• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Państwowa komisja nie zbada przyczyn wypadku promu Wawel

Ewelina Oleksy
22 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (78)
  • Prom Wawel uderzył w nabrzeże gdańskiego portu z dużą siłą.
  • Prom Wawel zderzył się z nabrzeżem 21 stycznia.
  • Tak wygląda nabrzeże zniszczone przez  prom Wawel.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich zdecydowała, że nie będzie sprawdzać przyczyn kolizji promu Wawel z nabrzeżem, do której doszło w styczniu. Wydała w tej sprawie uchwałę, w której wyjaśnia, dlaczego sprawa nie będzie badana. Urząd Morski tymczasem szykuje się do naprawy zniszczeń, które spowodowało uderzenie statku.



Do wypadku promu Wawel doszło podczas manewrów w gdańskim porcie 21 stycznia. W jego wyniku zniszczone zostało nabrzeże, a w kadłubie statku zrobiła się dziura. Pasażerów ewakuowano, a prom był później unieruchomiony przez blisko tydzień, bo przechodził naprawę.

Sprawa trafiła do Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich. Ta jednak zdecydowała, że nie będzie się nią zajmować.

Państwowa Komisja odstępuje od badania wypadku promu Wawel



- Komisja zapoznała się z materiałami dotyczącymi poważnego wypadku promu Wawel, bandery Wysp Bahamów zaistniałego w dniu 21 stycznia 2023 r. w czasie obracania jednostki na obrotnicy przy nabrzeżu WOCMapka w Gdańsku. Statek otarł się o nabrzeże uszkadzając poszycie kadłuba powyżej linii wodnej - informuje PKBWM w opublikowanej uchwale. - Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich biorąc pod uwagę okoliczności wypadku oraz brak poważnych skutków zdarzenia, uznaje, że wyniki badania nie przyczynią się do zapobiegania tego rodzaju wypadkom w przyszłości i odstępuje od prowadzonego badania.

Zniszczone nabrzeże nadal czeka na naprawę



Na zniszczonym przez prom Wawel nabrzeżu, 31 stycznia, odbyła się wizja lokalna.

- Wziął w niej udział przedstawiciel biura projektowego, które przygotuje ekspertyzę. Po uzyskaniu ekspertyzy dot. części nawodnej i podwodnej będziemy znali zakres, technologię oraz koszty naprawy uszkodzeń oraz czas potrzebny na wykonanie. Obecnie nabrzeże jest posprzątane i oznakowane - informuje Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni.
Zgodnie z procedurami, kosztami naprawy nabrzeża zostanie obciążana spółka Polferries, armator statku, a konkretniej - jej ubezpieczyciel.

- Szacowany czas usunięcia uszkodzeń na nabrzeżu nie powinien być dłuższy niż trzy miesiące od momentu rozpoczęcia prac, o ile nie zostaną stwierdzone znaczące uszkodzenia części podwodnej (np. nieszczelności ścianki) - wskazuje Kierzkowska.


Miejsca

Opinie (78) 2 zablokowane

  • (1)

    chodzi oto żeby nie było jak w innych krajach zakaz wchodzenia przy złej pogodzie do portu - u nas przy każdym stanie morza i sile wiatru można wchodzić.
    + układ (wiadomo stały klient)
    A to zawsze robi presje na kapitanie żeby wchodzić do portu, tym bardziej promy, no i będą się znów zdarzać takie sytuacje.

    • 15 17

    • kiedy ostatnio miales taki wypadek....? kolejny znawca od wszystkiego w internecie. Zablysnij intelektem a nie glupota

      • 7 6

  • Państwowe!

    Państwowy armator, państwowa komisja, państwowy port...

    • 7 2

  • Skandal! Gdyby to ktoś z PO prowadził ten prom to utworzyliby nawet sejmową komisję! (1)

    Armator musi coś ukrywać A swoją drogą to kolejny przykład zakłamania PiS: krzyczy się o polskiej banderze, zlikwidowanej flocie, ale państwowa spółka promy rejestruje pod tanią banderąTfu!

    • 6 3

    • Bo tu jeszcze nie wstali z kolan

      • 1 0

  • A ja się pytam dlaczego (4)

    Statek firmy Polferies pływa pod bandę Bahama ?

    • 8 0

    • Bo może. (1)

      A skoro może to dlaczego ma nie pływać?

      • 0 2

      • Bo to narodowy, nacjonalistyczny armator!

        Bahama to chyba murzyny i elgebete
        Wbrew ideologi pis

        • 3 3

    • dobrze ze nie pod bandera san escobar

      • 2 0

    • To i tak dobrze

      mogły przecież pływać pod banderą San Escobar.

      • 1 0

  • Ile?! 3 miesiące naprawa tego czegos?! Ha ha ha

    • 1 0

  • A na Helu zapadał wyrok skazujący

    Na kapitana statku SARu co lekko strzelił w nabrzeże wyrok skazujący i ogólny ostracyzm :(

    • 5 1

  • Komisja ma analizować ewentualnie popełnione błędy, a tu błąd ludzki wykluczono. A kto jedyny w Polsce jest nieomylny?!!! (1)

    Tak jest! To Prezes Polski musiał kierować tym promem!!

    • 6 3

    • Prezes za sterem.

      Ciamciarewicz przewodniczącym komisji i badania będą prowadzone kilka lat. Może jeszcze jakieś miesięcznice?

      • 0 2

  • Sprawa jest jasna! Wina wiadomo kogo!

    TVP

    • 4 0

  • Komisja (1)

    Po co tworzyć jakieś komisje skoro fachowców brak. Wszędzie "siedzą" tylko kacze pociotki którzy są tam tylko dla pieniędzy a wiedzy brak.

    • 14 4

    • Może w biurze kilku jest

      Ale kapitan jest prawdziwy, tak samo jak załoga marynarska

      • 0 1

  • Czy Macierenko już ma parówki, puszki i inne rekwizyty

    Do rozwiązania sprawy?

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane