• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pandemia zmieniła nasze zwyczaje komunikacyjne?

17 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do mieszkańców Pomorza będą dzwonić ankieterzy, którzy zapytają o zmianę preferencji komunikacyjnych w wyniku pandemii. Do mieszkańców Pomorza będą dzwonić ankieterzy, którzy zapytają o zmianę preferencji komunikacyjnych w wyniku pandemii.

Pandemia zmieniła nasze przyzwyczajenia komunikacyjne. Jak bardzo? Chcą to sprawdzić naukowcy i urzędnicy, a wyniki badań zostaną wykorzystane do tego, by oferta transportu publicznego na Pomorzu była jeszcze bardziej atrakcyjna. Aby im pomóc, wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań przez telefon lub wziąć udział w krótkiej internetowej ankiecie.



Gdy wybuchła pandemia koronawirusa, zachowania komunikacyjne mieszkańców Pomorza siłą rzeczy musiały ulec zmianie. Część firm została tymczasowo zamknięta, a w wielu innych zdecydowano się na zwiększenie możliwości korzystania z pracy zdalnej. Nie działały uczelnie, szkoły czy restauracje.

Wiele osób regularnie jeździło jednak do pracy. I tak samo jest do tej pory: część nadal pracuje zdalnie, inni wrócili do biur, a są też tacy, których pracy po prostu nie da się wykonywać w domu. Jedno jest pewne: wiele się zmieniło. Jak wielkie zmiany poczyniła pandemia w naszych zwyczajach komunikacyjnych? Sprawdzą to specjaliści.

Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej i Uniwersytet Gdański przeprowadzają badania zachowań transportowych mieszkańców w okresie przed, w czasie i po zakończeniu epidemii COVID-19. Wyniki zostaną wykorzystane do kształtowania oferty transportu publicznego i w celach naukowych.

Badania dotyczą podróży po metropolii gdańskiej za pomocą środków komunikacji miejskiej (ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK Wejherowo) oraz kolei SKM i POLREGIO.

Eksperci chcą sprawdzić preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców miast i gmin tworzących Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej w okresie przed, w trakcie i po pandemii. W badaniu wezmą udział mieszkańcy w szerokim przekroju wiekowym - od 16 do 80 lat - z obszaru widocznego na grafice:
Mieszkańcy obszarów zaznaczonych na czerwono mogą wziąć udział w ankiecie. Mieszkańcy obszarów zaznaczonych na czerwono mogą wziąć udział w ankiecie.

Badania przeprowadzane będą dwutorowo. W obu przypadkach są całkowicie anonimowe: nie trzeba podawać żadnych danych ani nigdzie się logować czy zakładać kont. Będzie to ankieta telefoniczna metodą CATI lub samodzielne wypełnianie ankiety internetowej. Realizatorem badań CATI jest agencja badawczo-konsultingowa Danae sp. z o.o. - lider badań na zlecenie sektora publicznego.

Jeśli ankieter do nas nie zadzwoni, można też samodzielnie wziąć udział w ankiecie internetowej. W tym celu wystarczy kliknąć w poniższy link i poświęcić chwilę czasu - nie więcej niż 4 minuty. Jest ona całkowicie anonimowa.

WEŹ UDZIAŁ W ANKIECIE



Wyniki zostaną zebrane i opracowane przez naukowców z Uniwersytetu Gdańskiego, a efekty ich badań będą stanowiły nie tylko naukowe dane, ale też fundament, który pozwoli budować ofertę komunikacji publicznej w taki sposób, by była ona atrakcyjna dla mieszkańców Pomorza w każdych okolicznościach.

Ankietę wypełnia się chwilę i nie trzeba podawać żadnych danych. Ankietę wypełnia się chwilę i nie trzeba podawać żadnych danych.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (48) 1 zablokowana

  • Aknieta

    Uważam, iż ankieta czasie pandemi jest mało sensowna. Ludzie przesiedli się na rowery, gdyż drogi rowerowe są teraz w wielu miejscach przejezdne cały rok. Sam wyznaczasz sobie czas przejazdu z punktu A do punktu B, a to duży komfort i oszczędność czasu.Problem jest także z wysokimi podwyżkami biletów. Rozumiem,ze młodzież otrzymała darmowe przejazdy i trzeba zwiększyć ceny biletów dla mieszkańców, jednak to także zmusiło ludzi do poruszania się innymi środkami transportu hulajnogi, rowery, skutery czy samochody. Są takie linie w których tłok to norma. Całą trasę trzeba przejechać na bezdechu, bo ludzie aż wchodzą na siebie(o ile uda Ci się wsiąść). A teraz mało kto ryzykuje przejazd komunikacja ze wzgledu na ograniczone miejsca, przecież nikt z nas nie powie szefowi, że spóźni się do pracy, bo nie wpuścili go do np. do autobusu i musi czekać kolejne 30 minut na następny autobus.Uważam, że mało kto może sobie pozwolić na takie gesty

    • 18 2

  • Plandemia?

    • 5 8

  • Kpiny z pasażerów!

    Po co nam taki zarządu komunikacji który wydaje nasze podatników pieniądze na artykuły sponsorowane.
    Nie potraficie zarządzać?

    • 33 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane