• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Portu Gdynia Adam Meller odwołany

Wioletta Kakowska-Mehring
14 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Adam Meller stał na czele Zarządu Morskiego Portu Gdynia przez prawie 5 lat. Adam Meller stał na czele Zarządu Morskiego Portu Gdynia przez prawie 5 lat.

W środę niespodziewanie odwołano Radę Nadzorczą w Porcie Gdynia i powołano nowy skład. Ten zebrał się w czwartek w trybie pilnym i odwołał Adama Mellera, prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia.



Adam Meller objął stanowisko prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA 2 sierpnia 2016 roku. To była tzw. VI kadencja. Potem zasiadał w kolejnych kadencjach. Ta była VIII.

Wcześniej Meller był prezesem Towarzystwa Finansowego SKOK (obecnie Aplitt SA), a następnie wiceprezesem Towarzystwa Zarządzającego SKOK Sp. z o.o., które oferuje produkty i usługi finansowe dla Kas Stefczyka oraz pozostałych podmiotów systemu SKOK w Polsce. Jednak w latach 90. XX w. Prezes Meller pracował także w jednym z wydziałów portowych. Jest absolwentem Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej, ukończył też studia podyplomowe z zakresu marketingu i zarządzania, ma tytuł MBA.

Nie poinformowano, skąd ta nagła decyzja o odwołaniu. Port w Gdyni dopina kilka dużych inwestycji, w tym kończy budowę nowego terminalu promowego (otwarcie we wrześniu) i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami prywatnymi zainteresowanymi budową Portu Zewnętrznego w Gdyni.

Do czasu rozstrzygnięcia konkursu, który zostanie niebawem ogłoszony, zarząd pozostanie dwuosobowy. Pełniącym obowiązki szefa gdyńskiego portu będzie Jacek Sadaj, jeden z wiceprezesów.

Nieoficjalnie mówi się, że decyzja o odwołaniu prezesa Mellera to lokalna odsłona ogólnopolskich zmian w spółkach podległych Skarbowi Państwa.

Miejsca

Opinie (205) ponad 20 zablokowanych

  • Tylko pozytywne

    Nie rozumiem dlaczego bolą pozytywne wpisy? Poczytajcie info gdziekolwiek o porcie z 5 lat łącznie z komentarzami, czy na wyborczej, czy w dzienniku, gdziekolwiek . To tam będzie odp i inf o aferach, braku inwestycji, defraudacjach, wałach itp

    • 4 9

  • no nie (4)

    Żeby nie było jak ze stadniną koni w Janowie. Po co zmieniać ludzi jeśli ci co są, są zaradni i rozwijają pięknie coś co było w ruinie? Jacy strasznie upi ludzie przejmują wszystko co się dobrze ma, tylko po to, żeby okraść, albo zniszczyć?????????

    • 79 35

    • Zniszczyć...

      Lub przenieść do Szczecina

      • 23 2

    • Port był w ruinie? Kiedy? Po wojnie?

      Tendencyjne wpisy.

      • 16 11

    • (1)

      Wierzył PiS-owi to teraz ma!!!i tak jest we wszystkich działaniach!!! Fałsz i zakłamanie !!!!!!

      • 15 2

      • To był pisowski nominat :D

        • 7 8

  • Nie żebym kogoś bronił czy atakował...

    ... Ale do niedawna obowiązywała narracja o tym, jak zmiany miejsc pracy wpływają na rozwój pracownika.

    • 6 1

  • PiSowskie brytany zagryzają się pod dywanem...A może Obajtek chce kupić i Port w Gdyni?

    • 11 4

  • Komuś z Gdańska się nie podobało... (2)

    Wiadomo przecież że gdynia jest solą w oku...wzrosty w pandemii jako jedyny polski port i nieliczny na Bałtyku, inwestycje idą, swiatowi operatorzy chcą budować port zewnętrzny...oj boli oj boli lechijkę

    • 20 11

    • Ktoś próbuje szukać kontrowersji i konfrontacji z Gdańskiem.

      Czy to Maciej?

      • 13 3

    • Gdańsk pewnie tak, ale chyba bardziej Szczecin-Świnoujscie. Nie jest tajemnicą który były minister sympatyzuje z tym portem i gdzie trafi kasa przyznana Gdyni. Zaraz zostanie odebrana i trafi tam gdzie powinna. Gdynię spotkała kara za sukcesy.

      • 7 0

  • Nie ma nie zastąpionych.

    Nie ma ludzi nie zastąpionych.

    • 4 7

  • Na stronie Portu wciąż nie ma informacji o zmianach w Zarządzie Spółki (2)

    Ktoś tam pracuje?

    • 7 3

    • (1)

      Są. Tylko trzeba umieć znaleźć.

      • 2 1

      • Nie ma w aktualnościach.

        A powinny być.
        Są ukryte na stronie składu Zarządu.

        • 3 3

  • A kiedy prezes portu Gdańsk wyleci ? (2)

    • 16 3

    • Żeby było po równo

      W Gdańsku klienci są jak wrogowie. Oskubać i w d*pę kopnąć.

      • 2 0

    • on nie wyleci

      jest już tym z frontu Marcinka i zostanie

      • 1 1

  • do TSL - (2)

    znam b. dobrze j. angielski ! , a tu niepotrzebnie się czepiasz . Jeżeli ktoś jest u siebie ,pracuje w polskiej rodzimej firmie i dobrze zna { jak napisałeś } ;- j.polski ! to znajomość J . angielskiego nie powinna być brana pod uwage i nie powinna być wymogiem ! Owszem j. angielski powinien być wymagany wówczas jeżeli jedziesz pracować do Anglii pracujesz i pilnujesz geszeftu angielskiego i polskiego . Ale jeżeli jesteś u siebie to po co ci ten język ? - chce przyjechać tu Anglik i robić w Polsce byznes - interes To niech nauczy się j.polskiego ! Co to znaczy ,że przyjeżdża tu byle d*p.k z Anglii zakłada firme - {otwiera Fast Food } zatrudnia dziewczyne {kucharke} i jej pomoc i główny warunek jaki im stawia to znajomość j.angielskiego !!! - a poszedł ty w szmaty do siebie !- przyjechałeś tu brachu do Polski robić interesy i zarabiać kasiore to wpierw naucz się polskiego języka ! .Wiem i jestem świadom -że to co wypisuję to absurd i utopia , ale wyłazi chyba ze mnie mój rodzimy polski patriotyzm i chęć posiadania przez nas - Polaków uznania i autorytetu !, ale póki co wiem ,że to niemożliwe i jedynie pobożne życzenie !

    • 9 11

    • W tej branży angielski to podstawa

      daje komunikację niezależnie od narodowości... i tyle w temacie. Kto tago nie rozumie, nie nadaje się do tej branży. A Ty robiąc biznes w Estonii, Łotwie będziesz uczył się tych języków. Uczysz lokalnego języka jadąc na wakacje? Bzdury piszesz.

      • 4 0

    • Nie znasz angielskiego. Gdybyś znał, rozumiałbyś, że to dziś lingua franca. Szukasz usprawiedliwień dla nieuctwa. Nad polska interpunkcja też popracuj.

      • 2 0

  • Przeładunki vs Investycje (2)

    Przeładunki są wprost proporcjonalne do inwestycji. Terminale przeladowują Port Gdynia inwestuje by mogli przeladowywac i wwozić i wywozić. Ludzie przecież to proste. Zarząd Portu daje teren i narzędzia by mogli bić rekordy i generować siano z podatków do miasta i kolejne 500

    • 31 14

    • To wskaż

      które inwestycje miały wpływ na wzrost przeładunków?

      • 6 1

    • Nie, nie sa wprost proporcjonalne.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane