• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy terminalu DCT znów protestują

VIK
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.

"Ciężko pracujemy, czy do końca zmiany przeżyjemy?", "Swoich ganicie, a cudzych chwalicie?" - pod takimi hasłami pikietowali pod siedzibą terminala pracownicy DCT wsparci przez "Solidarność".



Osią związkowego sporu z zarządem Deepwater Container Terminal Gdańsk jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych, czyli tzw. kupowanie usług od agencji pracy tymczasowej i firm zewnętrznych. Kolejną sprawą podnoszoną przez związkowców są kwestie koniecznego rygorystycznego przestrzegania zasad BHP i specjalistycznego przeszkolenia pracowników, dopuszczanych do wykonania zadań na terenie terminalu. Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.

To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat. Choć zmienił się właściciel, bo od maja tego roku jest nim operator portowy PSA i australijski IFM Global Infrastructure Fund przy udziale państwowego Polskiego Funduszu Rozwoju, to - jak widać - problemy pozostały.

W 2017 roku załoga weszła w spór zbiorowy z zarządem, a postulaty protestujących dotyczyły respektowania pakietu gwarancji pracowniczych zapisanych w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy oraz czytelnych i realnych zasad premiowania za efekty pracy. Wówczas udało się porozumieć. Jak będzie tym razem, zwłaszcza że jedną ze stron tej dyskusji jest podmiot państwowy z 30 proc. udziałem.

Czekamy na komentarz Deepwater Container Terminal Gdańsk.

Pikieta Solidarności i załogi DCT

VIK

Miejsca

Opinie (108) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    Jakie zarobki w DCT ?

    • 5 9

    • Siano (1)

      Marne, nawet tu nie startuj.

      • 3 2

      • To czemu jeszcze tam pracujesz?

        • 9 1

    • Na poprzedniej pikiecie

      Zarząd wmawiał nam i wszystkim dookoła, że zarabiamy 5700zl...może jak znajdziesz stare zdjęcia i pokażesz na rozmowie kwalifikacyjnej, to Ci tyle dadzą.

      • 2 0

    • Za 6 tyś bym tu nie pracował

      • 2 1

  • do wójcika płytę nosić

    • 1 4

  • nie sztuka sie narobić

    sztuka jest zarobić...
    I tak się kończy okres heroiczny firmy...

    • 8 1

  • (4)

    Wejdzie automatyzacja jak w innych dużych portach to pracownicy będą zadowoleni.

    • 9 9

    • Wejdzie to wejdzie. (2)

      Wejdzie to wejdzie a póki co chcemy bezpiecznie pracować.

      • 9 4

      • (1)

        Wszyscy niby chcą bezpiecznie pracować, a nażekają na przepisy BHP.

        • 6 5

        • Nie na przepisy a na ich przestrzeganie przez pracodawce

          • 3 0

    • automatyzacja kosztuje

      a człowiek jest dużo tańszy...

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Nie święci związkowcy (3)

    A może związkowcy wezmą się za segregację śmieci, mycie naczyń po sobie, sprzątanie stanowiska pracy, dbanie o powieżony sprzęt oraz za hejt wymierzony w nie tylko obcokrajowców. Język na radiu pozostawia wiele do życzenia, nie wspomnę o związkowym What's up-ie, szambo.

    • 23 27

    • Ortografia się kłania- powierzony od wiary

      • 2 5

    • .

      Pomyliłeś chyba terminal kontenerowy z sortowanią odpadów. To nie w tym dziale.

      • 9 3

    • Święty związkowiec

      Widać ewidentnie że nie rozumiesz problemu jaki występuje w Dct,nikt z nas nie celuje w obcokrajowców z powodów hejtu,rasizmu itp.
      Nie jest normalną sytuacją gdy pracodawca pozwala by na terminalu panowały afrykańskie warunki pracy.Juz naprawdę niedopuszczalne jest by wpuszczać kogoś na sprzęt ciężki bez możliwości porozumiewania się ,problemem jest czas pracy jaki muszą wykonać pracownicy zatrudniani przez agencję ponad trzysta godzin za marne pieniądze.A ten twój wspaniały pracodawca nie zwraca na to uwagi ,jego obowiązkiem jest zapewnić normalne i bezpieczne warunki pracy.A tymczasem głuchy jest na to co się do niedługo mówi.Robi to dlatego że szuka taniego pracownika .Czasy pracy za 10 złoty za godzinę się skończyły.Chcesz spróbować to idź na miesiąc i pomęcz się tak jak oni to zrozumiesz że nie tylko bezpieczeństwo pracy jest zagrożone ale i ci ludzie o których mówisz że ich atakujemy są wykorzystywani.

      • 14 3

  • Panie i Panowie walczcie o bhp bo z perspektywy biura i wyniku finansowego wszystko jest ok a jak się coś wydarzy to rączki zarządu są zawsze czyste związkowcy trzymajcie się

    • 26 2

  • Solidarność (2)

    Brawo, dobra robota . Wreszcie robicie to co związek powinien robić

    • 18 11

    • Tak robią dobrze , kler kazał zamknąć sklepy w niedzielę bo wiernych z forsą brakuje

      ta niby solidarność Pisowa rozkaz wykonała

      • 4 1

    • No no... w Stoczni Gdańskiej też robili co do nich należy...

      • 1 2

  • Masakra (3)

    Pracuję w DCT 3 miesiące i załamany jestem postawą niektórych pracowników, najczęściej operatorów RTG. Ich odzywki na radiu to jest szczyt hamstwa i prostactwa. Niektórzy z nich mają d..p wyżej jak s...ą

    • 34 7

    • Nie uda wam się sklocic pracowników. Tani chwyt

      • 6 9

    • Pojdziesz wyzej to zobaczysz a narazie naucz sie dobrze jezdzic

      • 3 4

    • To prawda. Awans dostali z checkera albo z kierowcy to palma odbija. Zwłaszcza tym pierwszym którzy nie ogarniają jak sie pracuje jako kierowca i dlaczego chociażby pudła dg bierze sie drzwiami do zewnątrz i robią z tego awanturę. Najgorsze jest jednak to że na te chamskie odżywki nikt nie reaguje, Ale spróbuj odpowiedziec takiemu to od razu telefon do ciebie i spotkanie z pudzianem. Zwłaszcza jak ktoś jest od "konia".

      • 3 1

  • PiS = Przeproście i Spadajcie

    • 9 11

  • W remontowej podobne klimaty (1)

    Jak wyżej...

    • 6 1

    • To zmień firmę

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane