• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad milion euro na rozbudowę portu wewnętrznego w Gdańsku

erka
29 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Port wewnętrzny w Gdańsku może obecnie przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m. Port wewnętrzny w Gdańsku może obecnie przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m.

Środki z Funduszu Trans-European Transport Networks (TEN-T) na realizację samodzielnego projektu w wysokości 560 tys. euro otrzymał Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Pieniądze przeznaczone zostaną na rozbudowę nabrzeży wraz z pogłębieniem toru wodnego w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku. Całkowita wartość projektu to 1,12 mln euro.



Na co powinny w szczególności być przeznaczane fundusze pozyskane z UE?

- Wsparcie przyznane ZMPG SA umożliwi przygotowanie dokumentacji projektowej (budowlanej i środowiskowej) dla inwestycji planowanej do współfinansowania w kolejnej perspektywie finansowej 2014-2020 - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Z Funduszu TEN-T pomoc otrzymał także projekt, w którym Polska uczestniczy wspólnie z innymi krajami: Czechami, Słowacją, Austrią, Włochami i Słowenią. Polskim beneficjentem zadania, obejmującego opracowanie dokumentacji studyjnej dotyczącej analizy rynku transportu dla Piątego Międzynarodowego Korytarza Kolejowego oraz utworzenie operacyjnych struktur organizacyjnych mogących zrealizować projekt, jest PKP PLK SA.

Port wewnętrzny usytuowany jest wzdłuż Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska. W Porcie wewnętrznym znajdują się: terminal kontenerowy, baza i terminal dla promów oraz statków ro-ro, bazy przeładunku samochodów osobowych, owoców cytrusowych, siarki płynnej i granulowanej, a także fosforytów. Pozostałe nabrzeża mają charakter uniwersalny i umożliwiają przeładunek drobnicy konwencjonalnej oraz towarów masowych. Port wewnętrzny może przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m.

W 2008 roku zakończono modernizację wejścia do gdańskiego portu wewnętrznego. Koszt inwestycji wyniósł ok. 30 mln zł, z czego wkład UE wyniósł ok. 22 mln zł. Projekt polegał na rozbiórce starego falochronu i wybudowaniu nowego, przesuniętego w najwęższym miejscu o 30 m, co spowodował poszerzenie wejścia do portu gdańskiego i umożliwiło bezpieczne wejścia statkom o długości 220 m.
erka

Miejsca

Opinie (44) 3 zablokowane

  • Milion euro minus pensje prezesów równa z pół bańki na realne inwestycje

    Czyli pewnie zrobię sobie remont mariny prezesów i git...

    • 3 7

  • GTK przymierza się do Triple E?

    He he...

    • 2 1

  • ochooyeliscie?

    Zaplaciliscie kasę za to żeby krótsze statki wpływały po modernizacji? Czy redaktor to kmiot bez pojęcia?

    • 1 0

  • Część Twierdzy Wisłoujście chcą rozebrać.

    Marzy im się częściowa rozbiórka Twierdzy Wisłoujście.

    • 3 0

  • Cienka ta gdańska prowokacja...

    Cienka ta gdańska prowokacja...

    • 2 1

  • Oscara dla prezesów z ZMPG (1)

    O kuźwa 560 tys. ojro z UE na rozbudowę nabrzeży, na kurnik może starczy

    • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • To jest kasa? (1)

    4 stycznia 2014 - "Gdyński port otrzymał z Unii 210 mln zł na inwestycje". To jest dopiero kasa!!

    • 1 0

    • $

      biznes.trojmiasto.pl/Gdynski-port-otrzymal-z-Unii-210-mln-zl-na-inwestycje-n75871.html

      • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane