• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samorządowcy: zróżnicować godziny pracy

Michał Brancewicz, Michał Sielski
27 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Samorządowcy apelują do wojewody, by wpłynął na zmianę godzin pracy największych firm w Trójmieście należących do Skarbu Państwa. Wszystko po to, by w obliczu pandemii koronawirusa nie było tłoku w komunikacji miejskiej w godzinach szczytu.



Zmiana godzin pracy w największych firmach zmniejszy liczbę pasażerów w komunikacji?

Zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia w pojazdach komunikacji miejskiej można obecnie zajmować tylko co drugie miejsce siedzące, by zachowana była odpowiednia odległość pomiędzy pasażerami.

Już teraz widać, że te wytyczne się nie sprawdzają. Nie wiadomo bowiem, kto ma liczyć i dyscyplinować pasażerów, jeśli przekroczony zostanie limit zajętych miejsc.

Czytaj też: Kto ma liczyć pasażerów?

W godzinach szczytu podstawiane są więc praktycznie wszystkie dostępne autobusy, trolejbusy i tramwaje, które "dublują" kursy. To bardzo kosztowne dla samorządów, które już wcześniej dopłacały do komunikacji publicznej. Jest też groźne dla zdrowia mieszkańców.

Jak pokazują przykłady z piątku, ludzie zdeterminowani, by dotrzeć na czas do pracy, za nic mają rządowe obostrzenia.

05:53 27 MARCA 20 (aktualizacjaakt. 12:45)

Zatłoczone autobusy w Gdańsku (101 opinii)

Co się dzieje w komunikacji miejskiej? Gdzie jest zarząd? Chyba chcą wykończyć połowę miasta? Czemu policja nie interweniuje? Przepełnione autobusy i tramwaje...dramat!
Co się dzieje w komunikacji miejskiej? Gdzie jest zarząd? Chyba chcą wykończyć połowę miasta? Czemu policja nie interweniuje? Przepełnione autobusy i tramwaje...dramat!


Dlatego pomorscy samorządowcy chcą zmian, które sprawią, że szczyt komunikacyjny zostanie rozciągnięty w czasie.

- Proponuję wystąpić do największych pracodawców w województwie z wnioskiem o zróżnicowanie godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy. Obecnie realizujemy zalecenie i napełnienie pojazdów komunikacji miejskiej nie przekracza liczby połowy miejsc siedzących. Jednakże wymaga to korzystania z wszelkich rezerw, a już teraz wielu kierowców przebywa na zwolnieniach lekarskich lub korzysta z opieki nad dzieckiem. - pisze prezydent Gdyni Wojciech Szczurek w piśmie do wojewody pomorskiego Dariusza Drelicha. - W kolejnych tygodniach może ich ubywać, np. z uwagi na kwarantanny. Rozciągnięcie szczytów komunikacyjnych związanych z rozpoczęciem i zakończeniem pracy pozwoli uniknąć ryzyka braku możliwości zapewnienia odpowiedniej liczby kursów w kolejnych tygodniach. Zarazem samo w sobie wydaje się być uzasadnione - jako środek zapobiegający przenoszeniu się choroby - nie tylko w kontekście komunikacji miejskiej.
W piątek, przy okazji spotkania z wojewodą, prezydent Gdańska również wręczyła oficjalne pismo w tej sprawie.

- W Gdańsku mamy najnowocześniejsze tramwaje, 50 proc. z nich to pojazdy, w których jest 28 miejsc siedzących. Specjalnie takie zamówiliśmy, by jak najwięcej pasażerów się w nich zmieściło, ale na stojąco. Więc dzisiaj tramwaj jadący przez całe miasto może zabrać 14 osób. To jest nieekonomiczne i nie gwarantuje dowiezienia ludzi do pracy - tłumaczyła w programie Onet Rano Aleksandra Dulkiewicz. - Wszystkie największe spółki należące do Skarbu Państwa, jak Lotos, Port Gdańsk i firmy z branży stoczniowej zaczynają pracę o 6 rano. Może należy te godziny trochę poprzestawiać, by ludzie mogli swobodnie dojechać do pracy.
Wojewoda nie ustosunkował się na razie do tych propozycji.

Opinie (327) ponad 20 zablokowanych

  • PO niech siedzi cicho za to wszystko co Polsce zronili.... (1)

    • 12 4

    • pisowskie trolle

      w natarciu. Za darmo. Nie ma to jak banda pożytecznych i**otów.

      • 1 6

  • Rano i popoludniu jezdzic

    I git na jaką cholerę autobus o 11 dla turysty w domu siedzieć ci co nie pracują

    • 3 1

  • W kościele 5, w komunikacji 1/2,w leclerku 500 osób!!!

    • 8 1

  • Teraz widać jak na dłoni "umiejętności"i niezaangażowanie pseudo władzy w Gdańsku!!!!! (1)

    Trójmiasto pewnie zaraz usunie posłusznie ten wpis,ale może trochę osób pozna moje zdanie.

    • 16 3

    • Panna w POtrzasku

      • 6 2

  • To dopiero teraz

    Na to wpadli ?
    Urzędy powinny byc otwarte 7-10 a potem 15-20. Inne zakłady pracy jak sie okazuje w ogóle mogą pracowac zdalnie.
    Zlikwidować autobusy i tramwaje

    • 4 1

  • to ci sami samorządowcy co się pozamykali w swoich twierdzach i chowają się przed obywatelami?

    • 13 3

  • Pomoc napełnienia pojazdów 2 (1)

    Podzieliłem się z pomysłem żeby udzielić wsparcie bezpłatne jako wolontariusz pomoc przy napełnienie pojazdów komunikacji miejskiej w gdańsku
    napisałem na fb na profilu publicznym oraz w wiadomościach prywatnych plan rozwiązania problemu napełnieniem pasażerów do pojazdów i podstawowienie dodatkowych pojazdów dwa pojazdy tej samej lini .
    również podzieliłem pomysł do władz gdańska w prywatnych wiadomościach i oczywiście odzewu nie ma
    miasto nie jest zainteresowany pomysłem żeby komunikacjia publiczna w czasie kryzysu była fukcjonalna .
    a ja nic za to niechce

    • 5 2

    • Słusznie

      Podziel się z portalem Trójmiasto

      • 3 0

  • Kto o zdrowych (1)

    Zmysłach wsiada teraz do komunikacji zbiorowej!?

    • 6 13

    • Czas

      Jesteś odklejony ? pracownicy szpitali przychodni sklepów większość jeździ środkami transportu publicznego....parkingi nie stały się z dnia na dzień darmowymi

      • 3 0

  • Zdeterminowany, by dotrzeć do pracy... (1)

    A autor artykułu widocznie ma w poważaniu swoją pracę, jak nie ta to inna.
    Jak cię z niej wywalą, zobaczymy jaki będziesz zdeterminowany, aby znaleźć następną!

    • 13 0

    • Autor

      Siedzi w domu i "tworzy".... Zmianowosc jest dobra przy taśmie, a nie zakłady w różnych godzinach. To spowoduje dodatkowy chaos.

      • 2 0

  • Komunikacja

    Żeby szczurka zadowolić proponuję całkowicie zlikwidować komunikację miejską A ludzie niech chodzą pieszo do pracy. Jaka wielka oszczędność będzie dla miasta i dla ZKM

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane