- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (82 opinie)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (131 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (186 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Prąd, gaz i paliwo będą droższe. Koniec z niższym podatkiem VAT
- Będziemy musieli przywrócić wyższe stawki VAT nie tylko w przypadku energii elektrycznej, ale także w przypadku paliw i nawozów - tłumaczył w Polskim Radiu wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin. Jak na razie wiadomo, że w 2023 r. utrzymana zostanie 0-proc. stawka podatku VAT na podstawowe produkty spożywcze.
Tarcza antyinflacyjna do zmiany. Zerowy VAT na żywność utrzymany
Prąd, paliwa i nawozy z wyższym podatkiem VAT od 2023 r.
Na początku listopada 2022 r. Komisja Europejska poinformowała, że obecne ramy prawne nie pozwalają na zastosowanie zerowej stawki VAT na prąd, gaz ziemny i nawozy. Natomiast paliwa silnikowe nie mogą korzystać z obniżonej stawki VAT nawet tymczasowo.
Tańszy prąd dla firm. Złóż wniosek do 30 listopada
Obniżony podatek VAT tylko do końca 2022 r.
Pod koniec października 2022 r. prezydent podpisał nowelizację ustawy przedłużającej tarczę antyinflacyjną do 31 grudnia 2022 r. Chodzi o przedłużenie obowiązywania przepisów dotyczących obniżenia akcyzy, VAT i podatku od sprzedaży detalicznej na paliwa, nawozy, nośniki energii elektrycznej. Pierwotnie tarcze obowiązywały do 31 lipca 2022 r. Jednak ich obowiązywanie już raz zostało przedłużone.
Ceny gazu w 2023 r. zostaną zamrożone. Jest projekt ustawy gazowej
Do końca grudnia utrzymane zostaną obniżone stawki VAT dotyczące żywności, paliw silnikowych, gazu ziemnego, energii elektrycznej i cieplnej, nawozów i innych środków wspomagających produkcję rolniczą:
- 0 proc. stawki podatku VAT na podstawowe produkty spożywcze (obniżka z 5 proc.);
- 0 proc. stawki podatku VAT na gaz ziemny (obniżka z 23 proc., a od 1 lutego 2022 r. z 8 proc.);
- 5 proc. stawki podatku VAT na energię elektryczną (obniżka z 23 proc.);
- 5 proc. stawki podatku VAT na ciepło systemowe (ogrzewanie z kaloryferów) (obniżka z 23 proc., a od 1 lutego 2022 r. z 8 proc.);
- 8 proc. stawki podatku VAT na paliwa silnikowe (obniżka z 23 proc.);
- wyłączenie z opodatkowania podatkiem handlowym sprzedaży niektórych paliw silnikowych;
- 0 proc. stawki podatku VAT na nawozy i niektóre środki wspomagające produkcję rolniczą (obniżka z 8 proc.);
- obniżka akcyzy na: energię elektryczną, niektóre paliwa silnikowe oraz lekki olej opałowy - do minimum unijnego.
Opinie (281) ponad 20 zablokowanych
-
2022-11-21 08:17
Opinia wyróżniona
Można obniżyć stawkę podstawową VAT na wszystkie towary do 15% czyli minimalnej jaką UE pozwala stosować (42)
Ale tego rząd oczywiście nie zrobi. A poza tym czy my jesteśmy suwerennym państwem czy kolonią niemiecką skoro UE narzuca nam jakie mamy mieć podatki (pytanie retoryczne)
- 358 66
-
2022-11-21 08:44
Opinia wyróżniona
socjalizm jest jak narkomania, zespół odstawienia nie jest zbyt przyjemny (11)
Teraz jak rząd odstawi społeczeństwo od jednego ze swoich pomysłów to bedzie wielki skowyt. Wyobraźcie sobie jakby polikiwdowano te wszystkie 500 plusy i resztę socjali, dopiero byłby płacz i ból uzależnionych i przyzwyczajonych. Ale taka jest właśnie perfidna polityka rządów żeby uzależnić swoich obywateli. Pokolenie pamiętające socjalizm
Teraz jak rząd odstawi społeczeństwo od jednego ze swoich pomysłów to bedzie wielki skowyt. Wyobraźcie sobie jakby polikiwdowano te wszystkie 500 plusy i resztę socjali, dopiero byłby płacz i ból uzależnionych i przyzwyczajonych. Ale taka jest właśnie perfidna polityka rządów żeby uzależnić swoich obywateli. Pokolenie pamiętające socjalizm peerelowski powoli wymiera lub usuwa się na bok wiec młodsi nie pamiętają jak to się kończy i można to zrobić od nowa. A skończy się mniej wiecej tak jak poprzednio czyli bolesnym otrzeźwieniem.
- 215 31
-
2022-11-25 09:55
poprzedni rzadzacy tez byli socjalistami tylko innymi
- 0 0
-
2022-11-21 15:40
Wszystko OK, ja nic nie chce od Państwa ale niech da zarobić i godnie żyć jak u sąsiadów z zachodu. Już teraz za średnia pensje zatankujemy trzy razy mniej paliwa, mimo że mamy najtańsze paliwo. Jak pójdzie w górę będzie to 1:4.
- 1 1
-
2022-11-21 11:55
xxx (3)
Akurat nie jestem fanem socjalizmu, ale badz skrupulatny, każdy wydatek państwa na cokolwiek, jest wydawaniem czesto bezsensownym, 500+, teatry, muzea itp to wydatki. W UE wydatki na dzieci Cie nie bolą-tam nie ma socjalizmu?
- 8 4
-
2022-11-21 15:50
Tam to już przekroczone są granice wszystkiego, (1)
gdy zaczęli dawać zasiłki imigrantom z Afryki, którzy nawet dnia tam nie przepracowali.
- 4 3
-
2022-11-22 00:59
Ich kasa, niech robią co chcą. Ciągnęli i ciągną kasę z Polski, to mają z czego dawac.
Do tego taniutki gaz od putlera.
- 3 3
-
2022-11-21 12:51
tam też jest i też mnie bolą
- 2 2
-
2022-11-21 08:56
(4)
Do dzisiaj słychać krzyki że to wina Balcerowicza, a on tylko pokazał przykrą prawdę
- 32 21
-
2022-11-21 15:33
(1)
Dokładnie tak, Balcerowicz tylko sprzątał syf który zostawił nam poprzedni system. Ludize myślą, ohoo przyszedł i teraz mamy inflację, bo nie znają źródła tej inflacji która była spowodowana wcześniejszą emisją pieniądza bez pokrycia. Nikt nie pamięta już że nikt starszy nie chciał teki ministerialnej Balcerowicza bo każdy wiedział że tego nie da
Dokładnie tak, Balcerowicz tylko sprzątał syf który zostawił nam poprzedni system. Ludize myślą, ohoo przyszedł i teraz mamy inflację, bo nie znają źródła tej inflacji która była spowodowana wcześniejszą emisją pieniądza bez pokrycia. Nikt nie pamięta już że nikt starszy nie chciał teki ministerialnej Balcerowicza bo każdy wiedział że tego nie da się już uratować i że to na ministrze będą wieszać potem psy. Facet przyszedł tylko posprzątać by naprawić gospodarkę. To musiało boleć ale on nie miał już na to wpływu.
- 12 6
-
2022-11-22 00:56
Nie wiem co bierzesz, ale bierz polowę , bo się ośmieszasz piep...c takie bzdury
Balcerowicz, stary komuch, jest odpowiedzialny za tysiace tragedii ludzkich, uwłaszczenie się komuchów na majątku narodowym i zabezpieczenie tym samym swojej i swoich pomiotów przyszłości.
- 3 8
-
2022-11-21 13:44
(1)
Likwidacja przemysłu poprzez wyprzedaż wszystkiego co się dało za bezcen to coś więcej niż "pokazywanie przykrej prawdy".
- 14 10
-
2022-12-22 14:39
wyprzedaż za grosze lotosu i rafinerii
- 0 0
-
2022-11-22 18:34
dlaczego Niemiecka kolonia
Przykro mi ale w Niemczech nie ma 23 % VAT , to Polski RZĄD jest pazerny i ciężko mu rozstać się z kasą , a przed wyborami staje na rzęsach żeby mieć wyborców i nagle obniżył stawki do 0 . Nic dziwnego że zostało to skrytykowane przez EU
- 6 0
-
2022-11-21 15:35
(1)
generalnie zobowiązaliśmy się do przestrzegania pewnych umów, ale przecież nie tylko my. Pod tym względem to akurat nie traktuje się nas inaczej niż innych państw. Minimalny VAT to 15% tak samo dla Niemiec jak i dla Polski. Innych spraw nie będę poruszał bo też widzę podwójne standardy ale w kwestii podatków akurat jest równość.
- 9 0
-
2022-12-22 14:37
5 a nie 15
- 0 0
-
2022-11-21 13:13
łyknąłeś rządową propagandę (1)
że UE to są "oni" a tymczasem Unia Europejska to my, a siła naszego głosu zależy od umiejętności dogadywania się z innymi i tworzenia jak najbardziej rozległych koalicji. Jeżeli ktoś nastraja Cię przeciw Niemcom czy UE to jest to wyrachowana strategia dzielenia i jątrzenia, nie możemy się temu poddać. Razem z innym państwami europejskimi tworzymy Unię i to daje nam silniejszy głos w skali świata.
- 11 14
-
2022-11-21 15:48
to co piszesz było celem unii według założeń
gdy liczyły się konkrety, w tej chwili i od kilkunastu lat liczą się tylko interesy i dogadywanie się nie ma racji bytu, bo to wiązało by się tylko z przytakiwaniem Berlinowi i wprowadzaniem kolejnych i**otyzmów z ich strony. UK zrozumiało to parę lat temu, Norwegia i Szwajcaria rozumieją to od samego początku tego bytu. Przykład prawa, skoro jesteśmy w UE dlaczego w całej UE nie obowiązują identyczne zasady prawa, wyboru przedstawicieli prawa itp ? Podobnie szkolnictwo i podatki ?
- 15 5
-
2022-11-21 13:11
POstkomuchy
i Pisuary
nie zgodzą się
muszą się za coś utrzymać i żyć za cudze- 1 6
-
2022-11-21 12:56
(1)
CzEMU nie narzucą nam niemieckich zarobkow ,skoro jesteśmy w Uni.
- 18 3
-
2022-11-21 19:05
Ale jak mamy euro po 3 zl to chyba mamy zarobki wysokie
- 8 2
-
2022-11-21 12:52
Przecież to propaganda dla swojego elektoratu
Większy vat jest na rękę tym złodziejom, bo kasa się skończyła.
- 23 4
-
2022-11-21 10:46
(1)
Zobaczysz będzie tak, że VAT na paliwo wróci na 23% i magicznie ceny na stacjach zostaną te same co są teraz. Rząd powie że magicznie udał się wpłynąć na orlen, albo że dla dobra społeczeństwa sprzedają bez zysku i będą dostawać wyrównanie. VAT na paliwo może być 15% ale po co. Lepiej powiedzieć że to zła unia wymaga i dlatego polacy biednieją.
rozwiń...Zobaczysz będzie tak, że VAT na paliwo wróci na 23% i magicznie ceny na stacjach zostaną te same co są teraz. Rząd powie że magicznie udał się wpłynąć na orlen, albo że dla dobra społeczeństwa sprzedają bez zysku i będą dostawać wyrównanie. VAT na paliwo może być 15% ale po co. Lepiej powiedzieć że to zła unia wymaga i dlatego polacy biednieją.
ALE rząd czuwa i nie da łupić społeczeństwa. Cena ropy na rynkach spada. Chiny wprowadzają lockdown w cześci kraju. A obajtek i spółka wyprowadzą znów grube miliony tym razem nie w formie zysku tylko dotacji. A my dalej będziemy dawali sobie wmawiać że to wina putina, covida, wojny, i teraz jeszcze ue.- 35 13
-
2022-11-21 19:04
Wszyscy winni tylko nie rząd pis...norma
- 10 6
-
2022-11-21 10:31
jesteśmy praktycznie kolonią niemiecką (5)
a ich oficjalny kandydat w wyborach szykuje się do przejęcia władzy
- 38 30
-
2022-11-21 12:14
(4)
Ile ci płacą za takie wypociny? Zacznij nawoływać do bojkotu niemieckich produktów ale wcześniej wyrzuć wszystko co co wredni Niemcy wymyślili i wyprodukowali. Zacznij od samochodu, czyli Skoda VW, Audi Merc, BMW, Seat, art.gosp dom Bosch itd. Jak czytam takich gnomów to wręcz zbiera mi się na w.... A i oddaj wszystko to co członkowie twojej rodziny zarobili w Niemczech.
- 25 27
-
2022-11-21 15:41
hmm to że w wielu biurach konstrukcyjnych tam siedzi 3/4 Polaków, Włochów, Rosjan albo Białorusinów
to zapomniałeś dodać...Twoje mityczne niemieckie marki są w większości od dawna własnością Chin i są kontrolowane przez ich fundusze inwestycyjne i spółki o których nawet nie słyszałeś bo nie siedzisz w branży.
- 17 3
-
2022-11-21 12:36
(2)
co innego przygł..pie handel współpraca gospodarcza itd a co innego polityczny dyktat
- 24 13
-
2022-11-22 09:15
nie ma to jak psioczyć na niemców i nabijac im PKB - pożyteczny i**ota i nic poza tym
- 4 1
-
2022-11-22 07:13
no właśnie nie co innego, to naczynia połączone. Chciałbyś mieć ciastko i zjeść ciastko
- 5 5
-
2022-11-21 10:25
Unia pozwala (1)
Śmieszne . Polska ma z suwerennością tyle wspólnego co prostytutka z cnotą
- 34 8
-
2022-12-22 14:36
minimalny Vat według Unii to 5% a nie 15%
- 0 0
-
2022-11-21 09:07
(5)
Jesteśmy suwerennym państwem, któremu po prostu należą się pieniądze z UE i którego nie obowiązują podpisane międzynarodowe umowy
- 61 22
-
2022-11-21 12:33
te umowy które tamci mają w d.. czubie?
- 3 8
-
2022-11-21 11:51
xxx (1)
Ale jakie konkretnie umowy nie obowiązują? W traktatach jest wyraźnie napisane, ze sprawy sadownictwa UE się nie wtrąca. W tvn o tym nie powiedzą;)
- 25 15
-
2022-11-22 07:12
w tvp o tym powiedzieli?
- 5 4
-
2022-11-21 11:51
(1)
Te pieniądze i podwyżki nam się po prostu należały!
- 25 10
-
2022-11-21 15:31
tak w tym głosowaniu jak nigdy czerwone robaki z PO zagłosowały w 100% zgodnie z PISem
oni tylko przed kamerami się kłócą a za kamerami chlają razem drogie trunki za kasę podatników
- 21 4
-
2022-11-21 09:09
(4)
co tam Siergiej? Marzy ci się mateczka rossija, coo?
- 15 40
-
2022-11-21 13:43
Poważne pytanie: uważasz to co napisałeś z argument w dyskusji, czy tylko trolujesz?
- 1 0
-
2022-11-21 12:35
(1)
haha a więc kołchoz lewacki może łamać ustalenia i zasady bo inaczej Rosja Boże co za banda g..wna ludzkiego się tu uzewnętrznia
- 13 3
-
2022-11-21 19:30
Tak jak piszesz, to szambo ludzkie, które sprzedało sie za srebrniki. Każdy jest szambem ludzkim jak się sprzedaje za srebrniki.
- 1 6
-
2022-11-21 09:38
Argumentum ad onucum przestaje już na kimkolwiek robić wrażenie.
- 35 5
-
2022-11-21 08:27
Opinia wyróżniona
VV (3)
W czyjeś kieszeni trzeba braki wyskrobać
a tu ciągle dalej cuda obliczane przecież u siebie w kieszeniach nie będą szukać proste.
Ciągłe tarcze i jak to się dba o ludzie to nas do niczego nie doprowadzi to jest błędne koło a ci pozostali ludzie którzy nic nie dostają zaznaczam uczciwie pracują w normalnych zakładach bez żadnych kokosówW czyjeś kieszeni trzeba braki wyskrobać
a tu ciągle dalej cuda obliczane przecież u siebie w kieszeniach nie będą szukać proste.
Ciągłe tarcze i jak to się dba o ludzie to nas do niczego nie doprowadzi to jest błędne koło a ci pozostali ludzie którzy nic nie dostają zaznaczam uczciwie pracują w normalnych zakładach bez żadnych kokosów nie dostający cudów pieniężnych przecież dzieci odchowali
to teraz niech dalej zapychają bo ktoś musi na to zarobić by innych obdarowywać bez żadnych kryteriów nazywajmy rzeczy po imieniu.
Jak długo mały fiacik pociąganie dużego tira taka metafora.- 86 15
-
2022-11-21 15:20
mogą wrócić z vatem ale niech zabiorą te opłaty co dodali, prądu fuzycie 0 a opłata stała 120 zł
- 5 1
-
2022-11-21 15:05
Ciemnota zapomniała słowa Proroka!
"Nie będzie niczego"!
Jak ktoś działa na własną szkode to tak jest.
Jakaś kara musi być.- 3 4
-
2022-11-21 14:03
Stabilność
Tylko, zabrać dzieciom to jest najlepszy sposób oszczędności, takie ograniczeni ludzie dają rozwiązania gospodarcze ......
Nic innego nie potrafią wymyślić, nic, tylko to boli ograniczonych ludzi.
Przecież mamy potencjał do produkcji, potencjał do regionalnych wartości. Otworzyliśmy się na pomoc kosztem naszych dzieci?
MyTylko, zabrać dzieciom to jest najlepszy sposób oszczędności, takie ograniczeni ludzie dają rozwiązania gospodarcze ......
Nic innego nie potrafią wymyślić, nic, tylko to boli ograniczonych ludzi.
Przecież mamy potencjał do produkcji, potencjał do regionalnych wartości. Otworzyliśmy się na pomoc kosztem naszych dzieci?
My wszyscy którzy są w okresie produkcyjnym nie zabierajmy socjalu dla dzieci i starców( osoby starsze tez mogą dorabiać według własnych sił. Będą czuli się potrzebni i zdrowsi tylko dajmy im możliwość. Mamy trudne czasy ? Nie, czasy są piękne to my jesteśmy trudni. Mamy takie ADHD przy kolej władzy trzeba stawiać wszystko do góry nogami a co zabija przedsiębiorczość ? Brak stabilności !!!!!!!!! W stabilności dzieci się rodzą, przedsiębiorczość kwitnie
Jak czytam posty takiego dziennikarzyny bez odpowiedzialności to naprawdę wyslalabym go na głuchą wieś gdzie rodzina normalna z 6 dzieci i poprosiłaby rodziców o zamianę z tym panem.
Ludzie !!!! nie można ciagle zmieniać decyzji jeśli są dzieci, miejcie wyobraźnie!!!!!
Ja mogę ciężko pracować i cieszę się ze nasza Polska zdecydowała się na socjal- 2 1
Wszystkie opinie
-
2022-11-21 19:07
"Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą" (1)
Bystre jednostki ale naród po prostu głupi
- 3 1
-
2022-12-28 17:39
Polakom??? A Gdzie tam widzisz Polaków????
.
- 0 0
-
2022-11-21 08:29
pora opuścić antypolską UE (27)
- 56 65
-
2022-11-21 10:51
(2)
Obiektywnie samodzielne rządzenie Polsce słabo wychodziło , pamiętamy rozbiory i co do nich doprowadziło i słabe rządy sanacji. Wolę kołchozową Unię niż zapędy małych ludzi. To jest niestety przykre , zaraz podniosą się komentarze o marnym patriotyzmie.
- 10 3
-
2022-11-21 18:57
Nie ma takiego błędu, którego Polacy by nie popełnili - Winston Churchill. (1)
Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą. - Bismarck
- 3 0
-
2022-12-28 17:34
Problem w tym, że Polacy od 1918 roku nie rządzili nigdy w Polsce
Gdy by dać w Polsce rządzić Polakom, to gospodarki Europy miały by poważne problemy z utrzymaniem swojej pozycji, to do Bismarcka
Do Churchilla: Błędem Polaków było zawieranie fałszywych sojuszy z Wielką Brytanią i resztą pajaców, zamiast prowadzić realną politykę zagraniczną z Niemcami i ZSRR. Błędem Polaków było to, że w czasie II wś polscy piloci siedzieli za sterami myśliwców Speedfire a nie nie Messerschmitt- 0 0
-
2022-11-21 08:33
(7)
Tak jest, przyłączmy się do związku Białorusi i Rosji - tam są przynajmniej prawdziwe wartości, nie?
- 28 12
-
2022-11-21 08:40
Przecież opuszczając eurokolchoz opuszczamy ruski związek. (4)
Jesteśmy w NATO i ten sojusz wystarczy. Zresztą światowy bank przewiduje, że strefa euro upadnie, także to już kwestia czasu. Nawet w eurochlewie już o tym otwarcie mówią.
- 11 21
-
2022-11-22 20:29
I trzeba pod sąd Totalna opozycja za donosy
- 0 1
-
2022-11-21 08:48
Tego w TVPiS nie było, ofiaro propagandy. Gdyby nie UE to gnom by dawno z Polski Białoruś zrobił (2)
Saldo transferów pomiędzy Polską a Unią Europejską w latach 2004-2021 (do końca listopada 2021 r.) jest dla Polski dodatnie i wynosi prawie 141,8 mld EUR
- 26 10
-
2022-11-21 14:55
Natychmiast zdelgalizowac Peło i reformy Kasty (1)
- 4 5
-
2022-11-21 18:52
1 Wóc, 1 partia, 1 media
PZPRPiS
- 4 2
-
2022-11-21 08:42
To struktury i wartości bliskie czerwonym z organizacji pierwszego sekretarza Kaczyszenko (1)
- 11 4
-
2022-11-21 12:30
Ostatnio pedzio się nasmiewał z kaczora Dyktatora , a klika biła brawo !
- 4 1
-
2022-11-21 08:33
To sobie opuść . (1)
Droga wolna.
- 31 10
-
2022-11-22 20:29
Niemcy wychodowaly Putina plus totalni donosiciele i mamy skutki
- 0 1
-
2022-11-21 08:50
UE nigdy nie powinna tego wrzodu przyjmować! (3)
- 4 8
-
2022-11-21 14:56
Wrzód to Rudzielec i Niemcy (1)
- 2 8
-
2022-11-22 20:20
Ale auta majo fajowe
Pis ming
- 1 0
-
2022-11-21 08:58
To był błąd
Dla rozwiniętych państw UE był to wydatek... na dodatek pracę zabrali Polacy obywatelom innych państw.
- 6 8
-
2022-11-21 14:54
I Rudego pod sąd z resztą co blokowali KPO (1)
- 2 8
-
2022-11-22 06:48
0 i PiS blokują
Pinokio nawet wniosku o KPO nie złożył
- 5 0
-
2022-11-21 08:40
PiS, słupy Moskwy (2)
Krystyna Pawłowicz
Skończmy z tą antyrosyjską narracją. Przestańmy udawać. Bliżej nam do konserwatywnej Rosji niż lewackiej szmaty (UE) A niby dlaczego nie mamy trzymać z Putinem?- 5 16
-
2022-11-21 14:55
To o Tusku Ruskie pisały nasz człowiek w Warszawie (1)
To za jego czasów likwidacji uległy jednostki wojskowe
- 1 8
-
2022-11-21 18:53
To te ruskie co pisza ze wojny nie ma a a polski rzad to pajace?
Moze maja racje
- 3 0
-
2022-11-21 12:28
Do putlera , waTykanu czy żydowa dołączysz ?
- 2 0
-
2022-11-21 12:21
To juz wypier dlay do swojego kacapowa
Ruska gnito
- 2 4
-
2022-11-21 08:41
Już widzę jak UE pozwala polsce wyjść (1)
90 mld że składek i zabrane 300 mld euro z kop piechotą nie chodzi. Tuskowi też nie dadzą, tylko że on tym jeszcze nie wie
- 6 17
-
2022-11-21 08:51
Polska akurat więcej dostawała aniźeli wpłacała.
Teraz PiS fundusze blokuje
- 24 6
-
2022-11-21 08:37
No wiemy wiemy...znamy wschodnie wartości pisuaru
- 10 5
-
2022-11-21 08:17
Opinia wyróżniona
Można obniżyć stawkę podstawową VAT na wszystkie towary do 15% czyli minimalnej jaką UE pozwala stosować (42)
Ale tego rząd oczywiście nie zrobi. A poza tym czy my jesteśmy suwerennym państwem czy kolonią niemiecką skoro UE narzuca nam jakie mamy mieć podatki (pytanie retoryczne)
- 358 66
-
2022-11-21 08:44
Opinia wyróżniona
socjalizm jest jak narkomania, zespół odstawienia nie jest zbyt przyjemny (11)
Teraz jak rząd odstawi społeczeństwo od jednego ze swoich pomysłów to bedzie wielki skowyt. Wyobraźcie sobie jakby polikiwdowano te wszystkie 500 plusy i resztę socjali, dopiero byłby płacz i ból uzależnionych i przyzwyczajonych. Ale taka jest właśnie perfidna polityka rządów żeby uzależnić swoich obywateli. Pokolenie pamiętające socjalizm peerelowski powoli wymiera lub usuwa się na bok wiec młodsi nie pamiętają jak to się kończy i można to zrobić od nowa. A skończy się mniej wiecej tak jak poprzednio czyli bolesnym otrzeźwieniem.
- 215 31
-
2022-11-21 08:56
(4)
Do dzisiaj słychać krzyki że to wina Balcerowicza, a on tylko pokazał przykrą prawdę
- 32 21
-
2022-11-21 13:44
(1)
Likwidacja przemysłu poprzez wyprzedaż wszystkiego co się dało za bezcen to coś więcej niż "pokazywanie przykrej prawdy".
- 14 10
-
2022-12-22 14:39
wyprzedaż za grosze lotosu i rafinerii
- 0 0
-
2022-11-21 15:33
(1)
Dokładnie tak, Balcerowicz tylko sprzątał syf który zostawił nam poprzedni system. Ludize myślą, ohoo przyszedł i teraz mamy inflację, bo nie znają źródła tej inflacji która była spowodowana wcześniejszą emisją pieniądza bez pokrycia. Nikt nie pamięta już że nikt starszy nie chciał teki ministerialnej Balcerowicza bo każdy wiedział że tego nie da się już uratować i że to na ministrze będą wieszać potem psy. Facet przyszedł tylko posprzątać by naprawić gospodarkę. To musiało boleć ale on nie miał już na to wpływu.
- 12 6
-
2022-11-22 00:56
Nie wiem co bierzesz, ale bierz polowę , bo się ośmieszasz piep...c takie bzdury
Balcerowicz, stary komuch, jest odpowiedzialny za tysiace tragedii ludzkich, uwłaszczenie się komuchów na majątku narodowym i zabezpieczenie tym samym swojej i swoich pomiotów przyszłości.
- 3 8
-
2022-11-25 09:55
poprzedni rzadzacy tez byli socjalistami tylko innymi
- 0 0
-
2022-11-21 11:55
xxx (3)
Akurat nie jestem fanem socjalizmu, ale badz skrupulatny, każdy wydatek państwa na cokolwiek, jest wydawaniem czesto bezsensownym, 500+, teatry, muzea itp to wydatki. W UE wydatki na dzieci Cie nie bolą-tam nie ma socjalizmu?
- 8 4
-
2022-11-21 15:50
Tam to już przekroczone są granice wszystkiego, (1)
gdy zaczęli dawać zasiłki imigrantom z Afryki, którzy nawet dnia tam nie przepracowali.
- 4 3
-
2022-11-22 00:59
Ich kasa, niech robią co chcą. Ciągnęli i ciągną kasę z Polski, to mają z czego dawac.
Do tego taniutki gaz od putlera.
- 3 3
-
2022-11-21 12:51
tam też jest i też mnie bolą
- 2 2
-
2022-11-21 15:40
Wszystko OK, ja nic nie chce od Państwa ale niech da zarobić i godnie żyć jak u sąsiadów z zachodu. Już teraz za średnia pensje zatankujemy trzy razy mniej paliwa, mimo że mamy najtańsze paliwo. Jak pójdzie w górę będzie to 1:4.
- 1 1
-
2022-11-21 15:35
(1)
generalnie zobowiązaliśmy się do przestrzegania pewnych umów, ale przecież nie tylko my. Pod tym względem to akurat nie traktuje się nas inaczej niż innych państw. Minimalny VAT to 15% tak samo dla Niemiec jak i dla Polski. Innych spraw nie będę poruszał bo też widzę podwójne standardy ale w kwestii podatków akurat jest równość.
- 9 0
-
2022-12-22 14:37
5 a nie 15
- 0 0
-
2022-11-21 10:25
Unia pozwala (1)
Śmieszne . Polska ma z suwerennością tyle wspólnego co prostytutka z cnotą
- 34 8
-
2022-12-22 14:36
minimalny Vat według Unii to 5% a nie 15%
- 0 0
-
2022-11-22 18:34
dlaczego Niemiecka kolonia
Przykro mi ale w Niemczech nie ma 23 % VAT , to Polski RZĄD jest pazerny i ciężko mu rozstać się z kasą , a przed wyborami staje na rzęsach żeby mieć wyborców i nagle obniżył stawki do 0 . Nic dziwnego że zostało to skrytykowane przez EU
- 6 0
-
2022-11-21 10:31
jesteśmy praktycznie kolonią niemiecką (5)
a ich oficjalny kandydat w wyborach szykuje się do przejęcia władzy
- 38 30
-
2022-11-21 12:14
(4)
Ile ci płacą za takie wypociny? Zacznij nawoływać do bojkotu niemieckich produktów ale wcześniej wyrzuć wszystko co co wredni Niemcy wymyślili i wyprodukowali. Zacznij od samochodu, czyli Skoda VW, Audi Merc, BMW, Seat, art.gosp dom Bosch itd. Jak czytam takich gnomów to wręcz zbiera mi się na w.... A i oddaj wszystko to co członkowie twojej rodziny zarobili w Niemczech.
- 25 27
-
2022-11-21 12:36
(2)
co innego przygł..pie handel współpraca gospodarcza itd a co innego polityczny dyktat
- 24 13
-
2022-11-22 09:15
nie ma to jak psioczyć na niemców i nabijac im PKB - pożyteczny i**ota i nic poza tym
- 4 1
-
2022-11-22 07:13
no właśnie nie co innego, to naczynia połączone. Chciałbyś mieć ciastko i zjeść ciastko
- 5 5
-
2022-11-21 15:41
hmm to że w wielu biurach konstrukcyjnych tam siedzi 3/4 Polaków, Włochów, Rosjan albo Białorusinów
to zapomniałeś dodać...Twoje mityczne niemieckie marki są w większości od dawna własnością Chin i są kontrolowane przez ich fundusze inwestycyjne i spółki o których nawet nie słyszałeś bo nie siedzisz w branży.
- 17 3
-
2022-11-21 09:07
(5)
Jesteśmy suwerennym państwem, któremu po prostu należą się pieniądze z UE i którego nie obowiązują podpisane międzynarodowe umowy
- 61 22
-
2022-11-21 11:51
xxx (1)
Ale jakie konkretnie umowy nie obowiązują? W traktatach jest wyraźnie napisane, ze sprawy sadownictwa UE się nie wtrąca. W tvn o tym nie powiedzą;)
- 25 15
-
2022-11-22 07:12
w tvp o tym powiedzieli?
- 5 4
-
2022-11-21 11:51
(1)
Te pieniądze i podwyżki nam się po prostu należały!
- 25 10
-
2022-11-21 15:31
tak w tym głosowaniu jak nigdy czerwone robaki z PO zagłosowały w 100% zgodnie z PISem
oni tylko przed kamerami się kłócą a za kamerami chlają razem drogie trunki za kasę podatników
- 21 4
-
2022-11-21 12:33
te umowy które tamci mają w d.. czubie?
- 3 8
-
2022-11-21 09:09
(4)
co tam Siergiej? Marzy ci się mateczka rossija, coo?
- 15 40
-
2022-11-21 12:35
(1)
haha a więc kołchoz lewacki może łamać ustalenia i zasady bo inaczej Rosja Boże co za banda g..wna ludzkiego się tu uzewnętrznia
- 13 3
-
2022-11-21 19:30
Tak jak piszesz, to szambo ludzkie, które sprzedało sie za srebrniki. Każdy jest szambem ludzkim jak się sprzedaje za srebrniki.
- 1 6
-
2022-11-21 13:43
Poważne pytanie: uważasz to co napisałeś z argument w dyskusji, czy tylko trolujesz?
- 1 0
-
2022-11-21 09:38
Argumentum ad onucum przestaje już na kimkolwiek robić wrażenie.
- 35 5
-
2022-11-21 12:56
(1)
CzEMU nie narzucą nam niemieckich zarobkow ,skoro jesteśmy w Uni.
- 18 3
-
2022-11-21 19:05
Ale jak mamy euro po 3 zl to chyba mamy zarobki wysokie
- 8 2
-
2022-11-21 10:46
(1)
Zobaczysz będzie tak, że VAT na paliwo wróci na 23% i magicznie ceny na stacjach zostaną te same co są teraz. Rząd powie że magicznie udał się wpłynąć na orlen, albo że dla dobra społeczeństwa sprzedają bez zysku i będą dostawać wyrównanie. VAT na paliwo może być 15% ale po co. Lepiej powiedzieć że to zła unia wymaga i dlatego polacy biednieją.
ALE rząd czuwa i nie da łupić społeczeństwa. Cena ropy na rynkach spada. Chiny wprowadzają lockdown w cześci kraju. A obajtek i spółka wyprowadzą znów grube miliony tym razem nie w formie zysku tylko dotacji. A my dalej będziemy dawali sobie wmawiać że to wina putina, covida, wojny, i teraz jeszcze ue.- 35 13
-
2022-11-21 19:04
Wszyscy winni tylko nie rząd pis...norma
- 10 6
-
2022-11-21 13:13
łyknąłeś rządową propagandę (1)
że UE to są "oni" a tymczasem Unia Europejska to my, a siła naszego głosu zależy od umiejętności dogadywania się z innymi i tworzenia jak najbardziej rozległych koalicji. Jeżeli ktoś nastraja Cię przeciw Niemcom czy UE to jest to wyrachowana strategia dzielenia i jątrzenia, nie możemy się temu poddać. Razem z innym państwami europejskimi tworzymy Unię i to daje nam silniejszy głos w skali świata.
- 11 14
-
2022-11-21 15:48
to co piszesz było celem unii według założeń
gdy liczyły się konkrety, w tej chwili i od kilkunastu lat liczą się tylko interesy i dogadywanie się nie ma racji bytu, bo to wiązało by się tylko z przytakiwaniem Berlinowi i wprowadzaniem kolejnych i**otyzmów z ich strony. UK zrozumiało to parę lat temu, Norwegia i Szwajcaria rozumieją to od samego początku tego bytu. Przykład prawa, skoro jesteśmy w UE dlaczego w całej UE nie obowiązują identyczne zasady prawa, wyboru przedstawicieli prawa itp ? Podobnie szkolnictwo i podatki ?
- 15 5
-
2022-11-21 13:11
POstkomuchy
i Pisuary
nie zgodzą się
muszą się za coś utrzymać i żyć za cudze- 1 6
-
2022-11-21 12:52
Przecież to propaganda dla swojego elektoratu
Większy vat jest na rękę tym złodziejom, bo kasa się skończyła.
- 23 4
-
2022-12-01 21:00
Rząd od początku wiedział ze jest to niezgodne. Wiec niech nie mówi ze unia . Mogli wymyślić inny sposób np obniżyć VAT do 15 procent. Tylko ze teraz się wszystko sypie. Zbyszek blokuje kasę z unia . Budżet się nie spina wiec trzeba działać !
- 0 0
-
2022-11-21 19:38
(1)
A z prądem i paliwem podrożeje wszystko :) Cieszy mnie to niesamowicie, jestem tylko ciekawy czy ludzie będą woleli zdechnąć czy coś zadziałać, na razie nadal cisza więc przykręcamy śrubę, jeszcze za malo boli :)
- 3 0
-
2022-11-28 09:00
Zgadzam się.
- 0 0
-
2022-11-28 08:47
Ja nie rozumiem
Proszę wytłumaczcie mi co unia ma do naszego Vatu, ja tego nie ogarniam. Z góry założyli, że będzie kryzys i kontynuują. Okropne jest to jak z nas robią głupków. Rozdają, zabierają a ja pracuje i chce na swoje życie uczciwie zapracować i nie być okradana.
- 0 0
-
2022-11-21 10:57
moze byc inflacja 20%, moze byc pelen vat na paliwo i na energie (2)
byle nie rządziło PO!
- 8 18
-
2022-11-24 01:25
no i chleb po 12 zl
- 1 0
-
2022-11-22 06:57
Nawet miska ryżu, prawda?
- 4 0
-
2022-11-21 08:42
głosujcie dalej na PIS (15)
:O)
- 55 24
-
2022-11-23 22:06
To jest własnie ogłupianie naszego narodu przed durne teksty w portalach i niektórych telewizjach. przecież to platforma antyobywatelska czytaj kopacz moim zdaniem nie ma honoru a jest ekarzem.To własnie ona podpisała opłaty na węgiel i zgodę żeby Unia dowalała nam opłaty.
- 1 1
-
2022-11-21 09:03
Oczywiście, że zagłosuje na PiS, bo obecna opozycja to szkoda gadać. (1)
- 14 14
-
2022-11-23 19:06
Chleb po 10 zł będziesz kupował
- 2 0
-
2022-11-21 22:01
A ci poprzedni to inaczej robili? (2)
- 2 0
-
2022-11-23 19:04
Ale tych d**ili już nie ma u władzy
- 0 0
-
2022-11-22 20:23
Ale co?
dobra zmiana!!!!
- 0 1
-
2022-11-21 08:47
przecież to UE wymusza (6)
żeby PiS podniósł VAT (z całym brakiem szacunku do nich)
- 14 15
-
2022-11-21 09:12
(3)
No i bardzo dobrze, wszystkie te pisowskie tarcze działają proinflacyjnie, tyle że ludzie myślą że jak pis da (z własnej kieszeni oczywiście) to problem inflacji będzie rozwiązany
- 14 11
-
2022-11-21 10:14
Czyli popierasz polityke donalda = bezrobocie. (2)
Ciekawe co kupisz bez wyplaty...nawet jakby chleb byl po złotówke to bez pracy go nie kupisz :) A inflacja i tak ma spadac w okolicach kwiecien - marzec. Przeboleje sie te kilka miesiecy.
- 5 12
-
2022-11-21 19:34
Tak ma spadać w marcu jak prognozy inflacyjne sięgają 2025 roku idź się leczyć chłopie.
- 0 3
-
2022-11-21 10:31
tak, tak, wcześniej mówili że na koniec roku ma być niższa, a jak na razie ciągle rośnie.
- 8 1
-
2022-11-21 18:58
Tak tak... julke trybunalska i komuszkow w TK tez wymusila
- 3 0
-
2022-11-21 11:20
Ale nie wymusza akcyzy, opłaty paliwowej, a już na pewno marży Orlenu...
- 8 2
-
2022-11-21 09:53
zachcialo ci sie ukrow to plac
- 7 6
-
2022-11-21 08:54
ja na pewno zagłosuje
Przeżyje to, dobrze zarabiam
- 3 13
-
2022-11-23 19:44
Koalicja Obcych
Nierób slońce Peru zamiast dogadać się z Merkelową o reparacjach dla Polski to on wolał grzać ciepły fotel i brać pieniądze za sprzedaż polskich stoczni polskiego majątku narodowego i uległość wobec Niemiec w sprawie portu w Świnoujściu gdzie Niemcy mimo obietnic nie zmienili położenia rurociągu przez co Port ten nie może się rozwijac i tracimi miliony euro. A nieudacznik kaszubski dostawał grube pieniądze. Wolałbym by Polska się rozwijała a nie taka ofiara z Sopotu
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.