• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samorządowcy: zróżnicować godziny pracy

Michał Brancewicz, Michał Sielski
27 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Samorządowcy apelują do wojewody, by wpłynął na zmianę godzin pracy największych firm w Trójmieście należących do Skarbu Państwa. Wszystko po to, by w obliczu pandemii koronawirusa nie było tłoku w komunikacji miejskiej w godzinach szczytu.



Zmiana godzin pracy w największych firmach zmniejszy liczbę pasażerów w komunikacji?

Zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia w pojazdach komunikacji miejskiej można obecnie zajmować tylko co drugie miejsce siedzące, by zachowana była odpowiednia odległość pomiędzy pasażerami.

Już teraz widać, że te wytyczne się nie sprawdzają. Nie wiadomo bowiem, kto ma liczyć i dyscyplinować pasażerów, jeśli przekroczony zostanie limit zajętych miejsc.

Czytaj też: Kto ma liczyć pasażerów?

W godzinach szczytu podstawiane są więc praktycznie wszystkie dostępne autobusy, trolejbusy i tramwaje, które "dublują" kursy. To bardzo kosztowne dla samorządów, które już wcześniej dopłacały do komunikacji publicznej. Jest też groźne dla zdrowia mieszkańców.

Jak pokazują przykłady z piątku, ludzie zdeterminowani, by dotrzeć na czas do pracy, za nic mają rządowe obostrzenia.

05:53 27 MARCA 20 (aktualizacjaakt. 12:45)

Zatłoczone autobusy w Gdańsku (101 opinii)

Co się dzieje w komunikacji miejskiej? Gdzie jest zarząd? Chyba chcą wykończyć połowę miasta? Czemu policja nie interweniuje? Przepełnione autobusy i tramwaje...dramat!
Co się dzieje w komunikacji miejskiej? Gdzie jest zarząd? Chyba chcą wykończyć połowę miasta? Czemu policja nie interweniuje? Przepełnione autobusy i tramwaje...dramat!


Dlatego pomorscy samorządowcy chcą zmian, które sprawią, że szczyt komunikacyjny zostanie rozciągnięty w czasie.

- Proponuję wystąpić do największych pracodawców w województwie z wnioskiem o zróżnicowanie godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy. Obecnie realizujemy zalecenie i napełnienie pojazdów komunikacji miejskiej nie przekracza liczby połowy miejsc siedzących. Jednakże wymaga to korzystania z wszelkich rezerw, a już teraz wielu kierowców przebywa na zwolnieniach lekarskich lub korzysta z opieki nad dzieckiem. - pisze prezydent Gdyni Wojciech Szczurek w piśmie do wojewody pomorskiego Dariusza Drelicha. - W kolejnych tygodniach może ich ubywać, np. z uwagi na kwarantanny. Rozciągnięcie szczytów komunikacyjnych związanych z rozpoczęciem i zakończeniem pracy pozwoli uniknąć ryzyka braku możliwości zapewnienia odpowiedniej liczby kursów w kolejnych tygodniach. Zarazem samo w sobie wydaje się być uzasadnione - jako środek zapobiegający przenoszeniu się choroby - nie tylko w kontekście komunikacji miejskiej.
W piątek, przy okazji spotkania z wojewodą, prezydent Gdańska również wręczyła oficjalne pismo w tej sprawie.

- W Gdańsku mamy najnowocześniejsze tramwaje, 50 proc. z nich to pojazdy, w których jest 28 miejsc siedzących. Specjalnie takie zamówiliśmy, by jak najwięcej pasażerów się w nich zmieściło, ale na stojąco. Więc dzisiaj tramwaj jadący przez całe miasto może zabrać 14 osób. To jest nieekonomiczne i nie gwarantuje dowiezienia ludzi do pracy - tłumaczyła w programie Onet Rano Aleksandra Dulkiewicz. - Wszystkie największe spółki należące do Skarbu Państwa, jak Lotos, Port Gdańsk i firmy z branży stoczniowej zaczynają pracę o 6 rano. Może należy te godziny trochę poprzestawiać, by ludzie mogli swobodnie dojechać do pracy.
Wojewoda nie ustosunkował się na razie do tych propozycji.

Opinie (327) ponad 20 zablokowanych

  • (3)

    "Wszystkie największe spółki należące do Skarbu Państwa, jak Lotos, Port Gdańsk i firmy z branży stoczniowej zaczynają pracę o 6 rano."

    A o 7 rano w autobusie do Lotosu nadal tłok. Ciekawe dlaczego...
    Proponuję Pani Prezydent zatrudnić kogoś kto umie zarządzać zamiast udawać że mówienie słów takich jak powyższe to jakiekolwiek działanie.

    • 47 6

    • (2)

      na 6 pracuje produkcja, na 8 biura

      • 12 0

      • (1)

        Produkcja jest 3-zmianowa a biura zaczynają od 6 do 9 więc biura są już rozłożone w czasie. Nie da się tego inaczej zrobić. Można jeszcze dodać że autobusem do Lotosu nie jedzie nikt do Portu czy stoczni. A więc jest po prostu za mało kursów. Już nie mówiąc o tym że po 8 prawie nic nie jeździ więc jak ktoś do biura to stara się jednak wcześniej. Znajomość rzeczywistości przez Panią Prezydent oceniam bardzo nisko.

        • 18 2

        • Dopiero teraz tak to oceniasz?

          • 2 0

  • Podróż SKM (1)

    Dojeżdzam do pracy w Gdyni z Wejherowa SKM o 4.50 to SKM z Lęborka ,a ludzi pełno w wagonie.Jak tu zaradzić na to?

    • 33 0

    • Zacznij kaszlec

      Będą w biegu wyskakiwac

      • 9 0

  • Sami sobie wybraliście tę władzę.

    Wylewacie żale w internecie, a potem znowu głosujecie na tą samą opcję. Decyzyjni pozamykani w gabinetach, a masa się kłębi i na nich robi. A potem wybiera tych samych decyzyjnych i lamentuje.

    • 22 3

  • A po co?

    Wcisnąć ich w weekendowy autobus i allleujjja.
    Dudelkiewiczewiczewicz

    • 10 1

  • Szkoda mi mojego pięknego miasta od lat tak rządzonego,by swoim żyło się dostatnio,a mieszkańcom coraz gorzej i gorzej...

    • 22 0

  • Bezczelne manipulacje

    więcej pojazdów, i likwidacja opłat parkingowych !!!! Tylko to zmieni patologiczne decyzje magistratu Gdańska , i wpłynie na bezpieczeństwo mieszkańców, !! Oni jak do tej POry działają na naszą szkodę ! KOmpletne bezmózgi , czy dywersanci ?? Jak ich nazwać inaczej ???????

    • 25 1

  • Gdansk ma najnowocześniejsze bydłowozy a nie tramwaje (1)

    proponuję w urzędzie miejskim pozabierać krzesła, na stojąco więcej urzędników się pomiesci

    • 30 3

    • Opinia do wyróżnienia !

      • 10 0

  • maja refleks s...ny

    • 8 0

  • Powinni już 2 tygodnie temu wyłączyć strefę płatnego parkowania, ludzie przesiedliby się do samochodów. Ale nie lepiej wymyślać kolejne bzdury jak zmiana godzin pracy czy unikanie zwiększenia mobilności w strefach aby tylko nie stracić kasy

    • 30 1

  • kolejny kretyński pomysł gdańskiego magistratu

    Pewnie - najlepiej niech ci ze spółek SP zaczną pracować w nocy , w niedziele i soboty. Magistrat i kolesie oczywiście bez zmian - bo jakże by inaczej.
    Najprostsze i najuczciwsze ( i najmniej dochodowe !!!!) rozwiazanie oczywiście nie przychodzi wam do głowy - udostepnic za darmo wszystkie parkingi, znieść te cholerne hamulcowe opłaty i zachęcić ludzi do najbezpieczniejszej jazdy samochodem. Powtarzane jak mantra ściemy pt. "zamykamy parkingi, zostawiamy opłaty by zmusić ludzi do siedzenia w domu i tak ofiarnie walczyć z wirusem" zamiećcie pod dywan - nikt wam już nie wierzy!!!! żenada !!!!!

    • 31 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane