• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia. Jest nowy wiceprezes, prezesa brak

VIK
19 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (91)

W wyniku postępowania konkursowego wybrano wiceprezesa ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem w Porcie Gdynia. Dwa pozostałe stanowiska, w tym fotel prezesa, pozostał nieobsadzony. Ogłoszono nowe postepowanie.



- 18 marca 2024 r., decyzją Rady Nadzorczej spółki, w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego na członka zarządu IX kadencji powołany został wiceprezes zarządu ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem - Mirosław Czapiewski, który objął stanowisko z dniem 19 marca 2024 r. - podało biuro prasowe Portu Gdynia.
Ogłoszono konkurs na prezesa Portu Gdynia Ogłoszono konkurs na prezesa Portu Gdynia

Poinformowano także, że Rada Nadzorcza zakończyła postępowania kwalifikacyjne na stanowisko prezesa zarządu spółki Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz na stanowisko wiceprezesa ds. finansów i zarządzania aktywami bez wyłonienia kandydatów. Według nieoficjalnych informacji do konkursu przystąpiło aż 30 kandydatów.

W tej sytuacji Rada Nadzorcza ogłosiła kolejne postępowanie na stanowisko prezesa i wiceprezesa ds. finansów i zarządzania aktywami. Zgłoszenia można składać do 3 kwietnia, a rozmowy z kandydatami mają się rozpocząć od 8 kwietnia. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie Portu Gdynia.


Przypomnijmy, że 6 lutego stanowisko w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia stracił Jacek Sadaj oraz wiceprezesi Maciej Bąk (ds. finansów i zarządzania finansami) oraz Kazimierz Koralewski (ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem). Pod koniec stycznia wymieniono skład Rady Nadzorczej. Po zwolnieniu zarządu funkcję prezesa zarządu tymczasowo powierzono członkowi RN. Do tej roli delegowano Krzysztofa Dobrowolskiego (przedstawiciela Skarbu Państwa).
VIK

Miejsca

Opinie (91) 1 zablokowana

  • Współczuję Pracownikom portu. Naukowiec zajmować się będzie infrastrukturą portową. Masakra znowu stołek za Donata.

    • 0 0

  • Powoli

    To pozytywna zmiana. 8 lat zarządzania przez ludzi bez wiedzy i doświadczenia to była katastrofa z elementami mobingu, nepotyzmu itp. Nie piszę jako osoba z zewnątrz. Bardzo , bardzo długo już pracuję w Zarządzie Portu ale czegoś takiego jak ostatnie osiem lat to nie widziałam. Po przejęciu władzy nowych ludzi z lini partyjnej rozpoczęto zmiany: nowi ludzie od posłów PiS, znajomych z partii itd. Oczywiście stanowiska kierownicze lub co najmniej specjalistów a stanowiska dyrektorskie dla rodziny i bardzo bliskich znajomych. Ludzi którzy złożyli hołd poddańczy pozostawiono na stanowiskach z oczekiwaniem na pełną współpracę ( nie koniecznie zawodową ). Stworzono nowe struktury i stanowiska (swoi muszą mieć dobrze ). I tak dalej i dalej - efekt - patrzę na koszty i nie wierzą - gigantyczny wzrost płac na wybranych stanowiskach, koszty inwestycji a przede wszystkim tzw. Marketingu no i koszty operacyjne - np. Obsługa kolejowa. To bardzo ciekawe. Zarząd zgodnie z ustawą o portach nie prowadzi działalności eksploatacyjnej a tu nagle to zaczynamy robić. Koszty przed wprowadzeniem zmian był niewielkie a teraz są gigantyczne ( osobowe jak i inwestycyjne ). Zadałam niechcący pytanie o ten stan i jaka była odpowiedź - nie pani sprawa.
    Kończąc - gorszych patałachów już nie będzie i mam nadzieję, że choćby w niewielkim stopni zakończymy działalność patryjotyczno bogobojnego prowadzenia spółki.

    • 2 0

  • (19)

    a czemu wywalono wcześniejszą ekipę, nie radziła sobie, czy była nie po lini nowej rządzącej partii - pytam serio?

    • 27 13

    • (14)

      Radziła sobie! Za dobrze sobie radziła więc teraz sukcesy poprzedniej ekipy trzeba przypisać nowej ekipie? :)

      • 9 15

      • Radziła. Wyprowadzając kasę na lewo i prawo (13)

        • 13 11

        • (12)

          Masz na myśli płacenie i że kasa trafiała terminowo do wykonawców pracujących przy jednych z największych od lat inwestycji w Porcie Gdynia, inwestycji o kluczowym znaczeniu dla dalszego funkcjonowania portu i rozwoju całego regionu??

          To wydawanie kasy nazywa się - inwestowanie

          • 13 13

          • Nie rób z siebie i**oty (5)

            Wszyscy wiedzą jak było

            • 9 4

            • Opowiesz jak było ? (4)

              • 5 6

              • Powiedz tylko gdzie i kiedy, to chętnie Ci opowiem (3)

                • 1 2

              • Tu zacząłeś to dokończ... (2)

                Trochę prymitywne pustosłowie i anonimowe chojrakowanie a jak co do czego to brak konkretow

                • 2 1

              • przecież widać, że to zwykły zgorzkniały troll internetowy

                wszystko wi ale nie powi hahahahahahaha

                • 2 0

              • Odezwał się ten co podpisał się imieniem i nazwiskiem i jeszcze do tego PESEL dorzucil

                Poza tym nie mierz wszystkich swoją miarą.
                Tchurzysz po prostu.

                • 0 3

          • Mam na myśli wypłacanie sobie premii (5)

            w takich kwotach, jakich sobie nie wyobrażasz. Zatrudnianie pociotków z rodziny, najgorszych tumanów. Wyprowadzanie kasy na zupełnie niepotrzebne projekty, oczywiście w tych komrókach organizacyjnych, które zostały obsadzone przez członków rodzin.

            • 18 5

            • (4)

              Chętnie sobie wyobrazimy i poznamy niepotrzebne projekty. Pogłębianie? Cyfryzacja? Nowy Terminal ? Obrotnica?? Port Zewnętrzny ?? Oświecisz nas ???

              • 11 11

              • To chyba pisze jakis pracownik portu (2)

                pewnie jeden z tych wprowadzonych przez stary zarząd, dlatego tak zaciekle walczy. Już lista kraży, pewnie na niej jesteś. Boisz się? I masz rację.... bój się.

                • 8 12

              • Jakieś konkrety ?? (1)

                Widzę kolejny kozak w necie, a miękiszon w świecie.

                • 8 1

              • Ładnie się nam przedstawiłeś

                W firmie jakoś nie kozaczyles

                • 1 4

              • Już spieszę z oświeceniem. 1. Pogłębianie? nooooo, projekt godny na skale świata, innowacyjny, oryginalny i niepowtarzalny, rewolucyjny, szczyt możliwości wielkiego Zarządu Portu w Pucku ostatnio też pogłębiali. 2. Nowy Terminal znaczy Stena? ten co stał przez prawie dwa lata pusty bo Janusze innowacyjności z Zarządu nie potrafili wybudować prostej instalacji tj. nie chcieli wam dać odbioru i na silę ściągaliście Stene z Helskiego i ostatniego drugiego operatora, Nowy Terminal co dojazd do niego jest zablokowany wiecznie tirami i bałwanami od ruchu kolejowego. 3. Cyfryzacja ale jaka, ta co wydaliście miliony na projekty sterowaniem ruchu samochodowego i kolejowego i dalej nic z tego nie macie bo to co macie to same niedojdy z przypadku od Horały jak Sadajek, a nie pracowników. 4. Obrotnica - to taki ala basen portowy żeby holownikami obrócić stateczek i trzeba było "murek" hydrotechniczny wyburzyć, super osiągnięcie. 5. Port Zewnętrzny, a gdzie on jest, czekaj sprawdzę na waszej stronie specjalna zakładka jest, a nie pisze "przerwa techniczna" od 5 lat ahahahaha brawo !!!

                • 7 6

    • (3)

      nie, nie radzila sobie

      • 10 4

      • (2)

        Garsonka sobie radził. Nic nie mówił, niczego nie podpisywał, kasę brał. Ciekawe czy długi już spłacił.

        • 7 2

        • Jack Daniels (1)

          na aucie?

          • 1 0

          • miał taką nalepkę? O matko i córko...

            • 2 0

  • słoneczko (11)

    trzeba posprzatac bo 8 latach i Port Gdynia ma być wizytówka a nie w Watykanie siedzą panie które awanse maja bez wiedzy i kompetencji nie wiedza co to jest nabrzeze albo jaki statek czas na rozliczenie i pa pa albo zapraszam na terminale na ciągniki ekspedytora praca w nadgodzinach a nie tylko 8 godz i do domciu

    • 28 27

    • Jedni są od ciągników (7)

      Inni do rozliczeń, projektowania. Ci od znajomości projektów nie muszą potrafić jeździć ciągnikiem jak i na odwrót. Każda praca na swoją specyfikę i nikt nikomu ścieżki zawodowej nie wybierał. Prymitywne pustosłowie w stylu zapraszam na ciągniki, nikomu nie potrzebne pokazujące brak argumentów i żal za wybraną ścieżkę życiową

      • 9 6

      • Nic nie zrozumiałeś widać (6)

        • 6 4

        • Chyba problem z szufladkowaniem ludzi, (5)

          I niechęcią wobec kobiet. Poszukaj może to się leczy, tak lepiej spożytkujesz czas

          • 4 2

          • Kobiet brak (4)

            Jakich kobiet? przecież tam same larwy pracują, a nie kobiety. Nic nie potrafią bo maja załatwioną prace. Pracowite można na placach jednej reki policzyć, reszta Pisowskie pomioty, np Babajaga z miotły co prosto zlazła Pruska, przylazła ze Skoku

            • 5 10

            • Żona twoja już wie, że obrażasz kobiety w sieci? (1)

              Kolejny kozak w necie a tchórz w świecie.

              • 4 2

              • Ładnie się nam przedstawiłeś

                Taka samokrytyka jest godna pochwalenia

                • 0 1

            • Wskazana w tym chamskim komentarzu osoba, to jedna z najbardziej pracowitych i przestrzegających przepisów w ekipie portowej.
              A to że reszta, na prawo i lewo przepisy łamie i się im nie podoba że są opierniczani za to, to już ich problem! O umiejętnościach kierowniczych a raczej o ich braku nie wspomnę, nie słuchają i nabałaganią a potem chcą aby kto inny za nich sprzątał.

              Przykładów wiele można podawać ale w przeciwieństwie do Krzywonosa nie będę oczerniać ludzi mimo, że podstaw do tego pełno i zapewne autora komentarza dotyczy to również.
              Ciekawe jaki maminsynek albo gwiazdor PR ten komentarz napisał?!

              • 7 1

            • Zaraz Ci naprostuje nosa

              I będziesz się podpisywał szczerbol!! Taki mocny jesteś w internecie . Podpisz się normalnie

              • 5 6

    • Dajesz nazwiska tych pań, konkret. (2)

      • 8 7

      • Chyba się boi (1)

        • 4 2

        • Ciebie szczególnie

          • 1 3

  • Papiery 8 a 19 już w pracy! (3)

    Znamienne, że gość złożył papiery 8 marca, a 19 podpisał umowę na prezesa. Czego nie rozumiecie?Normalni ludzie mają wypowiedzenia, obowiązki itd..A tutaj bęc i masz , tak jakby czekał przez całą dobrą zmianę!Facet działa w układzie zamkniętym od kilkunastu lat. PO jednak nie wyciąga wniosków i po 4 latach znowu będą marsze A to, że z 30 kandydatów nie można wybrać jednego to zakrawa na kpinę!

    • 13 4

    • a kiedys pisałem: transmisja live z konkursów. Znalibyśmy pytania i poziom odpowiedzi. Może był ktoś rewelacyjny, tylko nie z tej opcji (popcji)

      • 0 0

    • Wiesz co to jest umowa menadżerska?

      • 1 2

    • podjęcie jednej pracy nie wymaga rozwiazania poprzedniego stosunku pracy za wypowiedzeniem. Można poprzednią pracę porzucić i przyjąć "dyscyplinarkę"

      • 2 1

  • Dyrektor jest już wybrany (7)

    To pewnie jakiś wyborczy spad. Jeżeli w nadchodzących wyborach nie dostanie się do jakiejś rady miasta czy sejmiku, to ma przygotowany dyrektorski stołek. Zresztą jak zostanie radnym, to też może iść w dyrektory. Ważna polityczna legitymacja

    • 19 2

    • Pan MIREK (6)

      Znam Czapieskiego od 30 lat. Był aktywnym reformatorem i modernizatorem Portu Gdynia w latach 90 ub. wieku i na początku tego wieku. Zna port gdyński jak własną kieszeń. Gratuluję wyboru.

      • 8 5

      • (4)

        na tej samej zasadzie, bo w latach 90 był w porcie, wybrano A. Melera. 20 lat w porcie Gdynia to epoka! Na tym stanowisku powinien być inżynier!

        • 7 0

        • Tu nie ma zasady (3)

          Że powinien być inżynier. Inżynierzy powinni być na stanowiskach działających, wykonujących pracę. Tu może być człowiek nie będący inżynierem, ważniejsza jest mądrość i liczenie się ze zdaniem inżynierów nad którymi będzie

          • 0 1

          • (2)

            i potem mu kit wstawią, że obrotnica obraca statek. Chociaż odrobina przygotowania inżynierskiego jest niezbędna, np rozumienie bez tłumaczenia jednostek miary, rozumienia obciążeń, wiedza, zę 1ha to 10 tys metrów2 a metr sześcienny to nie wanna

            • 4 2

            • Bez przesady (1)

              Takie rzeczy są w podstawowce

              • 1 0

              • może, ale matura to bzdura pokazuje, że o wiele lepiej "wykształceni", bo po maturze, nie potrafią policzyc prostych procentów.

                • 1 0

      • Przełom wieku to czarny czas dla portu Gdynia

        Jądro ciemności, z którym źródło mają główne problemy portu aż do dzisiaj.
        Więc powołanie się na ten czas niekoniecznie jest dobra rekomendacją.

        " W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

        Wiesz z jakiej ekipy pochodził ten wiceminister?
        Z PSL.
        A podpis złożył w ostatnim dniu urzędowania.

        • 6 0

  • Jedna wielka sciema! nie dostali dyspozycji z Warszawy kogo wybrać to nie wybrali.

    • 4 0

  • Prywatyzacja?

    Pracował jako doradca przedsiębiorstw w zakresie realizacji procesów prywatyzacyjnych i restrukturyzacyjnych, m.in. w Porcie Gdynia Holding S.A., w Rafinerii Gdańskiej S.A., w Morskim Parku Handlowym w Gdańsku, w Herbapolu i w spółce Energa S.A. 

    • 7 0

  • Podobno Tadeusz A. nie kandydował ? (3)

    A Janusz odpadł w przedbiegach
    ...więc trzeba powtórzyć?

    :)))

    • 22 9

    • Mało wiesz - nie zabieraj głosu.

      • 0 0

    • naprawdę ?

      • 4 2

    • Witek ogłosiła reasumpcje

      • 7 2

  • Wymienimy cie kolego na wojta z Pcimia Dolnego.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na Uniwersytecie Gdańskim; wcześniej studiował matematykę i ekonomię na Uniwersytecie Gdańskim. Był nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Gdańskim, wykładowcą wielu przedmiotów z zakresu ekonomiki usług, handlu, reklamy. ARGO jest firmą handlową działającą w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej od 1990 roku. Działalność handlową firma rozpoczęła w 1991 roku, początkowo jako Biuro Handlu...

Najczęściej czytane