- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (73 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
Ponad 2,5 mln zł za projekt nowego przystanku i elektryfikacji PKM
Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania prawdopodobnie przygotuje projekt elektryfikacji linii PKM oraz budowy nowego przystanku Firoga . Dokumentacja techniczna, która będzie gotowa za rok, ma kosztować nieco ponad 2,5 mln zł. Natomiast sama realizacja powinna zakończyć się w 2023 roku.
Od 2,5 do 6 mln zł
Zainteresowane kontraktem były cztery biura. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania. Ich oferta cenowa opiewała na kwotę 2,565 mln zł. Druga propozycja od firmy Multiconsult Polska wynosiła nieco ponad 3,6 mln zł, a najdrożej swoje usługi wyceniła spółka BBF z poznania - ponad 6 mln zł.
Spółka PKM była skłonna przeznaczyć na kontrakt 2,7 mln zł.
Z dokumentacji zawartej w przetargu wynika, że współpraca biura projektowego ze spółką samorządową PKM powinna zakończyć się w 2023 roku. Wtedy najpóźniej linia z Wrzeszcza do Osowy powinna zostać zelektryfikowana i oddana do użytku.
Warto tutaj przypomnieć, że linia PKM od samego początku planowana była jako linia elektryczna, jednak ze względu na brak trakcji elektrycznej na linii 201 (Gdynia - Kościerzyna), z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie, plany elektryfikacji samorządowa spółka PKM SA musiała odłożyć w czasie - do momentu przygotowania przez PKP PLK projektu elektryfikacji linii 201.
Przystanek Firoga 6@
Przy okazji elektryfikacji wrócił także pomysł budowy dodatkowego przystanku PKM Gdańsk Firoga , pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym. Analizy marketingowe projektu PKM wykonane w 2010 r. przez ekspertów UE wykazały, że ze względu na powstawanie w pobliżu dużych firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie w tym miejscu dodatkowego przystanku PKM.
Przystanek Gdańsk Firoga planowany jest w standardzie analogicznym do pozostałych przystanków na linii PKM. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej, która dominuje w sąsiedztwie tego przystanku. Również numeracja tego przystanku dodatkowo podkreśli jego związek z branżą IT.
W związku z tym, że stałym elementem grafik na przystankach PKM w Gdańsku jest numeracja (od 1 - Gdańsk Strzyża do 8 - Gdańsk Rębiechowo), a przystanek Gdańsk Firoga powstaje pomiędzy nr 6 (Matarnia) i numerem 7 (Port Lotniczy) będzie miał on numer 6@ - dzięki czemu idealnie wkomponuje się on w gdańską "Dolinę Krzemową" - jak nazywana jest ta okolica.
PLK zainwestuje 1,25 mld zł
Obok elektryfikacji linii PKM ma być realizowana jednocześnie przebudowa linii zarządzanej przez Polskie Linie Kolejowe z Gdyni do Kościerzyny. W ramach inwestycji PLK wybuduje 50 km nowego toru między Kościerzyną a Gdańskiem Osową oraz zelektryfikuje 88 km linii. Trasa z Kościerzyny do Trójmiasta będzie dwutorowa - obecnie jedziemy tam po jednym torze. Wymienionych zostanie także 86 km toru i 88 rozjazdów.
Koszt tej operacji, wraz z rozbudową linii w kierunku Bydgoszczy, to ponad 1,25 mld zł.
Powodem rozbudowy alternatywnej trasy kolejowej pozwalającej wyjechać i wjechać do Trójmiasta (przez Kościerzynę) są rosnące potrzeby transportowe, wynikające z ruchu pasażerskiego oraz towarowego z portu w Gdyni. Obecnie odbywa się on głównie linią E65 do Warszawy i prowadzi przez środek Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (186) 5 zablokowanych
-
2018-11-18 10:52
Trakcja spalinowa?
Rurami nad torami paliwo płynie? Sieć trakcyjna - zespół urządzeń umożliwiających dostarczanie energii elektrycznej do pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi.
- 0 0
-
2018-11-18 10:47
UWAGA!!! wykonam projekt zaaaaa polowe tej oszukanczej ceny ,,projektant,,
- 0 0
-
2018-11-16 13:37
(3)
Lepiej by kilka dodatkowych pociągów kupili. Zelektryfikuja, a i tak każdy jeden skład pojedzie spóźniony i przepełniony jak każdego ranka na Jasieniu.
- 56 22
-
2018-11-18 09:31
przy obecnej cenie prądu (taniej baryłce ropy) i tymi podwyżkami co zapowiadają to tak se wygląda, zamiast w końcu tą atomówkę postawić to nabijają kobzę Niemcom i Francuzom
- 0 0
-
2018-11-16 16:39
Bardzo wkurka etc.
- 0 1
-
2018-11-16 15:47
może pociągąć PKM / SKM na południe Gdańska - Orunia Górna i takie tam
- 9 1
-
2018-11-16 13:39
Czy po elektryfikacji będą jeździły na PKM stare poczciwe "kible" czyli składy EN57? (8)
Nie chcemy ścisku na PKMce.
- 61 13
-
2018-11-17 23:06
EN57 kibel
ja tam lubię stare składy. Jeździłem nimi od zawsze.
w starych nie ma głośników co jest ogromnym plusem!!!- 0 0
-
2018-11-17 15:38
Oj jeszcze fekalia beda sie walac po podlkadach
Jak puszcza stare elektryczne szalety na kolkach
- 1 0
-
2018-11-16 14:22
Kible nie moga jeździć po linii PKM (1)
- 5 10
-
2018-11-17 11:31
bo nie ma trakcji, ale jak już będzie to jak najbardziej
- 1 0
-
2018-11-16 14:24
Nie (1)
Ostatnio Urząd Marszałkowski się chwalił zdjęciami nowych Impulsów na Facebooku które mają się pojawić w 2019 roku
- 4 1
-
2018-11-16 14:37
Całe 5 sztuk na kilkadziesiąt kibli
- 9 4
-
2018-11-16 13:49
Kible są nieśmiertelne (1)
Twoje wnuczęta będą tym wozić.
- 36 0
-
2018-11-16 13:57
Nowa misja skm
Te zabytki maja prawie 60 lat. Niedlugo beda na Pomorze przyjezdzac zeby przejechac sie zabytkowa koleja. W niejednym polskim regionie kible juz wycofano niczym ikarusy i jelcze. Tak jak teraz jest atrakcja przejechac sie zabytkowym jelczem, tak dla mieszkancow wielkopolski, malopolski, slaska czy mazowsza bedzie atrakcja przejechac sie pomorskim kiblem, ktory tu stanowi 95 proc. floty.
- 19 4
-
2018-11-17 07:27
Wyjące kolejki (1)
A kolejki wyją i wyją. Nawet jak jest mróz, tak jak dziś w nocy.
- 9 0
-
2018-11-17 22:41
PESA Luxtorpeda.
- 0 0
-
2018-11-17 16:38
Ponad 2,5 mln zł za projekt nowego przystanku i elektryfikacji PKM
Serio ???????????????? Za sam projekt ?????????
Budynio się ożywił po wyborach.- 1 1
-
2018-11-16 19:43
17 grudnia 2010 (6)
Po co projekt elektryfikacji, skoro już dawno był sporządzony?
"To już prawie pewne: Kolej Metropolitalna powstanie w najbardziej korzystnym dla pasażerów wariancie. Będzie dwutorowa, w pełni zelektryfikowana i z bezkolizyjnym połączeniem z istniejącymi torami na Zaspie. Trasę z centrum Gdańska do Rębiechowa pokona w 25 minut."
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kolej-Metropolitalna-pociagiem-elektrycznym-w-25-minut-z-lotniska-do-centrum-Gdanska-n44160.html- 15 1
-
2018-11-17 13:56
Haha (1)
Tacy są dziennikarze i reporterzy trójmiasto.pl piszą i niewiedza co piszą. Szkoda gadać. Najlepiej napisać to co publiczność chce uslyszec
- 0 1
-
2018-11-17 14:10
Krzysiek, jesteś najmądrzejszy we wsi, gdy wszyscy na targ wyjadą, to wyjaśnij, gdzie tam jest napisane, że istnieje już projekt?
- 0 0
-
2018-11-17 11:52
no i tak będzie, w czym problem?
- 0 0
-
2018-11-17 09:56
teraz sobie przypomniałem, że część gdańska ma już wszystko przygotowane
nawet sa zabezpieczone miejsca na słupy
- 0 0
-
2018-11-16 20:19
Hehe, śmiesznie się to czyta po latach. (1)
Jak zwykle, plany planami a życie życiem. ;)
- 4 0
-
2018-11-16 21:38
Co za dzbany... Wizualizacja przystanku i dwie mapki przygotowane przez grafike Trójmiasto pe el to nie "projekt"... :D
- 0 0
-
2018-11-16 13:38
Szkoda, że znów rozkopią linię do Kościerzyny. (5)
Ledwo co ją zmodernizowali, wybudowali nowe perony, a teraz znów wszystko do przebudowy. Tak się marnuje publiczne pieniądze, gdy brak jest sensownych planów na dłuższy okres. Winnych oczywiście nie będzie, bo "góra" nie da się skrzywdzić.
- 79 18
-
2018-11-16 16:40
Na zachodzie to się nazywa niegospodarność (4)
Na zachodzie to się nazywa niegospodarność, gdyby się w to zagłębić to i może defraudacja. U nas na to mówią rozwój gospodarczy. Na zachodzie byłyby kary, a u nas będą gratyfikacje. Bo przecież ta pojedyncza linia kolejowa ma nawet swój zarząd, a zarząd ma swoje potrzeby.
- 8 0
-
2018-11-16 21:26
(3)
...do elektryfikacji nie rozkopuje się szyn, ani peronów, wiecie?
- 4 3
-
2018-11-17 00:17
Na Kościerzynę będzie dokładka drugiego toru. (2)
Więc jak najbardziej wszystko rozkopią.
- 2 2
-
2018-11-17 14:03
...nie.
- 0 0
-
2018-11-17 11:30
ten odcinek jest własnością PKP i tam kieruj swoje żale
- 1 2
-
2018-11-17 13:53
Ta ta ta
I śmierdząca stacja Wrzeszcz.
- 1 3
-
2018-11-17 13:51
Gdzie
Jakie PKM? Nie ma czegoś takiego jak PKM. Nie rozumieją te de... e? Niech pokażą, na jakiej stacji jest wywieszony rozkład jazdy pod nazwą Pkm ! ! ! Ludzie jak głupie biegają po dworcach i szukają owych rozkładów. Haha. Bzdury
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.