• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pandemia zmieniła nasze zwyczaje komunikacyjne?

17 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do mieszkańców Pomorza będą dzwonić ankieterzy, którzy zapytają o zmianę preferencji komunikacyjnych w wyniku pandemii. Do mieszkańców Pomorza będą dzwonić ankieterzy, którzy zapytają o zmianę preferencji komunikacyjnych w wyniku pandemii.

Pandemia zmieniła nasze przyzwyczajenia komunikacyjne. Jak bardzo? Chcą to sprawdzić naukowcy i urzędnicy, a wyniki badań zostaną wykorzystane do tego, by oferta transportu publicznego na Pomorzu była jeszcze bardziej atrakcyjna. Aby im pomóc, wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań przez telefon lub wziąć udział w krótkiej internetowej ankiecie.



Gdy wybuchła pandemia koronawirusa, zachowania komunikacyjne mieszkańców Pomorza siłą rzeczy musiały ulec zmianie. Część firm została tymczasowo zamknięta, a w wielu innych zdecydowano się na zwiększenie możliwości korzystania z pracy zdalnej. Nie działały uczelnie, szkoły czy restauracje.

Wiele osób regularnie jeździło jednak do pracy. I tak samo jest do tej pory: część nadal pracuje zdalnie, inni wrócili do biur, a są też tacy, których pracy po prostu nie da się wykonywać w domu. Jedno jest pewne: wiele się zmieniło. Jak wielkie zmiany poczyniła pandemia w naszych zwyczajach komunikacyjnych? Sprawdzą to specjaliści.

Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej i Uniwersytet Gdański przeprowadzają badania zachowań transportowych mieszkańców w okresie przed, w czasie i po zakończeniu epidemii COVID-19. Wyniki zostaną wykorzystane do kształtowania oferty transportu publicznego i w celach naukowych.

Badania dotyczą podróży po metropolii gdańskiej za pomocą środków komunikacji miejskiej (ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK Wejherowo) oraz kolei SKM i POLREGIO.

Eksperci chcą sprawdzić preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców miast i gmin tworzących Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej w okresie przed, w trakcie i po pandemii. W badaniu wezmą udział mieszkańcy w szerokim przekroju wiekowym - od 16 do 80 lat - z obszaru widocznego na grafice:
Mieszkańcy obszarów zaznaczonych na czerwono mogą wziąć udział w ankiecie. Mieszkańcy obszarów zaznaczonych na czerwono mogą wziąć udział w ankiecie.

Badania przeprowadzane będą dwutorowo. W obu przypadkach są całkowicie anonimowe: nie trzeba podawać żadnych danych ani nigdzie się logować czy zakładać kont. Będzie to ankieta telefoniczna metodą CATI lub samodzielne wypełnianie ankiety internetowej. Realizatorem badań CATI jest agencja badawczo-konsultingowa Danae sp. z o.o. - lider badań na zlecenie sektora publicznego.

Jeśli ankieter do nas nie zadzwoni, można też samodzielnie wziąć udział w ankiecie internetowej. W tym celu wystarczy kliknąć w poniższy link i poświęcić chwilę czasu - nie więcej niż 4 minuty. Jest ona całkowicie anonimowa.

WEŹ UDZIAŁ W ANKIECIE



Wyniki zostaną zebrane i opracowane przez naukowców z Uniwersytetu Gdańskiego, a efekty ich badań będą stanowiły nie tylko naukowe dane, ale też fundament, który pozwoli budować ofertę komunikacji publicznej w taki sposób, by była ona atrakcyjna dla mieszkańców Pomorza w każdych okolicznościach.

Ankietę wypełnia się chwilę i nie trzeba podawać żadnych danych. Ankietę wypełnia się chwilę i nie trzeba podawać żadnych danych.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (48) 1 zablokowana

  • rowerowy (5)

    rower taaa dojedź na 6 rano do rafinerii rowerem z z Osowej lub z Banina albo z trąbek mądralo
    a nawet będąc zwykłą Grażynką w żabce na ujeścisku dojedz na rowerku na 6 do tej żabki np z przymorza a nie wiem weź kredyt zmień prace zapomniałam

    • 45 7

    • Ojej, biedni ludzie (1)

      Pomysł też, co oni czują jadąc golfem 18 letnim, gdy obok jadą suvy za 100k I więcej

      • 3 9

      • Czują politowanie

        Bo za 20 lat taki golf będzie dalej jeździł a SUV za 100k będzie już na smietniku

        • 10 2

    • No i co tym skrajnym przykładem chcesz pokazać?

      Z Osowej do rafinerii lecisz obwodnicą jedną i drugą omijając miasto to jesteś szybciej samochodem. Jak ktoś na 8 do centrum jedzie z tych bardziej cywilizowanych dzielnic to szybciej dojedzie rowerem. Do tego sporo ludzi użyje rower tylko do podjechania do pociągu. I samochód i rower są w mieście dobre tylko to zależy od trasy. A w ogóle to jakbym w rafinerii pracował to bym się na Przeróbkę przeprowadził albo ewentualnie Orunię lub Stogi i wtedy bym sobie rowerem śmigał. Mieszkania tańsze niż w Osowej a miejsce dużo bardziej cywilizowane.

      • 7 0

    • da się (1)

      Ja jeżdżę od 10 lat trasę Przymorze-Pruszcz Gd. i nie sarkam.

      • 6 3

      • Pewnie, ze sie da. Kilkanascie lat jezdzilem rowerem prawie 20km do pracy ale cale zycie tak bym nie chcial.

        • 10 1

  • Nie prawda

    Bilety za drogie

    • 7 1

  • Nie uwzględniono w ogóle takiej możliwości, że ktoś się więcej musiał przemieszczać podczas pandemii

    • 10 0

  • Miałam ostatnio tyle odpychających sytuacji od komunikacji miejskiej, że nie wiem czy wrócę po pandemii. I jeszcze cudowna zmiana rozkladu, że szybciej z Przymorza dojdę do Sopotu pieszo, niż doczekam sie autobusu po pracy..

    • 18 1

  • Ankieta

    Szkoda, że wyniki ankiety nie będą prawidłowe. Ankieta wielorazowego użytku. Można spreparować wyniki.

    • 9 1

  • (1)

    W ankiecie brakuje odpowiedzi - jedna prosta i tania taryfa dla całego obszaru

    • 36 1

    • Juz na pierwsze pytanie nie jestem w stanie odpowiedziec zgodnie z prawda. U mnie nie bylo "glownie", bo do pracy wolalem jechac rowerem lub isc na pieszo. Na zakupy wlasnym samochodem, a do centrum traficarem.

      • 5 0

  • Brak odpowiedzi

    Brakuje podstawowej odpowiedzi : komunikacja miejska bez kolei

    • 3 0

  • Tak, zmieniła

    teraz już absolutnie wszędzie jeżdzę własnym ekonomicznym autem. Chcąc polegać na komunikacji zbiorowej lub chlapać się przy dojazdach rowerem, skuterem lub hulajnogą - dzięki.

    • 10 2

  • Co z łącznikiem

    Lucznicza - hokejowa.
    Gdzie przetarg?

    • 2 1

  • Jak nie będę musiał dzielić autobusu z obrzyganymi i obsikanymi menelami to się zastanowię.

    • 12 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane