- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (33 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (72 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (147 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Pływające laboratorium Instytutu Morskiego po remoncie
Statek badawczy gdańskiego Instytutu Morskiego r/v IMOR przeszedł pięcioletni, klasowy remont na slipie Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Po inspekcji i pomyślnym przejściu przeglądu Polskiego Rejestru Statków i Inspektoratu Bezpieczeństwa Urzędu Morskiego w Gdyni - statek uzyska nową pięcioletnią klasę i rozpocznie prace.
Statek badawczy r/v IMOR jest pierwszą polską jednostką przystosowaną do badań strefy przybrzeżnej i płytkich wód zalewowych. Podstawowym jego zadaniem jest monitorowanie strefy przybrzeżnej polskiego wybrzeża oraz szacowanie źródeł sztucznego zasilania plaż. Jednostka wykorzystywana jest również przy prowadzeniu badań przedinwestycyjnych na Morzu Bałtyckim. W pełni wyposażony jako "Pływające laboratorium morskie na potrzeby przemysłu energetycznego i morskiego" funkcjonuje od września 2006 roku.
Podczas remontu wykonano przegląd, czyszczenie i malowanie części podwodnej statku, przegląd 4 pędników Schottela pracujących w systemie DP (Dynamicznego Pozycjonowania) oraz systemów siłownianych.
IMOR będzie kontynuować rozpoczęte już prace (we współpracy z Państwowym Instytutem Geologicznym) w rejonie Kuźnicy związanych z poszukiwaniem i szacowaniem zasobów kruszyw do zasilania plaż w rejonie półwyspu Hel. Po zakończeniu kontynuować będzie badania Zatoki Pomorskiej w ramach projektu badawczego PIG. W kwietniu i maju 2011 jednostka rozpocznie pomiary pod nowe inwestycje morskie w zachodniej części Bałtyku,
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (10) 1 zablokowana
-
2011-11-03 21:19
systemy siłowniane
no boskota jednostka mogłaby zarabiać 3 razy więcej. Jak? Normalne myślenie o biznesie i nie robienie "przysług" za psi grosz
- 0 0
-
2011-03-08 09:47
Koszty (1)
Ciekawe ze remont klasowy trwal prawie miesiac, podczas gdy norma jest ze duze kontenerowce przechodza go w tydz. Albo ktos jest słabym managerem albo...
- 0 2
-
2011-03-08 10:53
Ja zrozumiałem ze przeszedł pięcioletni remont i uzyskał pięcioletnią klasę. Jestem pełen podziwu dla Stoczni Marynarki Wojennej 5 lat remont 5 lat pływa. :)
- 1 2
-
2011-03-07 18:52
wooow
cześć was i chwała!
- 0 0
-
2011-03-07 13:23
"opreatorzy" (1)
no tylko ilu takich jest w Polsce co by mogli sobie poszaleć na tym statku.
Ja tak obstawiam może z 30- 1 0
-
2011-03-07 16:09
chłopie, 30stu to chyba z jednego osiedla..
- 1 0
-
2011-03-07 14:40
i po co o DP wspominal..
.... auto mogl sobie odpuscic,
chyba, ze mial jakis cel w tym....
moze trzeba dac w lape,zeby sie zlapac ;) ?
pozdro dla szukajacych, i studentow dziennych AM co maja nadzieje, ze dobrze trafia na pratkyki :)- 0 1
-
2011-03-07 12:14
Jest coś takiego jak Zatoka Pomorska? (1)
W artykule jest to napisane z dużej litery czyli jako nazwa własna.
Serio pytam- 2 6
-
2011-03-07 12:28
Zatoka Pomorska
zatoka Morza Bałtyckiego w jego południowo-zachodniej części u wybrzeży Polski i Niemiec, przy wyspach Uznam i Wolin
- 6 0
-
2011-03-07 12:08
Magiczny skrót DP
No jazda "Operatorzy", skladac podania do Instytutu Morskiego :)
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.