• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy magazyn w gdyńskim Centrum Logistycznym

Wioletta Kakowska-Mehring
2 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Magazyn znajduje się w sąsiedztwie terminali kontenerowych BCT i GCT.
  • W uroczystości wziął udział Anthony Mukwita, Ambasador Zambii w Berlinie.
  • Obiekt wydzierżawiła firma spedycyjno-logistyczna Terramar.
  • Magazyn o wysokości użytkowej 10,5 m jest przeznaczony do składowania wysoko przetworzonych towarów drobnicowych w opakowaniach.
  • Otwarty magazyn jest pierwszym z czterech tego typu i stanowić będzie jeden z kluczowych elementów Intermodalnego Centrum Logistycznego.
  • Otwarty magazyn jest pierwszym z czterech tego typu i stanowić będzie jeden z kluczowych elementów Intermodalnego Centrum Logistycznego.
  • Obiekt wydzierżawiła firma spedycyjno-logistyczna Terramar.
  • Magazyn o wysokości użytkowej 10,5 m jest przeznaczony do składowania wysoko przetworzonych towarów drobnicowych w opakowaniach.

Port Gdynia konsekwentnie rozbudowuje swoje Centrum Logistyczne. Właśnie oddano do użytku pierwszy z czterech przewidzianych do realizacji magazynów wysokiego składowania przy ul. Logistycznej. O tym, że rynek oczekuje takich inwestycji, świadczy fakt, że już w momencie budowania obiekt znalazł najemcę.



Nowoczesny magazyn wysokiego składowania jest jednym z kluczowych elementów Intermodalnego Centrum Logistycznego w Porcie Zachodnim. Znajduje się on w sąsiedztwie Terminali kontenerowych BCT i GCT. Obiekt wydzierżawiła firma Terramar, zajmująca się obsługą spedycyjną i logistyczną ładunków w transporcie morskim, lądowym i lotniczym.

- Otwarty magazyn jest pierwszym z czterech tego typu i stanowić będzie jeden z kluczowych elementów Intermodalnego Centrum Logistycznego. Na terenie o powierzchni 30 tys. m kw. oprócz magazynów powstaną również place składowe oraz niezbędna infrastruktura drogowa i kolejowa. Inwestycje w tym rejonie Portu bezpośrednio wpisują się w Strategię Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Magazyn o wysokości użytkowej 10,5 m jest przeznaczony do składowania wysoko przetworzonych towarów drobnicowych w opakowaniach. Prowadzone usługi logistyczne związane będą z magazynowaniem, przyjęciem, składowaniem, kompletacją i konfekcjonowaniem oraz wydawaniem zapasów w systemie cross-dockingu, czyli przeładowaniu i wysyłce towarów do odbiorcy bezpośrednio po dostarczeniu go do magazynu, bez konieczności jego składowania. Konstrukcja dachowa obiektu jest przystosowana do instalacji fotowoltaicznej na całej powierzchni dachu.

Pierwszym transportem obsługiwanym w nowym magazynie były kontenery z największą w historii polskiego rządu rzeczową pomocą humanitarną. 22 tony asortymentu medycznego wyruszyły drogą morską z Portu Gdynia do Zambii, z przeznaczeniem do 18 placówek medycznych, prowadzonych przez polskich misjonarzy. Transport zorganizowała Kancelaria prezesa rady ministrów, Agencja Rezerw Materiałowych i Fundacja Pomocy Humanitarnej "Redemptoris Missio".

Port Gdynia konsekwentnie dba o rozwój zaplecza magazynowo-logistycznego w różnych częściach portu. Jednym z projektów jest właśnie rozbudowa Intermodalnego Centrum Logistycznego w rejonie ul. Kontenerowej i ul. Logistycznej, ale nie tylko.

Dwa lata temu przy ul. Polskiej 19-23 oddano do użytku magazyn wysokiego składowania o powierzchni 5 tys. m kw. przeznaczony dla towarów drobnicowych. W tym przypadku również udało się znaleźć najemców jeszcze przed realizacją. Obiekt wybudowano z uwzględnieniem potrzeb czterech firm: Elpol, Damen Shipyards Gdynia, Rol-Ryż użytkujących komory magazynowe oraz firmy Uni-logistics użytkującej wydzieloną funkcjonalnie od magazynu część biurową.

W obszarze wspomnianego już Intermodalnego Centrum Logistycznego ZMPG zrealizował w 2010 r. (przy ul. Kontenerowej) magazyn wysokiego składowania o powierzchni 8 tys. m kw. Kolejny magazyn tego typu (o powierzchni użytkowej  18 840 m kw.) został oddany do użytkowania w 2014 r. przy ul. Kontenerowej 27.

Port Gdynia ma jednak dużo ambitniejsze plany. Chodzi o  rozwój działalności logistycznej na obrzeżach Gdyni, w sąsiedztwie Kosakowa, w ramach projektu "Dolina Logistyczna", czyli poszerzenie działalności portowej właśnie o Kosakowo, ale także o Rumię, Redę i Wejherowo. A wszystko po to, aby powstało zaplecze dla Portu Zewnętrznego, jaki ma powstać w Gdyni.

- Nasza strategiczna inwestycja, czyli Port Zewnętrzny, wymaga stworzenia odpowiedniego otoczenia, dzięki któremu możliwa będzie sprawna obsługa towarów. Zwiększone możliwości przeładunkowe to szansa, ale również wyzwanie, dlatego tak ważne jest, aby już dzisiaj tworzyć dogodne warunki do dalszego rozwoju - mówi Adam Meller, prezes ZMPG.

Miejsca

Opinie (33)

  • w gminie Pruszczu Gdańskim jest więcej powierzchni magazynowej niż w portowej Gdyni... (9)

    • 35 24

    • Bo Gdynia to tylko Gdynia a Pruszcz to oprócz Pruszcza też Rotmanka, Straszyn i inne Rokitnice czy Grabiny Zameczki.

      Więc co ma piernik do wiatraka?

      • 12 12

    • (5)

      Pruszcz leży przy najważniejszych drogach Pomorza i stanowi zaplecze dla obu trójmiejskich portów. Co więc w tym dziwnego?

      • 13 8

      • (1)

        i w dodatku ziemia tania jak barszcz. Porównanie bez sensu.

        • 14 3

        • Dokładnie!

          Cena gruntów jest kluczowa. Dlatego większość magazynów na Kowalach przylega do wysypiska na Szadółkach. Po prostu ziemia jest tam tańsza i tyle.

          • 7 3

      • Gdańsk ma znacznie wiecej ba nawet Kowale mają znacznie więcej magazynów niż portowe miasto Gdynia (1)

        • 5 9

        • A zauważyłeś geniuszu transportu i logistyki, gdzie te magazyny są zlokalizowane?

          Już podpowiadam - przy obwodnicy. A czemu tam? Bo to najważniejsza droga w Trójmieście dla transportu drogowego, którą można dojechać zarówno do portu w Gdańsku jak i Gdyni. A czemu głównie w okolicy Kowali? Bo jest tam sprzyjające ukształtowanie terenu i nieużytki. Gdzie byś chciał wybudować takie magazyny przy obwodnicy w Gdyni? W górzystych terenach leśnych parku krajobrazowego? Trzeba być kompletnym kaleką umysłowym by nie potrafić dostrzec tak prostych zależności. Dodam, że przy samym porcie w Gdańsku też nie ma zbyt wielu nowoczesnych powierzchni magazynowych. Jedyne ich skupisko jest przy DCT. Większość magazynów Trójmiasta jest skoncentrowanych w okolicach Pruszcza i Kowali, bo są to miejsca ulokowane przy wylotach na S6, S7 i A1 a jednocześnie blisko portów i aglomeracji.

          • 18 4

      • Via Baltica

        Słynna planowana Via Baltica ominie Trójmiasto szerokim łukiem kierując TIR-y do Kłajpedy na Litwie.

        • 2 2

    • Brawo , Polska się rozwija

      Dziękujemy PiS

      • 0 2

    • Gość

      I co w związku z tym ?

      • 0 0

  • brawo, szkoda że wszystko przy praktycznie zerowym zaangażowaniu miasta. (4)

    wiadomo kiedy miasto raczy odbudować mostek na ulicy Wiśniewskiego?

    • 34 7

    • Na ul. Gołębiej.

      • 6 0

    • Poczytaj sobie kto moze inwestowac na terenach portowych

      • 3 3

    • Roboty ruszą w 2020

      I potrwają raczej do 2021

      • 2 0

    • :)

      Kiedyś naprawią:) W trakcie Open'era pewnie :)

      • 0 0

  • szukamy ludzi ze wszystkimi uprawnieniami

    - praca w młodym dynamicznym zespole
    -owocowe wtorki
    -młody dynamiczny zespół
    -młody dynamiczny zespoł po nocach
    -stabilne zatrudnienie na umowie zlecenie;

    • 48 4

  • Zarobki (6)

    Zarobki 2300 - 2500 netto na miesiąc. Tak to się zarabia w, "wielkim" Tricity

    • 29 4

    • 2500 netto?

      Zapomnij. 2200 netto to Max.

      • 6 4

    • Hahaha

      Serio ? Tyle to dostaje sie w pierszej w zyciu pracy. Juz po kilka miesiacach pracy zarabiasz sporo wiecej a po roku z 2x wiecej wiec nie gadaj ze jestes taka zyciowa oferma

      • 7 13

    • (1)

      Trzeba było się uczyć. Ewentualnie zmienić pracę. Skoro nie chcesz, albo nie wiesz jak to znaczy, że jesteś nieudacznikiem

      • 3 9

      • Sugestywna opinia

        Może się Pan uczyć i całe życie a wcale mądrzejszy Pan nie umrze.

        • 10 1

    • To tylko Gdynia (1)

      Myślisz że dlaczego całe SKMki są zawalone Gdynianami pracującymi w Gdańsku?

      • 6 6

      • Do stoczni Lenina jeżdżą ?

        • 1 0

  • (1)

    Dziękujemy za jeszcze większe korki na Estakadzie.

    • 16 2

    • Podziękuj POpaprańcom i pis dzielcom. Jedni i drudzy konsekwentnie olewają budowę drogi dojazdowej od obwodnicy w Chyloni do portu, omijającej estakadę. Zamiast tego buduja jakieś trasy kaszubskie i inne bzdury.

      • 14 0

  • (2)

    Skąd wezmą pracowników?

    • 14 1

    • Z mniejszego magazynu ktory opuszczaja.

      • 7 0

    • ze stepów Ukrainy

      • 8 0

  • A jak tam dojechac? (1)

    Z./po ttowar?

    • 5 10

    • wpław najszybciej i bez korków

      • 1 0

  • Jak place są w porcie przy rozładunkach np z kontenerów? Czy podobnym? Chodzi o odobę która podczepia łańcuchy pasy szekle itd

    • 3 3

  • Podwykonawcy realizujący projekt

    I czy wszyscy zostali rozliczeni???
    Czy kolejna budowa realizowana kredytowaniem kosztem małych firm???

    • 0 0

  • Port zewnętrzny w Gdyni

    Chory pomysł. Docelowo Gdynia powinna być miastem z pięknym portem jachtowym, konkurować z Sopotem a nie z Gdańskiem, być przyjazna dla mieszkańców i turystów. Polska nie jest już odcięta od morza /zapomnieliśmy już dlaczego zbudowano Port Gdynia?/. Już teraz po Gdyni jeździ się/ delikatnie mówiąc/ bardzo trudno. Chwała władzom miasta, że nie bardzo garnie się do pomysłów Zarządu Portu Gdynia - proszę ujawnić jakie korzyści dla miasta i jego mieszkańców są z Portu Gdynia a jakie obciążenia i zagrożenia. Bardzo się zdziwią Ci co tak bezmyślnie kibicują inwestycjom portowym w Gdyni. Proszę także przeanalizować jakim powietrzem oddychamy w Gdyni już teraz a co będzie później jak się nie opamiętamy. Gdańsk ma tereny rozwojowe na działalność portową a My przeładowujemy węgiel w centrum miasta. Jeżeli nie myślimy o sobie to pomyślmy chociaż o naszych wnukach.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane