- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (178 opinii)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (84 opinie)
- 3 Stocznie docenione na targach w Singapurze (66 opinii)
- 4 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (55 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (62 opinie)
- 6 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
Polskie Linie Oceaniczne kupiły rorowiec
Kilka miesięcy temu Polskie Linie Oceaniczne zapowiedziały wymianę floty na jednostki bardziej nowoczesne i o większej masie ładunkowej. Rynek liczył na zamówienia w stoczniach, jednak na ten moment skończyło się zakupem jednostki z drugiej ręki.
- Polskie Linie Oceaniczne weszły w posiadanie nowej jednostki typu ro-ro o pojemności 29 004 GT i długości linii ładunkowej 3663 m. Statek wybudowany w Odense w 2010 r. zastąpił wysłużony M/V Żerań, sprzedany przez PLO w lipcu tego roku - podano w komunikacie.
Statkowi zarejestrowanemu pod flagą maltańską nadano imię POL Maris. Jest on obecnie zatrudniony w czarterze na czas na linii pomiędzy portami Rotterdam i Killinglolme. Załogę stanowi 23 oficerów i marynarzy. Jednostka ma 193 m długości i 23 m szerokości.
Polskie Linie Oceaniczne mają dziś dwa statki, a dodatkowo zarządzają jednym należącym do innego armatora. Przedsiębiorstwo w momencie powołania, czyli w 1951 roku, posiadało 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowało 13 linii żeglugowych. Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji doprowadził i do skurczenia się floty PLO, i do znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.
Pod koniec grudnia 2019 roku prezesem PLO została była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk.
Akcjonariuszami PLO są: Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek Agencji Rozwoju Przemysłu, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.), Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc., Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji "Warta" (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia w upadłości posiadająca 1,88 proc. akcji. Pracownicy PLO i ich spadkobiercy (3779 osób) posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.
Miejsca
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2020-09-30 21:35
Niemcy mają III Flotę na Świecie a Polska na kolanach prosi o pracę dla swoich ludzi bo zniszczyła to co dobre
- 8 0
-
2020-09-30 21:31
Gdynia miasto upadłe dzisiaj za czasów III RP a za PRL to Morska Potęga Polski
- 12 0
-
2020-09-30 15:08
Dlaczego firma państwowa pozwala na flagę maltańską (2)
Flaga narodowa dla narodowego przewoźnika to prestiż przecież.
- 27 4
-
2020-09-30 21:04
(1)
Gdyby była polska flaga to armator musialby opłacać marynarzom składki na ZUS i NFZ, a tak to problem mają z głowy.
- 4 0
-
2020-09-30 21:26
I tak zaraz dojadą podatkami marynarzy i wszystkich innych pracujących zagranicą, bo to solidarne przecież.
- 1 1
-
2020-09-30 20:59
Opinia wyróżniona
Ja mam pytanie
PLO posiadało nawet 186 statków , niektóre były nowe inne starsze ale nie stare, flotą była ciagle odnawiana i nagle zniknęło 180 statków , to kolosalny majątek który został ukradziony. Nikt nie został za to rozliczony Dlaczego? Ile tysięcy marynarzy pozostało bez pracy? To samo z Odrą, Gryfem, Dalmorem. Żeby zatrzeć ślady poniszczono dokumenty w tym dokumenty pracowników którzy teraz już w wieku emerytalnym przez takie działania pozbawiono emerytur . Tak postepiono z tysiącami ludzi i nikt nie bawił się tak jak teraz z górnikami czy innymi grupami zawodowymi.
- 57 2
-
2020-09-30 14:39
Pytanie (4)
Dwa statki to juz flota? :)
- 72 2
-
2020-09-30 14:52
Biorą przykład z marynarki wojennej. (3)
Tam okrętów mniej niż admirałów ale flotylle dwie mają, trzecią i dziewiątą - chyba tak dla zmylenia wroga.
- 13 0
-
2020-09-30 15:18
(2)
Ósma flotylla
- 4 0
-
2020-09-30 20:33
Ok, ósma.
Do niedawna były trzy flotylle, ta trzecia nazywała się ... dziewiąta. :D- 2 0
-
2020-09-30 18:36
Ta flotylla bazuje w Radomiu.
- 7 0
-
2020-09-30 20:27
Niezapomnimy
Zostaly dwa statki. Mam nadzieje ze byly Minister Przekretow Wlasnosciowych J.Lewandowski za to odpowie!!!
- 18 3
-
2020-09-30 16:41
(3)
Czy ten statek przeplynie przez przekop , zeby zaktywizowac Elblag?
- 28 4
-
2020-09-30 20:26
Przekopem to przepłynie najwyżej Olek Doba :)
- 5 1
-
2020-09-30 16:59
Przekop ma być dla mniejszych (1)
jednostek.
- 3 4
-
2020-09-30 18:33
Dla kajakow
- 10 1
-
2020-09-30 18:28
(1)
Całe 2 statki z potęgi prawie 100 jest się czym chwalić.
Ciekawe kto i dlaczego go sprzedał. 10 lat to raczej młoda jednostka. Czyżby jednak właściciel stwierdził, że ta jednostka jest be?
Podoba mi się również te 3663m linii ładunkowej. Jakież to pisowskie podawanie wielkości z d wziętych i nic nie mówiące o jednostce byle tylko jakieś wrażenie robiło na prolach. Pojemność statków podajemy w DWT lub TEU lub tonach- 10 5
-
2020-09-30 19:46
Weź się doucz, statki typu. ro ro podajemy długość załadunku naczep z kontenerami
- 5 0
-
2020-09-30 19:35
Opinia wyróżniona
Złodzieje
PLO jak się przekształcało to zwolniło wszystkich marynarzy nawet tych, co byli na kontraktach. Dali jakieś akcje po których słuch zaginął. A Górnicy jak tupną nogą to rząd klęka. Taka to sprawiedliwość
- 42 0
-
2020-09-30 18:33
Dwa statki i pewnie 10 prezesow
- 16 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.