- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (67 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (121 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (42 opinie)
Słynny falowiec na T-shirtach Reserved
Gdańska firma odzieżowa LPP przygotowała kolejną odsłonę limitowanej kolekcji RE ART Reserved, tworzonej we współpracy z grafikami i fotografami. Tym razem motywem przewodnim jest stary Gdańsk i bardzo klimatyczne zdjęcia Zbigniewa Kosycarza.
W ubiegłym roku w ramach RE ART Reserved przygotował kolekcję, której motywem przewodnim była Stocznia Gdańska. Na bluzach i koszulkach umieszczono wówczas prace m.in. Michała Szlagi, autora fotografii w oryginalny sposób obrazujących Stocznię Gdańską, oraz Agnieszki Nagórskiej, której obrazy i grafiki przedstawiają stoczniowe żurawie.
Tym razem gdańska firma odzieżowa sięgnęła po zdjęcia Zbigniewa Kosycarza (1925-1995), legendarnego i najbardziej rozpoznawalnego fotoreportera z Gdańska, który przez kilkadziesiąt lat zrobił około miliona zdjęć na negatywach. Jego dorobek przez wiele lat w formie cenionych przez czytelników albumów wydawał jego syn Maciej Kosycarz (1964-2020). Teraz prace trafiły do... popkultury. Co można kupić? Na przykład bluzę bawełnianą z kadrem z Targu Węglowego czy T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.
Tramwaj Zbigniewa i Macieja Kosycarzy już wozi gdańszczan
Skąd pomysł na kolekcję?
- RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii. W ten sposób LPP postanowiło promować polskich artystów, a jednocześnie podkreślić, że historia firmy i poczucie estetyki są nierozerwalnie związane z miejscem, gdzie powstają projekty - informuje LPP.
Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność. Dla firmy to czysty zysk, zwłaszcza gdy dane miasto jest marką samą w sobie. Do stoczniowych dźwigów odwołała się też inna gdańska firma odzieżowa, czyli Etos, do której należy marka Diverse. Kolekcja #GDNCollection powstała przy współpracy z Miastem Gdańsk, a część dochodu ze sprzedaży firma przeznaczyła właśnie na ratowanie stoczniowych dźwigów. Wcześniej ta sama firma wypuściła sopocką linię odzieży.
Była to limitowana kolekcja zaadresowana wyłącznie do kobiet, przygotowana we współpracy z Miastem Sopot. Źródłem inspiracji był niezobowiązujący styl i symbole najpopularniejszego letniego kurortu, czyli np. molo. Kilka lat temu pojawiła się też na rynku kolekcja odzieżowa Sopot Never Sleeps stworzona przez sopociankę - Julię Michalczewską. Marka ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.
Miejsca
Opinie (159) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-22 22:40
i bardzo dobrze, super promo Trójmiasta
- 6 8
-
2020-12-22 23:09
20 lat im zajęło, aby zająć się lokalnymi tematami (3)
wcześniej trzeba było udawać, że się jest marką zagraniczną.
- 20 0
-
2020-12-22 23:29
wczesniej byla moda na koszulki z napisem (2)
o pozbawionej sensu tresci np "urban symphony '77" albo "underground escapist 1998". absolutnym zabójca byl wzór "sahara challenge '02"
- 11 0
-
2020-12-24 10:35
(1)
Jak bez sensu? Symfonia Urbana z 77 byla najlepsza!
- 0 0
-
2020-12-24 14:38
a wyzwanie sahary 2002 te bylo fajne?
- 0 0
-
2020-12-22 23:14
firmy podkreślają lokalność dobre sobie (2)
a nazwali się reserved żeby nikt ich przypadkiem z Polską nie kojarzył huehuehue
- 17 2
-
2020-12-23 09:00
Coś jak buty gino rossi
Kiedyś włoskie prosto ze Słupska, a teraz nawet z Bangladeszu.
- 5 0
-
2020-12-23 10:45
No tak
Lepiej było nazwać Ciuchpol. Międzynarodowy sukces gwarantowany.
- 4 3
-
2020-12-22 23:16
Opinia wyróżniona
(1)
Podoba mi się. Pierwsze skojarzenie z Andym Warholem i pop art, ale nie chcę się wymądrzać, bo jestem laikiem. Tak na prawdę/naprawdę, no cóż nie będę Wam mydlił oczu - piszę ten komentarz tylko dlatego, żeby polecić Waszej uwadze na YouTube: "Nadzieja mimo wszystko: spotkanie z udziałem Anny Dymnej". Potrzebny był mi ten wywiad, może Was też zainspiruje. Wracając do tematu: kto by pomyślał, że falowiec będzie kultowy, że będzie źródłem natchnienia i inspiracją, że będzie - obok Neptuna, żurawia, Westerplatte czy stoczni - jednym z symboli Gdańska. Swoją drogą: Gdańsk miastem wolności (bo z solidarnością to różnie bywa) - jak uważacie? Czy Gdańsk ma piosenkę na miarę "Warszawy" T. Love? Ok, jest "24.11.94" Golden Life, czy znacie jeszcze jakieś? Idę się wykąpać, to nara.
- 15 17
-
2020-12-22 23:30
sven to makumba to deska zbożowa
- 2 2
-
2020-12-22 23:30
Mieszkańcy falowca powinni (1)
dostać za darmo, bo tego nikt inny nie kupi!
- 13 9
-
2020-12-22 23:43
Nie wiem czy ktoś inny to kupi, ale jestem z falowca więc jestem za!
- 7 1
-
2020-12-23 00:16
Szkoda ze tylko damskie (1)
:(
- 2 4
-
2020-12-24 00:31
Nie tylko!
Dostępne są również modele męskie!
- 0 0
-
2020-12-23 01:03
Jaki kicz!!!
- 9 5
-
2020-12-23 02:43
Nie kupuję rzeczy marki Reserved bo jakość strasznie słaba
- 19 1
-
2020-12-23 08:29
Kiedys w falowcu mieszkali stoczniowcy,dziennikarze,lekarze,pracownicy teatrow.. (2)
Dzis jak slysze,mieszka tam Warmia i Mazury.
- 7 0
-
2020-12-23 08:39
(1)
Za komuny wszytsko bylo przemieszane. W jednym mieszkaniu uznany literat, a obok menele alkoholicy. Na szczescie te czasy minely. Oby bezpowrotnie. Polaryzacja to piekna rzecz: jedni od Sasa, inni do lasa.
- 2 6
-
2020-12-23 11:58
Jak widac nie zmarnujsze zadnej okazji by sie głupota pochwalic .
Wydaje ci sie ze jestes lepszym od innych a jestes zwykłym prostakiem i jeszcze sie tym chwalisz i potwierdzasz wpisem .
- 2 0
-
2020-12-23 09:14
Lokalna
Wizerunek falowca ok , ale po co dodawać na niej tak wielki podpis Pana Kosycarza. Można przecież wkomponiować go w bardziej subtelny sposób. Przez ten zabieg koszulka staje się "lokalna ".
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.