• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa zmodernizuje okręty Marynarki Wojennej RP

Wioletta Kakowska-Mehring
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
ORP Nawigator wszedł do służby 17 lutego 1975 roku. ORP Nawigator wszedł do służby 17 lutego 1975 roku.

Gdańska Stocznia Remontowa wygrała przetarg na modernizację dwóch okrętów Marynarki Wojennej. W styczniu 2018 r. do stoczni wpłynie ORP Hydrograf, a po zakończeniu prac na tej jednostce kolejnym będzie ORP Nawigator.



Podpisanie kontraktu z Inspektoratem Uzbrojenia na modernizację okrętów rozpoznawczych ORP Hydrograf i ORP Nawigator to efekt rozstrzygnięcia przetargu i wyboru oferty konsorcjum, w skład którego weszła Gdańska Stocznia Remontowa jako lider oraz firmy KenBIT i AM Technologies. Realizacja kontraktu polega na dostawie, montażu i integracji systemów wsparcia elektronicznego ESM (Electronic Support Measures) oraz Szerokopasmowych Systemów Rozpoznania na obu okrętach. Dodatkowo na ORP Hydrograf zamontowane zostaną systemy dowodzenia rozpoznaniem, odbiorczo-antenowy oraz optoelektroniczny. ORP Hydrograf przejdzie także naprawę główną i dokową.

Czytaj też: Niszczyciel min ORP Kormoran wszedł do służby

- Procedura przetargowa i negocjacje trwały prawie 2 lata. Mamy więc satysfakcję, że Remontowa w partnerstwie z KenBIT i AM Technologies, które mają doświadczenie i specjalizują się w tego rodzaju pracach będą realizować ten kontrakt - mówi Grzegorz Landowski, rzecznik Remontowa Holding. - Cieszymy się także, że w ten sposób, po dostawie pierwszego okrętu wojny minowej ORP Kormoran i rozpoczęciu budowy nowych holowników przez stocznię Remontowa Shipbuilding, także stocznia Remontowa SA włączyła się do programu modernizacji polskiej Marynarki Wojennej.
Okręty będą modernizowane pojedynczo. Pierwszy z nich, czyli ORP Hydrograf, wpłynie do stoczni już styczniu 2018 r. Prace da drugiej jednostce rozpoczną się po modernizacji pierwszego z okrętów.

ORP Hydrograf wszedł do służby 8 maja 1976 roku, a ORP Nawigator 17 lutego 1975 roku.

Miejsca

Opinie (68) 2 zablokowane

  • Gosc

    Tak,utrzymywanie trupa przy zyciu prawda o naszej flocie w tym mamy tradycje od blaszaków po reszte.

    • 6 0

  • Gdzie jest Latos?

    Z ciekawości

    • 1 0

  • Marynarka hehe

    W normalnym cywilizowanym kraju te sztrucle juz dawno by poszły na złom ......

    • 6 1

  • Powinno sie te zlomy zmodernizowac palnikiem

    • 4 0

  • Niestety ale opłaca się

    Niestety żadne okr.podwodne tu nie powstaną-brak kasy- świr-A.M. ,brak fachowców technologii itd.Pozostaje reanimacja wycieczkowców"MW.RSB pokazała że jest solidną firmą.Mam nadzieję że okręty przejdą naprawdę generalne remonty bo podany zakres jest mizerny.Tajność dziś naszego potencjału"mnie rozśmiesza-Putina pewnie też..

    • 5 0

  • Powoli przekonują się do polskich firm, które nie są własnością państwa. Do dobrze.

    • 1 3

  • A może Sołdka da się jeszcze zmodernizować (2)

    • 3 0

    • W I II wojnie używane były np. statki - pułapki. Soldek byłby w sam raz.

      • 1 0

    • Aby nasza flota była już w komplecie proponuję zmodernizowanie statku "Sołdek" i przerobienie go na okręt podwodny napędzany koksownikiem .

      • 2 0

  • Dlaczego okręty RP nie poszły na remont w rządowej stoczni Nauta ?

    Jak powyżej

    • 0 0

  • Daj Panie Boże żeby była to bajka....

    • 0 0

  • Indolencja

    Poraża w tych wypowiedziach poniżej....albo trolle,albo przygłupy

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane