• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia. Jest nowy wiceprezes, prezesa brak

VIK
19 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (91)

W wyniku postępowania konkursowego wybrano wiceprezesa ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem w Porcie Gdynia. Dwa pozostałe stanowiska, w tym fotel prezesa, pozostał nieobsadzony. Ogłoszono nowe postepowanie.



- 18 marca 2024 r., decyzją Rady Nadzorczej spółki, w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego na członka zarządu IX kadencji powołany został wiceprezes zarządu ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem - Mirosław Czapiewski, który objął stanowisko z dniem 19 marca 2024 r. - podało biuro prasowe Portu Gdynia.
Ogłoszono konkurs na prezesa Portu Gdynia Ogłoszono konkurs na prezesa Portu Gdynia

Poinformowano także, że Rada Nadzorcza zakończyła postępowania kwalifikacyjne na stanowisko prezesa zarządu spółki Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz na stanowisko wiceprezesa ds. finansów i zarządzania aktywami bez wyłonienia kandydatów. Według nieoficjalnych informacji do konkursu przystąpiło aż 30 kandydatów.

W tej sytuacji Rada Nadzorcza ogłosiła kolejne postępowanie na stanowisko prezesa i wiceprezesa ds. finansów i zarządzania aktywami. Zgłoszenia można składać do 3 kwietnia, a rozmowy z kandydatami mają się rozpocząć od 8 kwietnia. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie Portu Gdynia.


Przypomnijmy, że 6 lutego stanowisko w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia stracił Jacek Sadaj oraz wiceprezesi Maciej Bąk (ds. finansów i zarządzania finansami) oraz Kazimierz Koralewski (ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem). Pod koniec stycznia wymieniono skład Rady Nadzorczej. Po zwolnieniu zarządu funkcję prezesa zarządu tymczasowo powierzono członkowi RN. Do tej roli delegowano Krzysztofa Dobrowolskiego (przedstawiciela Skarbu Państwa).
VIK

Miejsca

Opinie (91) 1 zablokowana

  • Powoli

    To pozytywna zmiana. 8 lat zarządzania przez ludzi bez wiedzy i doświadczenia to była katastrofa z elementami mobingu, nepotyzmu itp. Nie piszę jako osoba z zewnątrz. Bardzo , bardzo długo już pracuję w Zarządzie Portu ale czegoś takiego jak ostatnie osiem lat to nie widziałam. Po przejęciu władzy nowych ludzi z lini partyjnej rozpoczęto zmiany: nowi ludzie od posłów PiS, znajomych z partii itd. Oczywiście stanowiska kierownicze lub co najmniej specjalistów a stanowiska dyrektorskie dla rodziny i bardzo bliskich znajomych. Ludzi którzy złożyli hołd poddańczy pozostawiono na stanowiskach z oczekiwaniem na pełną współpracę ( nie koniecznie zawodową ). Stworzono nowe struktury i stanowiska (swoi muszą mieć dobrze ). I tak dalej i dalej - efekt - patrzę na koszty i nie wierzą - gigantyczny wzrost płac na wybranych stanowiskach, koszty inwestycji a przede wszystkim tzw. Marketingu no i koszty operacyjne - np. Obsługa kolejowa. To bardzo ciekawe. Zarząd zgodnie z ustawą o portach nie prowadzi działalności eksploatacyjnej a tu nagle to zaczynamy robić. Koszty przed wprowadzeniem zmian był niewielkie a teraz są gigantyczne ( osobowe jak i inwestycyjne ). Zadałam niechcący pytanie o ten stan i jaka była odpowiedź - nie pani sprawa.
    Kończąc - gorszych patałachów już nie będzie i mam nadzieję, że choćby w niewielkim stopni zakończymy działalność patryjotyczno bogobojnego prowadzenia spółki.

    • 2 0

  • Współczuję Pracownikom portu. Naukowiec zajmować się będzie infrastrukturą portową. Masakra znowu stołek za Donata.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane