• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Państwowe spółki rezygnują z Polsatu i TVN-u. Stawiają na TVP

Robert Kiewlicz
3 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółki skarbu państwa rezygnują z reklamowania się w prywatnych kanałach telewizyjnych na rzecz telewizji publicznej. Na zdjęciu poranny program gdańskiego oddziału TVP. Spółki skarbu państwa rezygnują z reklamowania się w prywatnych kanałach telewizyjnych na rzecz telewizji publicznej. Na zdjęciu poranny program gdańskiego oddziału TVP.

Największe spółki skarbu państwa rezygnują z reklamowania się w prywatnych kanałach telewizyjnych. Już w 2016 roku Energa oraz Lotos znacznie ograniczyły wydatki lub całkowicie zrezygnowały z reklamy w takich stacjach jak TVN i Polsat. Nie oznacza to jednak, że reklamy tych koncernów zniknęły całkowicie z telewizji. Przeniosły się jedynie z TVN Turbo czy Polsat Sport do TVP Kultura czy TVP Seriale.


Z jakich powodów najczęściej oglądasz telewizję?


Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, firmy zajmującej się, m.in badaniami oglądalności telewizji, Grupa Energa w 2016 roku nie wydała ani złotówki na reklamy w Polsacie i TVN-ie. Choć jeszcze rok wcześniej wydatki na reklamę w tych dwóch stacjach wyniosły koncern odpowiednio ponad 2 mln zł i ok 1 mln zł. Energa reklamowała się jednak w telewizji publicznej. W stacjach TVP i TVP2 wydała po prawie 2 mln zł.

Więcej: Ulubione gazety klientów stacji Lotosu

Grupa Lotos w 2016 roku w TVN nie wydała nic, podczas gdy jeszcze w 2015 roku przeznaczyła na reklamy w tej stacji 2,2 mln zł. Natomiast w Polsacie wydała prawie 50 proc. mniej niż rok wcześniej - ok. 3,4 mln zł. W 2015 kwota ta wyniosła 6,7 mln zł. Najwięcej Lotos wydał w TVP i TVP 2 - odpowiednio ok 5 i ok. 2 mln zł. Spore kwoty trafiły też do kanałów: TVP Seriale, TVP Rozrywka i TVP Historia.

Dlaczego spółki zdecydowały się na reklamę głównie w telewizji publicznej i w jaki sposób dobierają kanały telewizyjne, w których się reklamują? Ani Energa, ani Lotos nie ustosunkowały się do zadanych im przez portal Trojmiasto.pl pytań.

Natomiast w rozmowie z portalem WirtualneMedia przedstawiciel Grupy Lotos stwierdził, że spółka dobierała kanały telewizyjne na bazie dopasowania stacji do odpowiedniej grupy docelowej oraz wynegocjowanych warunków emisji reklam. Ograniczenie wydatków reklamowych w TVN-ie wynika z tego, że stacja ta nie transmituje wydarzeń sportowych i nie było tam treści, którymi Lotos był zainteresowany.

  • Udziały telewizji publicznej w latach 2005 - 2016.
  • Podział rynku telewizyjnego w IV kwartale 2016 roku.
  • Udziały programów koncesjonowanych w IV kw. 2016 r.


W przeszłości, np. kampanie reklamowe paliw Dynamic z Lotosu pojawiały się w TVP, TVP Info, Polsat i TVN a koncern był partnerem programów motoryzacyjnych Automaniak i Raport Turbo na TVN Turbo a także Traffic w TVN24. Oprócz tego reklama prasowa pojawiała się w takich tytułach prasowych jak Rzeczypospolita, Polityka, Newsweek, a także Playboy i Focus oraz w magazynach motoryzacyjnych - Auto Świat, Motor, Auto Motor.

Reklamę dotyczącą programu 10 + zobaczyć można było w ogólnopolskich stacjach: TVP, Polsat, TVN, TV4, TVN7, w stacjach informacyjnych i biznesowych: TVN24, TVP Info, Polsat News, CNBC Biznes, TV Biznes, a także w stacjach tematycznych m.in.: Canal+, Discovery Channel, Discovery World, Discovery Science, National Geographic, BBC Knowledge, Canal+ Sport, Polsat Sport, TVN Turbo, History.

Czytaj też: Radwańska ambasadorką Grupy Lotos

Według najnowszego raportu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w IV kwartale 2016 roku do sektora publicznego łącznie (TVP1, TVP2, TV Polonia, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Rozrywka, TVP Kultura, TVP Seriale, TVP Sport, TVP HD, TVP Historia , TVP ABC ) należało 28,8 proc. rynku (przed rokiem 31,9 proc rynku). Programy publiczne ogółem straciły więcej niż w poprzednim kwartale bo ponad 3 punkty procentowe. Jak wynika z zestawienia udziałów w przypadku zdecydowanej większości programów odnotowano spadki. Największy dotknął TVP1 - 1,9. Najwięcej zyskał natomiast program adresowany do dzieci - TVP ABC.

Spośród programów koncesjonowanych wzrosty osiągały przede wszystkim programy obecne na multipleksach, choć nie wszystkie. Natomiast wśród programów spoza oferty naziemnej telewizji kablowej dużym przyrostem udziału zakończył się ostatni kwartał roku dla programu TVN 24.

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472
  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (237) 5 zablokowanych

  • Hehe dostali polecenie od Jaroslawa do tego obsadzili tam samych Misiewiczow to dzialaja. Posmiewisko.

    • 5 1

  • To jest oficjalne dofinansowanie goebelsowki przez ciemnych debili pisowskich.

    • 5 2

  • SŁABO

    Słabiutko dziś idzie pistrolenie.Widać,że fundusze przeznaczone z Centrali na ten cel poszły gdzie indziej.Chyba,że Trójmiasto jako nie do odzyskania dla PiS-u obsadzone jest gorszym sortem pistroli.

    • 4 2

  • już od dawna nie oglądam tv

    nie wazne jaka stacja, pitolą to samo, a programy,reklamy, itp o kant d... potłuc, bez tv da sie żyć.ale lemingi tego nie kumają,

    • 2 2

  • (8)

    Widac ze Banda Jaroslawa opanowala wszystko smutne to

    • 142 48

    • żal mi Cię (2)

      • 11 21

      • żal mi Cię (1)

        To się popłacz i zes..j z żalu a na koniec zaśpiewaj : hej jak to zdrowo raz na ludowo ,pierdyknąć głową w skrzynkę pocztową.

        • 3 5

        • Byłeś z tym u lekarza?

          • 4 2

    • banda pisowskich troglodytów (2)

      opanuje niedługo każdą sferę. To zdrajcy, którzy zrobią wszystko aby zaszkodzić Polsce. Na szczęście tę ich tępą propoandę w tvp mogą łyknąć tylko kompletne bezmózgi

      • 11 8

      • ogladasz?

        • 1 2

      • Buda UBecki wyziewie.

        • 4 5

    • zob. komentarz wyżej

      • 2 4

    • smutna to jest twoja głupota

      • 8 11

  • ....nie zatankuje juz w Lotosie

    • 7 3

  • brawo i bardzo dobrze- dość finansowania lewaków antypolskich

    niech biegną skamleć do makreli i brukseli

    • 5 8

  • a ja sobie nie źyczę źeby moje podatki (1)

    trafiały do niewiarygodnej telewizji kompromitującej się ....pisobolszewicką propagandą!!...l radzę nie zapominać źe wszystko z tv weryfikuje internet i tak było jest i będzie baranki pisowskie!!

    • 11 3

    • no wlasnie masz racje, weryfikuje i dlatego placza za kasa POwskie propagandowe

      gadzinowki

      • 0 2

  • Jacy jesteśmy ?

    A jak PiS przegra wybory i oczywiście konieczne będzie nowe kadrowe rozdanie
    to oczywiście prokuratura /też po wymianie kadr/ stwierdzi działanie na szkodę firmy przez zlecenie nie znajdujące uzasadnienia wg kryteriów efektywności.
    Szkoda Polski !

    • 4 1

  • i slusznie skoro sa to firmy panstwowe to po co maja utrzymywac prywatne? (2)

    Zreszta czas na pokazanie TVN + TVN24 + oczywiscie GW ze za klamstwa, pranie mozgow lub naginanie rzeczywistosci trzeba ponosic konsekwencje. A konsekwencja jest brak reklam i kasy z reklam. Jak chca nadal realizowac POwska propagande to musza przetrwac jeszcze dobrych kilka lat. Mam nadzieje ze im sie nie uda.

    • 7 19

    • i slusznie skoro sa to media prywatne to po co maja reklamować państwowe? (1)

      Zreszta czas na pokazanie TVPiS + TVPiS3 + oczywiscie Nasz Dziennik za klamstwa, pranie mozgow lub naginanie rzeczywistosci trzeba ponosic konsekwencje. A konsekwencja jest brak oglądalnosci i kroplówa z kasy podatników. Jak chca nadal realizowac PiSowska propagande to musza przetrwac jeszcze dobrych kilka lat. Mam nadzieje ze im sie nie uda.

      • 8 1

      • i co jeszcze skopiujesz?

        prywatne media niech sie utrzymuja z reklam ale nie koniecznie firm panstwowych. Nie utrzymaja sie to zegnamy. Na ich miejsce przyjda nastepni chetni. Takie sa prawa liberalnego rynku wg pajacow z PO.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane