• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SentiOne sprawdzi co sądzą o tobie w sieci

Robert Kiewlicz
2 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Polska firma szykuje ChatGPT dla biznesu
System monitorowania opinii internautów SentiOne sworzyła trójka studentów z Politechniki Gdańskiej. Od lewej: Michał Brzezicki, Kamil Bargiel, Bartosz Baziński. System monitorowania opinii internautów SentiOne sworzyła trójka studentów z Politechniki Gdańskiej. Od lewej: Michał Brzezicki, Kamil Bargiel, Bartosz Baziński.

Studenci z Politechniki Gdańskiej opracowali internetowe narzędzie do monitoringu i ochrony wizerunku marki w Internecie. Dzięki SentiOne w kilka sekund można sprawdzić ile razy internauci wypowiadali się o danej firmie czy osobie oraz, jaki procent z tych wypowiedzi miał zabarwienie emocjonalne: pozytywne, neutralne bądź negatywne.



Czy młodym ludziom łatwo przebić się z pomysłem na biznes?

SentiOne pozwala na szybkie poznanie opinii internautów na temat marki, analizę wizerunku firmy w sieci oraz nawiązanie dialogu z klientami w Internecie. Zasada działania SentiOne jest prosta. SentiOne całą dobę monitoruje cały polski Internet, jednocześnie budowana jest aktualna baza danych wypowiedzi internautów na temat marek, produktów, usług oraz osób. Wystarczy wpisać w pole szukaj np. nazwę firmy, a po chwili uzyskać można opinie, które pojawiają się na jej temat w Internecie. Wyniki analizy prezentowane są w przystępnej formie. System wyświetla pełne wyniki już po 10 sekundach. Dla porównania w konkurencyjnych systemach czas pozyskania wyników trwa od kilku minut do kilku godzin.

- Dzięki niemu natychmiast można wychwycić pojawiające się opinie i włączyć się w ważne dyskusje lub też zareagować na problemy aktualnych klientów - dodaje Michał Brzezicki, jeden z twórców SentiOne. - To świetne narzędzie marketingowe.

- Mamy już pierwszych klientów i jesteśmy pewni, że nasz pomysł spodoba się na rynku - mówi Bartosz Baziński, współtwórca SentiOne. - Takie narzędzie może świetnie sprawdzić się w takich branżach jak bankowość, branża farmaceutyczna, czy tez narzędzie dla celebrytów. Jednak jego zastosowanie jest praktycznie nieograniczone.

W tej chili spółka zatrudnia już 9 osób. Jej twórcy pracują obecnie nad specjalnymi rozwiązaniami dedykowanymi konkretnym branżom w ramach SentiOne. - Powstał także pomysł na stworzenie narzędzia do przewidywania zachowań spółek kapitałowych na giełdzie - dodaje Brzezicki. - Oczywiście nie chodzi o to aby bezbłędnie przewidywać wzrosty lub spadki kursów. Jednak analiza wypowiedzi na temat danej spółki w Internecie może nam pokazać jak stosunek mają do danej spółki inwestorzy, określić nastroje i potencjalne zachowania na giełdzie.

Finalny produkt powstały na bazie pomysłu zgłoszonego w konkursu "Jaskółki przedsiębiorczości". Pomysł bardzo szybko przekształcił się w firmę. Przy udziale funduszu Akcelerator Innowacji NOT powstała spółka, która otrzyma finansowanie w wysokości 200 tys. euro z funduszy unijnych. Za produktem SentiOne stoi firma Centrum Monitorowania Opinii Internautów, która jest spółką portfelową Akceleratora Innowacji NOT. Dodatkowo, fundusz w ramach preinkubacji sfinansował usługi doradcze, mające na celu weryfikację technicznej wykonalności pomysłu za kwotę 90 tys. zł.

Miejsca

Opinie (23) 3 zablokowane

  • Mam taki projekt dzialajacy za granica od 2004 roku

    Wiec chlopcy niczego nowego nie wymyslili, a pokazuje sie ich tu jako "gwiazdy"

    • 5 1

  • na cos takiego daja kase z UE???

    A zapomnieli dodac ze firmy i partie polityczne zatrudniaja speców od pisania postów w necie jaka toniby jest ich popularnosc a zapomnieli ze zmuszaja ludzi do klikania na lubie to.czyli chcesz brac udział wkonkursie kliknij itp.

    • 2 0

  • żałosne! nawet jak się wejdzie na ich stronę to widać, że program nie działa albo działa bzdurnie i debilnie....kto widział żeby z jednego dnia było 17 000 wpisów na temat "Tusk"? :D

    p.s.
    Może się panowie "biznesmani" pochwalą jaki projekt już mają "na sumieniu"?

    • 3 0

  • muehehe

    Chyba jednak nie działa.
    Chciałem zobaczyć co słychać w branży budowlanej. Na hasło Doraco - 0 wypowiedzi, na hasło Allcon - 1 wypowiedź.
    Ściema.

    • 4 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane