- 1 Powstanie państwowa sieć handlowa (392 opinie)
- 2 Vectra znów waloryzuje opłaty (105 opinii)
- 3 Baltexpo z ofertą dla młodych i poszukujących (11 opinii)
- 4 Jak będzie wyglądała elektrownia jądrowa? (192 opinie)
- 5 Dlaczego Żabka promuje się w gdyńskim urzędzie pracy? (140 opinii)
- 6 Vistal szuka nowego prezesa (20 opinii)
Sieć stacji paliw Aramco w Polsce? Saudyjczycy szukają okazji?
- Aramco może sięgnąć po stacje paliw w Polsce, jeśli pojawi się ku temu okazja - powiedział w rozmowie z PAP dyrektor ds. analiz rynku paliw Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego Krzysztof Romaniuk. Niedawno pojawiła się informacja, że do sprzedaży sieci stacji Moya przymierza się firma Anwim, która posiada 402 obiekty w całym kraju.
Najtańsze paliwo w Trójmieście
- Aramco może zainwestować w sieć stacji paliw w Polsce
- Sieć stacji paliw Moya na sprzedaż
- Rafineria Gdańska strategicznym aktywem Aramco w Europie
Aramco może zainwestować w sieć stacji paliw w Polsce
Według Romaniuka, gdyby pojawiła się okazja, to nie jest wykluczone, że Arabowie zainwestowaliby również w sieć stacji paliw.
- To jest duży gracz, a ponieważ zaangażował się w produkcję paliw w kraju i w dostawy tych paliw do kraju, kolejnym etapem rozwoju jest więc zakup stacji paliw, gdzie swoje paliwo będzie można sprzedać z dobrym zyskiem - stwierdził Romaniuk w rozmowie z PAP. - Najlepsze marże uzyskuje się, posiadając cały łańcuch dostaw, czyli produkcję, sprzedaż hurtową i sprzedaż detaliczną.

Sieć stacji paliw Moya na sprzedaż
Na rynku pojawiła się niedawno informacja o tym, że Anwim, którego większościowym udziałowcem jest fundusz Enterprise Investors, przymierza się do sprzedaży swojej sieci. Stacje Anwimu, które działają w barwach Moya, liczą 402 placówki w całym kraju.
Ranking największych sieci stacji paliw w Polsce na koniec lutego 2023 r.:
- PKN Orlen - 1 920 stacji
- bp - 577
- MOL - 497
- Shell - 456
- Moya - 402
- Circle K - 397
Fundusz Enterprise Investors jest udziałowcem Anwimu od 2018 r. W 2022 r. przychody firmy przekroczyły 13 mld zł. Obecnie trwa analiza sytuacji rynkowej oraz scenariuszy dalszego rozwoju spółki.
Rafineria Gdańska strategicznym aktywem Aramco w Europie
W marcu 2023 r. przedstawiciele Aramco spotkali się w Gdańsku z zarządem Rafinerii Gdańskiej.
- Aramco posiada obecnie największą liczbę aktywów downstream w swoim portfelu na świecie, które stale rosną, a Rafineria Gdańska stała się właśnie częścią naszego rozbudowanego portfolio. Rafineria w Gdańsku jest dla nas bardzo ważna, ponieważ jest strategicznie zlokalizowana na rozwijającym się rynku w Europie i korzystnie wpisuje się w strategię Aramco Downstream. Głównym celem naszej wizyty w rafinerii było poznanie kluczowych obszarów współpracy, podzielenie się najlepszymi praktykami produkcyjnymi i poznanie potencjalnych synergii tworzenia wartości - stwierdził Fawwaz Al Nawwab, wiceprezes Aramco ds. Global Manufacturing Excellence.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-04 08:43
konkurencja dla Orlenu? Jestem na tak (7)
paradoksalnie to może być dobra wiadomość dla gospodarki Gdańska i Pomorza, nowy podmiot, oczywiście zakładamy, że jego siedziba będzie w Gdańsku ,o skali podobnej do Lotos Paliwa, miejsca pracy w centrali, marketing, HR i cała struktura, podatki do budżetu miasta, w dodatku jakby chcieli faktycznie konkurować z Orlenem i zrobić na tych stacjach
paradoksalnie to może być dobra wiadomość dla gospodarki Gdańska i Pomorza, nowy podmiot, oczywiście zakładamy, że jego siedziba będzie w Gdańsku ,o skali podobnej do Lotos Paliwa, miejsca pracy w centrali, marketing, HR i cała struktura, podatki do budżetu miasta, w dodatku jakby chcieli faktycznie konkurować z Orlenem i zrobić na tych stacjach różnicę cenową w relacji do Orlenu to ma to sens, mając udziały w Rafinerii Gdańskiej, produkcja pod nosem, może będziemy mieli wreszcie tańsze paliwa jak w reszcie kraju
- 40 15
-
2023-04-04 11:16
(3)
myślenie życzeniowe, nikt tu nie otwory Bóg wie jakich biur, będzie to zarządzane przez Aramco Europe, może otworzą jakiś lokal na jednym piętrze w Warszawie, to, że tutaj jest Rafineria nie oznacza, że cokolwiek powstanie tutaj
- 5 10
-
2023-04-04 12:14
(2)
Rafineria w Gdańsku i pięterko w Warszawie, nie pisz bzdur...Jeżeli wejdą w te stacje, muszą mieć jakąś strukturę, Aramco Polska z siedzibą w Gdańsku, tutaj podatki, cit, pit, oprócz pracowników stacji, minimum kilkaset biurowych miejsc pracy w centrali, jeżeli mają zrobić ekspansję i zarządzać minimum tymi 400 stacjami a jak dokupią ich jeszcze 1000? Czemu nie, będą patrzeć na Orlen? Wpuścili lisa do kurnika, ten może teraz zrobić co zechce
- 9 3
-
2023-04-04 12:55
Aramco będzie w Gdańsku
Już wynajęli powierzchnię w jednym z biurowców w centrum.
- 4 1
-
2023-04-05 12:21
kilkaset osób :) człowieku, wiesz ile osób w Auchan zarządza stacjami? kilka, na całą Polskę, wszystkie decyzje i tak są podejmowane poza Polską a większość usług outsorcingowanych, jak będzie 100 osób to max i nie myl Rafinerii z Aramco, Aramco ma tylko 30% udziałów i tylko w Rafinerii (czyli okrojonym Lotosie) bo reszta spółek została inaczej podzielona, nie łudźcie się, że Gdańsk na tym zyska dużo
- 1 2
-
2023-04-04 11:55
nie wiesz o czym piszesz
oni mogą działać jako marka i nic poza tym, ceny będą na średnim poziomie jak u konkurencji, bo niby dlaczego mili by zejść z marży ? Oni nie chcą konkurować i nie będą bo to ich główny odbiorca z kontraktami na wiele lat...A co do centrali i "całej struktury" to właśnie oni najbardziej krzyczeli przed połączeniem (co powinno być zrobione lata temu) z obawy o stołki, utraty kart paliwowych i służbowe autka. Wszyscy z produkcji byli za tymi zmianami.
- 10 6
-
2023-04-04 18:51
Już fuzja jest OK? (1)
Najwyraźniej nie nadążasz. Aramco nie będzie konkurować z Orlenem, tylko innymi koncernami.
- 5 4
-
2023-04-04 22:50
likwidacja Lotosu nie jest i nigdy nie będzie OK
- 6 4
-
2023-04-04 08:43
Trochę to takie wróżenie z kart. Zwłaszcza, ae nie mówi o tym firma tylko ktoś z zewnątrz.
Równie dobrze każdy inny może kupić takie stacje, jeśli mus się to bezie z jakiegoś powodu opłacało.
Oczywiście posiadanie części rafinerii, to plus - ale jednak stacje i rafineria to dwa różne biznesy.- 13 1
-
2023-04-04 08:26
(7)
I teraz rodzi się pytanie, czy chcemy być zależni od kartelu OPEC, który w każdej chwili może zmniejszyć wydobyci ropy tak aby podnieść jego cenę, czy idziemy w elektryfikacje, która wydaje się ślepym zaułkiem rozwoju motoryzacji, czy też stawiamy na wodór, ale ten zielony powstający z nadmiaru prądu produkowanego z OZE.
- 14 8
-
2023-04-04 08:41
w PL na nic się nie stawia
- 3 6
-
2023-04-04 09:05
Czemu elektryczne auta to ślepy zaułek ? (1)
Ja uważam wręcz przeciwnie. Takie auto daje niezależność, bo ładować je można że zwykłego gniazdka. Jedyna rzecz, jaka powinna się zmienić w tych autach, to uniwersalne baterie, które by można było wyjąć z jednego auta i przełożyć do drugiego.
- 4 6
-
2023-04-04 13:58
jest ograniczeniem
paliwo lejesz i jedziesz i nie musisz zastanawiać się czy dojedziesz, bo brak ładowarki albo czekać kilka godzin na ładowanie. Jeszcze wam się odechce 10 razy tych elektrycznych śmieci, jak dowalą w pewnym momencie podatek od elektryków, układy, które uniemożliwią ładowanie aut poza certyfikowanymi ładowarkami (gdzie tak jak teraz akcyza, tak w
paliwo lejesz i jedziesz i nie musisz zastanawiać się czy dojedziesz, bo brak ładowarki albo czekać kilka godzin na ładowanie. Jeszcze wam się odechce 10 razy tych elektrycznych śmieci, jak dowalą w pewnym momencie podatek od elektryków, układy, które uniemożliwią ładowanie aut poza certyfikowanymi ładowarkami (gdzie tak jak teraz akcyza, tak w przyszłości dodatkowa opłata będzie doliczana i cena energii będzie miała się nijak do cen prądu w gniazdku). Już teraz jak porównasz ceny na szybkich ładowarkach wychodzi drożej niż benzyna.
- 3 2
-
2023-04-04 11:17
wszyscy są zależni od kartelu OPEC, cały świat
- 5 0
-
2023-04-04 12:02
Ani jedno ani drugie ani trzecie (1)
Tylko paliwo sntetyczne produkowane przez orlen. Fuzja wodoru z dwutlenkiem wegla. silniki na paliwo syntetyczne dozwolone po 2035..
- 1 2
-
2023-04-04 16:16
Przy epaliwach spaliny pozostają w mieście
Elektryki wymagają metali ziem rzadkich, co oznacza uzależnienie od Chin.
Paliwa kopalne, to smog, efekt cieplarniany i uzależnienie od niedemokratycznych państw, jak Rosja, kraje arabskie lub Wenezuela.
Pozostaje wodór z hydrolizy, a energia że źródeł odnawialnych, najlepiej z wiatru i fal morskich, bo fotowoltaika to uzależnienie od Chin.- 2 1
-
2023-04-04 17:39
Tylko skąd ten nadmiar OZE ma być?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.