• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa zmodernizuje okręty Marynarki Wojennej RP

Wioletta Kakowska-Mehring
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
ORP Nawigator wszedł do służby 17 lutego 1975 roku. ORP Nawigator wszedł do służby 17 lutego 1975 roku.

Gdańska Stocznia Remontowa wygrała przetarg na modernizację dwóch okrętów Marynarki Wojennej. W styczniu 2018 r. do stoczni wpłynie ORP Hydrograf, a po zakończeniu prac na tej jednostce kolejnym będzie ORP Nawigator.



Podpisanie kontraktu z Inspektoratem Uzbrojenia na modernizację okrętów rozpoznawczych ORP Hydrograf i ORP Nawigator to efekt rozstrzygnięcia przetargu i wyboru oferty konsorcjum, w skład którego weszła Gdańska Stocznia Remontowa jako lider oraz firmy KenBIT i AM Technologies. Realizacja kontraktu polega na dostawie, montażu i integracji systemów wsparcia elektronicznego ESM (Electronic Support Measures) oraz Szerokopasmowych Systemów Rozpoznania na obu okrętach. Dodatkowo na ORP Hydrograf zamontowane zostaną systemy dowodzenia rozpoznaniem, odbiorczo-antenowy oraz optoelektroniczny. ORP Hydrograf przejdzie także naprawę główną i dokową.

Czytaj też: Niszczyciel min ORP Kormoran wszedł do służby

- Procedura przetargowa i negocjacje trwały prawie 2 lata. Mamy więc satysfakcję, że Remontowa w partnerstwie z KenBIT i AM Technologies, które mają doświadczenie i specjalizują się w tego rodzaju pracach będą realizować ten kontrakt - mówi Grzegorz Landowski, rzecznik Remontowa Holding. - Cieszymy się także, że w ten sposób, po dostawie pierwszego okrętu wojny minowej ORP Kormoran i rozpoczęciu budowy nowych holowników przez stocznię Remontowa Shipbuilding, także stocznia Remontowa SA włączyła się do programu modernizacji polskiej Marynarki Wojennej.
Okręty będą modernizowane pojedynczo. Pierwszy z nich, czyli ORP Hydrograf, wpłynie do stoczni już styczniu 2018 r. Prace da drugiej jednostce rozpoczną się po modernizacji pierwszego z okrętów.

ORP Hydrograf wszedł do służby 8 maja 1976 roku, a ORP Nawigator 17 lutego 1975 roku.

Miejsca

Opinie (68) 2 zablokowane

  • Dobra decyzja.

    40 letnia skorupa nie ma znaczenia. Jeśli całe bebechy wymienią to będzie śmigał jak nowy. I o wiele taniej niż latami czekać na nowe.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane