- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Urodziny polskiej waluty. Złoty polski ma już 100 lat (59 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (138 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (93 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (97 opinii)
Prom "Salish Heron" gotowy do pracy
Prom "Salish Heron" będzie obsługiwał południowe Wyspy Zatoki Południowej w kanadyjskiej prowincji Kolumbia Brytyjska.
Prom "Salish Heron" z napędem gazowym, ostatni z serii budowanych w Remontowa Shipbuilding został już przekazany kanadyjskiemu armatorowi BC Ferries. Statek wkrótce zostanie włączony do obsługi ruchu pasażersko-samochodowego w rejonie cieśniny "Strait of Georgia" w kanadyjskiej prowincji Kolumbia Brytyjska.
Statki klasy "Salish" są napędzane LNG, który redukuje emisje CO2 i niemal całkowicie eliminuje emisje tlenków siarki oraz tlenków azotu. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki te emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym.
Kształt kadłuba oraz elektrycznie sterowane pędniki zapewniają małe opory hydrodynamiczne i cichą, optymalną pod względem zużycia paliwa żeglugę. To jedne z najbardziej innowacyjnych promów na świecie w tej klasie, w całości zaprojektowane przez biuro Remontowa Marine Design & Consulting i zbudowane z licznym udziałem firm z grupy Remontowa Holding.
Czytaj też:
Podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów
Dwustronny prom pasażersko-samochodowy, mogący przewozić do 138 pojazdów i 600 pasażerów, będzie obsługiwał południowe Wyspy Zatoki Południowej w kanadyjskiej prowincji Kolumbia Brytyjska.
Prom opuścił Gdańsk 22 grudnia 2021 r. Trasa podróży, licząca ponad 10 400 mil morskich, wiodła przez Ocean Atlantycki, Kanał Panamski i wzdłuż zachodniego wybrzeże Pacyfiku w Ameryce Północnej do Victoria's Ogden Point. Do Kanady dopłynął 4 marca, ale oficjalne podpisanie dokumentów zdawczo-odbiorczych nastąpiło dopiero 21 marca w siedzibie BC Ferries w Kanadzie.
Czytaj też:
Statek z Remontowa Shipbuilding ozdobią kolorowe czaple
Po przybyciu na miejsce prom udał się do bazy remontowej floty BC Ferries w Richmond, gdzie przeprowadzone zostały ostateczne przygotowania ze strony armatora, w tym naniesienie na burty zewnętrznej grafiki zaprojektowanej przez artystę z plemienia Indian z regionu Coast Salish, Maynarda Johnny'ego Juniora.
Miejsca
Opinie (9) 2 zablokowane
-
2022-03-30 09:24
Fajnie (2)
A kiedy prom partii? 7 lat i nic
- 25 7
-
2022-03-30 15:55
Na tym portalu pisali że coś już tam się dzieje
- 0 4
-
2022-03-31 16:51
Już wiadomo gdzie będzie budowany kasa jest zabezpiecznona
- 0 1
-
2022-03-30 09:53
(2)
mozna?,mozna!,bez przybijana symbolicznej wiecznej stepki do symbolicznej pochylni,bez pompy, bez przeora.mozna?, bez ,,rzadowego"planu!,mozna!!
- 30 2
-
2022-03-30 10:10
(1)
,,rzad",rzadowym planem mial ratowac stocznie!!.a tym czasem,mala, ,,wyspiarska"stocznia ratuje ten pozal sie ..... rzad !!!
- 11 3
-
2022-03-31 01:27
Nie taka mała. Sama GSR to jedna z największych stoczni w Europie.
- 5 0
-
2022-03-30 20:41
A Rafcio na rusztowaniach dalej robi? Nie mogę go zapomnieć!
- 2 2
-
2022-04-01 20:10
A kiedy przy Pinokia? (1)
- 1 0
-
2022-04-01 20:11
A kiedy narodowe promy Pinokia?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.