• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słynny falowiec na T-shirtach Reserved

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
  • Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność.
  • T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.
  • Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność.
  • Kolekcja RE ART - zdjęcie Michała Szlagi.

Gdańska firma odzieżowa LPP przygotowała kolejną odsłonę limitowanej kolekcji RE ART Reserved, tworzonej we współpracy z grafikami i fotografami. Tym razem motywem przewodnim jest stary Gdańsk i bardzo klimatyczne zdjęcia Zbigniewa Kosycarza.


Czy umieszczanie prac uznanych fotografów i plastyków na ubraniach to dobry pomysł?


W ubiegłym roku w ramach RE ART Reserved przygotował kolekcję, której motywem przewodnim była Stocznia Gdańska. Na bluzach i koszulkach umieszczono wówczas prace m.in. Michała Szlagi, autora fotografii w oryginalny sposób obrazujących Stocznię Gdańską, oraz Agnieszki Nagórskiej, której obrazy i grafiki przedstawiają stoczniowe żurawie.

Tym razem gdańska firma odzieżowa sięgnęła po zdjęcia Zbigniewa Kosycarza (1925-1995), legendarnego i najbardziej rozpoznawalnego fotoreportera z Gdańska, który przez kilkadziesiąt lat zrobił około miliona zdjęć na negatywach. Jego dorobek przez wiele lat w formie cenionych przez czytelników albumów wydawał jego syn Maciej Kosycarz (1964-2020). Teraz prace trafiły do... popkultury. Co można kupić? Na przykład bluzę bawełnianą z kadrem z Targu Węglowego czy T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.

Koszulki są już w sklepach w Gdańsku. Koszulki są już w sklepach w Gdańsku.

Tramwaj Zbigniewa i Macieja Kosycarzy już wozi gdańszczan



Skąd pomysł na kolekcję?

- RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii. W ten sposób LPP postanowiło promować polskich artystów, a jednocześnie podkreślić, że historia firmy i poczucie estetyki są nierozerwalnie związane z miejscem, gdzie powstają projekty - informuje LPP.
  • Kolekcja #GDNCollection właściciela marki Diverse.
  • Kolekcja RE ART - praca Agnieszki Nagórskiej.
  • Marka Sopot Never Sleeps ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.


Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność. Dla firmy to czysty zysk, zwłaszcza gdy dane miasto jest marką samą w sobie. Do stoczniowych dźwigów odwołała się też inna gdańska firma odzieżowa, czyli Etos, do której należy marka Diverse. Kolekcja #GDNCollection powstała przy współpracy z Miastem Gdańsk, a część dochodu ze sprzedaży firma przeznaczyła właśnie na ratowanie stoczniowych dźwigów. Wcześniej ta sama firma wypuściła sopocką linię odzieży.



Była to limitowana kolekcja zaadresowana wyłącznie do kobiet, przygotowana we współpracy z Miastem Sopot. Źródłem inspiracji był niezobowiązujący styl i symbole najpopularniejszego letniego kurortu, czyli np. molo. Kilka lat temu pojawiła się też na rynku kolekcja odzieżowa Sopot Never Sleeps stworzona przez sopociankę - Julię Michalczewską. Marka ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Po tej koszulce widać że pomysł na projekt to więcej niż połowa sukcesu.

    • 0 0

  • Mi się taki pomysł podoba już wcześniej były koszulki bodajże ze Stocznią, taka forma lokalnego patriotyzmu. Reserved ma sklepy poza Polską, być może dzięki takim grafiką ktoś się zainteresuje naszym regionem.

    • 0 0

  • świetna koszulka

    Dla mnie super, cała ta kolekcja to bardzo fajna inicjatywa.

    • 0 0

  • nie wygłupiajcie się i nie propagujcie powrotu komuny - proszę (7)

    • 8 72

    • (4)

      Zła komuna starterpack:
      -tanie mieszkania dla rodzin,
      -dużo zieleni między budynkami,
      -każde budowane osiedle było w pełni samowystarczalne(szkoły, sklepy etc.),
      - 20 paro meterowa kawalerka nie była nazwana "apartamentem" ;)
      -brak uciążliwych dla sąsiedztwa cyrków związanych z wynajmem krotkoterminowym,

      • 17 5

      • Błoto po kolana, brak komunikacji, fuszerki, sąsiedzi lumpenprolteriat (2)

        W oknie przy klatce zawsze sbek lub osiedlowy bolek, super

        • 1 8

        • agent lolek

          bolek mieszka na polanki

          • 0 0

        • Aktualne i teraz.

          • 1 0

      • Tak, każde, na pewno.

        Wróć do tej komuny i przestań opowiadać bajki.
        Korea północna czeka

        • 2 14

    • Zdjęcie falowca to "propagowanie powrotu komuny"? (1)

      Siostro, chyba mamy przedawkowanie TVPiS.

      • 13 6

      • nie oglądam tvpis i nikomu nie zabraniam za swoje zarobione pieniądze kupować czego chce

        ......

        • 3 6

  • Dla mnie ok

    Świetny pomysł, koszulka wygląda bardzo oryginalnie.

    • 1 1

  • Jakaś firma zrobiła nadruki i to jest powód do napisania artykułu

    ale w tym trójmieście sie dzieje...

    • 1 0

  • (2)

    Nie lubię LPP bo to wielki koncern który nie wspiera lokalnej społeczności, nie sponsoruje lokalnych drużyn itp. A może i wspiera ale ja nic o tym nie słyszałem

    Ps dobrze, że od jakiegoś czasu chociaż podatki płaci w Polsce a nie na Cyprze

    • 7 1

    • (1)

      Akurat sporo wspiera wystarczy trochę poszukać w google, nieraz słyszałam o jakiś inicjatywach.

      • 0 1

      • szkoda ze nie napisales jakich konkretnie

        jak juz znalazles w google to moglbys sie podzielic

        • 2 0

  • 20 lat im zajęło, aby zająć się lokalnymi tematami (3)

    wcześniej trzeba było udawać, że się jest marką zagraniczną.

    • 20 0

    • wczesniej byla moda na koszulki z napisem (2)

      o pozbawionej sensu tresci np "urban symphony '77" albo "underground escapist 1998". absolutnym zabójca byl wzór "sahara challenge '02"

      • 11 0

      • (1)

        Jak bez sensu? Symfonia Urbana z 77 byla najlepsza!

        • 0 0

        • a wyzwanie sahary 2002 te bylo fajne?

          • 0 0

  • Mam ich jedną bluzę sprzed kilkunastu lat. (5)

    I mimo dosłownie setek prań (na początku do chodzenia na co dzień w liceum, później do pracy, teraz do pracy w ogrodzie) kolor nawet się nie sprał :) Wielki szacunek :)
    Obecnie kupiłem bluzę i może trzy prania, i nawet nie nadaje się do pracy w ogrodzie :) Więc niestety jakość spadła kolosalnie.
    Wolę już marki hipermarketowe, bo są lepszej jakości.

    • 23 3

    • Mam niestety podobne doświadczenia. (4)

      Jakość spadła strasznie.

      • 15 1

      • bo wtedy ci matka prala (3)

        a teraz pewnie sam pierzesz. a wiadomo nikt nie upierze jak matka

        • 1 9

        • Jak se zrobi dziecko to też bedzie prała jak matka. (2)

          • 5 1

          • (1)

            Chyba, ze to chlop...

            • 0 0

            • a chlop nie moze prac jak matka?

              co to za dyskryminacja. mezczyzni sa tak samo dobrzy w roli matki jak kobiety

              • 0 0

  • (5)

    Szkoda kasy. Po pierwszym praniu zmieni rozmiar na mniejszy

    • 18 4

    • (2)

      trzeba umieć prac!!!!

      • 0 10

      • A wiesz meduzoze obecnie to pralka tym sie zajmuje. (1)

        • 0 1

        • Nie znasz sie, w rzece na tarce sie pierze

          • 0 0

    • Mi tam nic się nie kurczy w praniu. To kup większy rozmiar i po kłopocie skoro ci się zmniejsza po praniu.

      • 0 2

    • Ten sciagacz pod szyją praktycznie sie umnie rozpuscił po 2 praniu w 40 stopniach !!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane