• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad milion euro na rozbudowę portu wewnętrznego w Gdańsku

erka
29 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Port wewnętrzny w Gdańsku może obecnie przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m. Port wewnętrzny w Gdańsku może obecnie przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m.

Środki z Funduszu Trans-European Transport Networks (TEN-T) na realizację samodzielnego projektu w wysokości 560 tys. euro otrzymał Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Pieniądze przeznaczone zostaną na rozbudowę nabrzeży wraz z pogłębieniem toru wodnego w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku. Całkowita wartość projektu to 1,12 mln euro.



Na co powinny w szczególności być przeznaczane fundusze pozyskane z UE?

- Wsparcie przyznane ZMPG SA umożliwi przygotowanie dokumentacji projektowej (budowlanej i środowiskowej) dla inwestycji planowanej do współfinansowania w kolejnej perspektywie finansowej 2014-2020 - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Z Funduszu TEN-T pomoc otrzymał także projekt, w którym Polska uczestniczy wspólnie z innymi krajami: Czechami, Słowacją, Austrią, Włochami i Słowenią. Polskim beneficjentem zadania, obejmującego opracowanie dokumentacji studyjnej dotyczącej analizy rynku transportu dla Piątego Międzynarodowego Korytarza Kolejowego oraz utworzenie operacyjnych struktur organizacyjnych mogących zrealizować projekt, jest PKP PLK SA.

Port wewnętrzny usytuowany jest wzdłuż Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska. W Porcie wewnętrznym znajdują się: terminal kontenerowy, baza i terminal dla promów oraz statków ro-ro, bazy przeładunku samochodów osobowych, owoców cytrusowych, siarki płynnej i granulowanej, a także fosforytów. Pozostałe nabrzeża mają charakter uniwersalny i umożliwiają przeładunek drobnicy konwencjonalnej oraz towarów masowych. Port wewnętrzny może przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m.

W 2008 roku zakończono modernizację wejścia do gdańskiego portu wewnętrznego. Koszt inwestycji wyniósł ok. 30 mln zł, z czego wkład UE wyniósł ok. 22 mln zł. Projekt polegał na rozbiórce starego falochronu i wybudowaniu nowego, przesuniętego w najwęższym miejscu o 30 m, co spowodował poszerzenie wejścia do portu gdańskiego i umożliwiło bezpieczne wejścia statkom o długości 220 m.
erka

Miejsca

Opinie (44) 3 zablokowane

  • Cos mi sie zdaje ze Rzesza sobie juz przygotowuje port na przyszlosc (1)

    Spoleczenstwo rozrzucone po Europie za praca bo przeciez w tym kraju pracy niema ,bo i jak??, zostali sie emerycie i niedlugo to bedzie kraj starcow. Przemysl lezy.Nic nie produkujemy. NIe mamy silnej armii. Tak wogole to juz chyba nic nie mamy.

    Jak juz wszystko padnie , Niemcy wykupia co sie da , wejda bez jednego strzalu do swojego ZNOW wolnego miatsa Gdanska, beda miec swoje lotnisko,.swoj port i wogole wszystko bedzie Niemieckie.
    Moze to i nie tak zle , bo przynajmniej bedzie czysto i kultura.
    Tak jak przed wojna.
    Nikt nie daje kasy ot tak , szczegolnie Unia.
    Jesli nie idzie to z naszej puli wpaconej do Unii to ma to zatajony dzis jeszcze sens, ale napewno nie jest to zaden prezent. Cos jest na rzeczy.

    • 5 13

    • ... czysto i kultura ??? :-D

      A Ty z Niemcami kiedyś pracowałeś ? Czysto i kultura ? Kierujesz się stereotypami. Jak mawiała moja św. pamięci babcia (z poznańskiego) "u Niemki w domu czysto było tylko wtedy kiedy miała polską służącą i na podwórku było wysprzątane - na pokaz". Potem sam z Niemcami pracowałem i potwierdzam to co mówiła babcia. Czysto mają tam, gdzie mają "kim" posprzątać. Myślisz, że w Niemczech to Niemcy na miotłach jeżdżą ? Nigdy nie zapomnę jak z jednym Niemcem (67-lat), kolegą poszedłem na kawę w Sopocie. Wyszedł na chwilę do toalety, a jak wrócił to mówi "how clean". Ja na to, że to chyba normalne, a on "in Germany not anymore" - w Niemczech już nie. Taka to ta niemiecka czystość i porządek !

      • 0 0

  • 225m? (11)

    Ciekawe, to jak wplynely Maerski do GSR o długości 296m?

    • 6 31

    • ???????? (2)

      do GSR Maerski wplynely ????!!!!! ciekawe kiedy .hahaha beka. czlowieku do DCT Maerski wplynely!!!

      • 0 6

      • Obecnie przy DCT stoi statek Maerska Sea Land Eagle o długości 292m, wejdź sobie ciulu na stronę http://www.marinetraffic.com znajdz go i zobacz jego zdjecia, czy nie wplynal do GSR-u na remont. A zanim sie podejmiesz tematu tepaku to najpierw to sprawdz.

        • 0 0

      • do GSR NA REMONT, "yntelygencie" wpływają regularnie

        • 3 0

    • Do Autora tekstu

      Mała uwaga do ostatniego akapitu, środki te pozyskał URZĄD MORSKI W GDYNI, szkoda, że autor tekstu zapomniał o tym wspomnieć.

      • 1 0

    • Re: 225m (3)

      bo nie wpływał do Martwej Wisły, tylko do terminala, który jest bezpośrednio przy brzegu zatoki ;)

      • 20 6

      • (1)

        znawca się znalazł...do DCT wpływają statki o długości 399m

        • 11 1

        • mowa jest o Stoczni Remontowej

          • 1 0

      • GSR przy brzegu zatoki?

        Byłeś kiedyś w Gdańsku?!

        • 10 1

    • Do morszczacha

      Pewnie Radunią! hehe

      • 3 4

    • przecież napisał, że do GSR!!!

      Do GSR wpływają statki o długości 300 m, najdłuższy 310m a w ogóle to niech w końcu wyremontują ten kawałek OLIWSKIEGO przy bazie promowej bo wstyd na cały swiat.

      • 13 0

    • bo jak wpływał,

      to most zielony był jeszcze zwodzony

      • 1 10

  • To jest kasa? (1)

    4 stycznia 2014 - "Gdyński port otrzymał z Unii 210 mln zł na inwestycje". To jest dopiero kasa!!

    • 1 0

    • $

      biznes.trojmiasto.pl/Gdynski-port-otrzymal-z-Unii-210-mln-zl-na-inwestycje-n75871.html

      • 1 0

  • Oscara dla prezesów z ZMPG (1)

    O kuźwa 560 tys. ojro z UE na rozbudowę nabrzeży, na kurnik może starczy

    • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • sensacja ? (1)

    żałosny artykuł ... co można zrobić za 1 mln euro dla takiego portu ?
    pogłębia może pół basenu lub 200 metrów jakiegoś nabrzeża

    • 14 5

    • kasa jest na projekt matołku
      Wsparcie przyznane ZMPG SA umożliwi przygotowanie dokumentacji projektowej (budowlanej i środowiskowej) dla inwestycji

      • 0 0

  • Gdynia małpuje po Gdańsku (3)

    Np: lotnisko

    • 26 7

    • Gdynia miała lotnisko, zanim w gdańskim magistracie zaczęli mówić po polsku. (2)

      • 0 2

      • A Rumia miala jeszcze wczesniej. I co z tego?

        • 0 0

      • Gdańsk miał lotnisko gdy Gdynia byla jeszcze wioską

        • 0 0

  • Cienka ta gdańska prowokacja...

    Cienka ta gdańska prowokacja...

    • 2 1

  • Część Twierdzy Wisłoujście chcą rozebrać.

    Marzy im się częściowa rozbiórka Twierdzy Wisłoujście.

    • 3 0

  • ochooyeliscie?

    Zaplaciliscie kasę za to żeby krótsze statki wpływały po modernizacji? Czy redaktor to kmiot bez pojęcia?

    • 1 0

  • Znowu Gdańsk małpuje pomysł z Gdyni (3)

    Jak Gdynia rozbudowuje port to Gdańsk też musi, jak robi nowoczesna marine to Budyń też musi ... ; czy w Gdańsku nie umieją juz myśleć samodzielnie; może by się starówką zajęli bo to obraz nędzy i rozpaczy, terenami po drugiej stronie Motławy , kamienice ładne ale tak zapuszczone jak pokolonialne miasteczka w Egipcie , porostu trzeci świat

    • 13 58

    • Nikt nic nie małpuje.

      Jeśli GTK widzi potrzebę takiego dojścia do swojego terminalu i będzie w stanie to wykorzystać, to w interesie Portu jest takie pogłębienie toru (w ramach własnych możliwości i unijnego dofinansowania oczywiście).
      Business is business.

      • 1 0

    • zuza co za pierdoły wypisujesz ?

      W Gdańsku DCT zbudowano dawno temu dzięki temu wpływają do gdańskiego portu największe kontenerowce jakie mogą przejść przez Cieśniny Duńskie. Gdyni obudziła się z ręką w nocniku i dopiero teraz zaczyna coś robić w tej sprawie. Marina ? Ocknij się ! W Gdańsku w Górkach dawno temu powstało Narodowe Centrum Żeglarstwa. Wielu żeglarzy z Gdyni cumuje właśnie w Gdańsku bo u ciebie w Gdyni po prostu nie ma miejsca. Zapewniam cię w jednym, z pewnością w Gdańsku nie będą robić lądowiska dla hydroplanów. W Gdyni nie wykluczone, bo awiacja to jedna z gdyńskich specjalności. Vide lotnisko widmo w Kosakowie.

      • 19 1

    • Gdańsk to port od ponad 1000 lat

      Gdańsk to port od ponad 1000 lat to w co ma inwestowac. Gdynia to zmałpowane miasto po gdańsku. Sztuczny klon gdańska.

      • 22 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane