• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć nowych lokomotyw dla Lotos Kolej

erka
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Newag dostarczy dwie lokomotywy czteroosiowe Griffin (na zdjęciu) oraz trzy lokomotywy sześcioosiowe Dragon 2.
  • Newag dostarczy dwie lokomotywy czteroosiowe Griffin oraz trzy lokomotywy sześcioosiowe Dragon 2 (na zdjęciu).
  • Newag dostarczy dwie lokomotywy czteroosiowe Griffin oraz trzy lokomotywy sześcioosiowe Dragon 2.

Pięć lokomotyw elektrycznych zostanie dostarczonych spółce Lotos Kolej przez firmę Newag. Umowa warta ponad 80 mln zł jest wynikiem zakończonego sporu dotyczącego niezrealizowaniu umowy z 2015 roku.



Zgodnie z umową, Newag dostarczy dwie lokomotywy czteroosiowe Griffin oraz trzy lokomotywy sześcioosiowe Dragon 2. Ponadto spółka będzie świadczyła usługi serwisowe przez siedem lat. Spółka Lotos Kolej posiada już w swojej flocie pięć lokomotyw typu Dragon pierwszej generacji.

Lokomotywa Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014), wyposażona w ETCS poziomu 2. Jest zaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych, wykorzystuje najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. W lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50 proc. oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60 proc.

Lokomotywy zamiast do Lotosu trafią do Orlenu



Z kolei Griffin to czteroosiowa lokomotywa elektryczna przeznaczona do przewozu składów towarowych i osobowych, wyposażona w ETCS poziomu 2. Modułowa konstrukcja lokomotywy Griffin pozwala na dostosowanie jej do specyficznych potrzeb poszczególnych przewoźników. Lokomotywy Griffin mogą być przeznaczone do prowadzania składów towarowych o masie do 3,2 tys. ton z prędkością do 160 km na godzinę oraz pociągów pasażerskich.

- Dbamy o komfort naszych maszynistów, którzy każdego dnia wyjeżdżają na tory nie tylko w Polsce, ale również w ruchu międzynarodowym i granicznym. Porozumienie z firmą Newag, na mocy którego włączamy do naszego taboru lokomotywy Griffin, o których myśleliśmy od dłuższego czasu oraz lokomotyw Dragon 2 - mówi Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.

Wartość umowy wynosi ponad 80 mln zł netto, na co składa się łączna cena sprzedaży oraz szacunkowe wynagrodzenie za wykonane usługi serwisowe rozliczane proporcjonalnie do ich świadczenia.

Zawarcie umowy nastąpiło w ramach ugody przed mediatorem w sprawie dotyczącej wzajemnych roszczeń stron związanych z umowami zawartymi w grudniu 2015 roku. Zawarcie umowy wyczerpuje wszelkie wzajemne roszczenia stron związane ze wskazanymi umowami.
erka

Miejsca

Opinie (37) 2 zablokowane

  • Pytanie do maszynistów - ile potężny Dragon jest w stanie dźwignąć na haku? (2)

    Nie pytam o Griffina, bo to jakaś mała popierdółka.

    • 4 0

    • za wikipedią (1)

      Egzemplarze wyposażone w napęd ABB dedykowane są do prowadzenia pociągów o masie do 5000 t przy nachyleniu nie przekraczającym 6‰, a w testach jeden z nich prowadził skład 3905 t przy nachyleniu do 10,7‰

      • 4 0

      • W Lotosie targa nawet trochę ponad 4000 t brutto.

        • 1 0

  • Gdyby ten tekst miał iść przez program antyplagiatowy to byłby problem...

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane