• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pliszka zmienia wizerunek i chce walczyć o pozycję lidera w branży

erka
5 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zmiana wizerunku objęła nie tylko wymianę logo, zmienione zostały też ubrania robocze pracowników oraz oznakowanie floty samochodowej. Zmiana wizerunku objęła nie tylko wymianę logo, zmienione zostały też ubrania robocze pracowników oraz oznakowanie floty samochodowej.

Przedsiębiorstwo, sygnowane dotychczas przedrostkiem "poż", symbolem gaśnicy i kojarzone głównie z rynkiem lokalnym zmienia wizerunek. Gdańska firma Pliszka Inżyniering Przeciwpożarowy chce być postrzegana jako ogólnopolski lider w zakresie projektowania i realizacji nowoczesnych zabezpieczeń przeciwpożarowych.



Nowe logo Pliszka Inżyniering Przeciwpożarowy odnosi się bezpośrednio do oficjalnej nazwy, a tym samym do nazwiska właściciela - Krzysztofa Pliszki. Hasło "inżyniering przeciwpożarowy" ma obrazować szeroki zakres usług w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Z kolei wygasające, czerwone płomienie zamiast kropki nad "i", nawiązują do charakteru branży i koloru dominującego w dotychczasowej wizualizacji, który jest ściśle kojarzony z firmą.

- Decyzja o zmianie logo została podjęta na podstawie dokładnej analizy dotychczasowego wizerunku naszej firmy, tego jak chcemy być postrzegani w przyszłości oraz ograniczeń narzucanych przez poprzednią wizualizację - mówi Magdalena Basarab, kierownik działu marketingu i PR w firmie Pliszka Inżyniering Przeciwpożarowy, odpowiedzialna za operację rebrandingu. - Gaśnica i przedrostek "poż" w dotychczasowym logo ograniczały firmę do kategorii małych, lokalnych przedsiębiorstw remontujących i serwisujących sprzęt przeciwpożarowy i zupełnie nie wyróżniały nas spośród konkurencji. My dążymy do roli firmy eksperckiej, zajmującej się kompleksowo projektowaniem i montażem nowoczesnych i skutecznych, automatycznych systemów przeciwpożarowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb.

Zmiana wizerunku objęła wymianę logo i nową wizualizację wszystkich akcydensów, materiałów promocyjnych, elementów reklamy zewnętrznej czy gadżetów. Zmienione zostały ubrania robocze pracowników oraz oznakowanie floty samochodowej. Powstała również nowa strona WWW, z designem dostosowanym do nowej identyfikacji i poziomem nawigacji zgodnym z aktualnymi trendami i wymaganiami rynku.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Konsolidacja i determinacja - PGNiG łączy spółki gazownicze i zwiększa tempo poszukiwań gazu z łupków na Pomorzu, rozmowa z Grażyną Piotrowską-Oliwa prezes PGNiG S.A.; BPO Education Center - innowacyjne kursy księgowosci korporacyjnej szansą dla bezrobotnych; Ile kosztuje dobre imię - rozmowa z Andrzejem Popadiukiem z GFKM; Nowoczesny statek do nowych wyzwań - podniesienie bandery na pogłębiarce Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych. Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18:20. Powtórka programu w sobotę o 17:15.
erka

Miejsca

  • Pliszka Gdańsk, Miałki Szlak 52

Opinie (89) 9 zablokowanych

  • zaraz TTiertholning śmiechen

    buahahhaha

    • 3 0

  • ja proponuje

    Plisch-ca ingdżyniering przeciw fajerowy

    • 7 1

  • rzucę klasykiem... (2)

    "rebranding może robić każdy, trochę lepiej lub trochę gorzej"..
    myślę że wspomniana propozycja wcześniej jest dobra :
    PLISZKA - INŻYNIERING ANTYFAJEROWY IN POLSKA

    • 16 2

    • Reteksting też można.

      Żeby było lepiej proponuję: "Rebranding każdy robić może, trochę lepiej lub trochę gorzej". Lepiej? Widzi mi się, że i owszem. I klasyk też bliższy oryginału.

      • 0 0

    • Proponuję PLISZKA - INZYNIERING ANTYFAJEROWY IN POLAND

      • 0 1

  • teraz ja parę słów po Polskiemu (3)

    ale niezły FUN wyszedł z tego inżynieringu, ale co się dziwić skoro workują w tej korporejszyn sami managerowie . (brzmi jak magazynierzy) In polandii to jest normalne więc proszę się nie dziwić że takie gnioty polsko angielskie pojawiają się. Trendy czy coole czy jazze ogólnie panujące w języku potocznym są raczej wynikiem pojawiającego się dna intelektualnego wśród youngów i ich chęci do nieuctwa języka polskiego. Skoro sam mister director wypowiedział się i broni tej pokraki językowej , to chociażby nie wiem jakim bjutiful językiem napisał swoje oświadczenie to tylko dowodzi również o jego levelu umysłowym. have fan

    • 17 0

    • Wśród younów to raczej skutek tego, że także u ich parentow (1)

      • 4 0

      • genau

        jak ju mówisz

        • 0 0

    • Ołmajgad!

      Hał najs wyklarowane!

      • 5 0

  • Pani kierownik powinna wiedzieć, że nie ma czegoś takiego jak "marketing i PR" (2)

    PR to integralna część marketingu.
    Spróbuję prościej... to tak jakby napisać, że ktoś jest nauczycielem matematyki i tabliczki mnożenia.
    Albo Dział Mięsny i Schabowy.
    No ale jak mamy takich fachowców to potem powstają wynalazki typu "inżyniering przeciwpożarowy".
    Kurczę, co za wiocha...

    • 28 5

    • To już nie takie oczywiste. (1)

      To jeden z klasycznych sporów w doktrynie. Jeśli odniesiemy się do klasyków jak Kolter to nie ma wątpliwości. Coraz częściej jednak pojawia się teza, że PR (komunikacja) to oddzielna funkcja zarządzania - niezależna od marketingu. Czy wspomniana jednak pani kierownik o tym wie to już inna sprawa.

      • 6 0

      • literówka Kotler ;)

        Ogólna zasada im się bardziej rozdrobnimy tym więcej między sobą faktur wymienimy :)
        Dlatego powstaje tyle tworów i dziwactw.

        • 2 1

  • inżyniering przeciwpożarowy - KTO TO WYMYŚLIŁ!? (2)

    Brzmi to jak tłumaczenie z początku lat dziewięćdziesiątych (sam widziałem takie wizytówki) angielskiego general director na "swojskie" GENERAŁ DYREKTOR :)

    Lepiej niech właściciel zmieni póki czas na np. inżynieria przeciwpożarowa bo inaczej jedyne co zyska to drwiny o firmie i tzw. zły PR bo firma będzie się kojarzyła z (nazywając wg. przyjętej konwencji) burak company

    • 95 2

    • jak to kto wymyślił ?

      kobieta !
      "Magdalena Basarab, kierownik działu marketingu i PR w firmie Pliszka Inżyniering Przeciwpożarowy, odpowiedzialna za operację rebrandingu."

      • 12 0

    • a może INŻYNIERING PRZECIWPOŻARING - KONSULTING & DORADZING?

      taka duża ilość -ing może brzmieć nawet z chińska, więc wschodnie rynki staną otworem!

      • 25 0

  • Najsmutniejsze jest to, że wystarczy jeden błąd urzędnika skarbowego i firma bankrutuje z dnia na dzień

    • 3 0

  • heheheh inżyniering (1)

    jak już inzyniering to chociażby dodajcie anty fajerowy

    • 60 0

    • 10/10

      haha

      • 6 0

  • artykuł sponsorowany

    nic dodać nic ując nie ma nic wspólnego z realiami

    • 10 1

  • Inżynierinig

    Panie Pliszka, niech Pan uprzejmie znajdzie inną solucję, bo z pewnością ta nazwa spowoduje negatywny impakt na sale. A tak na poważnie to na szczęście żyjemy już w czasach kiedy takie nazewnictwo wywołuje co najwyżej delikatny uśmiech dezaprobaty.

    • 62 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane