• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy sklep marki Tallinder otwarty

Wioletta Kakowska-Mehring
10 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.

Pierwszy sklep marki Tallinder, należącej do gdańskiego producenta odzieży LPP został właśnie otwarty w Galerii Bałtyckiej. Tym razem to marka premium, czyli droższa. Czy "wymagający" klienci sięgną po produkty firmy kojarzonej z sieciowymi markami popularnymi?



Kolekcja jest dedykowana osobom powyżej 30 roku życia, które "kreując swój wizerunek wyznają zasadę less is more i poszukują ponadczasowych, eleganckich projektów" - napisano w komunikacie. W kampanii wystąpiła brazylijska modelka Aline Weber (gościła na okładkach światowych edycji magazynu "Elle", "Vogue" czy "Harper's Bazaar") oraz model Ben Hill (był twarzą takich marek jak Tod's, Tiffany and Co., Belstaff, Calvin Klein). Modele pozują na tle posiadłości Franka Sinatry w Palm Springs.

Pierwszy sklep otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku (poziom 0). Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera. W marcu oraz kwietniu br. zaplanowano otwarcie sklepów także w Bydgoszczy, Lublinie, Katowicach, Szczecinie, Wrocławiu. Średnia powierzchnia salonów wynosi nieco ponad 450 m kw. Całość kolekcji nowej marki będzie także dostępna w sklepie internetowym tallinder.com.

Czytaj też: Tallinder, czyli nowa marka LPP. Czy nazwa musi coś oznaczać?

A ceny? W naszej sondzie zapytaliśmy internautów czym kierują się dokonując zakupu odzieży? Aż 64 proc. odpowiedziało, że jakością, ale tylko 5 proc., że marką. Z kolei cena była ważna dla 27 proc. Marka Tallinder chce konkurować z gigantami takimi jak Massimo Dutti, Hugo Boss, Max Mara, Gant czy Simple i taka też ma być ich polityka cenowa. Ma też być lepsza jakość. Modele nowej marki powstają w gdańskiej centrali LPP, a produkcja ok. 70 proc. kolekcji zlecana jest w Europie - w Polsce, we Włoszech, Portugalii oraz w Turcji.

- To jest marka premium, ale dostępna. Jak Mercedes czy BMW, ale nie jak Bentley, który jest marką luksusową- powiedział Hubert Komorowski, wiceprezes LPP odpowiedzialny m.in. za markę Tallinder.
Oto przykładowe ceny w nowym sklepie. Koszulę męską można kupić za 249 zł, spódnicę klasyczną za 399 zł, sukienkę (prosty krój) za 499 zł, a trencz damski za 799 zł. Najdroższą rzeczą w asortymencie jest męska kurtka skórzana za 1,3 tys. zł.

- Rozwijanie portfolio i otwieranie się na nowe grupy klientów w tej branży, obok dynamicznej rozbudowy sieci dystrybucji, jest kluczem do sukcesu. Naszym celem jest dostarczanie modnej odzieży, w zróżnicowanej stylistyce, jak największej grupie odbiorców w kolejnych miastach i krajach - powiedział Hubert Komorowski - Nasza najnowsza propozycja adresowana jest do klientów ceniących elegancję i najwyższą jakość. Szukamy zatem powierzchni handlowych w najbardziej prestiżowych lokalizacjach.
LPP planuje otworzyć ok. 30 sklepów nowej marki w Polsce. Ekspansja globalna jest rozważana, ale w dłuższej perspektywie. Na projekt Tallinder w tym roku firma wyda ok. 25 mln zł. Jednak w porównaniu z projektem ekspansji firmy na rynek niemiecki, który od 2014 kosztował aż 150 mln zł, to niewiele.

Czy w Polsce rynek produktów premium jest przyszłościowy? Według LPP tak.

- Polskie społeczeństwo się bogaci, rośnie rynek dóbr luksusowych - dodaje Hubert Komorowski.
Według danych zebranych na potrzeby marki wynika, że w Polsce ten rynek w ostatnim czasie urósł o 13 proc. Rośnie liczba osób, których dochody roczne są wyższe niż 85 tys. zł. Czy jest miejsce na rynku? Według LPP jest, ponieważ w Polsce dostępnych jest wciąż tylko 70 proc. światowych marek luksusowych.

Tallinder to szósta marka LPP. Portfolio marek należących do LPP ma charakter mieszany - cztery z nich firma zbudowała "od zera", dwie przejęła. Reserved, Cropp, Sinsay i Tallinder to marki własne. House oraz Mohito weszły w skład w LPP w 2008 roku w wyniku przejęcia. W sumie LPP sprzedaje ok. 70 mln sztuk odzieży rocznie.

Miejsca

Opinie (175) 2 zablokowane

  • W ich ubraniach naprawdę czuję się lepszy.

    • 26 10

  • oryginalna firma ;)

    Kiedyś na ścianie DH w Sopocie wisiała wieeelka reklama Reserved, spodnie oczywiście "oryginalny" projekt, tak się im grafik zakręcił, że zostawił logowany, charakterystyczny guzik podbrobionego Humora.

    • 10 20

  • Kiedy marka LPP będzie się nazywała GdanskFashion albo PolskaFashion? (2)

    • 4 14

    • A PO CO? (1)

      Czy Ty masz na imie Wrocław? Ludzie!!!! LUZU!!

      • 4 3

      • Przerwa na noodle.

        • 1 2

  • Ciekawe, jak z jakością? ja do dziś wspominam 2 rzeczy z Reserved: bluzę, która po 4 tygodniach noszenia i 2 praniach wyglądała, jakby miała 15 lat i była znaleziona na śmietniku, rozciągnięta na ściągaczach oraz spodnie mierzone w przymierzalni, gdy guzik, którym próbowałem je zapiąć pozostał mi w ręku. Od tego czasu raczej unikam tam zakupów, chyba że skuszę się na coś przy jakiejś obniżce do 70%, kierując się ceną, bo o jakość raczej już nie dbam. Sam przetestowałem produkty, sam wiem ile są warte.

    • 23 18

  • Logotyp "inspirowany" logiem marki Sergio Tacchini...nic nowego, zawsze tak samo LPP. (2)

    Cała ta firma (LPP) i jej przaśne marki, to sterta szmat do podłogi. Wolałbym kupować w lumpeksie używaną odzież, niż wydać choćby złotówkę w którymkolwiek sklepów LPP.

    Tallinder, jak Massimo Dutti firmy Zara czy kolejny szmaciany hit H&M (COS), to kolejny przykład farbowanego lisa. Z wierzchu wygląda bardzo ładnie, klimatycznie, odzież pozornie wyszukana (czyli "inspirowana" cudzymi pomysłami), a gdy bliżej się przyjrzeć, to bawełna/wełna/jedwab/skóra ostatniej jakości z giełdy w Bangladeszu.

    • 20 22

    • Massimo Dutti i Zara to marki grupy Inditex, tak jak COS i H&M to marki H&M

      • 6 0

    • hmmm

      tzreba być na wpół ślepym żeby porównac te logo do siebie. Sugeruję okulistę

      • 1 2

  • PETARDA!!!!

    Robi się tu nam Paryz, Mediolan i NYC - nowe znaczenie 3M

    • 15 9

  • na zdjęciach wygląda dobrze (3)

    na pewno wybiorę się w weekend zobaczyć sklep w środku, myślę że w Polsce coraz więcej osób po 30stce dba o swój wygląd, więc jak najbardziej trafiony pomysł

    • 30 5

    • dbac o siebie to nie (2)

      znaczy kupowac ciuchy w wysokiej cenie :))

      • 13 13

      • (1)

        Pragnę zauważyć, że nie pisałem nic o cenie. Chodzi o wygląd, poczucie stylu. Nie każdy wygląd ubrania nadaje się do pójścia w nim do pracy czy też na wieczorne spotkanie do restauracji. Nie mogę ocenić wszystkich ubrań marki, ponieważ nie byłem jeszcze w sklepie, natomiast kilka projektów widziałem i część z nich mi się spodobała co może sygnalizować, że znajdę jeszcze kilka innych równie mi odpowiadających. Jeśli za konkretnym fasonem, którego nie znajduję w innym sklepie ma iść wyższa cena, trudno liczę się z tym. Niestety w polskich sklepach mam problemy ze znalezieniem ubrań, jestem dosyć wybredny, a rynek niestety w dalszym ciągu jest daleko za zachodem i ta różnorodność nie jest jeszcze na zadowalającym poziomie, dlatego cieszą mnie nowe marki bo zawsze liczę, że w końcu będę mógł łatwiej coś znaleźć dla siebie. Pozdrawiam.

        • 19 2

        • byłem widziałem

          Mam tak samo, też często nie mogę dla siebie nic znaleźć. Tak się składa, że byłem dzisiaj Tallinderze i mogę polecić, myślę, że znajdziesz coś dla siebie skoro masz taki sam problem jak ja, możliwe, że mamy podobny gust

          • 8 2

  • w jakiej rozmiarowce (5)

    celuje ten sklep?

    • 3 2

    • Regularnej ;)

      • 0 1

    • rozmiary od 34 do 44

      • 3 0

    • a w jakim jezyku

      ty pisac? Bo ja nie rozumiac

      • 3 0

    • celowac (1)

      to mozesz do dzika

      • 2 0

      • Chyba cwałować. I lepiej od dzika.

        • 0 0

  • widzę że firma się rozwija (4)

    bardzo dobrze, za mało jest polskich marek na rynku, wszędzie zagraniczny kapitał, malkontenci zawsze znajdą coś skrytykowania, a przecież jakby klienci nie byli zadowoleni to lpp nie zwiększałoby systematycznie liczby salonów

    • 32 2

    • Ta firma jest równie polska jak McDonald. (2)

      A może nawet mniej, bo McD chociaż częściowo kupuje wołowinę w naszym kraju.

      • 6 18

      • (1)

        bo co bo część ubrań szyta jest za granicą, tak jak to robią wszystkie inne firmy na całym świecie? bo nie płacili podatku przez pewien czas w polsce? a kto tu chce płacić podatki w tym chorym kraju? ile jest firm które płacą podatek w poza granicami? oni przynajmniej wrócili, teraz starają się szyć w Polsce, ale wiadomo nie dogodzisz

        • 11 3

        • widocznie dla kolegi firmy muszą być 100% polskie, żeby je takimi nazwać, grunt to że wyzwał kogoś dzisiaj od szmaciarza to może iść spać spokojnie :) dzień uznany za udany

          • 10 2

    • nie pisz, że cieszy cię czyjś sukces, w Polsce tak nie wolno :) zaraz ktoś cie ukamienują

      • 12 1

  • wnętrze (2)

    dzisiaj byłam i muszę przyznać, że to co zwróciło na mnie uwagę to wystrój, bardzo mi przypadł do gustu, myślę że dobrze oddaje to co ma reprezentować sobą marka, może nie do końca rozumiem zamierzenia foteli ze stolikiem, ale przynajmniej osoba towarzysząca w zakupach może wygodnie odpocząć :) i mniej marudzi :P

    • 18 3

    • siedzonka (1)

      alleluja, pomyśleli o miejscu do siedzenia :), spocząć zawsze trzeba mam nadzieję że kawę jeszcze dają :P

      • 2 1

      • A moze .....Co zwrocilo moja uwage.......

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane