• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie 100 tys. m kw. magazynów przy terminalu kontenerowym DCT

Michał Stąporek
27 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Wizualizacja pokazuje docelową wielkość Pomorskiego Centrum Logistycznego, w którym może znaleźć się 500 tys. m kw. magazynów. Jak dotąd powstały dwa magazyny, widoczne na pierwszym planie. Oba liczą łącznie 88 tys. m kw. Wizualizacja pokazuje docelową wielkość Pomorskiego Centrum Logistycznego, w którym może znaleźć się 500 tys. m kw. magazynów. Jak dotąd powstały dwa magazyny, widoczne na pierwszym planie. Oba liczą łącznie 88 tys. m kw.

Trwa rozbudowa Pomorskiego Centrum Logistycznego przy terminalu kontenerowym w Gdańsku. W czerwcu w jego magazynach będzie łącznie 88 tys. m kw. powierzchni. Wzrost przeładunków w terminalu DCT może sprawić, że centrum jeszcze się powiększy - kolejny budynek może zacząć powstawać jeszcze w tym roku.



Ile to jest 88 tys. m kw? To więcej niż 12 standardowych boisk piłkarskich, położonych jedno obok drugiego.

Czy znajdą się chętni na wynajęcie takiej liczby magazynów w centrum znajdującym się przy ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska na Stogach?

Magazyny o powierzchni 51 tys. m kw zostały wynajęte do czerwca ubiegłego roku. Wtedy też ruszyła rozbudowa obiektu o kolejne 36,7 tys. m kw. W tym w częściowo już gotowym magazynie wynajęto 21 tys. m kw. Najemcami jest pięć firm z sektora TSL (transport, spedycja, logistyka), które wprowadzą się do obiektu już w lutym. Są to m.in. Warehouse Complex SAD, Uni-Logistics, Langowski Shipping, Solid Logistics.

Do wynajęcia pozostało jeszcze 15 tys. m. kw. powierzchni. Ta część magazynu jest jeszcze w budowie i będzie gotowa w czerwcu.

Deweloper tego centrum, firma Goodman, ma świadomość, że jednym z największych atutów PCL jest jego położenie tuż przy terminalu kontenerowym DCT. To dzięki możliwości przyjęcia w nim niemal największych statków na świecie, Gdańsk stał się kluczowym portem w regionie. Po oddaniu do użytku drugiego nabrzeża w ubiegłym roku, terminal kontenerowy podwoił swoje możliwości przeładunkowe do 3 mln kontenerów rocznie. Ubiegły rok zakończył wynikiem 1,3 mln przeładowanych kontenerów.

Zobacz także: wyniki portu w Gdańsku za rok 2016

Czy to z tego powodu Goodman postanowił wybudować większy magazyn, niż pierwotnie planował? W czerwcu ubiegłego roku, gdy ruszała budowa kończonej właśnie hali, anonsowano budowę obiektu o powierzchni 15,8 tys. m kw. Ostatecznie powstaje magazyn ponad dwukrotnie większy.

- Faktycznie, początkowo planowaliśmy wybudować ten obiekt w dwóch fazach, najpierw 15 tys., a następnie 21 tys. metrów. Ponieważ jednak szybko znaleźliśmy klientów na te magazyny, to od razu zdecydowaliśmy się stawiać większy budynek - tłumaczy Tomasz Arent z firmy Goodman.
Dodaje, że choć wśród najnowszych najemców PCL jest pięć firmy z sektora TSL, dla których bliskość terminalu może być kluczowa, to w starszej części kompleksu są także najemcy w ogóle nie korzystający z usług portu. To m.in. firma Eurocash, właściciel sieci hurtowni spożywczych.

Goodman ma już przygotowane dokumenty potrzebne do złożenia pozwolenia na budowę kolejnego obiektu magazynowego o powierzchni 36,7 tys. m kw. Jego budowa może się rozpocząć jeszcze w tym roku. 20 stycznia gdański magistrat wydał decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych rozbudowy wewnętrznego układu drogowego na terenie Pomorskiego Centrum Logistycznego.

Teoretycznie na terenie PCL mogą powstać magazyny o łącznej powierzchni 500 tys. m kw.

Deweloperem Pomorskiego Centrum Logistycznego jest firma Goodman, czyli część międzynarodowej grupy deweloperskiej zarządzającej zasobami wartymi ok. 23,3 mld euro i obejmującej ok. 400 nieruchomości. Goodman jest największą grupą z sektora nieruchomości komercyjnych notowaną na australijskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i jedną z największych na świecie zarządzających specjalistycznymi funduszami.

Miejsca

Opinie (30)

  • Zanim zaczną budować tyle hal to niech wybudują większą droge dojazdową od trasy sucharkiego!!! Bo już teraz jest nieraz problem z przejazdem jak tiry stoją jeden za drugim do dct!!! a co bedzie póżniej??? Wieksza tragedia!!!! Ile razy człowiek się spóżnił do roboty i dostał reprymende od kierownika!!!

    • 0 1

  • Jeszcze trochę to zniknie największa plaża w Trójmieście - Stogi

    Pamiętam jak duża ona była zanim terminal zabrał jej część.

    • 3 0

  • Powinno byc najwiekszych statkow na swiecie a nie niemal najwiekszych

    "Deweloper tego centrum, firma Goodman, ma świadomość, że jednym z największych atutów PCL jest jego położenie tuż przy terminalu kontenerowym DCT. To dzięki możliwości przyjęcia w nim niemal największych statków na świecie, Gdańsk stał się kluczowym portem w regionie."

    Czytaj więcej na:
    http://biznes.trojmiasto.pl/Prawie-100-tys-m-kw-magazynow-przy-terminalu-kontenerowym-DCT-n109508.html?expand=12523348&hl=12523348#op12523348#tri

    • 2 0

  • (1)

    Drogę dojazdowa pozadna wybudujcie !

    • 7 2

    • przeciez jest

      • 0 1

  • piekny rozwój tylko pozazdrościć a u nas marazm i ucieczka armatorów. (4)

    ktoś wyliczył, że Pruszcz ma większą powierzchnię magazynową niż "portowa" Gdynia

    • 43 5

    • (1)

      a czego tu zazdrościć. Że prywatny inwestor zbudował sobie port i bierze za to kase? Przecież ten twój Gdańsk nic z tego nie ma oprócz ochłapów za podatki. Większość kasy idzie do kieszeni tych co zainwestowali. A te wyliczenia to chyba ty robiłeś z tym Pruszczem.

      • 6 21

      • Ty mongole a jak by byl polski właściciel to twz placil by podadki talie same jak obcy właściciel.To ma z tobą podzielić się zyskiem.Co za tępe dzidy na tym portalu.

        • 2 2

    • Pruszcz ma nawet działające lotnisko (1)

      • 22 0

      • to fakt

        • 3 0

  • A może jakieś hale miasto by postawiło dla małych przedsiębiorstw?

    Nie gdzie z firmą inżynierską wystartować. Garaż niestety za mały...

    • 0 6

  • (5)

    zabierają coraz więcej lasów, niedługo nie będzie gdzie iść na spacer

    • 24 37

    • spacer?

      Chyba nie wiesz ile ładunków saperzy wywieźli z tego terenu przed rozbudową dct

      • 3 3

    • Niewiele wytną drzew lub wcale. (1)

      Tam gdzie budują nie ma lasów tylko łąki, a w zasadzie stepy. Rośnie tam tylko trzcina i trawy, otoczone przez las, ale jeśli o nim mowa to pozostanie nienaruszony. Cześć lasu została otoczona płotem i włączona do terenu portu DCT ale tylko dlatego że jest tam strefa ochronna lęgowisk ptaków i jest ppd ochroną. Nie martw się więc las nie zniknie. Co najwyżej jelonki nie będą miały gdzie biegać bo często korzystały z tych terenów gdzie mało ludzi przebywa.

      • 12 2

      • Szkoda tej łąki. Jako mieszkaniec Stogów często się tam bawiłem za małolata. A co prawda to prawda,tam praktycznie ludzi nie było widać,chyba,że ktoś z pieskiem na spacer wyszedł,ale generalnie o każdej porze roku jest tam spokój i cisza,szkoda takiego miejsca.

        • 1 3

    • Przestań płakać i tak tam nie pójdziesz na spacer nawet nie wiesz gdzie to jest.Wazniejsze jest dobro gospodarcze i praca dla ludzi pozatym to tereny portowe.

      • 2 6

    • i akurat tam chodziłeś na spacer

      • 17 5

  • (2)

    A parkingi będą?

    • 15 4

    • Nie będzie .

      • 1 1

    • Kiedy dwie niedziele sie ze sobo zejdo

      • 3 1

  • (1)

    a parking dla kierowcow Kiedy????

    • 40 7

    • Po jakiego grzyba parking.Zrób pauzę przed portem przyjedź zaladuj i jedziesz na rozladunek.A ty chcesz przyjechać postac w kolejce a jednocześnie masz założony magnes pauza się kreci ty wyjedziesz z terminalu pośpi pate godzin wstaje ściąga magnes i dzida na Rzeszów.

      • 4 3

  • Marketingowe pompowanie

    Drrugi magazyn zbudowali parę miesięcy temu. 15 tys nie wynajeli więc ta propaganda. Kumaty wie o co chodzi. Prezes nakazał się chwalić.

    • 17 6

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane