• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słynny falowiec na T-shirtach Reserved

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
  • Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność.
  • T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.
  • Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność.
  • Kolekcja RE ART - zdjęcie Michała Szlagi.

Gdańska firma odzieżowa LPP przygotowała kolejną odsłonę limitowanej kolekcji RE ART Reserved, tworzonej we współpracy z grafikami i fotografami. Tym razem motywem przewodnim jest stary Gdańsk i bardzo klimatyczne zdjęcia Zbigniewa Kosycarza.


Czy umieszczanie prac uznanych fotografów i plastyków na ubraniach to dobry pomysł?


W ubiegłym roku w ramach RE ART Reserved przygotował kolekcję, której motywem przewodnim była Stocznia Gdańska. Na bluzach i koszulkach umieszczono wówczas prace m.in. Michała Szlagi, autora fotografii w oryginalny sposób obrazujących Stocznię Gdańską, oraz Agnieszki Nagórskiej, której obrazy i grafiki przedstawiają stoczniowe żurawie.

Tym razem gdańska firma odzieżowa sięgnęła po zdjęcia Zbigniewa Kosycarza (1925-1995), legendarnego i najbardziej rozpoznawalnego fotoreportera z Gdańska, który przez kilkadziesiąt lat zrobił około miliona zdjęć na negatywach. Jego dorobek przez wiele lat w formie cenionych przez czytelników albumów wydawał jego syn Maciej Kosycarz (1964-2020). Teraz prace trafiły do... popkultury. Co można kupić? Na przykład bluzę bawełnianą z kadrem z Targu Węglowego czy T-shirt ze słynnym falowcem na Przymorzu.

Koszulki są już w sklepach w Gdańsku. Koszulki są już w sklepach w Gdańsku.

Tramwaj Zbigniewa i Macieja Kosycarzy już wozi gdańszczan



Skąd pomysł na kolekcję?

- RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii. W ten sposób LPP postanowiło promować polskich artystów, a jednocześnie podkreślić, że historia firmy i poczucie estetyki są nierozerwalnie związane z miejscem, gdzie powstają projekty - informuje LPP.
  • Kolekcja #GDNCollection właściciela marki Diverse.
  • Kolekcja RE ART - praca Agnieszki Nagórskiej.
  • Marka Sopot Never Sleeps ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.


Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność. Dla firmy to czysty zysk, zwłaszcza gdy dane miasto jest marką samą w sobie. Do stoczniowych dźwigów odwołała się też inna gdańska firma odzieżowa, czyli Etos, do której należy marka Diverse. Kolekcja #GDNCollection powstała przy współpracy z Miastem Gdańsk, a część dochodu ze sprzedaży firma przeznaczyła właśnie na ratowanie stoczniowych dźwigów. Wcześniej ta sama firma wypuściła sopocką linię odzieży.



Była to limitowana kolekcja zaadresowana wyłącznie do kobiet, przygotowana we współpracy z Miastem Sopot. Źródłem inspiracji był niezobowiązujący styl i symbole najpopularniejszego letniego kurortu, czyli np. molo. Kilka lat temu pojawiła się też na rynku kolekcja odzieżowa Sopot Never Sleeps stworzona przez sopociankę - Julię Michalczewską. Marka ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • Dla mnie ok

    Świetny pomysł, koszulka wygląda bardzo oryginalnie.

    • 1 1

  • świetna koszulka

    Dla mnie super, cała ta kolekcja to bardzo fajna inicjatywa.

    • 0 0

  • Mi się taki pomysł podoba już wcześniej były koszulki bodajże ze Stocznią, taka forma lokalnego patriotyzmu. Reserved ma sklepy poza Polską, być może dzięki takim grafiką ktoś się zainteresuje naszym regionem.

    • 0 0

  • Po tej koszulce widać że pomysł na projekt to więcej niż połowa sukcesu.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane