• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Dworzec Drzewny w Porcie Gdańsk

VIK
20 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Dworzec Drzewny, który dziś nie jest wykorzystywany, ma się stać nabrzeżem uniwersalnym. Dworzec Drzewny, który dziś nie jest wykorzystywany, ma się stać nabrzeżem uniwersalnym.

Port Gdańsk szykuje się do modernizacji tzw. Dworca Drzewnego zobacz na mapie Gdańska. Dzięki unijnym dotacjom od lat nieużywane nabrzeże będzie mogło obsługiwać największe jednostki, które wchodzą do Portu Wewnętrznego.



- Dworzec Drzewny jest nabrzeżem, którego od wielu lat nie eksploatowano. Chcemy je rozbudować, by znów tętniło życiem portowym. Zakładamy, że będzie to nabrzeże uniwersalne. Obecnie ma konstrukcję skarpową, co należy zmienić. Musimy także m.in. przesunąć linię odbojową - mówi Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Prace na tym nabrzeżu skupią się na rozbudowie ok. 1220 metrów. Wykonawca przeprowadzi m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne, czerpalne i umacniające dno, prace sanitarne oraz drogowo-kolejowe.

- Powstanie nowa ścianka szczelna, nowe linie odbojowe i cumownicze. Dzięki temu przy Dworcu Drzewnym będą obsługiwane największe jednostki, które wchodzą do Portu Wewnętrznego - o zanurzeniu do 10,6 metrów - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. infrastruktury.
W połowie grudnia 2017 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił przetarg na modernizację nabrzeża Dworzec Drzewny. Właśnie otwarto oferty, które złożyło osiem podmiotów. Do przetargu stanęło pięć konsorcjów (Roverpol i Cyes Maritime Works, NDI oraz NDI, Strabag i Ed. Zueblin A.G., Soletanche Polska, Soletanche Bachy oraz Warbud, PORR i Energopol-Szczecin), a także trzy przedsiębiorstwa (Budimex, Doraco oraz Polaqua). Wszyscy potencjalni wykonawcy deklarują ukończenie prac w ciągu 96 tygodni od momentu podpisania umowy.

Modernizacja nabrzeża Dworzec Drzewny jest jednym z zadań w projekcie obejmującym przebudowę toru wodnego. Projekt jest w 85 proc. dofinansowany z instrumentu CEF (Connecting Europe Facility - Łącząc Europę). Oprócz niego dzięki unijnym środkom prace obejmą także pogłębienie toru wodnego i modernizację Nabrzeża Oliwskiego, Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew oraz Zbożowego wraz z fragmentem nabrzeża przy Twierdzy Wisłoujście. Łącznie to ok. 5 km odnowionej infrastruktury. Projekty finansowane z instrumentu CEF zakończą się do 2020 roku włącznie.
VIK

Miejsca

Opinie (33) 3 zablokowane

  • Jakie 10,6 m? (2)

    Port wewnętrzny, usytuowany wzdłuż Kanału Portowego i ujścia Wisły, może przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m.

    • 24 3

    • Rezerwa na smieci portowe.

      Gratulacje dla Gdańska, że rozwija się jak burza !

      • 15 2

    • Mylisz się

      Regularnie wchodzą statki o większych gabarytach na podstawie warunków kapitanatu.

      • 0 0

  • Gdańsk znów działa... (5)

    a Gdynia niedługo sie rozpadnie i słuch po niej zaginie...

    • 40 21

    • i o to chodzi

      już 7 kwietnia się rozpadną ;)

      • 7 2

    • Tak się rozpada, że ma rekordowe przeładunki w całej swojej historii. (2)

      Ale co ty możesz wiedzieć trollu o gospodarce morskiej?

      • 0 4

      • (1)

        I rekordowo niski udział w rynku. Co z tego że przez 10 lat podnieśli ci pensje o 100 zł jak inni w tym czasie zarabiają więcej o 1000 zł?

        • 1 2

        • A jak według Ciebie ma skutecznie konkurować z Gdańskiem?

          Skoro ma z natury gorsze warunki nawigacyjne i infrastrukturalne na swoim zapleczu? Gdyby nie układ granic sprzed II WŚ, to port w Gdyni nigdy by nie powstał. Gdańsk ma po prostu lepsze warunki do rozwoju - duże rezerwy terenu bezpośrednio przy głębokich akwenach, co słusznie wykorzystał Gierek budując Port Północny.

          • 2 1

    • głupek

      kwadratowy

      • 1 0

  • to jest właśnie myślenie o przyszłości. (3)

    u nas w Gdyni szczurek wpuściłby na to miejsce deweloperów.

    • 36 13

    • Gdańsk jest niedaleko (1)

      sprzedaj chatę (bo pewnie w chacie jeszcze mieszkasz) i wyprowadź się do Gdańska jak Gdynia Ci tak przeszkadza.

      • 13 7

      • Chyba tak trzeba zrobić bo i tak do pracy jeżdżę do Gdańska.

        • 1 1

    • drugi

      głupek kwadratowy

      • 1 0

  • a ile milionów z Europy mamy przytulić na ten projekt? (4)

    Nienawidzący polityki europejskiej rząd i narodek wyciąga obie rączki po pieniążki zaborców z UE

    • 36 27

    • ten komentarz to szczyt bezmyślności

      do tego mijający się z prawdą.
      Doprawdy trzeba być debilem, żeby płacić przymusową składkę na organizację, której się rzekomo nie lubi a w ramach protestu nie brać określonych w traktatach kasy (fundusze strukturalne nie są żadną jałmużną) pochodzącej z tej składki. Po drugie to nienawidzenie polityki europejskiej według niektórych najwyraźniej polega na oponowaniu przeciwko niekorzystnym dla Polski propozycjom. Wedle tej logiki najbardziej polityki europejskiej nienawidzą Niemcy i Francuzi, którzy nawet brali się za renegocjacje traktatu i to nie raz.

      • 10 7

    • O czym ty piszesz ?

      Treść twojego komentarza najlepiej świadczy o braku wiedzy skąd UE bierze kasę na wszelkie dotacje-doczytaj najpierw.

      • 4 4

    • (1)

      Które pójdą później i tak w ręce zagranicznych firm wykonujących ten projekt (w przetargu m.in. Roverpol i Cyes Maritime Works, Strabag, Ed. Zueblin A.G., Soletanche ). Czyli np. tacy Niemcy dofinansowują swoją gospodarkę.

      • 3 1

      • Bezmyślnie powtarzane bzdury z przekazu dnia

        Jeśli nawet wygrają firmy niemieckie, to infrastruktura zostanie na miejscu i będzie się przyczyniać do zarabiania pieniędzy tutaj.

        • 0 0

  • Taa a ciezarowki juz totalnie rozjada Przerobke

    • 20 19

  • Czy pojdzie tam skmka?

    • 13 8

  • (1)

    Dworzec, pewnie, na pewno hipermarket postawią ;)

    • 19 4

    • nie, nic z tego . Za chwilę wprowadzą zakaz handlu w piątki i soboty

      • 0 2

  • a kiedy dywidenda dla akcjonariuszy

    bo do tej pory tylko fałszywi akcjonariusze / Gmina i Skarb Państwa/ odbieraja swoje i nieswoje

    • 13 3

  • Dobra wiadomość.

    • 9 3

  • Magiologia i brak zrozumienia tematu zarządzania portem (2)

    Jeżeli planuje się mega Port Centralny to po kiego ładować kasę w rewitalizację nabrzeży?
    Albo jedno albo drugie - o ile na Port Centralny klienci są już dzisiaj to kto i z czym, jak często i jakimi statkami będzie zawijał do portu wewnętrznego?
    Podobny casus jak pogłębianie toru wodnego do Szczecina...

    • 17 10

    • port centraly to inna sprawa. Zlokalizowany zostanie na tzw. "przedmieściach" Radomia

      • 5 1

    • Port Centralny, buhaha

      Bajki na papierze, wizja ma osłodzić realną stratę Lotosu. PiS nie umie jednej ustawy napisać porządnie a ma prowadzić takie inwestycje. I kim? Tą bandą Misiewiczów?

      • 4 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane