• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuliding buduje dla Londynu

VIK
5 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa promy pasażersko-samochodowe o napędzie hybrydowym dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London.



Promy, które powstaną w gdańskiej stoczni będą obsługiwały przeprawę przez Tamizę, łączącą dzielnice Woolwich i North Woolwich - podał portalmorski.pl. Jednostki zostały zaprojektowane przez norweskie biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin. Dla promów projektu 60-DEH zamówiono już nowoczesny napęd hybrydowy (połączenie dwóch rodzajów napędu). Dostarczy go firma Norwegian Electric Systems (NES), która już podpisała ze stocznią Remontowa Shipbuilding kontrakt na dostawę. Sama stocznia nie ujawnia szczegółów kontraktu.

Serwis transportu publicznego na Tamizie, bezpłatny dla pasażerów pieszych i kierowców, działa od roku 1889 i przewozi ostatnio każdego roku około 20 000 pojazdów oraz 2,6 mln pasażerów. Obecnie przeprawa promowa obsługiwana jest przez zbudowane w Dundee w 1963 roku promy "Ernest Bevin", "James Newman" i "John Burns", nazwane dla upamiętnienia byłych znaczących londyńskich polityków.

Zazwyczaj, w normalnych warunkach, w dni powszednie, kursują dwa z trzech promów, z odejściami co dziewięć minut z każdej strony, a w czasie weekendów zatrudniony jest jeden prom z odejściami co 16 minut. Przeprawa zapewnia ważną alternatywę szczególnie dla ciężarówek zbyt wysokich, by skorzystać z pobliskiego tunelu Blackwall Tunnel - podaje portalmorski.pl.
VIK

Miejsca

Opinie (61)

  • A czy Rsb to jak stary samochod tak sobie mozna sprzedac a PGZ ja kupi na pniu?

    • 0 0

  • Na przełomie maja i czerwca (7)

    Północna ogłosi upadłość. Remontowka już nie chce pompować kasę w Północną

    • 5 1

    • (2)

      Północnej już nie ma od ponad 4-rech lat a RSB jak na razie , pomimo pewnych trudności nie zamierza się poddawać. Prom do Kanady sprzedany, Siem sprzedany, prom dla Tallina odchodzi za tydzień, Ral duży do końca roku, Kormoran gotowy tylko Mar.Wojce się nie śpieszy, promy dla Londynu startuje produkcja, żaglowiec się rozwija itd. roboty jest dużo gdyby nie ,, dziwne " umowy ze spółkami szczególnie preferowanymi przez ,,stolarza" to nie było by tak źle.

      • 0 1

      • Nie wiele wiesz gościu.
        Wszystko co się kończy jest z potężną stratą finansową.
        Dwa promiki dla Londynu to absolutna żenada a nie kontrakt.
        Armatorzy nie chcą już gadać z RSB bo opinia fatalna a ceny z kosmosu.
        Właściciel was sprzeda w połowie roku do PGZ i tyle.

        • 0 0

      • A o tym, ze dwa kolejne Siemy stoją na kaszubskim, bo armator odłożył ich wykańczanie to nie wspomnisz?

        • 1 0

    • To bardzo prawdopodobne.

      Chyba że PS znajdzie wspólnika albo sprzeda całość.
      Tak się mówi w branży.
      Postawił na czele fachowców od zamykania bo ci od budowania zostali wywaleni.
      Całą Remontową rządzi ekipa która zamknęła Gdynię, prawie zamknęła Gdańską, Maliniak kupił złom dla Petro a teraz zamykają Północną.
      panie Soyka weź się pan zreflektuj człowieku bo na starość wszystko ci odbiorą !!!!!

      • 2 0

    • (2)

      A skad masz takie informacje?

      • 0 0

      • Jakbym Ci powiedział (1)

        to i tak byś nie uwierzył.... Powiedzmy że jestem pracownikiem stoczni

        • 0 0

        • Dlaczego mam nie uwierzyc jezeli to prawda to szkoda firmy i ludzi tam pracujacych

          • 0 0

  • polnocna po zmianach na gorze (4)

    gdy dobrzi odeszli do nauty, maja samych specjalistow od niczego, nie potrafia nagonic kontaktow. mal tego, cena ropy spadla i wstrzymane kontrakty. jak wyzej ktos napisal, stocznia ma ostatnie sztuki do budowania, nie ma nic w portwelu.

    • 4 4

    • (3)

      A wymień tych dobrych co odeszli do Nauty, bo jakoś nie kojarzę

      • 1 2

      • (2)

        A.Wojtkiewicz; T. Piotrowski. D. Warembier , ,,gratulacje" dla Nauty

        • 1 0

        • (1)

          Z tej trójki to tylko Dominik nadaje się do pracy ...

          • 0 2

          • Bo był od roboty a pozostali od zarządzania.

            • 0 0

  • Tak tak roboty duzo ale czy kasy starczy na kary za opoznienia i splaty zaciagnietych kredytow

    • 1 0

  • (5)

    Dwa promy dla Estonii, dwa promy dla Kanady, teraz dwa dla Londynu - super!

    • 34 4

    • Dla Kanady trzy (4)

      • 10 2

      • (3)

        fakt!

        • 1 1

        • (2)

          Skoro nabrali tyle zamowien i nie moga nadazyc to dlaczego maja byc zwolnienia?

          • 4 1

          • Bo (1)

            takie ogromne opóźnienia kosztują i stocznia dokłada do tego interesu. W związku z czym nie ma pieniędzy aby płacić podwykonawcom. Za chwile nie będzie miała na pensje dla swoich więc ich zacznie zwalniać. Niektórzy co przytomniejsi już uciekają. No ale kierownictwo obecne to fachowcy od zamykania stoczni więc może dadzą rade i w tej.

            • 6 1

            • Dokładają bo płacą po 2 razy za ta samą robotę. Najpierw spółki spi**rzą sprawę, potem wydzialowcy poprawiają

              • 0 1

  • Super

    • 1 0

  • To Pan Kaczyński (4)

    i jego reformy ożywiają polską gospodarkę

    • 37 78

    • (1)

      dzięki jego dobrej zmianie tysiące ludzi traci prace to na pewno ożywia gospodarkę brawo Klemens

      • 14 7

      • samozaorałeś się człowieku

        najniższe bezrobocie od 1991 roku

        • 0 1

    • jest pewna stocznia która była zarządzana przez ludzi pisu...

      ... konkretnie pana Jaworskiego...i nie wydaje się być specjalnie ożywiona

      • 19 2

    • Na pana to trzeba wyglądać

      • 28 6

  • Alternatywny transport dla północnej Gdyni (2)

    Czy takie promy (mniejsze/większe) nie mogłyby kursować w Gdyni między centrum a Oksywiem? Nie wiem jaki jest ich koszt, ale może byłoby to jakieś rozwiązanie wiecznie remontowanej/zakorkowanej estakady Kwiatkowskiego. Połączenia kolejowego zdaniem władz miasta nie da się prędko zrobić. Most nad (tunel pod) wejściem do portu też jest abstrakcją. Może warto byłoby rozważyć połączenie promowe.

    • 26 4

    • Nierealistyczne mrzonki Panie MIchale.

      Prosze spojrzec na Google Maps. Tereny polozone nad obydwoma brzegami morskimi nie moga miec otwartego akcesu dla uzytku publicznego. Stocznie (Cywilne i militarne), port. Tam wladze nie moga sie zgodzic na zadna zegluge promowa.

      • 0 0

    • albo samolotem

      lotnisko na babich dołach jest , można zbudować drugie w centrum

      • 4 0

  • Fokołapy. (8)

    Na przełomie lat 70-80 stocznia ta budowała jednostki do połowu fok,z uwagi na to że pływały po wodach arktycznych miały napęd elektryczny.Silnik elektryczny napędu głównego wyprodukowany był we Wrocławiu,agregaty prądotwórcze Cegielski Poznań,kadłub zaprojektowany w CETO, wszystko robiliśmy sami a teraz podniecamy się tym co nam dadzą Angole czy Norwedzy przykręcić.Dobrze że jeszcze młodzi stoczniowcy umieją przykręcać.

    • 56 3

    • Prawde piszac wieksza satysfakcja by byla gdyby projekt (6)

      tych jednostek powstal w naszej stoczni a nie na biurkach norweskich inzynierow. W latach 60-tych budowalismy serie jednostek rybackich B-425 dla Anglikow. Potem podobne serie dla Francuzow. Potrafilismy, ku ich satysfakcji wszystko zostalo sprzedane a teraz mamy inzynierow ktorzy co? Karty zmian do czyjegos projektu tylko wnosza? Statek ma sie zrodzic od pierwszego otwarcia komputera projektantow do odebrania przez armatora U NAS. OK!!!

      • 5 1

      • nie dostań pan piany (5)

        Ostatnie dwa duże zamówienia dla stoczni RSB (promy dla Kanady i żaglowiec szkoleniowy dla Algierii) powstały "od A do Z" w polskim biurze projektowym RMDC. Teraz to samo biuro przygotowuje kolejne kompletne projekty pod inne statki których budowa niedługo ruszy.
        Na takie małe kapcie jak te promy dla Londynu szkoda prądu do zasilania komputerów.

        Więc z łaski swojej nie obrażaj pan polskich inżynierów i polskich biur projektowych.

        • 2 7

        • Ja z łaski mojej nie obrażam polskich inżynierów

          ani polskich biur projektowych. Absolutnie takiego zamiaru nigdy bym nie mial. Tylko pisze co u was widze i slysze. Nadal obstaje przy tym co napisalem.

          • 0 0

        • zejdź pan na ziemię (1)

          Żaglowiec jest od Chorenia, BC Ferries przyszło ze swoją koncepcją, podobnie było z kablowcem, Kormoranem i RAL-ami. W żadnym z tych projektów RMDC nie określiło głównych paramterów statków, ani wymiarów, ani kształtu kadłuba, ani architektury napędu. To biuro niestety nie ma na swoim koncie żadnego komplenego projektu.
          A komputery to teraz włączą w biurze do byle czego, byle mieć. To nie czas na wybieranie, który lepszy, a który kapeć.

          • 6 0

          • RMDC Projektuja.. Ale karty zmian

            Na wszystkie jednostki a i jakosc tych kz szalu nie robi. Zwykly kadlubowiec ma lepsze pomysly na praktyczne wykonanie niz teorie konstruktorow.

            • 4 0

        • żaglowiec powstał w biurze projektowym pana Chorenia

          • 3 2

        • A co z napędem ?
          też powstał od A do Z?

          • 5 1

    • Jesteś pewien, że potrafią?

      • 8 0

  • (3)

    Jak tam Stocznia Gdańska na którą towarzysz Rydzyk zbierał pieniądze? Guzikiewicz nadal klęczy?

    • 18 2

    • poprawnie

      " Jak tam Stocznia Gdańska" co najwyżej Stocznia Gdańsk.

      • 0 1

    • To nie jest już stocznia

      to jest fabryka słupów do wiatraków bo nawet nie wiatraków.
      No i jeszcze trochę konstrukcji stalowej od czasu do czasu dla jakiejś stoczni.

      • 6 1

    • guzik jęczy a jaworski klęczy

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane