• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PCC Intermodal uruchamia nowe połączenie kolejowe z Moskwą

erka
26 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PCC Intermodal zdobywa kolejne unijne miliony
Głównym zadaniem PCC Intermodal jest oferowanie kompleksowego transportu kontenerów i stałych połączeń pomiędzy nowoczesnymi terminalami lądowymi i portami. Głównym zadaniem PCC Intermodal jest oferowanie kompleksowego transportu kontenerów i stałych połączeń pomiędzy nowoczesnymi terminalami lądowymi i portami.

Na początku grudnia 2011 rusza regularne połączenie kolejowe z Kutna do Moskwy. Zapewni ono obsługę kontenerów zmierzających do stolicy Rosji z portów w Rotterdamie, Hamburgu i Bremerhaven i z terminali morskich Gdańska i Gdyni. Moskwę z europejskimi portami połączy gdyńska firma PCC Intermodal SA.


PCC Moscow Express połączy Moskwę z portami w Europie. PCC Moscow Express połączy Moskwę z portami w Europie.

Podróż pociągiem Moscow Express na trasie Rotterdam - Moskwa oraz Hamburg/Bremerhaven - Moskwa potrwa niecały tydzień. Ładunki z przeznaczeniem do Moskwy trafią na Terminal Kutno w czwartek, a w poniedziałek z rana będą już w Moskwie. Łącznie ładunki zgodnie z ideą intermodalu, przemierzą pociągiem ponad 2,5 tys. kilometrów. Bezpośrednio do drzwi klientów kontenery odwożone są transportem samochodowym.

- Intermodalne połączenie Europy z Rosją, w oparciu o regularnie kursujący pociąg , to naturalny krok w rozwoju spółki i kolejny etap budowy sieci regularnych połączeń intermodalnych w naszym rejonie Europy - twierdzi Dariusz Stefański, prezes zarządu PCC Intermodal. - Zgodnie z przyjęta strategią rozwoju wykorzystujemy możliwości jakie daje z jednej strony doskonałe położenie naszego kraju na mapie Europy, a z drugiej nowo otwarty hub w centralnej Polsce - Terminal Kutno.

Spółka PCC Intermodal rozpoczęła działalność w październiku 2004 roku jako PCC Rail Spedkol i w lipcu 2005 jako pierwsza w Polsce uruchomiła regularne połączenie prywatnym pociągiem od terminalu lądowego do portu. Spółka jest obecna zarówno na rynku krajowym, obsługując przewozy z/do portów polskich (Gdańsk/Gdynia) jak i zachodnioeuropejskim, oferując regularne połączenia kolejowe z terminalami morskimi w Hamburgu, Bremenhaven i Rotterdamie.

PCC Intermodal wchodzi w skład międzynarodowej grupy PCC operującej na rynkach chemii, energetyki i logistyki. PCC SE jest dominującym akcjonariuszem, kontrolującym ponad 70 proc. akcji. Dużymi udziałowcami są także DB Schenker Rail Polska i Pioneer IM. Ponad 70 spółek wchodzących w skład Grupy PCC zatrudnia obecnie przeszło 2,2 tys. pracowników w 12 krajach.
erka

Miejsca

Opinie (48) 2 zablokowane

  • dzisiaj do Moskwy jutro do Chin

    tylko do Moskwy. Może do Chin . Mówisz i masz. Takie wiadomości się dobrze sprzedają. .

    • 0 0

  • żyją za cudze pieniądze ?

    Jak to możliwe że spółka ma STRATY i jedzie do Moskwy ? Za co ? Kredytu nie ma ! Płaci w terminie za usługi ? Za cudze pieniądze żyje ? Gada tylko o wydawaniu pieniędzy a dlaczego nie zarabia? ROZDMUCHANY interes . Czy nikt tego nie liczy. Wystarczą ładne obrazki ? Zresztą już pokazali na fotografiach cudze porty , cudze nabrzeża portowe, cudze statki , cudze tory kolejowe. Przecież to do nich nie należy. Ale fajnie sprzedaje się Co ?

    • 0 0

  • kup ich akcje

    jeżeli to interes życia dlaczego ich akcje to ??? złom ??

    • 0 0

  • dobre wyniki finansowe ??

    Powiedz ile trzeba przewieźć kontenerów aby pokryć dotychczasowe straty Z czego spółka żyje ? Kto dokłada do interesu. Sprzedaż usług poniżej kosztów jest zabronione? To przejaw nieuczciwej konkurencji ?

    • 0 0

  • Popatrzcie na ich wyniki finansowe

    Straty straty straty straty

    • 0 0

  • Hmm ciekawe... (12)

    ... czyli jednak transport koleją może być opłacalny?
    Gdyby to PKP miało się tym zająć to pewnie by stwierdzili, że to nie ma sensu i się nie opłaca, bo każdy jeden dyrektorek musi wziąć w łapę i coś nakombinować.

    • 78 7

    • Transport koleja jest bardzo opłacalny w wydaniu PCC Intermodal - wystarczy popatrzeć na ich wyniki finansowe....

      • 0 0

    • A co Ty wiesz? PKP Cargo jest obecnie bardzo rentowne.... (5)

      ... a w dodatku zaraz po Schenkerze są drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Europie. Posiadają licencję na przewóz m.in w Niemczech i u większości naszych sąsiadów ale wiadomo - haters gona hate

      • 15 4

      • (4)

        No, mamy 2 wydzielone firemki ktore sa rentowne. Oczywiscie zysk jest z nich wyprowadzany na prawo i lewo i nie ma to nic wspolnego z dobrem polskiego transportu. Zas pozostale 1000 spolek wraz z ich prezesami, zarzadami i dzialaczami przynosza straty.

