• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy statek Aliansu G6 zawinął do Gdańska

Robert Kiewlicz
11 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 09:08 (12 sierpnia 2015)

G6 Alliance tworzy sześć znaczących linii kontenerowych na świecie - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line.

Do gdańskiego terminalu kontenerowego DCT wpłynął pierwszy statek w ramach serwisu Loop 7 Aliansu G6. Kontenerowiec m/v "Hong Kong Express", należący do Hapag-Lloyd, mieszczący ponad 13 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp) i mający długość 367 m, wpłynął do DCT we wtorek 11 sierpnia.


Czy rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?


G6 Alliance tworzy sześć linii kontenerowych na świecie - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Porozumienie powołano do życia w grudniu 2011 roku. Członkowie sojuszu podjęli decyzję o przedłużeniu jednego ze swoich serwisów, czyli serwisu Loop 7 Azja-Europa na Morze Bałtyckie. Przed przekroczeniem Oceanu Indyjskiego, ten cotygodniowy serwis zawija do europejskich portów: Rotterdamu, Hamburga i Southampton, a teraz także do Gdańska. W Azji Loop 7 zatrzymuje się w Singapurze, Yantian, Qingdao, Szanghaju oraz Hongkongu. Gdańsk będzie trzecim portem europejskim według kolejności zawinięć.

Portami dotychczas nieobsługiwanymi przez przewoźników G6 są Goeteborg i Gdańsk. Gdańsk będzie obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.

Statki pozostałych pięciu armatorów Aliansu G6 będzie można oglądać w DCT w kolejnych tygodniach.
  • "Hong Kong Express", to statek kontenerowy o pojemności ponad 13 000 TEU (kontenerów o długości 20 stóp), należący do armatora Hapag-Lloyd.
  • "Hong Kong Express", to statek kontenerowy o pojemności ponad 13 000 TEU (kontenerów o długości 20 stóp), należący do armatora Hapag-Lloyd.
  • "Hong Kong Express", to statek kontenerowy o pojemności ponad 13 000 TEU (kontenerów o długości 20 stóp), należący do armatora Hapag-Lloyd.

G6 to już kolejny klient gdańskiego DCT. W połowie lipca 2015 roku w DCT zainaugurowano nowe połączenie linii United Arab Shipping Company (UASC). Teraz do Gdańska zawija regularny serwis dowozowy, wspierający połączenie UASC pomiędzy Europą Północną a Wschodnim Wybrzeżem Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. United Arab Shipping Company jest globalnym przewoźnikiem kontenerowym wywodzącym się z Bliskiego Wschodu. Firma powstała w 1976 roku, na całym świecie obsługuje 240 portów, ma ponad 185 biur przedstawicielskich.

Kolejnym klientem DCT została niemiecka linia kontenerowa Hamburg Süd, która posiada ponad 250 biur przedstawicielskich na całym świecie. W 2015 roku otrzymała nagrodę Asia Cargo News "Best Green Shipping Line" (najlepsza ekologiczna linia żeglugowa). Kontenery Hamburg Süd korzystają w DCT z cotygodniowego serwisu dowozowego Seago Line.

DCT od 2011 roku obsługuje bezpośrednie połączenie oceaniczne z Azją, czyli serwis AE10 Maersk Line. Najpierw wpływały statki o pojemności ponad 15,5 tys. TEU, od sierpnia 2013 roku są to już jednostki o pojemności 18 tys. TEU. Od początku 2015 roku część połączeń w ramach tego serwisu wykonywana jest dla aliansu 2M, czyli porozumienia dwóch największych linii kontenerowych świata: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company.

Miejsca

Opinie (59)

  • (1)

    A co się stało, że "Hong Kong Express" po jednej dobie w DCT stał w obrębie Kłajpedy do dzisiaj i parę godzin temu ruszył w trasę powrotną.?

    • 0 1

    • kaliningradu bo tankowal

      • 0 0

  • Urlopy wstrzymane (1)

    Urlopy wstrzymane do odwołania ,nie ma takiej opcji hihihi irek

    • 15 2

    • Zawsze mnie to dziwiło.

      Jak jakiś głąb kapuściany może powiedzieć, że urlopy wstrzymane?. Urlop zaplanowany w styczniu, wniosek wypisany na 2 tygodnie i koniec dyskusji.
      Jak nie to L4 i to 3 tygodnie.
      Nie ma ludzi? zatrudnić więcej.

      • 2 0

  • Urodziłem się w Gdansku mam firmę transportową i dla mnie obsługa samochodów (5)

    na DCT w Gdańsku to lata 80 we wtorek wpływa statek a dostępność Maersk robi w sobotę wieczorem gdzie przy zakazach letnich i tak muszę podejmować kontenry w niedzielę po 22 po prostu ręce opadają jak wpłynie statek aliansu to już wogóle będziemy czekać pod portem 6 dni . Portom w Hamburgu możecie sznurówki wiązać polaki z Dct parobki maerska .

    • 20 12

    • (2)

      Hej kolego widzę masz te same problemy jak reszta chłopaków z mobilka...moje zlecenia realizowałem ostatnio po 40h obsuwy dramat jakość obsługi mizerna wszedzie tłok idiota z daci w szachownice wymysla jakies dyrdymały pisze lewe kwity ja już spedytorow uprzedzilem że odbiory bedziemy robic w gdyni dwa razy lepsza firma,pozdr

      • 8 4

      • W Gdyni będziesz odbierać kontenery z DCT? Powodzenia!

        • 0 0

      • a po polsku można?

        • 1 2

    • z pana zrobic hama tylko narzekac to polak potrafi

      • 3 3

    • maersk wpływa najszybciej w czwartki wieczorem

      mobilku

      • 5 1

  • dct

    dla pracownikow zadnych plusow z tego nie bedzie,jak zwykle,zero podwyzek,istny wyzysk

    • 5 0

  • DCT (4)

    Już są niewydolni w obsłudze ciężarówek,to co będzie dalej? Wczoraj 2h w ogonku dookoła parkingu aby dotrzeć pod szlaban,plus 1h oczekiwania na suwnicę.

    • 25 6

    • Kontenery na tory !

      • 1 0

    • oo widze że nie tylko ja tam stałem...pocieszę Cię kolego za każdym razem jak tutaj trafiam poniedziałek wtorek dramat na granicy za komuny szybciej szło...niestety stara reguła pazerność na ilość zabija jakość

      • 4 2

    • Do czasu jak nie powstanie DCT2 lepiej nie będzie, a wręcz gorzej. Bo G6 w 70% wychodzić będzie drogą i koleją. Współczuje wam

      • 2 3

    • pesymista

      • 1 3

  • Wielka radość bo przypłyneła kolejna partia chińskiego piwa do biedronki. (2)

    Każdy statek z Chin to cios w naszą gospodarkę. Nasze truskawki postoją 5 dni i się psują. Ich płyną miesiąc i są OK. Na chińskie skażone śmieci powinno być embargo!

    • 26 38

    • To co ty jeszcze robisz przed klawiaturą?

      Granat w kieszeń i na kontenerowiec!

      Jeśli coś w Chinach produkowane jest taniej niż gdzie indziej, a produkt spełnia wszelkie kryteria jakościowe i dotyczące warunków pracy (i Polska i Chiny są sygnatariuszami odpowiednich memorandów), to zakup takich towarów w Chinach i słuszny. Polska niech szuka swojej niszy tam, gdzie nie będzie musiała się kopać z chińskim koniem.

      • 0 0

    • Tyle, że to nie tylko towar dla Polski przypływa

      Ale i dla Europy Śr-Wsch. stad tak duży wzrost ilości kontenerów.
      Kiedyś wszystko szło przez Niemcy, ale wreszcie to się zmienia.

      • 13 2

  • Oj śledzie widać, że was boli sukces gdańskiego DCT

    Zamiast hejtować w necie szukajcie lepiej nowej pracy bo u was już niedługo nie będzie co robić

    • 1 4

  • (2)

    ja się nie dziwie że tam w środku źle się dzieje gdy czytam lub widzę protesty portowców a teraz wypowiedzi kierowców oczekujących na kontenery, Kolega tam pracuje i powiedział że nigdy w życiu nikomu nie poleci roboty w tej firmie choćbym na kolanach prosił bo to Sajgon i burdel w jednym a nie godna praca...coś w tym jest za duzo osób w tym tonie tutaj się wypowiada.

    • 10 1

    • Marudy

      I jak wszyscy inni marudzi ale nie ruszy d... aby poszukać innej pracy bo przecież pracy nie ma. Pracowałem tam i takie podejście ma 90% ludzi tam pracujących ma takie podejście marudzić i czekać aż praca sama mnie znajdzie. Żenada

      • 1 4

    • No tak jest nie szanują ludzi i jest złe

      • 5 1

  • dct

    simiechu warty port pod względem obsługi samochodow.statystyki sa najważniejsze.dzisiaj jest wizytacja z maerska szkoda tylko ze rano to madre glowki będą pelne w skowronkach pokazując jaki maja piękny port bo do bramek pare autek.czemu otworzyli 3 bramke? z tego wlanie powodu ze mniejszy korek zrobić maersk przecież nic niewie ze się stoji 3 h do bramki

    • 4 4

  • (7)

    Koledzy z gdyni sie nie przejmuja. Jak ktos napisal duze statki to nie wszystko. Za psie pieniadze nie warto zwracac uwagi na ten terminal. Ja wole prace w gdyni i zarobic jak nalezy. Pozdrowienia dla czarnuchow z gdanska. Hahaha.

    • 27 23

    • Disco polo (6)

      Pochwal sie zarobkami i stanowiskiem hahahaha

      • 5 4

      • (2)

        lukowy gdyni ma ponad 2700 na reke a ile w gdansku?

        • 2 1

        • no to już niedługo

          Z Gdyni wymiotło APLa, MOLa, Hyundaia i jeszcze innych....Szykuje się bardzo trudny czas dla BCT i GCT....jedyna rada to połączenie tych dwóch terminali....

          • 2 4

        • 1900-2000 z dodatkiem nocnym

          • 2 0

      • Dokładnie. Robisz przez cto za 16 na godzine bez zadnych świadczeń. Super praca haha. Ogarnij się szybko i zacznij myśleć przyszlosciowo

        • 2 0

      • jestem Mietek z dyni i zarabiam 1300 przez agęcję (1)

        • 8 1

        • zapomniałem napisać ze na czy zmiany robiem

          • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane