• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słynny falowiec na T-shirtach Reserved

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
  • Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność.
  • T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.
  • Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność.
  • Kolekcja RE ART - zdjęcie Michała Szlagi.

Gdańska firma odzieżowa LPP przygotowała kolejną odsłonę limitowanej kolekcji RE ART Reserved, tworzonej we współpracy z grafikami i fotografami. Tym razem motywem przewodnim jest stary Gdańsk i bardzo klimatyczne zdjęcia Zbigniewa Kosycarza.


Czy umieszczanie prac uznanych fotografów i plastyków na ubraniach to dobry pomysł?


W ubiegłym roku w ramach RE ART Reserved przygotował kolekcję, której motywem przewodnim była Stocznia Gdańska. Na bluzach i koszulkach umieszczono wówczas prace m.in. Michała Szlagi, autora fotografii w oryginalny sposób obrazujących Stocznię Gdańską, oraz Agnieszki Nagórskiej, której obrazy i grafiki przedstawiają stoczniowe żurawie.

Tym razem gdańska firma odzieżowa sięgnęła po zdjęcia Zbigniewa Kosycarza (1925-1995), legendarnego i najbardziej rozpoznawalnego fotoreportera z Gdańska, który przez kilkadziesiąt lat zrobił około miliona zdjęć na negatywach. Jego dorobek przez wiele lat w formie cenionych przez czytelników albumów wydawał jego syn Maciej Kosycarz (1964-2020). Teraz prace trafiły do... popkultury. Co można kupić? Na przykład bluzę bawełnianą z kadrem z Targu Węglowego czy T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.

Koszulki są już w sklepach w Gdańsku. Koszulki są już w sklepach w Gdańsku.

Tramwaj Zbigniewa i Macieja Kosycarzy już wozi gdańszczan



Skąd pomysł na kolekcję?

- RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii. W ten sposób LPP postanowiło promować polskich artystów, a jednocześnie podkreślić, że historia firmy i poczucie estetyki są nierozerwalnie związane z miejscem, gdzie powstają projekty - informuje LPP.
  • Kolekcja #GDNCollection właściciela marki Diverse.
  • Kolekcja RE ART - praca Agnieszki Nagórskiej.
  • Marka Sopot Never Sleeps ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.


Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność. Dla firmy to czysty zysk, zwłaszcza gdy dane miasto jest marką samą w sobie. Do stoczniowych dźwigów odwołała się też inna gdańska firma odzieżowa, czyli Etos, do której należy marka Diverse. Kolekcja #GDNCollection powstała przy współpracy z Miastem Gdańsk, a część dochodu ze sprzedaży firma przeznaczyła właśnie na ratowanie stoczniowych dźwigów. Wcześniej ta sama firma wypuściła sopocką linię odzieży.



Była to limitowana kolekcja zaadresowana wyłącznie do kobiet, przygotowana we współpracy z Miastem Sopot. Źródłem inspiracji był niezobowiązujący styl i symbole najpopularniejszego letniego kurortu, czyli np. molo. Kilka lat temu pojawiła się też na rynku kolekcja odzieżowa Sopot Never Sleeps stworzona przez sopociankę - Julię Michalczewską. Marka ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • i bardzo dobrze, super promo Trójmiasta

    • 6 8

  • 20 lat im zajęło, aby zająć się lokalnymi tematami (3)

    wcześniej trzeba było udawać, że się jest marką zagraniczną.

    • 20 0

    • wczesniej byla moda na koszulki z napisem (2)

      o pozbawionej sensu tresci np "urban symphony '77" albo "underground escapist 1998". absolutnym zabójca byl wzór "sahara challenge '02"

      • 11 0

      • (1)

        Jak bez sensu? Symfonia Urbana z 77 byla najlepsza!

        • 0 0

        • a wyzwanie sahary 2002 te bylo fajne?

          • 0 0

  • firmy podkreślają lokalność dobre sobie (2)

    a nazwali się reserved żeby nikt ich przypadkiem z Polską nie kojarzył huehuehue

    • 17 2

    • Coś jak buty gino rossi

      Kiedyś włoskie prosto ze Słupska, a teraz nawet z Bangladeszu.

      • 5 0

    • No tak

      Lepiej było nazwać Ciuchpol. Międzynarodowy sukces gwarantowany.

      • 4 3

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Podoba mi się. Pierwsze skojarzenie z Andym Warholem i pop art, ale nie chcę się wymądrzać, bo jestem laikiem. Tak na prawdę/naprawdę, no cóż nie będę Wam mydlił oczu - piszę ten komentarz tylko dlatego, żeby polecić Waszej uwadze na YouTube: "Nadzieja mimo wszystko: spotkanie z udziałem Anny Dymnej". Potrzebny był mi ten wywiad, może Was też zainspiruje. Wracając do tematu: kto by pomyślał, że falowiec będzie kultowy, że będzie źródłem natchnienia i inspiracją, że będzie - obok Neptuna, żurawia, Westerplatte czy stoczni - jednym z symboli Gdańska. Swoją drogą: Gdańsk miastem wolności (bo z solidarnością to różnie bywa) - jak uważacie? Czy Gdańsk ma piosenkę na miarę "Warszawy" T. Love? Ok, jest "24.11.94" Golden Life, czy znacie jeszcze jakieś? Idę się wykąpać, to nara.

    • 15 17

    • sven to makumba to deska zbożowa

      • 2 2

  • Mieszkańcy falowca powinni (1)

    dostać za darmo, bo tego nikt inny nie kupi!

    • 13 9

    • Nie wiem czy ktoś inny to kupi, ale jestem z falowca więc jestem za!

      • 7 1

  • Szkoda ze tylko damskie (1)

    :(

    • 2 4

    • Nie tylko!

      Dostępne są również modele męskie!

      • 0 0

  • Jaki kicz!!!

    • 9 5

  • Nie kupuję rzeczy marki Reserved bo jakość strasznie słaba

    • 19 1

  • Kiedys w falowcu mieszkali stoczniowcy,dziennikarze,lekarze,pracownicy teatrow.. (2)

    Dzis jak slysze,mieszka tam Warmia i Mazury.

    • 7 0

    • (1)

      Za komuny wszytsko bylo przemieszane. W jednym mieszkaniu uznany literat, a obok menele alkoholicy. Na szczescie te czasy minely. Oby bezpowrotnie. Polaryzacja to piekna rzecz: jedni od Sasa, inni do lasa.

      • 2 6

      • Jak widac nie zmarnujsze zadnej okazji by sie głupota pochwalic .

        Wydaje ci sie ze jestes lepszym od innych a jestes zwykłym prostakiem i jeszcze sie tym chwalisz i potwierdzasz wpisem .

        • 2 0

  • Lokalna

    Wizerunek falowca ok , ale po co dodawać na niej tak wielki podpis Pana Kosycarza. Można przecież wkomponiować go w bardziej subtelny sposób. Przez ten zabieg koszulka staje się "lokalna ".

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane