• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk

erka
18 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk

Inwestycje w Porcie Gdańsk.

Zakończono inwestycję w gdańskim porcie, w skład której wchodziła budowa 10 km dróg, 7 km torów, 14 rozjazdów siedmiu obiektów inżynierskich, w tym wiadukty drogowe i przepusty ochronne na rurociągach paliwowych PERN i Lotos, parking buforowy dla aut ciężarowych. Łączna wartości inwestycji to 166 mln zł netto. Generalnym wykonawcą była sopocka firma NDI.



Prace w Porcie Gdańsk rozpoczęły się w sierpniu 2018 r. W tym czasie generalny wykonawca, pracując przy pełnej operacyjności portu i wszystkich baz przeładunkowych, wykonywał kolejne etapy prac. Zasadnicze prace konstrukcyjne udało się zakończyć jeszcze w 2020 r. Ostatnie miesiące to prace wykończeniowe oraz prace brukarskie na ulicy Kontenerowej. Na budowie w Porcie Gdańsk budowlańcy wykorzystali 40 tys. ton masy bitumicznej, 13 tys. m. sześc. betonu konstrukcyjnego, 860 ton stali zbrojeniowej i 1,2 tys. ton szyn.

  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.
  • W Porcie Gdańsk zakończyła się kluczowa dla działalności firmy rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Rozpoczęta w sierpniu 2018 r. inwestycja kosztowała 166 mln zł.

- Tę inwestycję realizujemy z myślą o naszych aktualnych i przyszłych kontrahentach, aby prowadzone przez nich procesy przeładunków były jak najbardziej wydajne. Chodzi tu o budowę nowych dróg i układów torowych wyprowadzanych ze stacji kolejowej PKP Port Północy do bram poszczególnych terminali. W przypadku największego z nich, czyli terminalu DCT, będą to dwa dedykowane tory. Dodatkowo zrealizowana właśnie inwestycja drogowa wyprowadzi bezkolizyjnie ruch z terminalu, dalej na południe Polski - komentuje Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk. - Co istotne, jest to zupełnie nowy układ drogowy, który umożliwi bezkolizyjny ruch pojazdów, co jest niezwykle istotne przy tak znacznym natężeniu ruchu towarowego. Dwie dedykowane jezdnie w układzie 2 plus 2 do terminalu kontenerowego spowodują, że wyprowadzenie kontenerów będzie spełniało najwyższe europejskie standardy. Jedynym miejscem od wyjazdu z terminalu, w którym trzeba zwolnić, będą bramki na autostradzie.

Nowe ulice, wiadukty i tory w gdańskim porcie



W ramach projektu rozbudowy układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym wykonywanego przez firmę NDI na rzecz Portu Gdańsk przebudowywane zostały ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Powstały cztery nowe wiadukty, a rozebrane zostały dwa istniejące (w tym jeden nad czynnymi torami kolejowymi oraz drugi nad zespołem przesyłowych rur paliwowych PERN, Lotos i Naftoport). Pojawił się dodatkowy tor do terminalu DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Powstał także parking buforowy dla aut ciężarowych - pierwszy w tej części portu.

- Największym wyzwaniem w trakcie tego projektu była dla nas logistyka - mówi Maciej Szymański, kierownik budowy z firmy NDI. - Niejednokrotnie prace toczyły się 24 godziny na dobę, tak aby np. przywrócić w najkrótszym możliwym czasie ruch pociągów do terminalu DCT. Roboty prowadziliśmy praktycznie we wszystkich branżach i zawsze musieliśmy zachować możliwość normalnego funkcjonowania portu.
erka

Miejsca

Opinie (40)

  • (1)

    Superancko.

    • 20 9

    • Teraz pora brać się za remonty dróg w Gdańsku, Wyzwolenia- tragedia!

      • 10 0

  • (3)

    Super, bardzo dobra informacja. Jedyne pytanie - dlaczego na czesci nawierzchni na wiadukcie drogowym nie jest wylany asfalt ?

    • 21 2

    • (1)

      To jest celowo. Na wiadukcie jest nawierzchnia betonowa, która jest trwalsza.

      • 4 0

      • A jedzie sie po tym jak po tarce .wydaje sie jak by jezdnia miala sie zaraz rozpaść.Rozumie ze jest to beton ale wykonanie jest fatalne.

        • 2 2

    • Celowe. Podczas deszczu polepszy przyczepność.

      • 1 0

  • Zakończono? Wczoraj jechałem do DCT-u i tiry dalej były zaparkowane na prawoskręcie do centrum logistycznego. Na przystanku autobusowym na wiadukcie. Parking już dawno był gotowy ale zamknięty. W jakim celu?

    • 33 0

  • Gdynia z jej wizjonerem ląduje na totalnym marginesie (2)

    ostatnio perła samorządu popisała się choćby z projektem węzła Karwiny kiedy to chciał ograniczyć wywóz towarów z portu

    • 27 3

    • przyjedź zobacz co dzieje się w Porcie i okolicach (1)

      Na marginesie już sam wylądowałeś przez to, że jedynym twoim hobby to hejtowanie Gdyni

      • 2 8

      • w samym porcie sporo

        ale to jedynie odtwarzanie zdewastowanych i wyeksploatowanych do granic możliwości instalacji i struktur komunikacji kolejowej.

        Poza odnowieniem nie ma żadnej wartości dodanej w postaci modernizacji układu komunikacyjnego Gdyni. Choć to port (lata temu) zmodernizował Wiśniewskiego i Polską

        Ale Gdynia (magistrat) zapracowała sobie na takie traktowanie...

        • 7 1

  • Parking buforowy dla TIR- ów.

    Jest już gotowy od pół roku i nie otwarty ...Wjazd na parking blokują betonowe barjerki!!!! Zamiast na tym parkingu to Ciężarówki stoją na ulicach otaczających DCT.

    • 30 0

  • cło, akcyza, vat, cit - budżet centralny zaciera ręce (3)

    Ile gazów cieplarnianych trafiło bezpośrednio i pośrednio do atmosfery w związku z budową tej infrastruktury?
    Do jakich emisji CO2 przyczyni się wybudowana infrastruktura?
    Na kiedy planowane jest dalsze zalewanie terenów zielonych (retencyjnych) betonem i asfaltem?
    I wreszcie kiedy w końcu doczekamy się wycinki lasu i zabetonowania plaży? Krajobraz obszaru Natura 2000 został już zabudowany falochronem na miarę Wenezueli.

    • 5 43

    • niedługo (2)

      ten teren jest wpisany w ramach rozwoju portu od lat. Już w 2003 roku było jasne, że obecne DCT w przyszłości to wykorzysta w kolejnych etapach rozbudowy - jest 3 etap w tej chwili z 6 jakie są zaplanowane. Najśmieszniejsze, że przed wyborami budyń kłamał w oczy i wciskał kit, że nic nie będzie wycięte,, a siedział w radzie protu miał wgląd do wszystkich inwestycji na następne 30 lat do przodu

      • 9 2

      • Kłamał w żywe oczy DCT i Port Gdański (1)

        ale to trzeba umieć czytać ze zrozumieniem.

        • 1 1

        • czy DCT kłamał albo Port ?

          jak przeglądałem kiedyś plany ich inwestycji to nawet na mapach to było zaznaczone kilka lat temu, gdy szukali partnera biznesowego, i żeby śmieszniej widziałem te papiery jak byłem na targach w Kazachstanie i potem w w Gdyni

          • 2 0

  • Gdańsk Nowy Nowy Port (2)

    A kiedy Nowa Wyzwolenia,dalej cicho ........sza.Czekamy na zakaz wjazdu dla ciężkiego transportu portowego na ul.Wyzwolenia.Hałas całodobowy i smog również akustyczny.Ul.Wyzwolenia była ulicą osiedlową,pomiędzy blokami.Bramy portowe znajdują się na ul.Oliwskiej,odległej od ul.Wyzwolenia i tamtędy powinny jeżdzić tiry ,jak kiedyś.Brakuje obwodnicy dzielnicy Nowy Port.Dlaczego tą ulicą jeżdżą przeładowane ciężarówki do budowy bloków innej dzielnicy,Nowej Letnicy.Co na to Rada Dzielnicy Nowy Port.......

    • 19 3

    • Nie licz na to , nowa wyzwolenia chca poprowac przez osiedle robyga PORTO ktore wlasnie powstaje (1)

      Jak beda chcieli puscic te ciezarowki przez nowa wyzwolenia to gwaranuje ci ze ludzie wyjda na ulice i zablokuja samochodami na nia wiazd. Do tej pory jezdzily przez wyzwolenia i dalej beda tam jezdzic, tam i tak tylko patologia w falowcu mieszka. Nowo bogaccy z osiedla PORTO na to nie pozwola zeby ciezarowki przy drogich mieszkaniach jezdzily.

      • 0 1

      • Ci nowo bogaccy to tak naprawdę gołodupcowy, którzy mają problemy z regularnym płaceniem czynszu.

        Za to fura na pokaz za 250 000 w garażu jest.

        • 0 0

  • (2)

    Port ma ostatnio niezły PR na tym portalu. Zwolnijcie trochę bo aż w oczy kuje. Ponadto artykuły gloryfikujące ZMPG czytają też osoby z Portu czy mocno i dobrze poinformowane :)

    • 25 11

    • Robią to się chwalą (1)

      Gorzej jakby nic nie robili. Jak pewnie TY, co siedzisz, dobrze poinformowany, zazdrosny że nie piszą o Twoich nieosiągnięciach, zły na świat i wylewasz dalej truciznę.
      Ja taki nie jestem i jak się dzieje dobrze to kibicuję, a jak źle staram się wskazać błąd aby ktoś myślący mógł o ile chce wyciągnąć wniosek

      • 6 3

      • człowieku chyba nie wiesz o czym mówisz, jak zwrócisz się w trakcie inwestycji i zasugerujesz to ci nawymyślają że ciągle narzekasz, fajnie jest pokazywać to co zrobili tylko część tych inwestycji jest nie do powszechnego użytku przez ludzi

        • 2 3

  • (1)

    A gdzie parkingi dla Tirow? Stoja wszedzie

    • 15 0

    • jest nowy zbudowany ale nie oddany jeszcze do użytku

      • 4 0

  • Port "zapomniał" wybudować drogi wyjazdowej (1)

    Ul. Wyzwolenia to ulica osiedlowa!
    tu nie możecie jeździć TIRami pod oknami tysięcy mieszkańców

    • 17 4

    • Tiry

      Od pilnowania porządku na drogach są zieloni. Niestety to kierowcy tirów mają gdzieś przepisy, jeżdżą jak chcą i parkują gdzie chcą. Cała handlowa bywa zawalona tymi trupami, bo stojąc na parkingu mogli by wypaść z kolejki. Podobnie na ul. Przeteocznej i ul. Ku Ujściu. Polecam używanie klaksonu i długich świateł by "zawodowi" kierowcy nie pospali sobie za wygodnie stojąc na ulicy!

      • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane