• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy dzień Social Media Convent w Europejskim Centrum Solidarności

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017

O tym, jak wiele błędów popełniają firmy w związku z prowadzeniem swoich działań w mediach społecznościowych, o rekrutacji przez Facebooka, dobrych ludzkich relacjach i dlaczego tym kanałem warto promować swoje miasto rozmawiano w Europejskim Centrum Solidarności. Za nami pierwszy dzień Social Media Convent 2017.


Pierwszy dzień konwentu rozpoczęła swoją prelekcją Monika Czaplicka, właścicielka serwisu Wobuzz, który specjalizuje się w marketingu mediów społecznościowych. Wyjątkowe poczucie humoru Moniki sprawiło, że jej prelekcji słuchało się bardzo ciekawie, a dotyczyła ona "kryzysu w social mediach". Autorka prelekcji ostrzegła, że będzie "mięso" i nie przebierała w słowach, mówiąc o błędach, jakie popełniają firmy, prowadząc własny fanpage.

Największe czwartkowe brawa zgarnął Rahim Blak - CEO i założyciel grupy ClickCommunity, agencji social media i platformy aplikacji cklick apps. Rahim w swojej prelekcji opowiadał, jak rekrutuje ludzi przez Facebooka i o tym, że dostaje po kilkadziesiąt CV przy użyciu messengera.

- Facebook testuje w Stanach Zjednoczonych zakładkę "jobs", czyli praca. Już niedługo rekrutacja przez Facebooka będzie dla nas codziennością i czymś zupełnie normalnym. Facebook będzie konkurował z Linkedin, ale różnica polega na tym, że najbardziej produktywni ludzie są w wieku 25-34 lat, a tych procentowo jest najmniej na Linkedin. Więc jeśli potrzebujecie młodego, produktywnego pracownika, to szukajcie go na Facebooku - mówił Rahim Blak.
Rahim praktycznie każdą swoją aktywność służbową upublicznia za pośrednictwem tego medium, dzięki czemu pokazuje, jak wygląda życie w jego firmie. Takich możliwości nie daje zwykłe ogłoszenie o pracę.

Warto wspomnieć o tym, że przed wejściem do sali rozstawiony był projektor, który wyświetlał na żywo ruch na Twitterze związany z wydarzeniem. Do godz. 14:30 widniało 436 wpisów z hasztagiem #SMconvent - to pokazuje, jak wielu ludzi interesuje temat mediów społecznościowych.
Około godziny 14:30 hasztag #SMconvent wygenerował 436 oznaczeń. Około godziny 14:30 hasztag #SMconvent wygenerował 436 oznaczeń.
Kolejną osobą, która została entuzjastycznie przyjęta był dobrze znany Robert Biedroń, który wygłosił prelekcję "Social media magnesem miast. Dlaczego warto promować się w sieci?" Prezydent Słupska opowiadał o tym, jak ciężko jest wypromować miasto, które ma stosunkowo niski budżet.

- Kiedy zaczynałem pracę jako prezydent Słupska, budżet na promocję miasta wynosił 0 zł. Nie miałem rzecznika prasowego czy sztabu ludzi, którzy by mi pomogli w promocji. Swoją osobą udało mi się wypromować miasto w mediach społecznościowych. Chcemy ułatwić kontakt z nami. W ciągu dwóch lat strona internetowa Słupska zyskała blisko dwa razy więcej wyświetleń. Przyciągamy turystów, którzy zostawiają u nas pieniądze. W przekazie social media trzeba być autentycznym, ludzie od razu zauważą, gdy coś jest nie tak. Pamiętajcie - autentyczność jest najważniejsza - mówił Robert Biedroń.
Gościem specjalnym czwartkowego konwentu była Natalia Partyka - tenisistka stołowa, wielokrotna reprezentantka Polski na igrzyskach olimpijskich. Natalia wygłosiła prelekcję na temat roli mediów społecznościowych w sporcie.

- Swojego konta używam do kontaktu z kibicami, którzy mnie wspierają. Dzięki social media mogę w bardzo szybki sposób informować wszystkich o moim stanie zdrowia, o tym, jak mi poszło na turnieju czy o tym, jakie mam plany na przyszłość. Kibice dzięki temu wiedzą od razu po zawodach, jakie zajęłam miejsce i co u mnie słychać. Fani do mnie piszą wspierając mnie, to bardzo miłe, że mogę mieć ze wszystkimi tak dobry kontakt - mówi Natalia Partyka.
Wieczorem w Starym Maneżu odbyła się impreza BETWEENparty, na której bawili się uczestnicy konwentu. Motywem przewodnim imprezy były maski, które goście otrzymali przy rejestracji.

- Dlaczego maski? W mediach społecznościowych przybieramy pewne maski, każdy z nas chce wyglądać trochę lepiej niż w rzeczywistości. Dlatego też na wieczorne afterparty wybraliśmy właśnie ten dodatek do garderoby - mówi Karolina Janik z Personal PR, które organizuje Social Media Convent.

Wydarzenia

Social Media Convent (5 opinii)

(5 opinii)
konferencja

Miejsca

Opinie (8)

  • To był konwent o tym jak skuteczniej wciskać nam kit, jak robić natrętne reklamy i jak przekonać nas do zakupu cuda wianków.

    • 1 0

  • Jezu, jacy biedni ludzie. Poszli na wykład, a 3/4 z nich wgapiało się w laptopy albo smartfony.
    Co za chore społeczeństwo...

    • 2 1

  • ale tam śmierdzieć musiało

    • 8 1

  • i na to te miliony dla ecs?

    • 6 2

  • Quo Vadis świecie?

    Dla mnie to taka impotencja emocjonalna ten cały świat social mediów.

    • 27 2

  • Smutny obraz rzeczywistości

    • 25 2

  • interesujące

    • 3 7

  • kocham marketing

    Kocham hałaśliwe reklamy, muszą być jak najbardziej krzykliwe i wkurzające, umila to słuchanie radia czy oglądanie tv.
    Tak samo na mediach społecznościowych. Wcinające się i wkurzające reklamy sa najważniesze;)

    A na zjdęciach dzieciarnia w airmaxach za pieniądze rodziców heheh

    • 22 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane