Port Gdynia powiększa zaplecze logistyczne

Najnowszy artukuł na ten temat

Port Gdynia. Rozbudowa ro-ro w planach i postępy prac przy terminalu promowym

Port Gdynia sukcesywnie rozbudowuje zaplecze magazynowo-logistyczne.
Port Gdynia sukcesywnie rozbudowuje zaplecze magazynowo-logistyczne. fot. materiały prasowe

Nowe place manewrowo-składowe dla gdyńskiego portu powstaną na terenie Centrum Logistycznego. Obszar o łącznej powierzchni ponad 17 hektarów posłuży do składowania kontenerów oraz elementów farm wiatrowych.



Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z konsorcjum sopockich spółek NDI Sp. z o.o. na wykonanie robót związanych z "Budową placów manewrowo-składowych na terenie Centrum LogistycznegoMapka w Porcie Gdynia. Kompleksowy projekt koncepcyjnego zagospodarowania terenu Portu Zachodniego o powierzchni około 30 ha wraz z budową placów manewrowo-składowych na terenie około 20 ha jest elementem Centrum Logistycznego, obejmującej również budowę terminalu intermodalnego.

Gospodarka morska w Trójmieście



Jeden z placów składowych stanie się zapleczem do obsługi elementów polskich, morskich farm wiatrowych.

- Chcielibyśmy, aby to właśnie w Porcie Gdynia kompletowane były zestawy farm wiatrowych, a następnie wywożone na koncesjonowane obszary morskie. Inwestycje w tym rejonie Portu bezpośrednio wpisują się w Strategię Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) - mówi Jacek Sadaj, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
- Rozwój inwestycji w polskich portach jest dziś niezwykle dynamiczny i bardzo się cieszę, że jako wywodząca się z regionu - sopocka spółka, możemy w tym procesie brać udział. W tej chwili kończymy rozbudowę infrastruktury drogowej w Porcie Gdańsk. Jednym z jej elementów był plac wykonywany metodą, która będzie miała zastosowanie także w Gdyni. Tu wykonamy dwa takie place składowe, których powierzchnia to aż 17 hektarów - mówi Małgorzata Winiarek-Gajewska, prezes NDI.
Wartość robót objętych umową wyniesie około 70,7 mln zł netto. W ramach budowy placu nr 1 przewidziane jest wykonanie odwodnienia liniowego oraz przebudowa i budowa uzbrojenia podziemnego i nadziemnego. W planach jest też realizacja sieci elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych, budowa dwóch trafostacji, otwartego zbiornika retencyjnego wraz z drogą dojazdów, a także pomostów obsługowych dla kontenerów chłodniczych. Podobny zakres prac dotyczy placu nr 2. Dodatkowo będzie tam trzeba wybudować drogę dojazdową od ul. Logistycznej i przepustu oraz drogę tymczasową od ul. Logistycznej w linii tzw. drogi technologicznej do wjazdu pożarowego na plac nr 2.

Opinie (25) 1 zablokowana

  • Ciekawe gdzie ten zbiornik retencyjny

    Teren już zdążył od wyrównania ileś lat temu zarosnąć trawami i wysokimi krzewami, kilka drzew też się znajdzie ;) Bardzo dużo betonu tam wyleją. Swoją drogą, nie udało się odkupić terenów od Stoczni Wojennej na cele składowania części wiatraków?

    • 14 1

  • Offshore

    no to bedzie miejsce pod składowanie morskich wiatraków

    • 6 1

  • Ciekawe jak dojada te wiatraki? (2)

    Droga czerwona miała być już dawno wybudowana a ta droga to tylko w zapowiedziach.

    • 24 1

    • Jak to jak?

      Przez Św. Wojciecha tak jak tony drewna miesięcznie ;)

      • 4 0

    • przez przekop Mierzei

      • 3 1

  • Wydatki?? (6)

    A po co ta rozrzutność, buduje się przekop i cały przeładunek przejmie mega port w Elblągu, super-prezes Bóg nasz i władca, zbawiciel, najlepszy przykład prawdziwej katolickiej rodziny tak zrządził.

    • 36 20

    • zapomniałeś o CPK

      który to z namaszczenia BogaPrezesa buduje arcymistrz Marcin VAT
      Wkrótce będziemy największą potęgą portowo lotniczą z tunelem pod Helem

      • 17 5

    • (2)

      Głupich nie sieją, oni tacy się rodzą. Piszesz takie bzdury że płakać się chce.

      • 3 9

      • Sprawdź definicje sarkazmu najpierw. (1)

        • 2 1

        • z sarkazmem to tak jak z dowcipami

          lepiej się nie powtarzać...

          • 1 1

    • (1)

      PO co cokolwiek budować, przecież Niemcy i ruskie mają wszystko, to po co nam. Typowa POlityka totalnych.

      • 5 1

      • Totalni, czyli pisiory?

        Bo oni już totalnie wszędzie powciskali swoich. Jeden prezes to nawet w pracy się nie pokazuje, a inny o swoim powołaniu dowiedział się z mediów : )

        • 2 3

  • Kiedy ruszy budowa Portu zewnętrznego i drogi czerwonej? (1)

    • 24 2

    • Budowa

      2022-2023.jak skaczą dawać 500+

      • 5 2

  • Ale zdjęcie to z DESY macie.

    Obecnie w tym miejscu przy Logistycznej jest duży magazyn wysokiego składowania. jest rowniez droga łacząca Logistyczną z Kontenerową.

    • 13 1

  • super a gdzie nowe drogi ? (2)

    estakada ciagle w korku i jest tak dojechana przez tiry ze zaraz sie rozleci

    • 33 1

    • Sama sie zawli. (1)

      Nacisk osi ma maks 8.5t a miniumum ma mieć 11.5t.

      • 8 0

      • szczurek lubi to !

        • 3 0

  • Budowac drogi (3)

    A nie zaplecza bez drog te zaplecza sa nic nie warte

    • 22 0

    • (1)

      To czy droga będzie zbudowana nie jest zależne od portu. To jest spółka, która może rozporządzać swoim majątkiem, a nie decydować na poziomie gminy czy państwa o tym czy powstanie droga, rozwój terenów jednak może pomóc przekonać te podmioty, że takowa jest potrzebna.

      • 2 1

      • pracuj a garb ci sam wyrośnie

        taka strategia stania w kącie raczej Gdyni na zdrowie nie wychodzi.
        Słabo też wychodzi na wynajmowaniu zarządców o marnych kompetencjach politycznych.
        Z merytorycznymi też jest kiepsko. Wiedzą tylko, czego nie mogą i nie traktują tego jako wyzwania.

        • 3 0

    • Bo te zaplecza logistyczne są jak Miś

      Z filmu Miś.

      • 1 1

  • "Gdynia powiększa zaplecze logistyczne" (1)

    A "powiększy" drogi?!
    Bo bez nich to największa logistyka nie ma sensu...

    • 3 0

    • Tak

      Domaluja sciezke i bus pas...

      • 0 0

  • Opat Opat Opat budować Opat Opat Opat nie obśliniać się Chłopcy

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...