- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (69 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (129 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 4 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (1 opinia)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Port szuka chętnych na dzierżawę terenów w Porcie Centralnym
Ruszyło postępowanie konkursowe, które ma na celu wyłonienie dzierżawców terenów planowanego Portu Centralnego w Gdańsku. Działki pod dzierżawę powstaną dopiero w wyniku zalądowienia obszaru morskiego położonego w granicach administracyjnych portu, na wodach Zatoki Gdańskiej. Jednak władze gdańskiego portu już teraz chcą wiedzieć, które podmioty zdecydują się zainwestować i operować na nowych trenach. Termin składania ofert mija 18 grudnia 2020 r.
- Przedmiotem dzierżawy będzie nieruchomość gruntowa lub nieruchomości gruntowe, które powstaną przez zalądowienie przez dzierżawcę lub dzierżawców obszaru morskiego (lub części tego obszaru) stanowiącego morskie wody wewnętrzne leżące w granicach Portu zarządzanego przez wydzierżawiającego (ZMPG) - czytamy w zaproszeniu - Na każdej z nieruchomości powstałych w wyniku zalądowienia zrealizowane zostanie przedsięwzięcie inwestycyjne przygotowane według koncepcji dzierżawcy. Czas trwania dzierżawy określono na 30 lat od dnia zawarcia umowy dzierżawy.
Kilkaset hektarów nowych trenów portowych
O planach powstania Portu Centralnego informowaliśmy już w 2015 roku. W "Strategii rozwoju Portu Gdańsk" do 2027 roku ujęto wówczas koncepcję rozwoju kolejnej głębokowodnej części portu w kierunku wód Zatoki Gdańskiej. Projektowi temu zaproponowano roboczą nazwę Port Zewnętrzny, alternatywnie Port Centralny. Planowano wówczas, że faza dokumentacyjna inwestycji rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku, natomiast w fazę realizacyjną projekt wejdzie po roku 2020.
W 2018 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z wykonawcą na opracowanie koncepcji Portu Centralnego. W 2019 roku zaprezentowano koncepcję. Port Centralny obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha zalądowionej powierzchni. Projekt przewiduje powstanie dziewięciu terminali - w tym dwa terminale kontenerowe, terminal offshore, LNG, przestrzeń dla stoczni i statków pasażerskich
Miliardowa inwestycja w Porcie Gdańsk
Wybudowane zostaną cztery obrotnice i trzy tory podejściowe. Przewiduje się budowę 19 km nabrzeży eksploatacyjnych oraz 8,5 km falochronów. Zaplanowano trzyetapową budowę Portu Centralnego. Które terminale pojawią się najpierw - zadecyduje rynek.
Budowa Portu Centralnego w docelowym kształcie, jaki obejmuje koncepcja, ma kosztować ok. 12 mld zł, uwzględniając wydatki po stronie administracji morskiej na budowę nowych falochronów, obrotnic i torów podejściowych. Zarząd Portu planuje zrealizować inwestycję z wykorzystaniem formuły partnerstwa publiczno-prywatnego.
Miejsca
Opinie (79) 4 zablokowane
-
2020-09-18 14:31
więcej bloków
może któryś deweloper się zdecyduje tak jak w Gdynia, więcej bloków w porcie, to się zasypie zatokę
- 10 2
-
2020-09-18 13:25
Ciekawy projekt (3)
zobaczymy co z niego wyjdzie, czy ktokolwiek pomyślał o rozbudowie infrastruktury transportowej prowadzącej do portu. Jeżeli to zostanie zrealizowane to do i z portu będzie wyjeżdżąc tysiące wagonów i ciężarówek dziennie, a drogi i szlaki kolejowe prowadzące do Gdańska są już momentami przepełnione
- 6 12
-
2020-09-18 14:28
oj dawno ktoś w porcie nie był i nie widział nowych dróg, linii kolejowych, rozjazdów, remont 1 wiaduktu i wybudowane nowe
- 12 0
-
2020-09-18 14:08
Przecież właśnie przebudowują stacje Gdańsk Port Północny, świeżo zmodernizowali linie z Pruszcza.
- 12 0
-
2020-09-18 14:08
Właśnie realizowana jest
inwestycja znacznie poprawiająca dostęp kolejowo-drogowy do portów morskich. Prace są już na półmetku w porcie gdańskim i gdyńskim.
- 16 1
-
2020-09-18 14:14
przejmą plażę na stogach i wynajmą?
- 3 8
-
2020-09-18 14:12
88 lat
Długie to podpisywanie umowy jak aż do 2108 roku
- 8 1
-
2020-09-18 14:03
Moravietzki! Wyimaginowana wspólnota
coś nam finansuje?
- 8 4
-
2020-09-18 13:57
Partnerstwo publiczno prawne czyli prywatny biznes ma się dołożyć do inwestycji, wybudować np. jakiś terminal czy nabrzeże a potem płacić czynsz do zarządu portu za to, że prowadzi biznes na terenie należącym do skarbu państwa? A potem przez 30 lat pod obstrzałem i na oku urzędników z zarządu portu?
- 22 2
-
2020-09-18 12:45
Z gory wyglada jak palma w Dubaju .haha
- 14 2
-
2020-09-18 11:32
A czy dzirżawca może wyjająć podwykonawcę dzierżawy a ten spółki podległe ?
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.