        • 9 3

        • Po części masz racje a po części sie mylisz.... (3)

          To nie są "firemki"... to bardzo duzi przewoźnicy... tak jak napisałem Cargo jest drugim kolejowym przewoźnikiem Europy a jeszcze 4 lata temu przynosiło duze straty. Co pomogło? Nowy Prezes - wywalił połowę dyrektorów, zamknął połowe zakładów obsługi taboru i zmniejszył zatrudnienie - widać da sie to zrobić wiec czemu do cholery w PKP IC i PLK nie zrobią tego samego??

          • 10 1

          • (2)

            Widac, ze dalej nic nie rozumiesz... tu nigdy nie chodzilo aby bylo dobrze dla Polski. Zawsze jest tylko interes kilku krewnych i znajomych krolika, ktorzy tylko biora kase za nic. Bo jak nazwiesz prowizje od umow miedzy przewoznikami a spolkami "corkami" bedacymi wlascicielami torow, trakcji itp.
            To jest jeden wielki chory uklad i nic nie zmieni, ze Cargo jest najwieksze na swiecie... no moze zmieni wielkosc premi wyplacanych sobie przez zarzady.

            A najlepsze jest to, ze to wszystko bylo tworzone za "nasze" pieniadze, a teraz zarabia na tym garstka ludzi a my z tego nic nie mamy.

            • 7 3

            • to raczej Ty nic nie rozumiesz (1)

              Jak sobie wyobrażasz funkcjonowanie firmy będącej właścicielem torów kiedy nie dostaje ona żadnej zapłaty od firm które tych torów używają? Myślisz, że jak to jest rozwiązane w innych krajach?

              Problemem nie jest mnogość spółek a to jak są one zarządzane.

              • 5 2

              • problem jest w tym , że PKP jak i spółki "córki" nikt nie kontroluje , więc robią co chcą bo czują się bezkarnie , a te kontrole co niby były to jeden wielki pic na wodę !

                • 0 1

    • HMM

      PKP CARGO JEST NAJWIEKSZYM PRZEWOZNIKIEM INTERMODALNYM W POLSCE. IGNORANCIE

      • 3 1

    • PKP LHS wozi towary, i z roku na rok jest ich coraz więcej, PKP Cargo też wozi. Transport towarów jest opłacalny, w przeciwieństwie do transportu pasażerskiego do którego niestety zawsze się dopłaca, nawet w Niemczech!

      • 7 0

    • Pewnie! Dalej sprzedawajmy się Rosji, udrożniajmy drogi dla Putina i jego armi... (2)

      Ciekawe, ile tym razem takich głosów się posypie :D Bo czyż to nie lepiej wspierać transportem własne, krajowe firmy i produkty? hehehehe :D

      • 4 32

      • Głupiś!

        Postaw wysoki mur zwieńczony drutem kolczastym wokół swojego ogródka i nigdy spoza niego nie wychodź. Tu jest przecież Polska a ty jesteś największym patriotą.

        • 16 2

      • Aj, nie miało iść do odpowiedzi...

        • 2 4

  • PCC jest (1)

    organizatorem przewozów , natomiast przewoźnikiem jest LOTOS KOLEJ .
    to dzieki tej wspolpracy maja tak dobre wyniki. JUz niedługo rozpoczynaja budowe nowego terminala kolejowo-drogowego w Zajaczkowie Tczewskim.

    • 6 0

    • a kiedy wyjdą na plus?

      nigdy?

      • 0 0

  • a kiedy przyjadą ruskie czołgi

    • 0 0

  • PKP (3)

    gługo nie powozi i tak nas Niemcy wykolegują , jak zawsze , PKP to porażka !!

    • 16 4

    • przewoznikiem PCC

      jest LOTOS KOLEJ . pkp nie wozi dla nich ani jednego kontenera

      • 3 0

    • Niestety.. (1)

      Niestety tak to będzie.. Po pierwszych wzmiankach o zainteresowaniu Niemców rynkiem kolejowym w Polsce napisałem do Niemców z atrakcyjną ofertą działalności wywrotowej w PKP.. Powoli, powoli, dostajemy to, czego chcemy :)

      • 1 3

      • No to grubo sie mylisz...

        Polaków nie jest stać na jazdę niemieckimi pociągami bo podróż nimi jest kilkukrotnie droższa wiec DB wcale sie nie śpieszy z wejsciem do Polski bo wozili by powietrze - od klku lat DB już moze tworzyć połączenia w Polsce zachodniej i co? NIC. Polak woli zaniedbaną, niepunktualną, brudną i TANIĄ PKP niż wyższy standard ale za wiele drożej. Rychłe wejście DB do Polski to mit.

        • 6 0

  • Ciekawe jakie będą mieli ceny? Bo jedyny ich konkurent to feeder+truck

    Większość towarów do Rosji leci na kołach pod plandeką - z tym nie będą mogli konkurować, cenowo, czasowo, a i armatorzy nie udostępniają kontenerów pod połączenia lądowe. To raz. Dwa czy cena będzie bardziej korzystna od połączenia feederowego z Rotterdamu do St. Petersburga i dalej truckiem? Bo stworzyli konkurencję tylko dla połączeń morskich.... Oby. Bo czasowo wygląda to tak samo. Problem może być w pustych kontenerach. Jeśli ktoś zdecyduje się na transport kontenerów z Rotterdamu do Moskwy z towarem to musi zwrócić puste kontenery na depot armatorski..chyba że armatorzy zgodzą się trzymać kontenery Moskwą... Generalnie pomysł ciekawy oby im się udało.

    • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane