 1 0

        • Danzig to również jest piękne, niemieckie miasto. Podobnie jak Gottenhafen...

          • 0 1

      • Spadaj do London Zdrój

        • 0 0

  • JAK TO ZWYKLE BYWA Z (JAKIMKOLWIEK) ARTYKUŁEM NA TROJMIASTO.PL -- FORUM FRUSTRATÓW I 'EKSPERTÓW'

    Zadziwiające jest negatywnie-krytyczne podejście do dowolnego opisywanego wydarzenia, ze strony forumowych malkontentów, frustratów i pseudo-ekspertów.

    Zakładam, że większość z nas to mieszkańcy Trójmiasta -- dlatego fakt dynamicznego rozwoju gospodarki morskiej (w Gdyni i Gdańsku mniej więcej równolegle) powinien nas cieszyć.
    Prosta zależność : większy wolumen = więcej miejsc pracy w firmach związanych z obrotem morskim, więcej pieniędzy dla lokalnego i centralnego samorządu, większa rola polskich portów morskich (na Bałtyku gdzie właśnie wyprzedziliśmy Goteborg, i na świecie).

    Ludzie, więcej pogody ducha , jesteśmy z Trójmiasta !!

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane