Ruszyły rekordowe kolejowe targi Trako 2019

We wtorek w Amber Expo rozpoczęły się 13. Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019. W tym roku w Gdańsku swoją ofertę prezentuje ponad 700 wystawców z 30 krajów na całym świecie. W piątek - ostatniego dnia imprezy - odbędzie się Dzień Edukacji i Kariery, którego program skierowany jest szczególnie do uczniów, studentów, dyrektorów szkół i osób poszukujących nowych wyzwań w życiu zawodowym.



Jak często bywasz na targach i imprezach w Amber Expo?

regularnie 12%
kilka razy w roku 13%
rzadko 38%
ani razu tam nie byłem 37%
zakończona Łącznie głosów: 385
Wystarczy rzut oka na teren wokół Amber Expo, by przekonać się jak w ostatnich latach rozrosły się Targi Trako. Aby pomieścić wszystkich wystawców organizatorzy ustawili wokół głównej hali ekspozycyjnej cztery namioty. Do prezentacji nowych tramwajów (m.in. Modertransu, Pesy czy zabytkowego wagonu Carl Weyer) przed głównym wejściem ułożono szyny. W sumie organizatorzy przygotowali 1000 metrów tymczasowego torowiska i podkładów kolejowych. Ekspozycja plenerowa to także lokomotywy wraz z wagonami PKP Intercity, Pesy, Bombardiera, Newagu czy PKP Cargo.

W ciągu czterech dni imprezy swoją ofertę przedstawi w Gdańsku ponad 700 wystawców z 30 krajów na świecie. Do Gdańska przyjechali przedstawiciele zarządów kolei zagranicznych i przewoźników krajowych, polskich i europejskich instytucji działających na rzecz rozwoju kolei, producentów taboru, urządzeń i systemów wspomagających branżę kolejową.

- Mamy poczucie, że robi się nam trochę ciasno, dlatego wkrótce chcemy wybudować nową halę. Wierzymy, że kolejna edycja w 2021 będzie mogła się już odbyć w nowej, czwartej już hali targowej - zapowiedział Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich. - Jestem przekonany, że transport szynowy i kolej to przyszłość regionów i całego kraju. Targi Trako 2019 są na to żywym dowodem. To dbałość i walka o klimat kieruje nas prosto na tory, na rozwój transportu szynowego, zarówno towarowego, jak i osobowego. Gdańsk jest miastem, który nie boi się inwestycji w transport szynowy, czego przykładem jest 30 km nowych tras tramwajowych czy pierwsza po wojnie nowa linia kolejowa, jaką jest Pomorska Kolej Metropolitalna.

Bogaty jest też program imprezy. W ciągu czterech dni w Amber Expo odbędzie się 40 różnego rodzaju wydarzeń: od debat, przez seminaria, aż po konferencje poświęcone transportowi szynowemu.

Program Trako 2019

Gratką dla wszystkich miłośników kolei może być szczególnie program czwartego dnia imprezy (piątek, 27 września). Wydarzenia skierowane są szczególnie do osób młodych, poszukujących pracy, uczniów i studentów, którzy swoją przyszłość chcieliby związać z koleją i transportem szynowym. To również okazja dla dyrektorów szkół i nauczycieli poszukujących nowych kierunków rozwoju dla swoich podopiecznych. Tego dnia odbędą się m.in. spotkania z pracodawcami, będzie można przygotować profesjonalne CV, poznać tajniki dobrej prezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej czy poradzić się, jak złożyć wniosek o dofinansowanie unijne na założenie działalności gospodarczej.

- Trako 2019 to największe w Polsce i drugie w Europie targi kolejowe - podkreśla Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A. - Dla nas jest to bardzo ważny punkt w kalendarzu. Z roku na rok Trako umacnia swoją markę i pozycję wicelidera w Europie w branży szynowej. Świadczy o tym liczba wystawców i gości, którzy przyjeżdżają w tych dniach do Gdańska.

Umowa na bilet metropolitalny



We wtorek podczas targów miało miejsce także podpisanie umowy na dofinansowanie zintegrowanego biletu dla Pomorza. Unijne Centrum Projektów Transportowych przyznało spółce InnoBaltica 90 mln zł na realizację projektu o nazwie: "Zwiększenie dostępności regionalnego transportu kolejowego w województwie pomorskim poprzez jego integrację z transportem lokalnym - budowa elektronicznej platformy zintegrowanych usług mobilności".

Podpisanie umowy spowoduje uruchomienie środków unijnych, dzięki którym województwo pomorskie będzie miało jeden z najbardziej nowoczesnych zintegrowanych systemów płacenia za przejazdy w transporcie publicznym.

Opinie (61)

  • Pendolino (11)

    Wszystko fajnie tylko dlaczego trwa latami podnoszenie predkosci na szlakach. Dopiero teraz 200km/h na trasie Gdynia Warszawa na odcinku ok 100km.

    • 35 2

    • (3)

      Więcej 200km/h z Gdyni do Warszawy być nie może. Tutaj chodzi głównie o dość kręty odcinek od Iławy do Działdowa. Zapewne 200 będzie od Lipiec do Malborka i od Działdowa do Warszawy. A druga sprawa, chodzi też o infrastrukturę kolejową aby podnieść prędkość do 200 na innych szlakach kolejowych.

      • 7 0

      • Ok (2)

        Ok. To czemu przy modernizacji linii nie zniwelowali łuków. Fakt że w tamtych latach pendolino miało być wychylne a potem się zmieniło... Może dlatego PLK nie zniwelowalo łuków bo rządzący sami nie wiedzieli "czego chcą"

        • 5 0

        • Bingo!

          • 3 0

        • do 200km/h wychylne wózki są zbędne

          bez przechyłowych wózków te pendolina mają miej elementów do psucia

          • 0 0

    • Co ci da te 200? (2)

      10 minut zysku.

      • 1 7

      • Tu 10, tam 10 i na wieczorynkę zdążył.

        • 10 0

      • 10 minut .... piechotą nie chodzi

        10 minut to ci żyć mogą przed żoną uratować

        • 1 0

    • za dużo stacji po drodze, podnoszenie prędkości niewiele daje w czasach przejazdów.l

      • 2 3

    • obywatel

      Zanim podniosą to tory będą do wymiany.

      • 0 0

    • oPiSowo - PKP/PLK nie chce przyjąć teraz odpowiedzialności i obsługi ... od Bombardiera (1)

      wolą płacić .... niż Odebrać i Przyjąć na stan E65

      • 0 0

      • przecież outsource jest taki trendy

        Szczególnie w przeszłym okresie...

        • 0 0

  • (2)

    Kolej to jedyny sensowny transport pasażerski i masowy o ile na poważnie ludzkość chce uniknąć zbiorowego samobójstwa. Wszystkie pieniądze z dróg dla samochodów powinny być skierowane właśnie na kolej.

    • 47 7

    • Wszystkie (1)

      I jeszcze więcej

      • 1 2

      • gacie co jakiś czas się zmienia... żółty kolor to kolor ostrzegawczy... za chwilę zamiast czerwonego będzie brązowy kolor...

        • 2 0

  • Opowieści dziwnej treści. (6)

    "Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich. - Jestem przekonany, że transport szynowy i kolej to przyszłość regionów i całego kraju. To dbałość i walka o klimat kieruje nas prosto na tory, na rozwój transportu szynowego, zarówno towarowego, jak i osobowego. Gdańsk jest miastem, który nie boi się inwestycji w transport szynowy, czego przykładem jest 30 km nowych tras tramwajowych czy pierwsza po wojnie nowa linia kolejowa, jaką jest Pomorska Kolej Metropolitalna."
    Czy to ten sam pan, który zamiast PKM chciał tramwaj? Ten sam który nie chciał SKM pod stadion? Ten sam który pojawiał się na spotkaniach w sprawie biletu metropolitalnego? - jak bilet wygląda każdy widzi. Ten sam, który był wiceprezydentem Gdańska i nie zadbał o rezerwę pod SKM południe?

    Dzię-ku-je-my

    • 61 3

    • akurat kwestia biletu metropolitarnego to nie kwestia jednej osoby (1)

      tylko tych, którzy biją się o jak największe zyski z niego

      • 2 5

      • W finale wszystkie portfele puste, bo biletu ni ma...

        • 5 0

    • (1)

      PKM pierwsza po wojnie nowa linia kolejowa? Przecież to typowy projekt odtwórczy linii, gdzie jeździły wcześniej pociągi. Te przystanki w lesie i na wygwizdowie mogą mieć sens za kilka lat, pod warunkiem że w końcu ktoś rozsądny ułoży rozkład

      • 8 0

      • Facet nie wie co mówi.

        Zapomniał chociażby o CMK, przy której PKM jest co najwyżej ogryzkiem.

        • 3 0

    • Akurat zamiast PKM powinien być tramwaj.

      • 0 5

    • bilet metropolitalny jest

      w nieco i**otycznej formie (nie można na kartę miejską załadować kolejowego, trzeba mieć na papierowym blankiecie), ale jest. jego cena jest niekoniecznie racjonalna i raczej odstraszająca dla mniej zamożnych klientów. no i więcej gmin powinien obejmować.
      ja sobie go cenię. ilekroć wizytuję gdynię i trójmiasto z emigracji - korzystam tylko z biletu metropolitalnego i transportu publicznego.

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

    o czym wy piszecie (6)

    u nas nastepnego pendolino nie kupia bo kase musza dac dla nieudacznikow 500plusowych.teraz ani sie nie buduje drog tylko oddaje stare a na pewno nie kupi sie nowych koleji

    • 40 26

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      To co powiesz na 30 zakupionych Griffinów dla IC, z których pierwszy jest właśnie prezentowany na targach?

      • 2 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      Nieudaczników ????? (1)

      500+ otrzymuje w Polsce każda rodzina posiadająca dziecko. To nieudacznicy ? Wstydź się o Panie, albo wsiądź do przepłaconego Pendolino bez internetu i jedź tam gdzie dookoła perfekcja..... Tylko gdzie to jest ?

      • 1 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

        Ciekawe kto by robił na jego emeryturę ?

        • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      On

      Myślę ,że z ciebie największy hejtowy nieudacznik.

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      Co ma piernik do wiatraka? Bezmyślny wpis

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Międzynarodowe Targi Kolejowe Trako 2019

      Bezmyślny wpis!

      • 0 0

  • (1)

    Dario jaki ucieszony :)

    • 2 0

    • Łysy też :D

      • 1 0

  • Uwaga Edycja Targow Trako 2019 jest opozniona o okolo tydzien. Opoznienie moze ulec zmianie. (2)

    Odwiedzajacych przepraszamy.

    • 16 7

    • Prosimy o przejście na teren wystawowy obok (1)

      • 3 1

      • Najbliższe czynne tagi kolejowe....

        • 1 1

  • Byłem widziałem tabor ok robi wrażenie
    Co mnie zaciekawiło sprzęt budowlany między innymi koparki . Taki nowy sprzet u nasto rzadkość. Większość sprzętu kupujemy używany od Niemca

    • 12 0

  • (1)

    SKM i ciągle spóźnienia

    • 7 7

    • prapradziadek

      SKM i stare graty

      • 0 0

  • co 2 lata

    to samo

    • 1 11

  • A na co to komu...po co

    Nie absolutnie

    • 0 11

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...