• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorze ukarze Przewozy Regionalne za strajk maszynistów

Robert Kiewlicz
19 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Samorząd chce kar za strajk w Przewozach Regionalnych. Nieoficjalnie mówi się, że może chodzić nawet o 300 tys. zł. Samorząd chce kar za strajk w Przewozach Regionalnych. Nieoficjalnie mówi się, że może chodzić nawet o 300 tys. zł.

Nawet kilkaset tysięcy złotych może stracić Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych z powodu środowego strajku maszynistów. Kary wynikające ze wzajemnych umów chce nałożyć na spółkę Pomorski Urząd Marszałkowski.



Czy uważasz, że należy karać spółkę za działania związków zawodowych?

Zarząd województwa planuje obciążyć pomorski odział Przewozów Regionalnych karami finansowymi za każdy pociąg, który 17 sierpnia nie wyjechał na trasę.

- Wynosi ona tysiąc złotych za skład. W naszym województwie jeździ 200 pociągów spółki - wylicza Tomasz Iżycki-Herman, kierownik referatu w Departamencie Infrastruktury Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego.

To nie koniec konsekwencji dla PR. Dodatkowo zostanie obniżona kwota rocznej dotacji, jaka przyznawana jest przez samorząd. Każdego roku samorząd dokłada do spółki ok. 46 mln zł.

Obecnie prowadzone są rozmowy pomiędzy przedstawicielami Przewozów Regionalnych na Pomorzu a Urzędem Marszałkowskim.

- Kwota jakiej żądać może samorząd wyniesie zapewne ok. 50 tys. zł - przekonują przedstawiciele Pomorskich Zakładów Przewozów Regionalnych. - Odpowiadamy za trasy, na których nie udało nam się uruchomić pociągów. W wielu miejscach udało się jednak zapewnić naszym pasażerom komunikację zastępczą.

To jednak nie koniec kłopotów finansowych przewoźnika. Strata Przewozów Regionalnych za 2011 r. ma wynieść 30 mln zł. Może się ona zwiększyć. Związki zawodowe działające w Przewozach Regionalnych zapowiadają kolejny strajk. Tym razem będzie on trwał 48 godzin. 24 sierpnia rozpocznie się kolejna tura rozmów pomiędzy związkami, a zarządem Przewozów Regionalnych. Jeśli nie uda im się porozumieć, to strajk na kolei zostanie wznowiony 24 sierpnia o północy i potrwa do 26 sierpnia do godz. 24. Samorząd z pewnością podliczy spółkę za kolejne dni bez pociągów.

Miejsca

Opinie (114) 6 zablokowanych

  • ... (29)

    Zamiast strajkowac powinni sie cieszyc. że jeszcze mają prace.. Cóż kolejarzom, górnikom zawsze mało...

    • 164 62

    • Coś czuję, że już niedługo się nacieszą tą pracą... (10)

      Tylko czekać aż kolejne województwa stworzą swoje koleje, a nie będą wkładać kupy kasy w worek bez dna.

      • 38 4

      • a tak z ciekawosci, ile tam mozna zarobic. Ktos wie??? (9)

        • 7 0

        • (8)

          Maszynista z 20-letnim stażem zarabia około 1600 zł - 1800 zł netto, czyli dostaje zapomogę a nie pensję.

          • 13 10

          • (3)

            ja mam netto 1390, mogę się zamienić

            • 19 4

            • (2)

              ale na pewno nie jesteś maszynistą, więc zamilcz osiołku

              • 6 22

              • Slesz (1)

                a pracownicy naukowi trójmiejskich ośrodków naukowych jakieś 1800 netto, max 2000 z tego co się orientuje i w całej PL tak jest i jakoś ta banda nie strajkuje. Jeszcze w niektórych dziedzinach da się jakiegoś granta zdobyć, zrobić coś dla przemysłu i bonus wpadnie. I zamiast prowadzić badania biorą kolejne nadgodziny dydaktyczne żeby rodzine utrzymać ;/Tylko jak oni mogą strajkować

                • 6 4

              • skoro jako pracownik naukowy robisz coś

                co nikomu nie jest potrzebne, to dlaczego oczekujesz więcej?W naszym kraju ludzie mają proste potrzeby: zrobić zakupy, pójść do kina, przejechać się pociągiem. Większość dobr pochodzi z zagranicy, nikt nie potrzebuje polskiej myśli technicznej. Czemu się żalisz: przecież jest tak jak chcą: młodzi wykształceni (uważający się za inteligentów) z wielkich miast.

                • 5 5

          • z przyjemnością wezmę taką zapomogę (1)

            większość ludzi w Polsce pracuje za pensję minimalnączyli niecałe 900 pln netto.

            • 1 3

            • w dodatku u właścicieli pięknego żaglowca stad amsterdam

              ...oczywiście przenośnia, chodzi o agencje pracy tymczasowej - czyli bez praw, przerzucane jak kartofle...i nie piszcie że nie muszą

              • 2 0

          • hmm (1)

            nie zapominajmy o dodatkach ktore mu przysluguja i tak z 1600 -1800 robi sie 2500-3000

            • 3 0

            • chcieliby jak królowie zarabiać, chyba im się we łbach poprzewracało

              inżynier tyle zarabia albo lekarz. Ale kolejarz? Toż to normalny zawód średniego stopnia. Kto tam konkretnie chce podwyżek? Maszynista, zawiadowca, kierownik pociągu czy pani w DEZ"Informacji".

              • 2 0

    • POzwalniać (5)

      i zlikwidowac, to jest recepta wg Tuska i jego potakujących matołów

      • 18 30

      • jak strajkują to zwolnić (4)

        za narażanie firmy na straty... jak im sie nie podoba to niech idą do innej roboty albo własną działalność założą!albo niech się skrzykną związkowcy i własną firmę przewozową założą to zobaczą ile rzeczywiście powinni zarabiać...

        • 42 10

        • jedyny rozsądny głos (1)

          kase za nic brac by chcieli, skoro tak im zle niech zalaza wlasny biznes i zobaczymy jak bedzie fajnie

          • 30 8

          • prowadzenie firmy w Polsce 900zł

            Prowadzenie firmy w Anglii 5 funtów miesięcznie. Oczywiscie mozna tak powiedziec, tylko kto bedzie was matołki woził.

            • 12 14

        • nie martw się (1)

          jak kolej upadnie, to nie będzie strajków

          • 18 0

          • nie martw się, nie upadnie

            tylko zmieni właściciela. Urząd Marszałkowski już dostał wytyczne i realizuje plan - wartość spółki zostanie obniżona przed kontrolowanym przekazaniem zagranicznemu inwestorowi.

            • 0 0

    • HAHA (6)

      Oni przynajmniej mają odwagę walczyć o swoje, a nie tak jak wy. Szef was kopie w pupę a wy jeszcze wylizujecie mu buty

      • 21 26

      • albo sam jest szefem (2)

        i jeździ nówką bmw, a pracownikom rzuca obierki... tacy ludzie niszczą ten kraj!

        • 14 9

        • Dokładnie taki jest współczesny model firmy (1)

          Sam w takiej pracuję

          • 10 2

          • ale czemu ktoś ma być samarytaninem? to jego firma, jego ryzyko, jego odpowiedzialnosc. jak szefa komornik zacznie scigac to pracownik co zrobi? poszuka se innej pracy, a szef wyląduje na śmietniku. a jezeli pracownicy chca pracowac za te ochłapy to ich problem :)także do wszystkich niezadowolonych - brać kredyty, zakładać firmy i płacić pracownikom tyle ile zechcą.

            • 6 1

      • taaaa (2)

        jak ostatnim razem szef próbował kopnąć mnie w pupę, to po tygodniu dowiedział się, że znalazłem sobie lepszą pracę, i zobaczył moje wypowiedzenie na biurku.

        • 10 2

        • my hero!

          • 3 0

        • dobrze, ze chociaz sny masz udane

          • 3 0

    • sam sie ciesz

      że są naiwni, którzy godzą się dla ciebie za psie pensje pracować (dla ciebie, bo zakładam że z ciebie jakiś wielkie manager, skoro tak się plujesz). dobrze, że są protesty, nie można dawać sobą pomiatać...

      • 4 7

    • tia (1)

      Jasne, powinni jaśnie państwo po nogach całować za robotę i kilka dni w tygodniu ino za miskę strawy robić.

      • 5 3

      • i tak do końca życia, a że będzie krótkie...

        • 3 0

    • Ten strajk jest potrzebny - pokazała to ostatnia katastrofa kolejowa pod Łodzią (1)

      Pamiętacie jak w zeszłym roku ludzie włazili do IC przez okna jak w Chinach w ubiegłym wieku? A działo się to w Europie i to wieku XXI. Mało tego rząd zamknął w ramach cięć Zakład Napraw Taboru Kolejowego - gdzieś na południu bodaj. Kolejarze pytali - jak mamy obsłużyć coraz większy ruch, jak obsłużymy Euro - nie mając wagonów, które w naszej strfie klimatycznej i przy naszych torowiskach muszą mieć regularne częste przeglądy. Rząd infantylnie stweirdził że daje sobie radę, minister Grabarczyk jest OK PKP pod jego rządami kwitnie a wagony na euro pożyczy od Niemców - ciekawe tylko za jaką kwotę, podczas gdy nasze wagony będą stać w kolejce do remontu, bo się urzędasom ministerialnym nie chce wydać pieniędzy na transport, tylko na nagrody dla siebie

      • 1 1

      • z Niemiec juz przyszla odpowiedz

        Wagonów nie pozyczą, bo wykorzystują je do przewozu a nie schronienia dla meneli - więc nie mają.

        • 2 0

  • Dowalić taką kare żeby huczało,korzystałem ostatnio z usług francuskich koleji i niestety ale Polska jest 100 lat za murzynami. (5)

    Pociągi czyste i punktualne,obsługa uprzejma i kulturalna,pasażerowie też na poziomie nawet przez komórke trzeba było rozmawiać w łączeniach wagonu żeby nie przeszkadzać współpasażerom,a trase Paryż-Reims pokonałem w 40 minut a to jest 190km na dodatek za niska cene.Polska to nadal zacofany ,wschodni kraj w którym nie ma nic na odpowiednim poziomie

    • 122 23

    • o tak - dowalając im karę finansową na pewno poprawi się sytuację

      • 21 6

    • Wszystko pięknie ALE...

      Tyle że koleje francuskie (SNCF) są w całości własnością państwa i to państwo zapewnia im odpowiednie finansowanie (plus dochody z licznych spółek transportowych i nie tylko, w których SNCF ma udziały bądź jest właścicielem), pozwalające na m.in. na zakup nowego taboru i świadczenie usługi przewozów pasażerskich w wysokim standardzie. Przewozy Regionalne mają olbrzymie długi, (wyniesione jeszcze z grupy PKP, wbrew obietnicom rządu, PR nie zostały oddłużone do dnia dzisiejszego), 16 właścicieli, którzy tną dotacje jak tylko się da i ostatnio uwalili projekt taborowy PR oraz Ministerstwo Infrastruktury i grupę PKP, walczące zaciekle z konkurencją ze strony InterRegio.

      • 27 2

    • kolejna kara będzie w przyszłym tygodniu

      • 2 0

    • Byłem we Francji 2 razy.

      Za pierwszym razem kolejki SNCF jeździły w krateczkę bo akurat mieli strajk :) Pani w kasie pyta się mnie: "Po co mi bilet na dzień jutrzejszy skoro nie wiadomo co będzie jutro?" No i ok. Tylko ja wcześniej stałem 1,5h przy kasie i wyszedłem bez biletu tak pasażerowie dyskutowali z obsługą :)))) Pani miała straszne wyrzuty jak po chwili wróciłem. Mówi (pokrzykuje) po ichniemu: "nie ma zwrotów! nie ma zwrotów!" "Ok" mówię grzecznie. "Tylko ja prosiem bilet na jutro, dlaczego dostałem bilet na pojutrze???" "Aaaaaaaa".... Za drugim razem sobie nie pojechałem kolejką bo akurat na weekend była zawieszona z powodu remontów :))) Także z tą koleją to tylko kwestia szczęścia.

      • 4 0

    • Z czystością we Francji to też bywa różnie

      Jak pociąg czyszczą muzułmanie to jest... kijowo. Im po prostu nie chce sie proacować...A starjki mają takie, że u nas nawet za komuny tak nie strajkowali - staje wszystko, nawet lotnictwo

      • 3 0

  • gdzie są te dotacje??? (3)

    samorządy dokładają do pociągów grube miliony, dodatkowo pasażerowie płacą za bilety, nie jeżdżą za darmo, a tych pieniędzy na kolei nie widać !!! czy utrzymanie pociągów naprawdę jest tak drogie???

    • 98 5

    • (1)

      Połowę tych pieniędzy zjadają z*****e związki zawodowe!

      • 23 4

      • A drugą połowę pieniędzy zjada przestarzała technologia w pociągach, gdzie połowa pobranego prądu idzie na ciepło, a wystarczyłaby lekka modernizacja i by koszty drastycznie spadły. Ale po co? Lepiej prowadzić kampanię reklamowe o wyjmowaniu ładowarek do komórek z gniazdek, zamiast zaoszczędzić tysiące megawatów na kolei...

        • 5 0

    • przerost zatrudnienia i 4 centrale (!)

      można by ok. 2000osób zwolnić spokojnie, to jest min. 8mln miesięcznie samych kosztów płac. Minimum, bo pociotki od przekladania papierów często zarabiają więcej.

      • 2 0

  • Tak. (3)

    Nakładajcie kary i dobijajcie już i tak nierentowne przedsiębiorstwo.

    • 50 29

    • (2)

      Rozwalcie PKP jeszcze na więcej spółek

      • 5 3

      • (1)

        PR to nie PKP. A to, że PR rozwali się samo na więcej spółek, jest już niemal przesądzone - koleje Śląskie, koleje Wielkopolskie, Arriva w Kujawsko-Pomorskim, Koleje Mazowieckie, u nas niedługo Kolej Metropolitalna i będzie po PR...

        • 2 0

        • bo polska to

          kambodza, polakom wciska sie kit ze u nas zielona wyspa a zachod to bankrut.wystarczy odwiedzic chociazby hiszpanie,madryckie metro jedno z najwiekszych na swiecie, do tego nowoczesna kolejka, w berlinie jest ubahn, sbahn etc etc; a u nqs syf na koleji i beznadziejne skmki;

          • 0 0

  • Samorząd jak zwykle juz zwietrzył interes i chce kasy (5)

    ale nie pomyśli w jakich warunkach pracują i jaką odpowiedzialność mają w czasie pracy maszyniści - oby i im w przyszłości przyszło pracować w takich warunkach - może wtedy to zrozumieją

    • 29 57

    • Ty z Twoich podatków też płacisz za niewykonane kursy. Gdybyś zlecał jakiejś firmie wykonanie remontu domu, a jej pracownicy nie przyszliby do pracy, zapłaciłbyś? Założę się, że gdyby była możliwość dochodzenia odszkodowań czy zwrotu za bilet za opóźnienia pociągów, a Twój pociąg by się spóźnił - pierwszy ustawiłbyś się w kolejce do kasy, nie myśląc o dobru spółki, tylko o swoim. W Polsce cały czas pokutuje myślenie - państwowe = niczyje. Solidarny jak chodzi o wspólne pieniądze, jak o swoje, już pewnie nieco mniej solidarny...

      • 21 3

    • Samorząd nie chce kasy, tylko jej nie wyplaci Przewozom Regionalnym!

      Samorząd nie chce kasy, tylko jej nie wyplaci Przewozom Regionalnym! Samorząd Województwa dotuje (dokłada kasę), żebyś Ty mógł wozić swoje cztery litery pociągami regionalnymi. Jak wiadomo na tym interesie się nie zarabia.

      • 8 3

    • Cięcia wydatków na kolei kończy się tak jak pod Łodzią - WYPADKIEM (2)

      Ale tego nie uczą w szkołach. Koleje francuskie czy brytyjskie czy niemieckie - są państwowe. I jest dobrze. U nas są niby prywatne i na wszystko brakuje kasy. UPAŃSTWOWIĆ KOLEJE TKA JAK W UNI EUROPEJSKIEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 2 0

      • Odwrotnie, całkowicie sprywatyzować!!!

        W Polsce większość państwowych przedsiębiorstw jest deficytowych. Ja nie chcę ciągle dopłacać do czegoś z czego i tak korzystam bardzo rzadko.

        • 0 3

      • Koleje brytyjskie w zdecydowanej większości są prywatne lub należą...

        ...do samorządów. Tylko, że nie da się tego porównać jak one funkcjonują. W Polsce Przewozy Regionalne prawdopodobnie muszą upaść i tyle. A pisanie o ciężkich warunkach i odpowiedzialnej pracy to bzdety. Jak boisz się p[rowadzić pociąg to zmień pracę, jak jest za ciężko to zmień pracę, jak nie chcesz pracować na kolei to zmień pracę. A jak chcesz jednak pracować jako maszynista i lubisz tę pracę, to łam podstawowych reguł gospodarki i zdrowego rozsądku. W dobie ogólnoświatowego kryzysu, w dobie cięć i oszczędzania, w momencie, gdy na całym świecie wszystkie firmy szukają oszczędności, bo nie wiadomo co przyniesie kolejny dzień - Wy (jak dla mnie idioci) postanowiliście strajki urządzać i wzrost pensji. No ja nie mogę, gorszego momentu wybrać nie mnogliście. I dlatego życzę, wam (biorąc pod uwagę stan pociągów, jakość obsługi i Wasze zachowanie) żebyście stracili pracę jak jeszcze raz zastrajkujecie, żebyście stracili swoją firmę i stracili pracę i zaczęli w końcu uczciwie zarabiać pieniądze, a pensje z pewnością będą mniejsze, bo wasze i tak są wyłudzaniem kasy z naszych podatków. Zastanócie się zatem, czy warto pracę mieć, czy zabić swoją firmę, spalić swój spichlerz?

        • 3 0

  • Jedno mnie tylko zastanawia (3)

    Z jednej strony Województwo chce kasy od PR, tylko na co? Zdawać by się mogło, że Pomorzu zależy na bankructwie PR, tylko pytanie brzmi dlaczego w takim razie dotują im zakup nowych SZT?

    • 21 22

    • Województwo kupuje SZT dla siebie

      i użycza PR-om. Gdy te już nie będą świadczyć usług na Pomorzu, tabor będzie wciąż w rękach Urzędu Marszałkowskiego.

      • 12 2

    • Szynobusy należą do województwa, nie do PR. W kujawsko-pomorskiem, jak wygrała ARRIVA, ona przejęła obsługę wojewódzkich SZT.

      • 5 2

    • Żeby później przekazać te składy w ręcę jakiejś nowej regionalnej spółki z której więcej będą mogli ukraść

      • 5 2

  • 7 złocisza na Przymoże (3)

    & złocisza na Przymorze w ta i nazad. 1,4 paliwa samochodowego. Na 1,4 paliwa, przejadę 14 km. Jestem na zero, tylko w korkach nie stoję7 Ale już jak we dwoje???

    • 11 10

    • (1)

      Ta, z tym że najpierw musisz sobie samochód kupić. Żeby jeździć koleją, potrzebujesz tylko butów.

      • 0 0

      • koszty eksploatacji..

        To nie tylko paliwo.. chyba że opony, klocki i tarcze hamulcowe, wycieraczki, amorki, sprężyny itd. Ci się nie zużywają. Oleju, płynu hamulcowego, chłodniczego itd. też pewnie nie wymieniasz? No chyba, że o samochodzie rodziców piszesz? Gratuluję znajomości matmy i błyskotliwości przemyśleń ;)

        • 3 2

    • no i ortografii

      pisze się PRZYMORZE

      • 1 0

  • Jak widac...

    kolejarze sami się pogrążyli... Chcą podwyżek - zrobili strajk. Teraz na strajku spółka straci (jak piszą powyżej) 300000zł. I co? Na czymś będą musieli oszczędzic. Zlikwidują kolejne miejsca pracy, podwyżek nie będzie. Będzie następny strajk, kolejne straty aż w końcu spółka pójdzie na dno... Kolejarze organizując strajki tylko się pogrążają bo strajkując powiększają tylko zadłużenie i straty spółki...

    • 49 14

  • propagandy antykolejarskiej ciag dalszy (3)

    Niedługo zabraknie wam grup społecznych do dyskryminacji. Urzedników czyli rodziny PO nikt nie obwinia

    • 48 31

    • niech kazdy negocuje podwyzke indywidualnie (2)

      co to ma byc ze grupowo podwyzszaja pesje? czy Wy, co pracujecie w prywatnych firmach macie takie przywileje ? Potrzeba drugiego Regana czy pani Thatcher by rozpedzic ta strajkujaca chołotęI nie mam na mysli tu kolejarzy tylko, rowniez gornikow, lekararzy, nauczycieli itd. kazdy niech NEGOCJUJE indywidualnie pensje.glosujcie na Nowa Prawice

      • 8 10

      • nie ma czegos takiego jak grupa spoleczna (1)

        gdy chodzi o prace;chyba ze w marksistowskiej wizji ekonomii

        • 12 3

        • nie nie ma grup spolecznych

          heh co za typ

          • 1 4

  • a ja się pytam co tu sie ku... dzieje?? (4)

    nie podoba się zmień pracę jeden z drugim . Mało zarabiasz??? Krzywda ci sie dzieje??? nie pracuj tak jak ja ...ale nie rób problemów innym !!!

    • 42 39

    • tak to przedstawił tvn24 (2)

      to nie problem Grabarczyka tylko podróżnych hehe matołów nie brakuje

      • 5 4

      • (1)

        po pierwsze: przedstawiła tvn24,po drugie: interpunkcjapo trzecie: gdzie jest krzyż?po czwarte: nie rydzykuj!

        • 3 3

        • NJE ODDAMY KŻYŻA!!!

          • 0 0

    • takim tokiem rozumawania nie byłoby np nauczycieli. A teraz wyobraź sobie, że nikt nie chce parcować w szkole jako nauczyciel, zamykają wszystkie szkoły... jak wyobrażasz sobie Polskę? Jak wtedy będzie za powiedzmy 20 lat? Albo nie ma policji. Jakby się wg ciebie wtedy żyło?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane