• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od małego do dużego, czyli jak budować długą relację z klientem

10 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Nie zawsze współpracę z klientem musimy zaczynać od umowy na długie miesiące. Czasem warto zastosować zasadę "od małego do dużego".



Czy warto się rozdrabniać? Pewnie wielu z nas zadaje sobie to pytanie analizując brief czy zapytanie od klienta. "Dużo się narobimy, a mało zarobimy", "szkoda czasu", "lepiej poszukać czegoś większego i na dłużej" - tak najczęściej reagujemy na małe zlecenia.

Patrz szeroko

Czasem jednak warto spojrzeć szerzej. Dlaczego? Po pierwsze, z małego zlecenia może urosnąć całkiem duże. Projekt może się rozrosnąć, a jeśli się sprawdzisz, klient chętnie będzie kontynuował z tobą współpracę. Może też pojawić się inwestor, a zawsze dobrze współpracować z kimś, kogo się już zna.

Po drugie, klient może wrócić z innym zleceniem. Dziś może potrzebować np. wizytówek, a w przyszłości kampanii marketingowej i pomocy w innych, większych projektach. Dlatego dobrze od początku pytać klienta o dalsze plany, prezentować swoją ofertę i zadbać o to, by miał poczucie, że sprawdzimy się także w innych działaniach.

Po trzecie, klient może polecić twoje usługi innym firmom. Proste, prawda? Świat jest mały i trzeba o tym pamiętać, bo nigdy nie wiesz, kogo zna twój klient. Jeśli się sprawdzisz, z pewnością poleci cię innym, a wtedy świat stanie przed tobą otworem.

Co jeśli nie jesteś pewien?

To oczywiście trzy optymistyczne scenariusze. Równie dobrze może się okazać, że zrobisz jedno małe zlecenie i nie będzie kontynuacji współpracy w przyszłości.

Jak więc się zachować w przypadku, gdy nie jesteś pewien, czy to ma sens? Musisz dokładnie wybadać klienta. Zapytać o plany rozwoju, o to czy w przyszłości jest szansa na dalszą współpracę, a nawet zapytać, czy któraś z zaprzyjaźnionych firm nie potrzebuje usług, które oferujesz.

Szczere i bezpośrednie podejście - to się sprawdza! Masz więcej pytań? Zwróć się do nas: www.apmmarketing.pl

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (3)

  • Jakoś nie za bardzo przekonuje mnie firma marketingowa, która uważa, że artykuł sponsorowany na trojmiasto.pl to dobra reklama. (2)

    • 10 1

    • Poza tym artykuł raczej o rozterkach freelancera ;-)

      • 3 0

    • jaka krótka i zarazem b. trafna uwaga...

      też nie rozumiem , co myślał ten , kto zamierza reklamować swoje usługi akurat na trójmiasto.pl

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane