- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (227 opinii)
- 2 Wyższy zasiłek pogrzebowy (40 opinii)
- 3 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (96 opinii)
- 4 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (10 opinii)
- 5 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (215 opinii)
- 6 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (64 opinie)
Pierwszy taki prom z aluminium zwodowany przez Aluship Technology
Wodowanie pierwszego na świecie aluminiowego kadłuba statku zasilanego wyłącznie energią elektryczną.
W Gdańsku trwa nietypowe, bo dwudniowe wodowanie pierwszego na świecie aluminiowego kadłuba promu zasilanego wyłącznie energią elektryczną. Za budowę odpowiadała spółka Aluship Technology.
Dotychczas budowano podobne konstrukcje jednak były one napędzane przez silniki hybrydowe - wykorzystujące nie tylko energię elektryczną, ale również silniki diesla. Prom zbudowany w Aluship Technology posiadać będzie zestaw akumulatorów, które ładowane będą na lądzie, a statek całą podróż odbywać będzie napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi.
Niskie zużycie energii przez prom było jednym z najważniejszych celów. Dlatego kadłub został wykonany całkowicie z aluminium. Wszystkie systemy na statku będą zoptymalizowane pod kątem niskiego zużycia energii i odzysku ciepła. Zamontowane zostanie oświetlenie LED oraz panele słoneczne.
Operacja wodowania promu jest bardzo nietypowa i trwa dwa dni.
- W poniedziałek kadłub nasuwany był na dok pływający - tłumaczy Jerzy Bielecki, project manager z Aluship Technology. - Po całkowitym nasunięciu jednostki dok przemieści się w rejon przeciwległego nabrzeża, gdzie woda jest wystarczająco głęboka. W nocy jednostka zostanie przestawiona na podpory o wysokości docelowej do wodowania i nastąpi faktyczne wodowanie. Następnie prom zostanie odholowany do nabrzeża Stoczni Gdańsk, skąd jednostkę podejmie holownik norweskiego klienta.
Dokumentację wykonawczą oraz pomoc techniczną dla wodowanego kadłuba zapewniła firma Nelton z Pruszcza Gdańskiego. Wcześniej spółka Nelton przez 15 lat działała pod znakiem firmowym GSM Design Group i zapewniała pomoc projektowo - konstrukcyjną przy realizacjach jednostek pływających oraz offshore. Obecnie spółka zatrudnia 50 wysoko wykwalifikowanych inżynierów oraz managerów, którzy są rozlokowani w dwóch ściśle współpracujących biurach projektowych umiejscowionych w Pruszczu Gdańskim oraz Szczecinie.
Aluship Technology Sp. z o.o. jest europejskim liderem produkcji aluminiowych konstrukcji okrętowych i offshore oraz w dziedzinie konstrukcji dla lądowych obiektów inżynieryjnych.
W Gdańsku spółka funkcjonuje od 1993 roku, kiedy to jej właściciel postanowił przenieść siedzibę firmy z Hamburga. Dziś Aluship Technology jest właścicielem 4-hektarowej działki z dostępem do wody, na której zlokalizowane są wszystkie budynki firmowe. Spółka zatrudnia ok. 170 osób.
Przygotowanie do wodowania alustatku.
Miejsca
Opinie (48) 4 zablokowane
-
2015-10-14 12:35
ciekawe czy spawacze tez tak spawali jak widac na filmiku(1:00), pewnie wyjdzie im to na zdrowie i znając realia stoczni naszych to spawacze spawali a monterzy w tym samym czasie robili swoje i sie delektowali zdrowym oparem
- 0 0
-
2014-04-08 06:44
re (3)
Każdy szanujacy sie menager wie ze najwieksza KASA jest na wyposażeniu. Bo sam kadług to wartość 30-40% kasy całego zamuwienia.
- 6 1
-
2015-10-14 11:40
jan
zamówienia a nie zamuwienia
- 0 0
-
2014-04-08 11:44
szanujący się manager
coś mi się wydaje, że "wk" nie za dużo wie o KASIE, a w szczególności na czym można więcej zarobić.
- 0 0
-
2014-04-08 07:33
Ortografia
Naucz się chłopczyku ortografii - "zamuwienia" ? Może zamufienia ?
- 1 0
-
2014-04-07 20:45
super (2)
Ale kasy bym na zlomowcu dostal za taki kawal alu
- 10 5
-
2014-04-07 20:49
Lepiej weź się do roboty (1)
Zamiast wykradać metale kolorowe
- 2 0
-
2015-10-14 09:59
kolorowe ?
to je amelinum ! tego nie pomalujesz baranie
- 1 0
-
2014-05-25 08:15
Prom dla Norwega. Jest juz u nas i go wyposazają. :-)
- 1 0
-
2014-04-08 01:07
afryka (1)
gdzie bedzie plywal
- 0 0
-
2014-05-25 08:13
Pływać bedzie w Norwegii. Już tu jest :-)
- 0 0
-
2014-04-10 08:43
dali rady pomalować
- 0 0
-
2014-04-10 08:43
no i tego amelinium
- 0 0
-
2014-04-07 20:08
Droga redakcjo (2)
film fajny ale proszę o sprostowanie (bo ciekawość mnie pochłonie) odnośnie "kadłuba zasilanego wyłącznie energią elektryczną"
Po co kadłub zasilać energią elektryczną ?
Statek to rozumiem ale żeby kadłub ?!- 35 2
-
2014-04-09 22:11
Kadłuba STATKU który będzie zasilany energią elektryczną. STATKU a nie kadłuba!!! Polecam czytać dokładnie to co jest napisane.
- 1 0
-
2014-04-08 12:51
ale jak to będzie miał kolor?>
To je amelinium tego pomalujesz
- 4 0
-
2014-04-07 22:47
więcej info (5)
Co to dało, że akurat z aluminium zrobiony, a nie ze stali? Czy dla rekordu Guinnessa czy ma jakieś rozsądne wytłumaczenie?
- 0 2
-
2014-04-08 22:30
Jak się ładuje ciężkie akumulatory to trzeba jakoś masę statku zmniejszyć.
- 1 1
-
2014-04-08 00:51
(2)
Kadłub znacznie lżejszy, brak korozji i odpada koszt malowania i dodatkowe setki kilo farby. Wszystko ma zmniejszyć koszta eksploatacji!!!
- 1 0
-
2014-04-08 14:12
malowanie
Wiele statków, szczególnie małych ma nadbudówki z aluminium. Maluje się.
Korozja bardzo silna przy styku ze stalowymi elementami.
Aluminiowe samoloty, też są malowane.- 0 0
-
2014-04-08 06:35
Z tym brakiem korozji to tak nie do końca raczej...
- 1 0
-
2014-04-08 11:47
aluminium
no cóż statki ( a raczej kadłuby) tej wielkości z aluminium to rzadkość a zatem warto o tym napisać.
- 3 0
-
2014-04-08 19:59
To je amelinowe !!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.