- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (179 opinii)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (86 opinii)
- 3 Stocznie docenione na targach w Singapurze (66 opinii)
- 4 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (57 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (62 opinie)
- 6 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
Polskie Linie Oceaniczne kupiły rorowiec
Kilka miesięcy temu Polskie Linie Oceaniczne zapowiedziały wymianę floty na jednostki bardziej nowoczesne i o większej masie ładunkowej. Rynek liczył na zamówienia w stoczniach, jednak na ten moment skończyło się zakupem jednostki z drugiej ręki.
- Polskie Linie Oceaniczne weszły w posiadanie nowej jednostki typu ro-ro o pojemności 29 004 GT i długości linii ładunkowej 3663 m. Statek wybudowany w Odense w 2010 r. zastąpił wysłużony M/V Żerań, sprzedany przez PLO w lipcu tego roku - podano w komunikacie.
Statkowi zarejestrowanemu pod flagą maltańską nadano imię POL Maris. Jest on obecnie zatrudniony w czarterze na czas na linii pomiędzy portami Rotterdam i Killinglolme. Załogę stanowi 23 oficerów i marynarzy. Jednostka ma 193 m długości i 23 m szerokości.
Polskie Linie Oceaniczne mają dziś dwa statki, a dodatkowo zarządzają jednym należącym do innego armatora. Przedsiębiorstwo w momencie powołania, czyli w 1951 roku, posiadało 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowało 13 linii żeglugowych. Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji doprowadził i do skurczenia się floty PLO, i do znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.
Pod koniec grudnia 2019 roku prezesem PLO została była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk.
Akcjonariuszami PLO są: Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek Agencji Rozwoju Przemysłu, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.), Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc., Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji "Warta" (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia w upadłości posiadająca 1,88 proc. akcji. Pracownicy PLO i ich spadkobiercy (3779 osób) posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.
Miejsca
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-01 11:10
a ja mimo wszystko myślę,ze na końcu wybuchnie pożar , tak jak w starej zajezdni w Oliwie ... i wówczas już
bedzie po PLO !
- 3 0
-
2020-09-30 14:29
Czyli wszyscy składamy sie na kolejną firme do obsadzania stołków (1)
i kolejny fundusz - Agencja Rozwoju Przemysłu - do trwonienia naszej kasy
- 82 13
-
2020-10-01 10:38
Rorowcem bedzie zarzadzac Rurku
- 1 0
-
2020-09-30 21:20
Emeryt (2)
Gdzie te czasy jak PLO szczyciło się jednym z większych przewoźników w Europie gdzie miało ponad sto statków to już nie wruci
- 9 1
-
2020-10-01 09:20
Dziadku,
zamilknij w końcu.- 0 1
-
2020-10-01 07:33
Wiedza , która nawiesem mówiąc nigdy nie weszła, taż nie wróci.
- 2 0
-
2020-10-01 08:47
piękny dzień
Ot pani prezes specjalistka od statków - świat schodzi na.....
Acz ludzie w końcu przejrzeli na oczy i nie wybrali tej pani na posła i miejmy nadzieję że więcej nie wybiorą- 4 0
-
2020-09-30 22:04
Emeryt (2)
Rozkradli taki wielki majątek i nikt za to do dnia dzisiejszego nie poszedł do pierdla tylko z warszawy przyjeżdzali komisarze i wyjezdzali z pełnym neseserem dolarków i tak cały majątek PLO zniknął a pracownikom zeby ryja zamknąc dali akcje smiechu warte a jedna akcja uwaga warta 5PLN i to na twardej tekturze co nawet nie mozna sobie tyłeczka wytrzeć niedawno byłem pytać ile po 30latach są warte te akcje to cena jest ta sama UWAGA 5PLN smiechu warte ale w biurze urzędasów pełno no i oczywiśćie wielka pani prezes z dwoma statkami ciekawe jaką pobiera pensyjkę tylko u nas takie wały mogą przechodzic
- 14 0
-
2020-10-01 08:00
Emerycie, wiesz co to interpunkcja? (1)
Warto by nad nią popracować, bo tego Twojego wywodu - abstrahując od jego merytorycznej miałkości - nie sposób czytać.
- 0 3
-
2020-10-01 08:40
!!!
2 statki ... Odezwał się nierób/pasożyt biurkowy ! Tych hien żerujących w PLO jest więcej jak ludzi morza ! Na dodatek mają teraz " fajną, pasowną " prezes, znającą się na biznesie skokowym i cypryjskim ... ale towarzystwo !
- 0 0
-
2020-10-01 08:04
ale marazm - straszne
marazm - - marazm
Być Prezesem dwóch statków - gratulacje- 7 0
-
2020-09-30 22:14
były pracownik PLO (1)
poprostu by się nie ośmieszali z dwoma statkami a urzedasów cała hmara niech złodzieje oddadzą pieniądze które nalezą się byłym pracownikom cały majątek wyprzedali a pieniędzy nie widać wszystko rozkradli a te akcje niech sobie pani prezes wytapetuje domeczek
- 12 0
-
2020-10-01 08:02
Emerycie, daj już spokój.
Interpunkcja i ortografia w Twoich wypowiedziach nie istnieją, to po prostu jakiś koszmar. Masz teraz więcej wolnego czasu, może choć na stare lata warto zaznajomić się z zasadami pisowni rządzącymi ojczystym językiem?
- 1 2
-
2020-09-30 18:35
marynarz (1)
kiedys to była flota potem zydek lewandowski wyprzedał i uciekł do brukseli 2 statki to 2 rp w 1918 roku biła PLO na głowe wstyd i hańba.
- 22 10
-
2020-10-01 07:52
Marynarzu, popracuj nad pisownią.
- 2 2
-
2020-10-01 07:47
Po co prezes na 2 statki ???
To możliwe tylko w państwowej spółce !!!! Wiedza tej pani jest cieńka.....
- 10 0
-
2020-09-30 14:57
Kupiony z drugiej ręki? (9)
A nie wybudowany w polskiej stoczni?? Przecież miłościwie nam panujący z Mateuszkiem-kłamczuszkiem na czele, obiecywali odbudowę polskiego przemysłu stoczniowego!!
- 98 15
-
2020-09-30 15:15
Kod (3)
Oczywiscie przemysl stoczniowy mozna odbudowac w 2 do 4 lat to co zostalo zniszczone i wyprzedane za grosze bo piniedzy niema i nie bedzie a takim oszolomom jak tobie POdobni radzilbym zmienic lekarza lub wyjechac do swoich
- 9 16
-
2020-10-01 07:47
Oczywiście, że pieniędzy nie ma.
Drukować papierki bez pokrycia i brać kredyty potrafi każdy, nawet bez ukończenia podstawowego partyjnego kursu z ekonomii.
- 4 1
-
2020-09-30 18:58
Ej Roman Roman.
Był taki stoczniowy ratownik z twojej partii i ruiny zostawił
- 10 0
-
2020-09-30 18:48
ale co powiesz
o kłamstwach Pinokia i o kłamliwych obietnicach które nigdy nie zostaną spełnione ??
- 7 3
-
2020-09-30 15:12
Ba! Nawet stępkę potrafią położyć! (4)
100 tysięcy mieszkań wybudować,
no i milion samochodów elektrycznych wyprodukować...- 27 5
-
2020-09-30 16:00
mieskzania sie budują (3)
w gospodarce morskiej coś ruszyło - budowa portów - bo niby do czego miały by te statki wcześniej pływać, jak Gdynie i Gdańsk lapsom z deweloperki oddano za promil wartości, jeszcze robiąc na koszt podatnika nabrzeża. Auta elektryczne są homologowane od 3 lat....więc coś się dzieje lepiej lub gorzej. Co było wcześniej ? Nic się nie opłaca, po co jak w Berlinie jest, polski kapitał nie musi tym kierować itp
- 8 26
-
2020-09-30 22:34
Które to tereny portowe w Gdańsku sprzedano deweloperom za ułamek ich wartości?
- 11 1
-
2020-09-30 20:06
Pod Berlinem to Tesla się buduje a niby takie super kontakty z USA mamy a fabryki w Polsce nie załatwili :)
- 8 1
-
2020-09-30 18:41
poproszę o informację po czym ma się taki odlot
- 19 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.