• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Okręt podwodny ORP Bielik kończy służbę

VIK
12 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Według upublicznionej informacji Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych okręt ORP Bielik wyceniono na 755 856,37 zł.
  • ORP Bielik w drodze do Gdańskiej Stoczni Remontowa.
  • ORP Bielik w drodze do Gdańskiej Stoczni Remontowa.
  • W stoczni zostaną wymontowane baterie akumulatory wraz z oprzyrządowaniem. Aby to przeprowadzić, ORP Bielik zostanie wydokowany.
  • W stoczni zostaną wymontowane baterie akumulatory wraz z oprzyrządowaniem. Aby to przeprowadzić, ORP Bielik zostanie wydokowany.
  • ORP Bielik w drodze do Gdańskiej Stoczni Remontowa.
  • ORP Bielik w drodze do Gdańskiej Stoczni Remontowa.
  • Według upublicznionej informacji Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych okręt ORP Bielik wyceniono na 755 856,37 zł.
  • Według upublicznionej informacji Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych okręt ORP Bielik wyceniono na 755 856,37 zł.
  • ORP Bielik w drodze do Gdańskiej Stoczni Remontowa.
  • ORP Bielik zostanie wydokowany.
  • ORP Bielik w drodze do Gdańskiej Stoczni Remontowa.

Najpierw w swoją ostatnią podróż wyruszył ORP Sęp, a dziś ORP Bielik. Jak informowaliśmy, oba okręty zostały już wycofane z eksploatacji, a teraz trwa wygaszanie ich gotowości bojowej. Część prac realizuje Gdańska Stocznia Remontowa.



Dziś kolejny z okrętów podwodnych został przeholowany z Portu Wojennego w Gdyni do Gdańska. Stocznia "Remontowa" przeprowadza pierwszy etap tzw. dezaktywacji dwóch ostatnich okrętów podwodnych typu Kobben znajdujących się jeszcze w składzie Marynarki Wojennej RP. Zrealizowanie wszystkich prac zawartych w kontrakcie oznacza definitywne wycofanie tych okrętów z eksploatacji i wygaszenie ich gotowości bojowej.

Dwa ostatnie Kobbeny idą na złom. Można je kupić za 1,5 mln zł



W stoczni zostaną wymontowane baterie akumulatory wraz z oprzyrządowaniem. Wymontowane ogniwa mają zostać przewiezione przez wykonawcę do Punktu Bazowania w Helu, zaś ich miejsce zajmie balast stały. Ponadto demontażowi podlegają elementy bezpośrednio związane z bateriami akumulatorów, takie jak systemy ich chłodzenia czy monitoringu, których elementy mają zostać również przewiezione do Helu.

Ostatni rejs okrętu ORP Bielik do Gdańskiej Stoczni Remontowa.


Stocznia będzie musiała ponadto przeprowadzić prace dotyczące odłączenia butli halonowego systemu gaśniczego i neutralizacji tego czynnika przeciwpożarowego, opróżnienia okrętowych zbiorników tlenu, a także zaślepić burtowe zawory systemów wodnych, wykonać dwie linie oświetlenia wnętrza okrętu zasilanego z nabrzeża oraz zabezpieczyć właz wejściowy na kiosku oraz wszystkie otwory znajdujące się na jego szczycie (stanowisko dowodzenia, urządzenia podnośne, np. peryskop). Aby przeprowadzić te wszystkie operacje, okręt trzeba będzie wydokować.

ORP Sęp złomowany w "Remontowej". Potem trafi tam też ORP Bielik



Całość prac na obu okrętach ma się zakończyć do 7 maja 2021 r.

Plan sporządzony przez Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych zakłada przekazanie obu okrętów do Agencji Mienia Wojskowego, która ma je sprzedać. Według upublicznionej informacji Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych ORP Sęp wyceniono na 750 858,48 zł, a ORP Bielik na 755 856,37 zł.
VIK

Miejsca

Opinie (88) 6 zablokowanych

  • Armii nie ma,floty nie ma,lotnictwa nie ma.

    Można płacić najemnikom,np.tym z USA,tyle,że najemnicy mają to do siebie,że w razie czego pójdą do tego kto więcej zapłaci.
    Lepiej już modlić się do Najwyższego o obronę.Efekt ten sam ale wyjdzie taniej.

    • 1 0

  • Przedłużmy żywotność jednostki przymocowując ją na stałe do holownika. Plany mocowania opracuje zespół PiSowskih fachowców. Koszt dwa, może trzy, no góra cztery miliardy. Budżet podoła- zabiorą ze szkolnictwa i służby zdrowia

    • 0 0

  • Sarkofag!

    Powinni po demontazu zrobic z niego sarkofag dla Macierewicza i "dowodztwa"PiSu.Wyprowadzic na najwieksza glebie i zatopic.

    • 0 1

  • Polacy żyją w takim dobrobycie że sami będą bronić tego co mają, a jest tego dużo.

    • 0 0

  • a czy on w zeszłym roku remontowej nie opuścił po remoncie? To remont na rok był?

    Nie rozumiem

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane