- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (84 opinie)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (72 opinie)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (82 opinie)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (253 opinie)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
Nowy terminal promowy w Gdyni skróci rejs do Szwecji o pół godziny
W gdyńskim porcie, przy Nabrzeżu Polskim , powstanie nowy terminal promowy. Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.
Dziś na terenie Nabrzeża Polskiego operuje Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia. Stoją tam magazyny i przeładowywane są towary masowe. Trwa jednak proces prywatyzacji tej spółki, który uwzględnia plany budowy terminalu promowego.
Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom Lion Queen. Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II, przy Basenie VIII .
- Jest to jeszcze bardzo wstępny etap, za wcześnie więc na szczegóły. Dopiero rozpoczynają się prace projektowe. Jednak wizja przeprowadzki na Nabrzeże Polskie jest dla nas bardzo obiecująca - twierdzi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik Stena Line. - Nabrzeże, które obecnie użytkujemy, jest już dla nas za małe. Nie mamy możliwości operowania większymi statkami.
- Za dwa lata będziemy obchodzić 20-lecie współpracy ze Steną Line i myślę, że jubileusz będzie przebiegał w radosnych nastrojach - zapowiada Janusz Jarosiński. - Dyskutujemy o dalszej, wieloletniej współpracy. Niewątpliwe Stena Line ma nadzieję na zwiększenie swojego udziału w rynku przewozów pasażerskich, jak i towarowych. Na pewno terminal w nowym miejscu pomoże w realizacji tych zamierzeń. Dzięki tej decyzji, już dziś wróciliśmy do rozmów o promach o długości 240 metrów. Zawijanie takich promów do nabrzeża, które ma 170 m długości - a takie warunki ma obecnie Stena Line - jest praktycznie niemożliwe. Nowy terminal jest wręcz niezbędny.
Inwestycja istotna dla gdyńskiego portu i przewoźnika, jest również bardzo ważna dla rozwoju rynku przewozów kontenerowych. Nabrzeże wykorzystywane obecnie przez Stena Line sąsiaduje bowiem z terminalami kontenerowymi, a dla nich, szczególnie dla najbliższego sąsiada, czyli BCT, przeprowadzka "promów" oznacza nowe tereny inwestycyjne.
- BCT już tylko czeka, żeby Stena Line się wyprowadziła, bo przyda im się dodatkowy teren do składowania kontenerów. Ten obszar wydzierżawiamy jednak w przetargu publicznym, więc także inni będą mieli szansę zagospodarować tę działkę - zastrzega Janusz Jarosiński.
Z zagospodarowaniem 2 ha po Stenie nie będzie problemu, pytanie co się stanie z dworcem promowym?
- Staramy się słuchać co nam rynek i partnerzy biznesowi podpowiadają, więc na pewno jakiś pomysł się pojawi. Raczej go zagospodarujemy, a nie wyburzymy. Może poprosimy o pomoc studentów architektury? Młodzi ludzie bardzo często mają pomysły, na które nie wpadłoby moje pokolenie. Trzeba z tego czerpać, żeby iść do przodu - dodaje Janusz Jarosiński.
Miejsca
Opinie (123) 7 zablokowanych
-
2013-02-06 15:36
No i gitara (2)
Budować budować!
- 8 3
-
2013-02-06 16:39
a ludzie z BTDG na bruk (1)
- 1 3
-
2013-02-06 17:03
życie...
- 0 0
-
2013-02-06 16:50
No to już po pżb
Czekać tylko jak odpala linię do nynshamn. W szwecji poczynili inwestycje w porcie i nie mogą sobie pozwolić na to by złom pływał raz na 3 dni. Zapotrzebowanie jest ogromne na to połączenie. Wypełnienie 100% a pżb jest nie rentowne. Niech stena albo unity line tam wejdą i biznes sie bedzie kręcił. Wtedy bedzie można pżb kupić za 1 pln a i tak nie wiem czy znajdzie się chętny.
- 6 2
-
2013-02-06 15:54
A jeszcze krótszy czas będzie, gdy terminal promowy będzie na Helu...:)
- 9 3
-
2013-02-06 15:26
skróci rejs i uchroni suwnice.
- 11 2
-
2013-02-06 14:45
Rowerem do Szwecji (2)
A ja planuje podróż do Szwecji rowerkiem. Tylko żonkę muszę namówić jeszcze. :-) Pomysł dobry! Niech Naród rośnie w siłe!!
- 33 4
-
2013-02-06 15:11
nie zapomnij zalozyc jej siodelka
- 10 3
-
2013-02-06 15:08
Rowerem do Szwecji? No to ładny kawałek drogi przed Tobą i wiele ciekawych krajów nadbałtyckich będziesz miał po drodze.
- 7 2
-
2013-02-06 15:07
potrzebna będzie przebudowa węzła ofiar grudnia 70
już teraz jest tam ciasno głównie ze względu na ciężarówki (zbyt krótki pas do skrętu oraz za krótkie zielone światło), a co dopiero jak terminal się przeniesie na nabrzeże polskie i będzie ich jeszcze więcej
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.