• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prom "Salish Heron" gotowy do pracy

VIK
30 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Prom "Salish Heron" będzie obsługiwał południowe Wyspy Zatoki Południowej w kanadyjskiej prowincji Kolumbia Brytyjska.


Prom "Salish Heron" z napędem gazowym, ostatni z serii budowanych w Remontowa Shipbuilding został już przekazany kanadyjskiemu armatorowi BC Ferries. Statek wkrótce zostanie włączony do obsługi ruchu pasażersko-samochodowego w rejonie cieśniny "Strait of Georgia" w kanadyjskiej prowincji Kolumbia Brytyjska.



Statki klasy "Salish" są napędzane LNG, który redukuje emisje CO2 i niemal całkowicie eliminuje emisje tlenków siarki oraz tlenków azotu. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki te emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym.

Kształt kadłuba oraz elektrycznie sterowane pędniki zapewniają małe opory hydrodynamiczne i cichą, optymalną pod względem zużycia paliwa żeglugę. To jedne z najbardziej innowacyjnych promów na świecie w tej klasie, w całości zaprojektowane przez biuro Remontowa Marine Design & Consulting i zbudowane z licznym udziałem firm z grupy Remontowa Holding.

Czytaj też:

Podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów



Dwustronny prom pasażersko-samochodowy, mogący przewozić do 138 pojazdów i 600 pasażerów, będzie obsługiwał południowe Wyspy Zatoki Południowej w kanadyjskiej prowincji Kolumbia Brytyjska.

Prom opuścił Gdańsk 22 grudnia 2021 r. Trasa podróży, licząca ponad 10 400 mil morskich, wiodła przez Ocean Atlantycki, Kanał Panamski i wzdłuż zachodniego wybrzeże Pacyfiku w Ameryce Północnej do Victoria's Ogden Point. Do Kanady dopłynął 4 marca, ale oficjalne podpisanie dokumentów zdawczo-odbiorczych nastąpiło dopiero 21 marca w siedzibie BC Ferries w Kanadzie.

Czytaj też:

Statek z Remontowa Shipbuilding ozdobią kolorowe czaple



Po przybyciu na miejsce prom udał się do bazy remontowej floty BC Ferries w Richmond, gdzie przeprowadzone zostały ostateczne przygotowania ze strony armatora, w tym naniesienie na burty zewnętrznej grafiki zaprojektowanej przez artystę z plemienia Indian z regionu Coast Salish, Maynarda Johnny'ego Juniora.

Remontowa Shipbulding zbudowała i przekazała w latach 2016-2017 trzy tego typu jednostki: Salish Orca, Salish Eagle i Salish Raven. Były to pierwsze promy we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Budowa czwartego promu była realizowana na mocy kontraktu podpisanego 1 listopada 2019 r.
VIK

Miejsca

Opinie (9) 2 zablokowane

  • Fajnie (2)

    A kiedy prom partii? 7 lat i nic

    • 25 7

    • Na tym portalu pisali że coś już tam się dzieje

      • 0 4

    • Już wiadomo gdzie będzie budowany kasa jest zabezpiecznona

      • 0 1

  • (2)

    mozna?,mozna!,bez przybijana symbolicznej wiecznej stepki do symbolicznej pochylni,bez pompy, bez przeora.mozna?, bez ,,rzadowego"planu!,mozna!!

    • 30 2

    • (1)

      ,,rzad",rzadowym planem mial ratowac stocznie!!.a tym czasem,mala, ,,wyspiarska"stocznia ratuje ten pozal sie ..... rzad !!!

      • 11 3

      • Nie taka mała. Sama GSR to jedna z największych stoczni w Europie.

        • 5 0

  • A Rafcio na rusztowaniach dalej robi? Nie mogę go zapomnieć!

    • 2 2

  • A kiedy przy Pinokia? (1)

    • 1 0

    • A kiedy narodowe promy Pinokia?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane