• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpis elektroniczny opłaca się twojemu biznesowi

28 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Koniec ze stosem dokumentów na biurku, opóźnieniami w płatnościach z powodu zawieruszenia się faktury w księgowości czy czekaniem w kolejkach w urzędzie. Czy to możliwe? Tak. Dzięki podpisowi elektronicznemu. Dlaczego to rozwiązanie opłaca się twojemu biznesowi?



Dlatego, że niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim, mamy więcej czasu na prowadzenie swojego biznesu. Stosując bezpieczny podpis elektroniczny, przedsiębiorca nie musi parafować każdej ze stron dokumentu. Oryginał podpisuje raz, w jednym miejscu.

Do tego bezpieczny podpis elektroniczny umożliwia zdalne załatwianie spraw urzędowo-biznesowych. Mając bezpieczny  e-podpis nie jest się uzależnionym ani od miejsca, ani czasu - dokumenty możemy podpisywać i wysyłać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, przez 365 dni w roku.
 
Kolejną korzyścią, jaką daje bezpieczny podpis elektroniczny, jest możliwość podpisywania faktur drogą online. To ułatwienie, gdy kontrahentów dzieli dystans.
 
System wysyłania podpisanych e-faktur drogą elektroniczną wyklucza możliwość zgubienia dokumentów przez pocztę. Znika też problem niedoręczenia dokumentów na czas czy zawieruszenia ich w księgowości. Dostarczanie podpisanych e-dokumentów drogą online to także szansa na otrzymanie szybszej płatności. 

Ponadto zastosowanie bezpiecznego e-podpisu eliminuje drukowanie, pieczętowanie, kopertowanie i wysyłkę dokumentów pocztą, co przekłada się na znaczne oszczędności (szczegóły poniżej).


Mateusz Hoppe Mateusz Hoppe
Trzy pytania do Mateusza Hoppe z firmy Novati z Gdańska, partnera marki Certum (Asseco Data Systems SA, dawniej Unizeto) - największego polskiego publicznego centrum świadczącego usługi certyfikacyjne związane z podpisem elektronicznym.

Czego potrzebujemy, aby używać bezpiecznego e-podpisu?

- Do stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego potrzebny jest zestaw, który składa się z: czytnika kart, karty kryptograficznej, na której wgrany jest certyfikat właściciela oraz dedykowane oprogramowanie do składania i weryfikacji e-podpisu. Można go zakupić w sklepie internetowym, z dostawą do domu.
 
Mam już zestaw do bezpiecznego e-podpisu. Co dalej? 

Aby rozpocząć używanie zestawu, wystarczy raz potwierdzić swoją tożsamość w jednym z punktów rejestracji, punktów partnerskich (np. w NOVATI http://novati.pl/oferta/podpis-elektroniczny) lub u notariusza.

Czy stosowanie bezpiecznego e-podpisu jest trudne?

Użytkowanie bezpiecznego e-podpisu jest banalnie proste. W specjalnej aplikacji wybieramy dokumenty, które chcemy opatrzyć sygnaturą i klikamy "podpisz". 

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

  • Novati Gdańsk, Jana Matejki 6

Opinie (2)

  • Ależ wygło tego Mateusza.

    • 1 0

  • podpis

    W JPK 2.0 konfigurację podpisu elektronicznego zamawiałem przez https://netvet.pl/podpis-elektroniczny. Wcześniej opisałem problem, dostałem szczegółową odpowiedź i się zdecydowałem. Nigdzie nie musiałem jeździć. Podpis przyjechał do mnie, działa w porządku, jak chciałem.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane